אנחנו משפחה שאוהבת טבע ואוהבת לטייל. כרתים היא לא רק בטן גב אלא המקום האידיאלי לשילוב של טבע עם בטן גב. הגענו לכרתים ביום שישי בשעה 9:15 בבוקר (אוהבים להגיע לחו"ל בשעות הבוקר כך מרוויחים יום, ורואים לאן הגענו). שכרנו ואן 9 מקומות מחברת השכרה MCAR, ממליצים בחום. יצרנו איתם קשר במייל וקיבלנו תגובה במיידי. לא ביקשו פרטי אשראי שילמנו במזומן בקבלת הרכב, שילמנו כולל ביטול השתתפות עצמית.

מיד עם קבלת הרכב רכשנו סים בחנות שנמצאת כק"מ מהיציאה משדה התעופה. שם החנות Germanos. רכשנו שני סימים ללא הגבלת גלישה למשך חודש +100 דקות שיחות מקומיות (חיברנו נקודה חמה לילדים). כל סים עלה 12 יורו.

נסענו לכיוון Rethymno רתמינו.

יום שישי – 29/07/2022 – היום 1

טיסה ביום שישי 29.7  להרקליון, המראה ב 7:25 נחיתה בשעה 09:15, איסוף רכב מושכר ונסיעה לכיוון רתימנו.

בדרך לרתימנו סיירנו בכפרים והתחלנו לספוג את האווירה של כרתים. עצרנו בכפר טיליסוס (Tilissos) , לכיוון רתמינו, עצרנו באזור בכפר ושתינו משהו קר וגלידה להתרעננות. המשכנו לכפר Anogia, Rethymno, , כפר ההררי אנויה (Anogia). בדרך נהננו מנופים נפלאים של רכסי הרים ועמקים ירוקים שבהם רועים עדרים של כבשים ועזים. בכפר יש מוזיאון עץ – axos milopotamou, ממליצים להיכנס ולשמוע את אומן העץ מסביר על כל עבודה (עבודות עצומות) ולסייר במוזיאון, אנחנו נהננו והתפעלנו מהיצירות שלו.

הגענו לרתימנו Rethymno Town,  והתמקמנו במלון דירות שנמצא בתוך סמטאות העיר העתיקה. את הרכב החננו בחניה ליום שלם בסכום של 15 יורו. ויצאנו לטייל בעיר העתיקה ולאכול ארוחת ערב.

כתובת המלון  Lemon Tree House – כתובתFragiskou Portou 8Rethymno Town, 74100

יום שבת – 30/07/2022 – היום 2

קניון מילי -  Myli Gorge

Mili Gorge Trailhead (south), 8GM4+MC, Rethymno 741 00, יוון
הוא מסלול קצר וקל יותר ומתאים למשפחות - אורכו של הקניון הקטן הוא 4 ק"מ, ובלי לחשב את זמן ההפסקות שתעשו, קחו בחשבון לפחות שעתיים כדי לעשות את המסלול הלוך חזור.
קל להגיע אל תחילת המסלול - ממש לפני רתימנו (כשמגיעים ממזרח) פונים לכוון הכפר Xiron Chorion (או פשוט עדכנו בגוגל מפס או וויז - Myli Gorge - תחילת המסלול 25 דקות נסיעה ממרכז רתימנו.
המסלול ירוק ושופע צמחיה וצל ומלווה לכל אורכו במים זורמים - לאורך הנחל הזורם בערוץ יש כ-30 מבנים נטושים של תחנות מים ישנות.  באמצע המסלול בערך יש מבנה שמאחוריו כמה קברים ומהחצר שלו נשקף נוף מהמם.
בימי הקיץ עדיין נעים במסלול כיוון שמאד מוצל והטמפרטורות נעימות. בימי גשם מוטב לא לרדת אל המסלול מחשש להחלקה ו/או הצפה. המסלול מסודר וברובו קל ונח להליכה.
בסמוך לתחילת המסלול תמצאו גם טברנה, הזמינו בירה אלפא קרה ומרעננת - מקום טוב לסיום המסלול.

