טיול לאיטליה 12 יום

יום ראשון (יום חמישי)

נחתנו במילאנו ומשם לקחנו רכבת לאיסאו  ( iseo) בצענו 2 החלפות ב Milano Centrale  ו Brecia אורך הנסיעה 3.5 .

הגענו  לעיירה איסאו והלכנו  B&B la veranda   בעל המקום קבל אותנו בצורה נעימה  ופינק בארוחת ערב . לאחר מכן יצאנו לעשות סיבוב בעירה למרגלות האגם  יש הרבה מקומות בילוי מקום מאוד תיירותי

יום שני  (יום שישי)

קמנו בבוקר והיה  שוק מקומי  עשינו סיבוב קצר ואז לקחנו שייט לכיון Monte isolo  ירדנו באי בתחנה  pesciera ועלינו בהר ל cure שם עצרנו במסעדה מקומית בשם bar alimentari  da ernesta  עסק משפחתי עם פניני נחמדים. עלייה לקחה לנו  שעה היא תלולה אך שווה  נוף מדהים.  אפשר גם לעלות באוטובוס.

משם המשכנו לעלות לכנסיה שממנה רואים את כל האי מכל הכיוונים .  משך העלייה חצי שעה , וירדנו באוטובוס . חזרנו חזרה לאיסאו וחפשנו  מקום לאכול הכל היה סגור שימו לב  הם סוגרים בשעות הצהריים.

לקראת הערב המשכנו בטיול שלנו ויצאנו לכיוון ורונה  לקחנו  רכבת עם החלפה ב Brecia.

ירדנו בתחנה Porta nova ומשם אוטובוס למקום הלינה . אנחנו ישנו ב B&B casa esvael. מיקום מצויין  5 דקות הליכה מהארנה של ורונה . בעלת המקום מאוד נחמדה הציע לנו מקומות בילוי , קבלה את פנינו עם מתנה קטנה פסטה ו ופסטו והכינה לנו בסוף היום 2 כריכים מלחם פניני שנתאם את הסלמי המקומי.

באותו ערב  לקחנו את המלצתה  והלכנו לאכול ב   pizzeria Leon doro

פיצה ממש טעימה ולא יקר מידי.

יום שלישי ( יום שבת)  הקדשנו את היום  לטיול בורונה  התחלנו ב free walk tour   של חברת JM walkingtour. יצאנו מ arco de gavi  אורך הסיור היה שעה וחצי  לקח אותנו למקומות העיקריים של ורונה מלבד הבית של יוליה .

לאחר הסיור ישבנו לאכול במסעדה שנראתה מקומית בשם Vini e cucina de la luciano מומלץ מאוד אכלנו ריזוטו אמרונה.  משם המשכנו לטייל  היה שוק מקומי  בכיכר המרכזית  , לה דונה ורונה, ומשם המשכנו לבית של יוליה  בגלל הקורונה היה קצת תור אחר לאחר 5 דקות נכנסנו   הצטלמנו , היה אסור לגעת בפסל  בגלל הקורונה ומי שרצה היתה לו אפשרות לעלות למרפסת להצטלם אנחנו ויתרנו.  אחר כך החלטנו לעלות ל tore dei Lamberti  ה המחיר לכרטיס 6 יורו . אנחנו בחרנו לעלות אותו ברגל 288 מדרגות , יש אופציה לעלות במעלית . מהמגדל רואים את הנוף של כל ורונה. המשך היום טיילנו בעיר ונהנינו  מהנוף שלה הלכנו על הגשרים . וסיימנו את היום סביבות 6 בישיבה בבית קפה Emanuel cafe מול הארנה של verona.

לקראת הערב עזבנו את ורונה לקחנו אוטובוס לשדא תעופה  והשכרנו רכב של חברת AVIS הם מאוד נחמים מחיר לא יקר .

ברכב נסענו דרך הכפרים (דרך טיפה יותר ארוכה, אך יותר יפה מהכבישים המהירים) לסירמיונה.
בסרמיונה ישנו במלון Corto regina , מלון חמוד  אך היה להם בעיה עם ה WIFI  ולכן זה קצת ביאס אותנו .

