בקיץ 2010 נסענו, משפחה של זוג הורים ו - 3 ילדים בגיל 16,13.5,12 לטיול משפחתי בצפ' - מז' ארה"ב, אורלנדו וקרוז לקריביים. את המסלול, שהיה מוצלח מאד, בניתי, בין השאר, עפ"י המלצות מהאתר, ואני משתף את הגולשים בחוויות ובטיפים.

המסלול המתוכנן היה עמוס מאד ומלכתחילה היה ברור שלא נצליח לעמוד בכל האתרים שתוכננו לביקור ולפיכך, תוך כדי תנועה, החלטנו על מה אנחנו מוותרים. השתמשנו במדריך "רוזמרין" שהיה מוצלח ואת מסלולי הטיול עשינו עפ"י המתואר במדריך.

מומלץ להתחיל לתכנן את הטיול ולהזמין בתי מלון מוקדם ככל האפשר, אני התחלתי כבר לאחר חג סוכות. את בתי המלון, כולם בדרגת 3 כוכבים, הזמנתי ישירות מאתר בית המלון וקיבלנו הנחת AAA עם ההזמנה. בתי המלון נבחרו לאחר סקר שערכתי ב - Tripadvisor. בכולם אישרנו מראש לינה ל - 5 נפשות. כל בתי המלון שהיינו בהם היו טובים, בחלקם קיבלנו חדרים מרווחים מאד. בכל בתי המלון שהוזמנו נדרש להשאיר מס' כרטיס אשראי לפיקדון, אך לא מתבצע גביה עד לבוקר הפינוי. בד"כ ניתן לבטל את ההזמנה ללא קנס עד לשעה 18:00 ביום ההגעה.

לניווט השתמשנוגם ב - GPS וגם במחשב נייד מיני, עליו הותקנה תכנת Mappoint של צפון אמריקה, כאשר ערכתי מראש את מסלולי הנסיעה בתכנה. השילוב של שני הכלים היה מעולה.
בכלל, מומלץ לקחת מחשב נייד, כמעט בכל בתי המלון יש אינטרנט בחינם ואפשר לתקשר עם הבית והחברים ולהעלות חוויות ותמונות בפייסבוק.

להלן המסלול:

19.7.10 (יום ב') - המראה עם KLM לאמסטרדם ב - 05:05 בבוקר, נחיתה באמסטרדם ב - 09:05. מאחר ורצינו הפוגה בטיסה הארוכה, לקחנו טיסת המשך מאמסטרדם ב 17:35 והרווחנו טיול של מספר שעות בעיר התעלות היפה. ההגעה משדה התעופה "סחיפהול" למרכז העיר ובחזרה נוחה ומהירה. נחתנו בניו-יורק (JFK) בסביבות 20:30 ופגשנו את תמיר הנהג שהוזמן מראש (טל' 03-9707548) וחיכה לנו בסבלנות. תמיר, שעליו אני ממליץ, לקח אותנו למלון במנהטן.
 לינה:The Mave Hotel, נמצא בשד' מדיסון 62 במיקום מעולה. החדר היה קטן וכלל 2 מיטות זוגיות, כך שאחד הילדים ישן על מזרון שהונח על הרצפה בין המיטות (קיבלנו מצעים נוספים). זה היה המלון הסביר היחיד שאישר לנו במועד ההזמנה לינה ל - 5 נפשות, בכל בתי המלון האחרים אישרו 4 נפשות ולא רצינו לקחת צ'אנס.
עלות המלון ל - 4 לילות - 973$ כולל מס. ארוחת בוקר כלולה - קפה, עוגות ופירות. הלכנו לישון בסביבות 01:00 וקמנו בבוקר למחרת רעננים ומוכנים לטיול.
מעבר לפינה של הבלוק בו נמצא המלון, בפינת הרחובות 28 והשדרה ה - 5, ישנו "דלי" ובכל בוקר אכלנו שם ארוחת בוקר.
 בניו יורק בתקופה הזאת חם מאד ומומלץ להצטייד בכמות גדולה של מיים שאותם קונים בסופרמרקט, אחרת משלמים מחירים יקרים עבורם ברחוב.

