טיילנו בספטמבר 2011 באזור סנט מוריץ שבשוייץ עם "פלישה" לאיטליה.
הטיול היה בעיקר נופים ,עם רכב פרטי.טיול כוכב שהבסיס בעיירה silvaplana השוכנת ב"עמק" יפיפה עם אגמים רבים לאורכו המק עצמו בגובה של כ 1800 מ' היירה עצמה לצד אגם יפיפה בין הרים כ 5 ק"מ דרומית מערבית לסנט מוריץ.ונמצאת על צומת הכבישים 3 ו 27
 ישנו ממש על האגם בבית דירות נעים דירה של 2 וחצי חדרים עם נוף מהמם לאגם ולהרים (טיפ נפרד).
הנוף מהדירה
סה"כ היינו שלושה ימים באזור זה.(אח"כ הצפנו לכיוון לוצרן)

היינו 3 דורות אמא(70) ואחותה. בן (50) ונכדה (25). והטיול התאים לכולם.
יום 1:
נסיעה על כביש 27 לכיוון סנט מוריץ. עיירת נופש יקרה ויפה לשם שינוי עם אגם... בצומת לכיוון pontresina על כביש 29 עלינו להר muragl
 העליה בפיניקולר והנוף משם מהמם

הר muragl

טיול קטן ומהנה סביב הפסגה ויורדים חזרה.חוזרים לכביש 27 וממשיכים לכיבון מעבר הרים albulapass. כביש יפיפה ללא תנועה רבה. עם נחל זורם לידו ,ונופים מדהימים.
albulapass

בסוף הכביש עומדות בפנינו 2 אפשרויות.פנינו לעיירה arosa אפשר להגיע אליה בשני דרכים . אם יש זמן אפשר לנסוע דרך davos .אם יש קצת פחות זמן ניסע שמאלה לכביש 3 ומשם לכיוון chur.
 מעיגים לchur ומתוך העיר לפי שילוט לכיוון arusa . ארוסה שוכנת בסוף כביש מתפתל באורך של 30 ק"מ. עם נופים מהממים.ההרגשה שמגיעים לסוף העולם.
הדרך ל arosa

ארוסה עצמה עיירת נופש וסקי קטנה סביב איך לא- אגם עם יפה ונעימה.
AROSA

בסיום יום מהנה חזרה דרך כביש 3 היפה כשלעצמו-למלון.

יום 2.
היום טיול עם גיחה לכיוון איטליה.
נסענו שוב על כביש 27 לכיוון סנט מוריץ. ואחריה ימינה(דרום מזרח) לכביש 29 לכיוון מעבר הרים bernina במעבר הרים בית קפה קטן ונחמד לצד אגם ,עם סכר ,הניזון מקרחון שמעליו.
אחרי מעבר ההרים עמק ועיירה livingo שבאיטליה. עמק ירוק ויפה עם בתי נופש יפיפיים לאורכו.
בעיירה lvingo יש לנו 2 אפשרויות הקצרה נסיעה לאורך אגם gallo המאורך בחזרה (דרך מנהרה ) לשוייץ. אנחנו בחרנו בדרך ארוכה יותר. פנינו ימינה לכיוון bormio דרך מעבר הרים foscagno הדרך מיותר לציין מדהימה ומפותלת.
 בראש מעבר ההרים מלון קטן ולידו מקום לפיקניק מול הנוף

הירידה ממעבר ההרים לא פחות יפה עם כפרים ציוריים בדרך. מעט לפני bormio פונים לכיוון מעבר הרים נוסף - pass umbrail (למעוניינים מעט אחרי הפניה יש מרחצאות מים חמים טבעיים)
 מעבר הרים עוצר נשימה עם כביש מתפתל שלאורכו נחל ומפלים

מעבר הרים pass umbrail

הירידה והנסיעה בעמק לכיוון סנטה מריה בשוויץ יפיפיה. מסנטה מריה פניה לצפון מערב מעבר הרים קליל נוסף אנחנו לכיוון zernez ומשם חזרה דרך samedan שגם בה ישנם מרחצאות ודרך סנט מוריץ.

יום 3

היום לכיוון המנוגד לסנט מוריץ.יצאנו מsilvaplana על כביש 3 לכיוון דרום מערב(לא לכיוון chur). לאורך האגמים השלווים שלאורכם מתפתל הכביש.
יורדים את מעבר ההרים maloja היורד מהעמק הגבוהה בו שהינו לעמק נמוך יותר.
 אנחנו נוסעים לכיוון הגבול עם איטליה. מעט לפני הגבול סטינו מהדרך לכיוון הכפר הציורי הקטן-soglio הנמצא על צלע ההר מול נוף עוצר נשימה.

soglio

חוזרים חזרה לכביש אותו עזבנו וממשיכים לכיוון העיירה האיטלקית chiavenna בעיירה עצמה פונים צפונה בכביש s36 החולף בתוך עמק ציורי san giacomo.
 אנו בדרך חזרה לשוויץ דרך מעבר הרים splugenpass בדרך חולפים לצד אגם מלאכותי mobtespluga

mobtespluga

לאחר מעבר הגבול מגיעים סמוך ל splugan על כביש 13 (המקביל לכביש המהיר e43)
מי שחפץ לחזור לכיוון סנט מוריץ יפנה ימינה - מזרחה.
אנחנו שפננו היו לכיוון לוצרן פנינו מערבה.

באזור לוצרן נסענו בצד המזרחי של אגם ארבעת הקנטונים עם צבע מים לא מהעולם הזה....
אגם ארבעת הקנטונים

עלינו ברכבל להר ריגי ומיותר לציין שהנוף ממנו עוצר נשימה.