יום רביעי ( יום ראשון)

יצאנו לטיול עם הרכב סביב אגם גארדה . נסענו לכיוון לימונה לקח שעה וחצי אך שהגענו לא מצאנו מה לעשות שם, ולכן החלטנו להמשיך לcastel tenno  נסיעה של 20 דקות בערך מסתבר שזה ארמון בבעלות פרטית ולא היה ניתן להכנס  בנוסף נכנסו בטעות עם האוטו לתוך העיר העתיקה לא מומלץ כבישים צרים היה קשה לעבור.
משם המשכנו לאגם tenno   לקח 10 דקות אבל בגלל שהיה יום ראשון היה עמוס מאוד ולא היה אפשר לחנות ולכן החלטנו לחזור לכיוון מפלי verone  יש במקום חנייה חינם לשעתיים  הכניסה עולה 6 יורו  מומלץ להביא מעילי גשם  אפשר לקנות גם במקום . המפלים מהממים ומרענן שווה לבקר.

לאחר מכן נסענו לאכול ארוחת צהריים ב Riva de Garda הכלנו ב pizza fenice  פיצה מקומית טובה עם מחירים נוחים . לאחר ארוחת צהריים נסענו לעיר העתיקה  חנינו ב therme romane עלות החנייה 2 יורו לשעה . עשינו סיבוב בעיר העתיקה ועלינו במן סוג של מעלית  נקראה  bastione  אפשר לראות את הנוף לכפר ולאגם יש למעלה מבצר שלא הבנו מה הוא ומסעדה שאפשר לשבת לאכול בה.  לאחר מכן התחלנו לנסוע  לכיוון melcesine בדרך עצרנו איפה שמצאנו חנייה ונכנסנו לאגם  זה מאוד נוח אפשר  להשאיר את התיק  ממש קרוב אלייך ולראות מה איתו. לאחר שעה  המשכנו לעיר  העתיקה בגלל שלא היה לנו הרבה זמן עשינו סיבוב בקצר  ונסענו  ל medivel time  מסעדה  עם הופעה ממש מגניב  שווה גם לילדים סיימנו את היום ב 12 בלילה וחזרנו חזרנו לסרמיונה למלון

יום חמישי ( יום שני )

היינו כל היום בגרדה לנד  מומלץ גם למבוגרים אנחנו בני 30 ומאוד נהנו כמובן לילדים מומלץ .

החזרנו את האוטו לשדא תעופה  ונסענו ברכבת לונציה .

הגענו למלון hotel canal & Walter. מלון ישן מיקום נוח מול התחנת רכבת כולל ארוחת בוקר . הwifi לא חזק . הגענו ב 11 בלילה אש מצאנו ממש ליד המלון פיצרייה אכלנו שם אחלה פיצה .

יום שישי ( יום שלישי )

וונציה התחלנו בסיור חינם  של חברת JM walkingtourבעיר  הסיור יוצא מתחנת רכבת . בסיום הלכנו לאכול ב cantina do spade, מסעדה מקומית אחלה מנות מעט יקר אך נראה שזה המחיר הממוצע בונציה .  לאחר האוכל המשכנו להסתובב בעיר והגענו ל piazza San Marco,  כיכר ענקית , מהמם שווה לראות , יש אופציה לכניסה לכנסיה או למגדל אך לא בדקנו . משם המשכנו לטייל ועלינו על traghetto זה סוג של  גונדולה מעט יותר גדולה שלוקחת אותך מצד אחד של  התעלה לצד השני   והיא עולה 2 יורו לאדם ומספקת את החוויה של נסיעה בגונדולה מבלי לקרוע את הכיס. לאחר שחצינו הלכנו לאכול גלידה  ב Gelatto nico , המליצו לנו לקחת  מנה  טיפוסית (Gianduiotto) שזה קוביה של גלידה עם קצפת אנחנו  לא  התלהבנו ממנה. שסיימנו את הגלידה לקחנו  את האוטובוס מים חזרה למלון שלנו. לקחנו את הדברים והמשכנו  בנסיעה לכיוון פירנצה . בפירנצה הגענו לישון ב lucretia house  בעלת המקום נחמדה  מאוד  , חדר נקי ומסודר  מיקום יחסית קרוב לרכבת , קרוב לנהר ויש מתחת  מכבסה . בלילה יצאנו  ל piazza Santo spirito , לקחנו  בקבוק יין  שקנינו  מראש  ו הזמנו פיצה  מאחת הפיצריות המקומיות וישבנו על המדרכה והכלנו מנהג טיפוסי של הצעירים המקומיים .

