פתיחה: לאור מגמת הדעיכה בקורונה בנובמבר 2021 והעובדה שהיינו מחוסנים, סגרנו טיסה לחופשה של שישה ימים בברצלונה בתחילת חודש דצמבר כדי לספוג את אווירת טרום חג המולד, ככל שהתקרב מועד הטיסה התחילה שוב עלייה בתחלואה בשל הווריאנט החדש- ה "אומיקרון" . לאחר הרבה לבטים ואחרי השוואה למחירי המלונות המופקעים בישראל החלטנו למרות הכל לטוס לברצלונה.

הייתה לנו חופשה מעולה ואם לא היו לנו אילוצים היינו נשארים עוד. מספר ימים אחרי שחזרנו לארץ סגרו את הטיסות לספרד כך שהספקנו בדקה ה 90.

מזג האוויר היה מעולה בין 12-17 מעלות ללא גשם.

טיסה: את הטיסה הזמנו דרך "אל-על", דבר שאפשר לנו ביטול גם בדקה ה 90, הכול בטיסה היה נפלא מלבד הכריך המוזר שאל-על התחילו לחלק בטיסות (יכול להיות שזה קרה מזמן כי מזמן לא טסנו עם "אל-על ") כבר עדיף לבחור טיסה ללא אוכל ולקחת לטיסה כריך של ארומה.

לינה: שכרנו לינה במלון H10 Urquinaona Plaza  הממוקם קרוב מאוד לכיכר קטלוניה  דבר שאפשר לנו להגיע כמעט לכל אתר במינימום החלפת רכבות ובמהירות כמו גם להשתמש באוטובוס לשדה התעופה או אוטובוסי התיירים (שאנחנו לא נוהגים להשתמש בהם)

הסעה משדה התעופה וחזרה:  בהלוך השתמשנו בשירות המוניות שנמצא מחוץ לשדה. לא היו תורים כלל ומחיר הנסיעה הוא כ 35 אירו לכיוון, בנסיעה פרטית.

בחזור חשבנו גם להשתמש במונית אבל לא היו מוניות  בכיכר קטלוניה בשעות הבוקר המוקדמות, אז לקחנו את האוטובוס Aerobus  המיוחד לשדה התעופה, במחיר של 5.90 אירו לאדם. היה נוח ויעיל.

ניווט בעיר: לרוב הלכנו ברגל. לצורך ניווט רגלי ולרכבת התחתית השתמשנו באפליקציית  Google Map. לצורך נסיעה באוטובוסים השתמשנו באפליקציית Moovit . סה"כ רכשנו שלוש כרטיסיות T-familiar של 8 נסיעות שהספיקו לכל הנסיעות שלנו.

היום הראשון

הגענו לברצלונה בשעות הצהריים ועשינו את מסלול ההליכה הבא:

היום הראשון בברצלונה

את היום הראשון התחלנו בכיכר קטלוניה שקרובה למלון. הכיכר עצומה בגודלה ומלאה יונים. כשהגענו בדיוק הסתיים מופע פולקלור והרקדניות הצטלמו בצילום קבוצתי.

הרקדניות ממופע הפולקלור
כיכר קטלוניה
היונים שולטות בכיכר קטלוניה

מהכיכר הלכנו לאורך שדרת הרמבלס,

הכניסה לשדרות הרמבלה

עצרנו בדרך בשוק לבוקריה שהיה עמוס בצורה לא הגיונית וככל שהתקדמנו הבנו שלא מדובר ביום רגיל, הגענו ב 6/1 שהוא יום החוקה בספרד וכל הספרדים היו ברחובות, יום העצמאות בישראל זה בדיחה בהשוואה לעומס שהיה בעיר ביום זה.

בסמטה צדדית מימין לשדרה נמצא ארמון פלאו גואל, שהיה קשה להתרשם ממונו היות והרחוב מאוד צר והבניין גבוה. בהמשך הגענו אל כיכר פלאסה ריאל שבה נמצאת העבודה הראשונה של גאודי, פנס רחוב הפועל על גז שכדוגמתו רואים הרבה בברצלונה (התמונה של הפנס נמצאת בתיאור היום השישי כשהגענו שוב לכיכר).