20.7.10 (יום ג') - לקחנו סאבווי עד לבאטרי פארק, ערכנו טיול בחלק הדרומי של מנהטן, תצפית על פסל החירות מהמעבורת החינמית לסטטן איילנד, באטרי פארק, וול סטריט, דרום רח' הנמל, פיר 17, צ'יינה טאון וליטל איטלי. סיימנו בארוחת ערבבפיצריה גרימלדי המצויינת, לאחר שעמדנו 40 דקות בתור. חזרנו ברגל דרך גשר ברוקלין כאשר התחלנו ללכת בשעות האור, ולאט לאט התחיל להחשיך ואז ראינו את מנהטן המוארת בלילה. מקצה הגשר לקחנו סבוויי למלון.

21.7.10 (יום ד') - טיול רגלי מהמלון לאורך השדרה החמישית, הגענו לאמפייר סטייט בילדינג והיה שם תור של כשעה על מנת לעלות לתצפית. ויתרנו והמשכנו לתצפית מרהיבה מבנין רוקפלר (אין תורים), טיימס סקוור, מוזיאון השעווה של מאדאם טוסו, גלידה להתרעננות בגלידריה cold stone שממול, חנות טויס אר אס, חנות NBA וארוחת ערב ב - Dallas BBQ ברחוב 42 פינת השד' ה - 3. מנות גדולות, טעים ולא יקר.

22.7.10 (יום ה') - טיילנו ברגל דרך פארק אווניו עד לסנטרל פארק, בדרך כניסה לחנויות שונות, טיול בסנטרל פארק ונסיעה באוטובוס פתוח בהארלם. סיום ברחוב 34 לקצת קניות.

סנטרל פארק

23.7.10 (יום ו')
- לקחנו בבוקר את הרכב שהוזמן מ"הרץ" ברח' 34 ויצאנו לכיוון בוסטון. הזמנו מיניוואן של 7 מקומות וקיבלנו קרייזלר מרווחת עם מקום ל - 5 מזוודות מאחור. מכיוון שהילדים התווכחו על מקומות הישיבה, קבענו שבכל יום כל אחד זז למושב אחר לפי הסדר. הגענו בערב לבוסטון לאחר נסיעה ארוכה ומזג אויר גשום.
לינה: Boston Midtown Hotel בכתובת 220 Huntington Ave. המלון במיקום טוב, בשולי המרכז, אך עם נגישות טובה מאד למרכז העיר ונמצא בסמוך מאד לפרודנשל סנטר שהוא אחד הקניונים הגדולים בצפון אמריקה. קיבלנו חדר מרווח מאד. עלות המלון: 249.50$ כולל מס לשני לילות. אין ארוחת בוקר. החניה בתשלום נוסף.

24.7.10 (שבת) -; ארוחת בוקר בפרודנשל סנטר, הליכה רגלית - נתיב החירות, קוינסי מרקט, אזור הנמל, אתר מסיבת התה. היו הרבה הופעות רחוב מלהיבות. ארוחת ערב בפרודנשל סנטר במסעדת Cheesecake Factory -; מנות ענקיות ואוכל טעים, עוגות סוף הדרך -; מומלץ.

25.7.10 (יום א') - הפלגה לתצפית לווייתנים בשעה 10:30 -; חוויה בלתי רגילה. אתר החברה: www.bostonharborcruises.com/boston-whale-watch לאחר השייט -; יציאה לכיוון פארק אקדיה, כאשר עוצרים בדרך באאוטלט ב -; Kitery, York Vilage ו -; Ogunquit.
 ארוחת ערב ב -; " Grill &Duffy's Tavern", Main Street, Kennebunk,4. טעים, משביע ולא יקר.
 לינה:Econo Lodge Kennebunk. עלות: 159.43$ כולל מס. ארוחת בוקר כלולה.