יום שביעי ( יום רביעי)

פתחנו את הבוקר בארוחת בוקר cafe moka arra לא ישבנו במקום לקחנו t.a.

אחר כך  הלכנו לסיור חינם של חברת la bussola  לקחו אותנו למקומות החשובים בעיר , במהלך הסיור עשינו הפסקה ואכלנו כריך ב la fettuna,  זה כריך טיפוסי של פירנצה . לאחר הסיור  חזרנו דרך  הפונטה וקיו,  לפסל של דוד ואז לשוק עור , נחמד המוכרים מתנפלים עלייך אנחנו לא קנינו כלום ואז חזרנו למלון לנוח .

בסביבות 18:00 חזרנו לסיור רגלי נוסף בנושא הרנסנס סיור נחמד מאוד הסתיים ב 21:00 ומשם הלכנו לארוחת ערד ב osteria borgo antico, מחירים סבירים וטעים מאוד.  משם המשכנו לקינוח לאכול גלידה ב jelato saberino,  2 המצויינת, דקות מהמסעדה וככה סימנו את הערב

יום שמיני (יום חמישי )

טיול מאורגן לסיינה, סן ג'ימיאנו ופיזה של חברת walkabout , חברה מומלצת מדריך מקצועי היה מאוד כיף. בסן ג'ימיאנו אכלנו בגלידרה בשם Dondoli  זכתה בגלידה הכי טובה בעולם פעמיים, גלדיה מדהימה עם טעמים מיוחדים מומלץ מאוד.

יום תשיעי (יום שישי)

הליכה בבוקר לפיאזה מיכאלנג'לו, עלינו לתצפית על כל פירנצה. לאחר מכן ארוחת בוקר בהארד רוק קפה ומשם נסענו לרומא.

ישנו ב hotel virgilio ברומא ובערב יצאנו לסיור חינם בעיר. סיימנו את הערב בלקיחת t.a. למלון ממסעדה ממול GROTTINO di ABRUZZO  אני הזמנתי רביולי שהיה טעים מאוד.

יום עשירי ( יום שבת )

הלכנו לעשות בדיקת קורונה בבוקר במעבדתSYNLAB . הזמנו מראש תור, מכייוון שלא היה באזור הקרוב אז הזמנו בadis abeba . זה נסיעה קצרה במטרו, הם היו מאוד נחמדים וסבלנים. משם המשכנו למוזיאון הוותיקן המדהים ביופיו מומלץ מאוד. ואז הלכנו לקתדרלה סן פטרוס הקתדרלה הגדולה של הוותיקן הכניסה היא חינם רק שימו לב לא לבוא עם גופיות או מכנס קצר. לאחר הוותיקן חזרנו למלון לנוח ובערב הלכנו למסעדה המתעטרת בכוכב מישלן בשם bistrot64

יום אחד עשרה ( יום ראשון)

הלכנו  לקולוסאום ולפורום הרומאי. בקולוסאום לקחנו מדריך אודיו עצמאי שהסביר בעניין את הייעוד של הקולוסאום והחיים של הגלדיאטורים. בפורום הרומאי הסתובבנו כשעה, יש הרבה מאוד עתיקות, והסיבוב מזכיר קצת טיול בטבע. לאחר מכן, הלכנו לשוק פשפשים שפתוח רק בימי ראשון עד השעה 15:00, אנחנו הגענו מאוחר והרוב כבר היה סגור. ואחר כך ישבנו במסעדה מקומית לאכל צהריים IL MATTO , מקום נחמד לא הייתי מגיעה אליו במיוחד.

בערב ראינו את המדרגות ספרדיות ומסעדה באיזור (לא זוכרת את שמה, הלכנו למה שהיה באיזור כי היינו רעבים וניהיה מאוחר – היא לא הייתה משהו מיוחד, אז זה לא הפסד גדול)

יום 12 (יום שני)

נשאר לנו קצת זמן בבוקר אז הלכנו למזרקת טרוי לחנות נעליים ממש זולה בשם Sore  ממש מומלץ אני קניתי 2 זוגות  ב 20 יורו .  לאחר מכן חזרנו למלון ויצאנו לשדה התעופה .