בקיץ 2017 טיילנו טיול משפחתי עם ילדים בגילאי 13, 18 ו- 21 בהולנד. זה טיול שני שלנו בהולנד לאחר טיול קודם לפני שמונה שנים. מסיבה זאת לא ביקרנו בחלק מהיעדים הקלאסים כמו: מדורדם, פנורמה מאסדך, מוזאון השעווה באמסטרדם, המוזאון הפתוח בארנהיים ופארק הוחה ולואה.

לבניית הטיול נעזרתי בסיפורי מטיילים ובחומר הרב שקיבלתי מ לי, שלה מגיעה תודה מיוחדת.

היום הראשון

מיד לאחר הנחיתה נסענו מרחק נסיעה קצר למוזאון cobra לאומנות מודרנית, כדי לרכוש את כרטיס המוזאונים. כרטיס המוזאונים נמכר רק ב 160 מוזאונים מתוך כ- 400 המוזאונים המכירים בכרטיס.

לאחר רכישת הכרטיסים נסענו להארלם שהיתה מנומנמת היות ולא הגענו ביום שוק. לאחר סיבוב קצר בחנויות נסענו לדירה הראשונה שלנו.

את הדירה הראשונה שכרנו דרך airbnb הדירה היתה בעיירה אסנדלפט הממוקמת במיקום טוב לביקור עם רכב בכפרי בדייגים ובצפון הולנד ובמרחק נסיעה של 20 דקות ברכבת לאמסטרדם דבר שחסך לנו התעסקות עם חניוני חנה וסע.

הדירה בת שלוש קומות, מאובזרת באופן מלא ומתאימה לשבע נפשות.

החיסרון של הדירה מבחינתנו נבע מהעובדה שהדירה היתה עמוסה בחפצים של בעל הדירה ללא מקום בארונות לחפצים שלנו. בנוסף לכך הניקיון לא היה מספק לטעמנו.

היום השני

את היום התחלנו בזאנסה סכאנסה. בשל השעה המוקדמת, לא היתה בעיה למצוא חנייה אבל מצד שני חלק מתחנות הרוח היו סגורות עבור קבוצות. נכנסנו לתחנה להכנת שמן. ביקרנו בחנות הגבינות, קיבלנו הסבר על הכנת גבינות קנינו גבינות ופגשנו ישראלים בין צוות המוכרים בחנות הגבינות.

היעד הבא הצמוד לזאנסה סכאנס הוא מוזאון סכאנס שהיה נחמד (מוכר בכרטיס מוזאונים) לא להיכנס אם אין כרטיס.

היעד הבא היה שוק הגבינות באדם. החנייה מתוקתקת, הגענו לקראת הסוף אבל עדיין הספקנו לראות את סוף הטקס, ולהנות מאווירת הפסטיבל בעיירה.

המשכנו לכפר וולנדאם שהיה עמוס מאוד בתיירים ובחנויות אבל למרות זאת, אהבנו מאוד

לאחר וולנדאם הסואנת המשכנו למארקן הרגועה

את היום קינחנו בזאנדם ובחנות פרימרק

היום השלישי

ביום השלישי נסענו אל העיר האג, בדרך עצרנו במוזאון המכוניות המרשים

המוזאון היתה תערוכה מיחדת של רכבי פורמולה.

לאחר מוזאון המכוניות נסענו לעיר האג וחנינו במרכז צמוד למוזאונים. ראשית נכנסנו למוזאון אשר

המשכנו למצודת ביננהוף והרחובות השווקקים שלידה כולל הרובע הסיני

לאחר המצודה המשכנו למוזאון מאוריצסיוס שבו נמצאת בין השאר, התמונה המפורסמת של הנערה עם עגיל הפנינה שצייר יאן ורמיר.

את האג קינחנו בטיילת סכוונינגן ופסלי המתכת המפורסמים שלה

היום הרביעי

את היום הרביעי התחלנו בשוק הגבינות המרשים באלקמר. כאשר עזבנו את אלקמר הצפיפות הפכה ללא הגיונית שממש לא ניתן היה ללכת ברחוב.

לאחר אלקמר המשכנו לאנקהויזן , חנינו בחניון הרכבת, לא להאמין אבל בחינם, לאנקהויזן הגענו בהפלגה קצרה. מאוד נחמד, הרבה בעלי מלאכה מפעם, חנויות ובית ספר מפעם.

צמוד לאנקהויזן נמצא מוזאון פיצפון וחמוד בנושא של אוניות בתוך בקבוקים FLESSENSCHEPPJES MUSEUM

היום החמישי

ביום זה נסענו לכיוון ליידן בדרך עצרנו במוזאון החלל שהיה מעניין מאוד.

לאחר מוזאון החלל נסענו ללידן וטיילנו במרכז העתיק במצודת ליידן, בתחנת הרוח הבז, במסעדת הפנקיק המפורסמת ועוד..

לאחר ליידן המשכנו לעיירה Noordwijk

בעיירה התקיים פסטיבל פרחים וההולנדים כמו הולנדים לא ממהרים לשום מקום הבטיחו שהפסטיבל יתחיל ב 18:30 בפועל הוא התחיל באיחור של שעה וחצי. אבל היה חביב.