כיכר פלאסה ריאל

לאורך השדרה היו מספר פסלים אנושיים

אחד הפסלים האנושיים

המשכנו עד לסוף השדרה והגענו אל פסל קולומבוס

פסל קולומבוס

אחרי הפסל התקדמנו אל הנמל של ברצלונה וקניון קטן שנקרא Mare Magnum

נמל ברצלונה

החושך ירד והחלטנו להסתובב קצת ברובע הגותי, הגענו לשוק חג המולד, התאורה הייתה מרהיבה, כל רחוב התקשט באורות עם מוטיב אחר, אבל בשלב מסוים הצפיפות הפכה להיות בלתי נסבלת, "יום החוקה" כבר אמרנו, והחלטנו לסיים את היום.

דוכן בשוק חג המולד
תאורת רחוב לחג המולד
תאורה של מרכז קניות קורט דה אינגלז

היום השני

תכנית הליכה ברובע הגותי

את היום התחלנו ברובע בגותי. תכננו מסלול הליכה מסודר, אבל די מהר התברברנו וחרשנו את הרובע לאורכו ולרוחבו שוב ושוב, כולל ביקור נוסף בשוק חג המולד וביקור ברובע היהודי.

קתדרלת אולילה הקדושה
פסל המתאר את פסטיבל מגדלי האנשים הנערך בברצלונה
גשר הבישוף
שוק חג המולד

לאחר שמיצינו את הרובע הגותי נסענו ברכבת התחתית אל כיכר אספניה. בכיכר נמצא קניון ארנה שנבנה על בסיס של זירת מלחמת שוורים, צמוד לקניון יש מעלית שאיתה ניתן לעלות לגג לתצפית ( אפשר לעלות גם דרך הקניון). התצפית מהגג מהממת.

קניון ארנה והמעלית בפינה השמאלית
נוף מגג הקניון
נוף מהגג בזווית אחרת

ירדנו מגג הקניון וצעדנו לכיוון אתר מזרקות הקסם שלא היו פעילות בגלל הקורונה אבל גם כך היה מקסים מאוד.

חזרנו לכיכר קטלוניה והתפעמנו שוב מתאורת חג המולד

היום השלישי

מסלול ברובע דל-מאר

את היום התחלנו בארמון המוזיקה של קטלוניה. לדעתנו, אתר חובה לכל מי שמגיע לברצלונה. מדובר באולם קונצרטים מפואר . הארכיטקט של האולם היה מונטנר ( המורה של גאודי). קיימנו במקום סיור מודרך.

ארמון המוזיקה
ארמון המוזיקה -שימו לב לתקרה
מרפסת ארמון המוזיקה

לאחר ביקור בארמון המוזיקה צעדנו לעבר רובע אל בורן. בדרך עברנו ברחוב צר עם הרבה ציורי גרפיטי. שממלאים את ברצלונה.

בסוף מסלול הגרפיטי הגענו אל שער הניצחון של ברצלונה.

שער הניצחון

מהשער יש מדרחוב המוביל אל פארק המצודה שבמרכזו מזרקה מרשימה שתכנן גאודי

המזרקה של גאודי

מהפארק המשכנו אל מוזאון השוקולד. מי שקונה כרטיס, מקבל דוגמית שוקולד עם דגל. כמובן שאנחנו קיבלנו עם דגל ישראל. במוזאון יש עשרות דגמים העשויים משוקולד.

אחרי המוזאון הסתובבנו ברובע אל בורן שהיה פחות צפוף ופחות עמוס מהרובע הגותי הסמוך לו, הכנסייה המרכזית ברובע היא סנטה מריה דל מאר

סנטה מריה דל מאר

המשכנו בהליכה לכיוון נמל ברצלונה כאשר בדרך פגשנו בפנים של ברצלונה

הפנים של ברצלונה

ואחריו הלובסטר של ברצלונה.

פסל הלובסטר של גמברינוס

הסתובבנו ליד הנמל ומשם נסענו להר היהודים ( ההר נקרא כך כי במקום שכן בית הקברות של יהודי ברצלונה עד שנהרס) ולמצודת מוניז'יאק. היות והייתה רוח חזקה, הרכבלים לא עבדו ונאלצנו לנסוע למצודה באוטובוס.