מפלי קורטליטיקו Kourtaliotiko Gorge Waterfalls-  ,
על הכביש הראשי המוביל מרתימנו אל אגיה גליני, פונים לכוון הכפר Koxare שבסמוך לו נמצאת הכניסה הצפונית אל הקניון.
בקניון יש רוחות חזקות, וממש בתחילתו (מצפון) ניתן לשמוע אל שירת הרוח שנשמעת כמחיאות כפיים. מכאן שמו של הקניון - המילה Krotala ובניב הכרתים Kurtala ביוונית מתארת כלי מוסיקלי עתיק הדומה לקסטנייטות הספרדיות אשר משמיע צליל מחיאת כף.

אנחנו לא ירדנו לקניון, עצרנו לתצפית במפרץ לרכבים. הרוחות כל כך חזקות שהעיפו את דלת המכונית על מעקה הבטיחות בחוזקה. שימו לב להיזהר כשיוצאים מהרכב.

נסענו לעיירה פלאקיאס  Plakias, עיירת נופש בעיקר של יוונים. ירדנו לחוף הים, מים צלולים וחוף נעים לרחצה. ממליצה לאכול במסעדת Sirocco, קיבלנו המלצה ממקומית ואכן המלצה טובה.

לילה 2 – פלאקיאס - Sofia Hotel - כתובת:  Odos Oneiron 25, פלאקיאס, 74060, יוון

יום ראשון – 31/07/2022 – היום 3
קמנו בבוקר אכלנו ארוחת בוקר טובה במלון. ויצאנו לחוף פרבלי  Preveli . לחוף ניתן להגיע בשייט קצר של 30-40 דקות עם סירה היוצאת שלוש/ארבע פעמים ביום מנמל פלאקיאס או לנסוע עם הרכב עד מקום החנייה ולרדת אל החוף במדרגות ברגל.  אנו בחרנו בנסיעה ברכב וממליצים להגיע ברכב כדי לא לפספס את חווית ההגעה אל החוף מלמעלה. עם הרכב מגיעים אל החניה המסודרת, ( 3 יורו עבור חניה) ומהחניה יוצא מסלול הליכה היורד אל החוף - קצר אך תלול - כעשר דקות בירידה, העליה מעט קשה אך שווה את המאמץ לגמרי. לנו לקח רבע שעה עליה.
ממליצה להגיע מוקדם לחוף לפני השעה 10:00, כיוון שהשייט הראשון יוצא ב 10:20 ומגיע לחוף ב 11:00. כך תוכלו לתפוס מקום טוב בצל. ולהנות מהמקום. אנחנו היינו בעיקר בנחל, במים הצלולים. הלכנו בתוך הנחל עד המפלים וחזרנו עד המפגש עם הים. על החוף החולי יש ביץ' בר קטן וכנסיה קטנה, מהחוף יוצא מסלול הליכה מסודר ויפיפה לאורך הנהר ביער הדקלים
לילה 3 - פלאקיאס - Sofia Hotel - כתובת: Odos Oneiron 25, פלאקיאס, 74060, יוון – כולל ארוחת בוקר

יום שני – 01/08/2022 – היום 4

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו למסלול בקניון  Imbros Gorge בכפר אימברוס. אנחנו השארנו את הרכב בחניה למעלה. המסלול הינו בירידה ומסתיים למטה. משם ניתן לקחת מונית בעלות של 6 יורו לאדם או הסעה בוואן גדול בעלות של 5 יורו (כ 15-20 דקות נסיעה). שימו לב!!! ניתן להתחיל את המסלול גם מהסוף, ואז זו עלייה קשה. יש שילוט שמראה שמכאן תחילת המסלול. צריך לשאול האם זה העלייה או הירידה. בתחילת המסלול גובים 2.5 יורו לאדם.

אורך המסלול כ-8 ק"מ ומשך הזמן הדרוש הוא 3-4 שעות. במעבר הצר ביותר דפנות הקניון מרוחקים זה מזה 1.6 מטר בלבד ויוצאים מראה מרהיב בו אין מי שלא יתעכב לצלם. בהמשך המסלול יש תצפית שנראית כמו חלון של אלוהים, שווה תמונה. לאורך המסלול ילוו אתכם עיזים. מסלול לא קשה למי שאוהב לטייל בטבע.