26.7.10 (יום ב') -; המשך נסיעה צפונה, Wiscasset (לא התלהבנו), Boothbay Harbor (נחמד), Lighthouse Park (נחמד מאד).
ארוחת ערב במסעדה מרשת Friendly's ב - Ellsworth - סביר מאד ולא יקר.
לינה: Twilite Motel ב -; Ellsworth אצל זוג נחמד, ישראלים לשעבר. עלות: 117$ לפני מס. ארוחת בוקר כלולה.

27.7.10 (יום ג') -; טיול בפארק אקדיה, עליה להר קדילק ותצפית על הנוף המרהיב. נסיעה ל -; North Conway שהיא עיירה נעימה מאד ויש בה אאוטלט שווה, אך קטן.
 לינה: Hampton Inn & Suites North Conway (מלון מצוין, מרכזי מאד, כולל פארק מים מקורהבתוך המלון שהיווה הפתעה לילדים). עלות: 246.50$ כולל מס לשני לילות. ארוחת בוקר כלולה. יש במלון מכונות כביסה מופעלות ע"י מטבעות.

תצפית מהר קאדילק

28.7.10 (יום ד') -; יום טיול טבע ונוף לכיוון צפון, כביש 16, כביש 26 החוצה את ההרים ב Dixville Notch, וחזרה דרומה דרך Lancaster ו - Gorham

29.7.10 (יום ה') -;ההרים הלבנים. נסיעה בכביש SR-112 על כל האטרקציות שלו (מפלים וחניה לשחיה בנהר), The Flum מסלול הליכה יפה בקניון עם זרימת מים חזקה ומפלים (הגענו לפני כן ל -; Lost River אך ויתרנו עליו מפאת מחיר הכניסה היקר, מה גם שמיותר לעשות גם אותו וגם את ה -; Flume).
לינה בבורלינגטון:BurlingtonLa Quinta Inn & Suites. עלות : 104.50 + מס, כולל ארוחת
 בוקר.

פלום

30.7.10 (יום ו') -; חציה של אגם שמפליין עם הרכב על מעבורת במסלול הקצר מצפון לבורלינגטון. הגעה ל -; Ausable Chasem (http://www.ausablechasm.com) שבו עשינו מסלול הליכה כולל מפלים, ורפטינג קצר ורגוע בקניון צר. הילדים התאכזבו מכך שמסלול הרפטינג קצר, החתירה נעשית ע"י מדריך מקומי, ודחסו אותנו לסירה עם אנשים זרים. ישנה אפשרות לעשות אבובים באותו מסלול של הרפטינג (המיים קפואים!).
המשך נסיעה ל -; Lake Placid, טיול בעיירה ומנוחה לשפת האגם.
המשך נסיעה לכיוון אלף האיים.
לינה ב - Watertown:Holiday Inn Express Hotel & Suites. עלות: 178$ כולל מס וארוחת בוקר.
ארוחת ערב במסעדת פונדרוסה הסמוכה למלון. יש אפשרות לקחת תפריט של אכול כפי יכולתך בתוספת תשלום. לקחנו 3 מנות רגילות ו -; 2 מנות של אכול כפי יכולתך, כך שאת 2 המנות האלה יכולנו לחלוק עם כולם.

31.7.10 (שבת) - שייט מהנה ב -; 1000 האיים עםUncle Sam Boat Tours -; יציאה מאלכסנדריה ביי. (http://usboattours.com/1000islands/?p=274),נסיעה לעיירה היפה Skaneattele, רחצה באגם והגעה בערב ל Niagara Falls ישירות לצד הקנדי. טיול ערב בעיירה ובמפלים.
לינה בצד הקנדי: Holiday Inn. עלות: 177.41$ קנדי, כולל מס, ללא ארוחת בוקר. אכלנו ארוחת בוקר במסעדה הצמודה ללובי המלון, יש הנחה לאורחי המלון.