נוף לנמל מהר היהודים. מכאן יוצאים הקרוזים המפורסמים

מהמצודה יש תצפית נפלאה על העיר והנמל, כאשר במצודה יש תערוכות שונות. אחד המיצגים מדגים כיצד ניתן לקבל מגן דוד כאשר מאירים צלב תלת ממדי מזווית מסוימת

מיצג מגן הדוד

היום הרביעי

ביום הרביעי לקחנו סיור מודרך מחוץ לברצלונה אל הר ומנזר המונסרט עם אוטובוס ומדריך של חברת "ארט טוריזם".

מדובר ברכס מחודד בצורה של שיני משור. כאשר בראש הרכס נמצא מנזר המונסרט. המנזר הוקם לאחר שעל ההר נמצא פסל עץ בצבע שחור של מריה הקדושה המפורסם כפסל ה"מדונה השחורה", הקתולים מגיעים למנזר זה כדי לקבל ברכה ומחוץ למנזר יש שוק איכרים.

מנזר מונסרט במבט מלמטה
מנזר מונסרט
המנזר מבפנים
המדונה השחורה
המנזר מזווית אחרת
נוף מהרכס

אחרי שחזרנו למנזר, לקחנו אוטובוס לפארק גואל כדי לראות יצירות נוספות של גאודי. התחלנו מלמטה וירדנו לאט לאט עד שהגענו לאטרקציות המרכזיות שנמצאות למטה, בפועל מומלץ לעצור עם האוטובוס מתחת לפארק. היה יפה בטירוף.

פארק גואל במבט מלמעלה
פארק גואל מבט מלמטה
הרחבה למטה
הלטאה של גאודי- אחד האיקונים של ברצלונה

חזרנו לכיכר קטלוניה וראינו שלראשונה לא היה תור בחנות הדגל של לגו שנפתחה לראשונה באירופה, בחנות היו מודלים של אתרים מפורסמים בברצלונה וגם כאילו שבדיוק ראינו.

פארק גואל מלגו
סגרדה לפמיליה מלגו

בערב הלכנו אל לרובע אל בורן כדי לצפות במופע פלמנקו

אורות חג מולד ברובע אל בורן

מופע הפלמנקו   palau dalmases נמצא ב-  city hall צמוד למוזיאון פיקאסו .  המופע עולה 35 יורו (כולל שתייה) ונמשך כשעה (המופע בכיכר ריאל נמשך חצי שעה) . https://palaudalmases.com/en/home/ ניתן לרכוש כרטיסים דרך שירות הלקוחות של "ארט טוריזם"  בטלפון 0034626651533. הפועל היינו רק ארבעה אנשים בקהל ומולנו הופיע צוות נפלא של שתי רקדניות, רקדן, זמר וגיטריסט. הייתה חוויה מיוחדת, מומלץ בחום.

מופע פלמנקו

עם סיום המופע נסענו למופע האורות שהתקיים בבית החולים סנט פאו. שתוכנן ע"י אדריכל קטלוני מפורסם נוסף בשם מונטנר.

הכניסה למתחם בקנייה מראש של כרטיסים לפי שעה. חצר בית החולים הייתה מלאה במוצגים מאירים והמבנים השונים של בית החולים הוארו במופעי אורות.

היום החמישי

את היום התחלנו עם סיור ללא תשלום עם המדריכה לירוני המקסימה דרך חברת "ברצלולה". נושא הטיול היה "מסע בעקבות גאודי והמודרניסטי". במהלך הסיור סיירנו ברובע ה"אישמפלה", כאשר התחלנו בשדרת "פאסג' דה גרסיה"- ביקרנו במבני המודרניסטה הפזורים לאורכה כמו "קאסה אמטייה", "קאסה באטיו" ו-"קאסה מילה". בהמשך נסענו עם המדריכה ברכבת התחתית אל ה"סגרדה פמיליה", מפעל חייו של אנטוניו גאודי-הכנסייה הגדולה בעולם שעד היום לא סיימו לבנות אותה.