בסיום המסלול יש בר קטן, קיבלה אותנו נערה בת 12 בשם כריסטינה, מתוקה. שתינו שם שתייה קרה ולקחנו דרכה מונית חזרה לחנייה של הרכב.

משם המשכנו לאגם קורנס -  kournas lake, אגם תיירותי מסביב ניתן למצוא טברנות רבות, מסעדות ואטרקציות תיירותיות. שכרנו שתי סירות של 4 איש. יש להמשיך עם הרכב כמעט עד סוף האגם. אל תעצרו בתחנות הראשונות, אלא תמשיכו הלאה עד הסוף. בכניסה האחרונה של האגם יש שני ספקים של סירות. אחת של אישה והשנייה של גבר. ממליצים לשכור סירה מהאישה, היא גם דוברת כמה מילים בעברית. שטנו באגם הצלול, קפצנו למים הצלולים והנעימים. ממליצים מאוד לקפוץ ולהתרענן במים. אכלנו ארוחה טוב באחת הטברנות משם נסענו לכיוון המלון באזור חאניה. העיירה פלטאניאס platanias הינה עיירת נופש לתיירים. כעשר דקות צפונית מחאניה. עיירה מלאה בברים, טברנות חנויות ועוד. לאורכה רצועת חוף. שכרנו שתי יחידות האחת של ארבעה (לילדים) והשנייה לזוג. היחידות מהממות, חשדות עם עיצוב מדהים, ומאובזרות. ליחידות יש בריכה צמודה. הגענו ליחידות וקפצנו לבריכה.

לילה 4 – לינה בפלטאניאס Twins Apartments  כתובת: Ioanni Kapodistria,, platanias , 73014

יום שלישי – 02/08/2022 – היום 5

יום רגוע ומנוחה.

קמנו בבוקר אכלנו ארוחת בוקר ויצאנו לסייר בעיר חאניה. עשינו הליכה רגלית לאורך החומות והנמל הונציאני, הסתובבנו בחנויות העיר העתיקה. חזרנו לעיירה בפלטאניאס. חזרנו ליחידה השתכשכנו בבריכה ויצאנו לטייל על חוף הים והטברנות..

לילה 5 – לינה בפלטאניאס Twins Apartments  כתובת: Ioanni Kapodistria,, platanias , 73014

יום רביעי – 03/08/2022 – היום 6

נסיעה לחוף הים אלפוניסי, בין שבעת החופים היפים בעולם. נסיעה לחוף כשעה וחצי. חונים בחניה. ממליצים לשבת בצידי החוף, שם פחות עמוס ויותר נעים. חוף עם חול ים ורוד, מים צלולים ונוף מהמם. נכנסנו למים והלכנו עד לאי שליד החוף. ניתן להגיע רגלית, המים לא עמוקים מקסימום עד גובה המותן. חוף הים הכי יפה שהיינו בו.

בדרך חזרה עצרנו לאכול בטברנה מעולה בשם Antama שנמצאת בין טופליה Topolia  לבין Voulgaro, כחצי שעה נסיעה מהחוף לכיוון חאניה.

בסיום היום, חזרנו ליחידות בעיירה platanias, שחינו בבריכה שתינו משהו חם ומתוק וארזנו מזוודות ליעד הבא.

לילה 6 – לינה בפלטאניאס Twins Apartments  כתובת: Ioanni Kapodistria,, platanias , 73014

יום חמישי – 04/08/2022 – היום 7

יצאנו בשעה שמונה וחצי בבוקר לכיוון הרקליון, יום חופשי, בעיקר קניות. הגענו לעיר ספגנו את האווירה. חזרנו לנוח צהריים במלון ובערב יצאנו לעיר העתיקה. אווירה טובה ומלאת חיים.

לילה 7 – לינה בהרקליון - Athinaiko Hotel כתובת :Leof. Eth. Antistaseos 89,. המלון במרחק הליכה של רבע שעה מהעיר העתיקה ומרכז הבילויים. עשר דקות נסיעה לשדה התעופה. מתאים ללילה אחד לפני טיסה חזרה.