1.8.10 (יום א') -; קנינו במלון כרטיס משולב לכל האטרקציות שכולל את עלמתהערפל, מסע מאחורי המפלים, גרייט גורג', נסיעה בתחבור ציבורית ועוד. עשינו את כל האתרים האלה, כאשר החוויה המהנה ביותר הייתה השייט הרטוב בעלמת הערפל.
 בערב יצאנו לכיוון רוצ'סטר. לינה: La Quinta Inn & Suites, Rochester South . עלות: 116.10$ + מס, כולל ארוחת בוקר.

מפלי הניאגרה

2.8.10 (יום ב')
-; נסיעה ל - Letcworth State Park הכולל קניון ומפלים ואפשרות לטיולים רגליים. החלק הדרומי של הפארק יפה יותר (http://www.letchworthpark.com).
 המשך נסיעה ל - Watkins Glen הכולל קניון יפה ומפלים. למי שמעדיף לעשות את המסלול בירידה, יש אפשרות לקחת שאטל מהחניה עד לחלק העליון ואז לרדת חזרה ברגל עד לחניה (http://nysparks.state.ny.us/parks/142/details.aspx).
 נסיעה לאיתקה, סיור באזור אוניברסיטת קורנל ו - Buttermilk Falls (היה כבר סגור וביקרנו במפל התחתון בלבד).
 לינה: Super 8 Ithacaעלות:122$ כולל מס וארוחת בוקר.
ארוחת ערב: הארוחה הכי טובה שאכלנו בכל הטיול ב -; SAMMY'S Italian Buffet & Grill בכתובת:722 S. Meadow St. (Rd 13) Tops Plaza, Ithaca, NY 14850 (נמצא במרכז המסחרי מאחורי מוטל סופר 8). אכול כפי יכולתך ב -; 10$ לנפש, כאשר המסעדה כוללת אוכל מצוין מכל הסוגים, לרבות שתיה וקינוחים חפשי. הבעלים איש חביב, שזיהה שאנחנו מישראל והודיע לנו כבר בכניסה שאין במסעדה בשר חזיר, לא הפסיק להגיע אלינו לשולחן עם סירים שאך ירדו מהאש והוריד לנו עוד אוכל לצלחת.

ווטקינס גלן

3.8.10 (יום ג')
-; מפלי טאגנוק -; הליכה של כ -; ק"מ עד למפל (די מיותר למי שעבר את המפלים שתוארו עד כה).
 המשך נסיעה עד לגולת הכותרת של הקניות באזור: האאוטלט של Waterloo : 655 State Route 318, Waterloo, NY 13165 בילינו שם חצי יום וחזרנו עמוסי שקיות, ויתרנו על מוזיאון הזכוכית של קורנינג. התחלנו לנסוע לכיוון דרום לעבר הבירה ושינגטון.
לינה: Fairfield Inn & Suites Williamsportבוויליאמספורט, פנסילבניה. עלות: 103.55$ כולל מס וארוחת בוקר, קיבלנו 2 חדרים נפרדים ומרווחים עם דלת מקשרת ביניהם, כולל 2 חדרי רחצה ושירותים!

4.8.10(יום ד') -; נסיעה לגטיסברג, טיול בעיירה, ביקור במצגת אורקולית על קרבות מלחמת האזרחים וביקור במוזיאון הפתוח ובאנדרטאות. המשך נסיעה לוושינגטון, ביקור בבית הקברות הצבאי בארלינגטון, קבר הנשיא קנדי, חילופי המשמר, אנדרטת איוו ג'ימה.
לינה: Days Inn Washington DC Connecticut Ave.. עלות: 226.94$ ל -; 2 לילות ללא ארוחת בוקר. החניה בתשלום נוסף.