קצת על החברה: חברת "ברצלולה" היא חברת הטיולים הראשונה והוותיקה ביותר בברצלונה בקונספט הסיורים ״חינמיים על בסיס טיפ בעברית״. את החברה הקימה בשנת 2017 ליאנה קציר, מדריכת טיולים המתגוררת בברצלונה. מדובר בחברה מעולה המציעה תמהיל טיולים רחב כך שמומלץ מאוד לטייל איתם במספר טיולים במהלך החופשה. רוב הסיורים יוצאים מכיכר קטלוניה בכניסה להארד רוק קפה.

המידע שניתן לקבל מ"ברצלולה":

קבוצת WhatsApp: פרסום הסיורים וייעוץץ לישראלים המבקרים בברצלונה בכל נושא- https://chat.whatsapp.com/C0bjnQzhJfFFrDeMdFyP1D . קבוצת פייסבוק: מידע רב וסיורים וירטואלים https://www.facebook.com/barcelolatours. חשבון אינסטגרם בשם: barcelola_tours . אתר אינטרנט:  https://www.barcelola-tours.com/ ערוץ יוטיוב: https://www.youtube.com/channel/UCn9BXXBtKItVdoeSmTvxxUA/featured

אבני המדרכה שמרצפות את מדרכות הרובע
קאסה מולרס
קאסה אמטייה
קאסה באליו
קאסה מילה- המחצבה
הסגרדה פמיליה והמדריכה לירוני.

הסגרדה לפמיליה היא פאר היצירה של גאודי, שימו לב צריח הימני הגבוה ביותר, שנבנה לכבודה של מריה הבתולה. הצריך נחנך בדיוק כשהגענו. ועל ראשו הוצב כוכב בית לחם עצום שמאיר בלילה.

קבוצת המטיילים עם לירוני -"ברצלולה"
החזית האחורית היא חזית הפיסיון המתארת את צליבתו של ישו

לאחר שהסתיים הסיור, נסענו לבצע בדיקת PCR וחזרנו לסגרדה לפמיליה לביקור בתוך הקתדרלה. הביקור לדעתנו הוא חובה. ביקרנו בהרבה מאוד קתדרלות לאורך השנים. אבל קתדרלה כה מפוארת לא ראינו. כל הקתדרלה מעוצבת כמו יער. עם תקרה עצומה בגובהה עם הרבה ויטרז'ים.

אחת החזיתות של הסגרדה לפמיליה
התקרה של הסגרדה לפמיליה
דמויות מחזית המתארת את צליבתו של ישו

היום השישי

למרות שהיינו מספר פעמים ברובע הגותי, ומשום שאהבנו מאוד את הסיור יום קודם עם "ברצלולה" החלטנו גם ביום האחרון שלנו לטייל איתם שוב. הפעם הדריכה את הסיור ליאנה ואליה הצטרפה גם לירוני. היה סיור מעולה, מהנה ולמדנו הרבה דברים גם על הרובע וגם על תולדות היהודים בברצלונה עם הסברים שלא מופעים במדריכים הכתובים השונים. הסיור שלקחנו נקרא "גותירמבלה ללא הפסקה"

קבוצת המטיילים ליאנה- "ברצלולה"
סמטאות הרובע הגותי
שוק חג המולד
חוב קטן מתחילה הפוסט- עמוד התאורה שעיצב גאודי
בית המטריות
פלאו גואל

אחרי שהסתיים הסיור ברובע הגותי, הסתובבנו קצת ברמבלה ולאחר מכן נסענו לאצטדיון קאמפ נואו, לא היה צריך להזמין כרטיסים או לחכות בתורים ארוכים. נכנסנו למוזאון ואחר כך ביקרנו באצטדיון.

ארונות הגביעים במוזאון
נעל הזהב של מסי
תמונה מתוך אתר למטייל
האצטדיון מלמעלה

בערב יצאנו לסיבוב פרידה מברצלונה ומהרובע הגותי, הרחובות היו מפוצצים בספרדים שיצאו לחגוג עוד יום חג .

שימו לב לדמויות במרפסות

וכמובן לא פספסנו ביקור פרידה משוק חג המולד

הכניסה לשוק
ככה נראית הצפיפות בשוק חג המולד
דוכן אופייני

זהו נגמרה חופשת טרום כריסמס שלנו בברצלונה, היה נפלא ונשאר לנו טעם של עוד. אנחנו עוד נחזור.