5.8.10 (יום א') -; חום אימים! הבית הלבן, אנדרטת לינקולן, המול, סמיתסוניאן, מוזיאון החלל.

6.8.10 (יום ב') -; החזרנו את הרכב ששכרנו בניו - יורק בשדה התעופה רונלד רייגן והמראנו בשעה 13:59 עם Air Tran לאורלנדו, נחיתה באורלנדו ב -; 16:13. לקחנו את הרכב המוזמן מהרץ, מיני ואן קאיה קרניבל.
 נסענו לדירה של רינה ורוני, שהוזמנה מראש, http://www.funvacationapartment.com/index.cfm.
היינו 8 לילות בדירה במחיר של 107.35$ ללילה כולל מס. קיבלנו דירת 4 חדרים נהדרת, ממוזגת ומאובזרת לחלוטין. הדירה נמצאת ברזורט סגור הכולל בריכת שחיה, מועדון לילדים ומיני מרקט ונמצאת במרחק של עד 20 דקות נסיעה לכל היותר מהפארקים.
קנינו כרטיסים ל -; 3 פארקים של דיסני וקיבלנו פארק נוסף חינם וכן קנינו כרטיסים ליוניברסל סטודיוס ול -; Sea World.

מומלץ מאד לארגן את ימי הביקור בפארקים וסדר היום בעזרת תכנת ריידמקס, שעלותה זניחה ביחס לתועלת שהיא נותנת. השתמשנו בתכנה שאירגנה לנו את סדר היום ובפארקים של דיסני התכנית עבדה מצוין וכמעט שלא עמדנו בתורים.

7.8.10 (יום ג') -; Epcot.

8.8.10 (יום ד') -; יום קניות: Prime Outlet ו -; Belz Factory Outlet World מומלצים במיוחד. בערב ביקור ב -; Down Town Disney.

9.8.10 (יום ה')
-; MGM.

10.8.10 (יום ו')
-; Sea World -; מופע הדולפינים מדהים, מופע הלווייתנים גם כן. הילדים נהנו במיוחד מהאכלת וליטוף הדולפינים. בערב -; Universal City Walk.

11.8.10 (שבת)
-; מג'יק קינגדום. נחמד מאד לכל המשפחה.

12.8.10 (יום א')
-; יוניברסל סטודיוס.

13.8.10 (יום ב') -; אנימל קינגדום -; די מיותר אחרי כל מה שעברנו, אבל היות וניתן חינם אז היינו חצי יום. בחצי היום השני, הילדים נשארו גמורים בדירה וההורים יצאו לסיבוב אחרון באאוטלטים. הולכים לישון מוקדם כי מחר צריך לצאת ב 07:00 לכיוון מיאמי לעלות על הקרוז לקריביים.

14.8.10 (יום ג') -; קמנו בבוקר כמתוכנן ויצאנו ב - 07:30 לכיוון מיאמי, מרחק של 4 שעות נסיעה. היינו צריכים להגיע עד 14:00 כדי לעלות על האניה "קרניבל ליברטי" לקרוז של שבוע לקריביים.
לאחר 3 שעות נסיעה, במרחק של שעה ממיאמי, גילינו, למרבה החרדה, כי השארנו את הדרכונים בדירה באורלנדו! עשינו פרסה בהזדמנות הראשונה, אך חישוב מהיר הראה כי נסיעה חזרה לאורלנדו ושוב למיאמי, בהנחה שאין פקקים, לוקחת 7 שעות -; המשמעות: אין צ'אנס לעלות על הקרוז. האניה מפליגה בשעה 16:00 על השעון ולפני כן עוד יש להחזיר רכב לחברת ההשכרה ולעבור ביקורת דרכונים.
הודענו לחברת הניהול של הרזורט כי השארנו את הדרכונים בדירהוביקשנו שייקחו אותם וישלחו עם שליח שיפגוש אותנו במחצית הדרך, כך אולי היינו מצילים את המצב, אך הם הסכימו להביא את הדרכונים אליהם למשרד וסירבו לשלוח אותם עם שליח מחשש שיאבדו. לאחרהתייעצות טלפונית עם חברת קרניבל, יעצו לנו לחזור לאורלנדו ולהגיע בטיסה לתחנת העגינה הראשונה של האניה באי קוזומל במקסיקו, אליה היא תגיע ב -; 16.8.10 בבוקר.
באוירה מתוחה חזרנו לאורלנדו, אספנו את הדרכונים, נסענו ישירות לשדה התעופה והתחלנו לעבור בין חברות התעופה לחפש טיסה לקוזומל. לאחר שעברנו מספר חברות שלא היו להן טיסות כאלה, הגענו ל -; U.S. AIRWAYS ושם מצאנו טיסה שיוצאת למחרת בבוקר ישירות לקוזומל. קנינו כרטיסים ולקחנו חדר במלון הקרוב ביותר לשדה התעופה, הילדים בילו בבריכה ואני חיפשתי מלון בקוזומל והזמנתי לליל המחרת חדר במיקום הקרוב ביותר לרציף העגינה של האניה.

15.8.10 (יום ד') - בבוקר עלינו על הטיסה ולקראת הצהריים נחתנו בקוזומל, שכרנו רכב ונסענו למלון. את המשך היום בילינו בחוף הים מול המלון ואכלנו ארוחת ערב טובה במסעדה מכסיקנית בסמוך למלון.
 האיגואנות מסתובבות בקוזומל כמו החתולים אצלנו.

16.8.10 (יום ה') -; קמנו בבוקר ודבר ראשון רצנו החוצה לראות שהאניה כאן. אבן ירדה מליבנו כשראינו את האניה הענקית עוגנת ליד הרציף ואז, דבר ראשון, לקחנו את כל המזוודות ונסענו לרציף. הצמידו לנו מלווה של האניה ועברנו את כל הסידורים של העליה, סבל מצוות האניה העמיס את המזוודות שלנו והעלה אותן לחדרים שלנו ורק לאחר שנרגענו, ירדנו חזרה לחוף, נסענו לאכול ארוחת בוקר וניצלנו ת הרכב לטיול באי, רחצה נוספת בחוף הים, ולאחר שהחזרנו את הרכב בשעות אחר הצהריים חזרנו לאניה.

הקרנבל ליברטי
הקרניבל ליברטי ברציף בקוזומל

בימים הבאים בילינו בהפלגה, תוך מנוחה מוחלטת מהטיול המתיש שעשינו. ירדנו מהאניה באיי קיימן ובחוף לקחנו טיול עם חברה מקומית (זול יותר מהטיולים שמוכרים באניה) ועלינו על ספינה מקומית שלקחה אותנו לשחות עם חתולי ים, ללטף אותם ולהצטלם איתם. ליד הנמל קיימות חנויות תכשיטים ושעונים פטורות ממיסים עם מחירים אטרקטיביים.
 עגינה נוספת הייתה באוצ'ו ריוס בג'מייקה ושם לקחנו טיול מקומי ליערות הגשם ולמפלי דאנס ריוור שמטפסים אותם רגלית בתוך זרם המיים.

איי קיימן
Aug 18, 10 C.Ray (1) 053.JPG

21.8.10 (שבת) -האניה הגיעה בבוקר למיאמי, ירדנו ונסענו ישירות לנמל התעופה, שם חיכינו עד 16:00לטיסה חזרהלישראל, עם אלאיטליה, דרך רומא. הטיסה לרומא, שיצאה באחור רב, הייתה סיוט עקב הצפיפות במטוס. הטיסה מרומא לישראל הייתה במטוס מרווח.
זהו, הסתיים הטיול שהיה גיבוש משפחתי וחוויה משפחתית מדהימה. נותר טעם של עוד עד לפעם הבאה.