אז הינה סיכום קצר ודעה אישית על הביקור באתרים של איטליה ושוויץ.
ממש בתחילת הקורונה ( אזור מאי 2020 ) קנינו 2 כרטיסי טיסה בEJ תמורת 56 יורו כולל הטסת ציוד סקי ומזוודה לג'נבה וב2021 העברנו אותה לחורף של 2022...
שהתחלנו להתקרב לתאריך הטיסה 7.1.22 אחרי כול רכבת ההרים של מדינות אדומות, יפתח או לא יפתח .
הבנו שלא נצליח להיכנס לצרפת ונאלצנו להחליף את יעד הטיסה מגנבה למילאנו שבועיים לפני הטיסה. (השינוי היה חינם לאור המדיניות של איזיגט על שינוי יעדים בחינם עד סוף 2022 )
הטיסה שלנו הייתה כמעט ריקה ( באזור 30/ 40 איש גג )
אחרי הנחיתה במילאן באזור 5 אחהצ .אספנו רכב שהזמנו מראש די מהר .
קיבלנו רנו אוטמט איברידי תמורת 560 שח .( הוזמן ידני ) עלות הדלק הלוך חזור 35 יורו + 34 יורו לכביש אגרה הלוך חזור .

תמונה מתוך אתר למטייל

הנסיעה לאתר לקחה בערך שעתיים + . ( לא עשינו עצירות )
בחזור לקח לנו שעה וחצי כי ירדנו למטה בלילה ולא ראינו שום יצור חיי ( מלבד שועלים ).
את הרכב חנינו באחת החניות של האתר ( חינם ) יש כמה חניונים כאלו .
בגלל השינוי של הטיסה שבועיים מראש לא נשארו דירות שמתאימים למה שחיפשנו ( דירה עם מיטה זוגית במיקום כמה שקרוב לרכבל ) ולכן לקחנו מלון בשם Hotel da Compagnoni שעלה 4500 שח כולל ארוחת בוקר .

מדרחוב של צ'רווניה

לא זכור לי מתי הייתי בפעם האחרונה בבית מלון באתר הסקי ( לרוב זה דירה או מלון דירות בסגנון אוסטרי )
מלון שנמצא על השדרה הראשית של העיירה וממוקם די באמצע + הליכה של 200 מטר בערך עד הקופות / הרכבל ( רכבל E ) והחזרה היא גלישה די עד הכניסה למלון ( סוג של סקי אין )

מסעדות ואוכל:
אם ההגעה למלון יצאנו לאכול משהו - ומה אוכלים באיטליה - פיצה!!!
כן ללא ספק מי שחובב פיצות יהנה כאן! אכלנו באיזה מסעדה סופר דופר טובה של פיצות ובקושי הצלחנו להיכנס ללא הזמנה מקום מראש .
בכול מקום ניתן להזמין פיצה ! ( אכלנו כול יום לפחות פיצה אחד )

בעיירה עצמה יש הרבה מסעדות או בארים - לי אין המצלצה מסויימת , היחס שלי לאוכל הוא בשביל להתקיים ( ובגלל הפיצות לא באמת היה אכפת לי משאר צורות הקולונריה ) .

השכרת ציוד
לא יודע , יש לנו ציוד שלנו .
אבל אני כן יכול להמליץ על חנות שקיבלנו שם שירות ממש טוב של בוט פיטר שסידר לי כמה נקודות לחץ בנעל שלי תמורת 20 יורו + קנייה של נעלים חדשות לאלינה והתאמה בשבילה .

סקי פס -

כאן אני מגיעה לרגע השיא של האתר ולסיבה שקראתי בכותרת "אתר סקי של מזל " .
כול שנותי על השלג קניתי תמיד סקי פס לפי כמות הימים שאני מגיע לגלוש - שמתי אותו בכיס היעודי במעיל ושכחתי ממנו .
הפעם היה צורך לקנות סקי פס כול יום מחדש!
והסיבה לכך - רוחות ותנאי גלישה באתר.
לפני הכול אני חייב לציין לטובה את המוכרות של הסקי פס שזה מה שהמליצו לי לעשות ביום הראשון של הגלישה מהסיבה שהאתר סובל מרוחות חזקות ובהתאם לכך הרכבלים נפתחים או נסגרים .
בנוסף הדבר הזה חוסף הרבה כסף! במקום לקנות סקי פס לתקופה של 6 ימים רצוף ( אני מדבר כמובן על סקי פס המורחב שכולל את כול המרחב המחובר בין איטליה לשוויץ )
קנינו כול יום סקי פס בהתאם למזג האוויר ולמה שהיה פתוח. מה שאומר שמשלמים לפי אזורים / רכבלים שעובדים ולא על כול האתר .
(גלשנו בשולי תקופת קורונה ולכן כול יום היה צריך להציג תעודת קורונה ( גרין פאס ) בקנייה של סקי פס .
היו גם מכשירים לסריקה של הגרין קארד בכניסה לרכבלים ראשיים אבל אף אחד לא סורק / לא בודק.)

מסלולים וגלישה :
גלשנו ביום הראשון לאזור צמרט .
ביום השני גלשנו על 2 רכבלים שהיו פתוחים הצ'רוויניה.
ביום השלישי 4 רכבלים שהיו פתוחים בצ'רוויניה.
ביום הרביעי פתחו את כול הצד של צ'רוויניה וValtournenche.
וביום החמישי והשישי קנינו סקי פס ליומיים לכול המרחב צרווניה / צמרט .

אתה הזה סובל מרוחות ! אבל בעיקר הצד של צ'רוויניה וValtournenche.
סובל מרוחות הכוונה שהאתר לא יכול לעבוד והכול נסגר , ואם כבר נפתח הגלישה בתנאים כאלו זה מלחמה נגד הטבע!
לדעתי זאת נקודת תורפה מאוד חשובה שלדעתי כדי לקחת בחשבון אם להגיע לאתר הזה! במיוחד אם סוגרים חופשה מראש ומקווים לטוב.
בנוסף בגלל שהאתר סובל מרוחות גם אם יורד שלג, הוא לא נשאר על המסלולים / אופפיסט . לכן למי שזה חשוב זה עוד נקודה שצריך לקחת בחשבון.
(כמובן אם החתולים הספיקו להדק שכבה מסויימת על המסלולים לפני שהכול עף - אז הכול מצויין, אם לא - באזורים גדולים יש קרח )
על אופפיסט אני בכלל לא רוצה לדבר , בתקופה שלנו ירדו לפחות 30/40 סמ ביומיים אבל כאמור הכול עף בלילה .
( על הרכב שלנו שחנה למטה הצטברו 2 שכבות נכבדות שהיינו צריכים להוריד מראש כדי לא להתעסק עם זה בלילה ביום העזיבה ( מצאנו מטטה שבור + יש לי ציוד מפולות לכן את חפירה שממש עזר לפנות את השלג ) בקיצור אופפיסט בצ'רווינה זה עניין של מזל כפול!

מעבר לצמרט -אם יש לכם אפשרות לעבור לצמרט ( שוויץ ) תעשו זאת !
דבר ראשון מסיבה שלא ממש הבנתי - אין שם רוח ואם יש זה הרבה הרבה פחות מצרוויניה!
לדעתי הצד של צמרט הרבה יותר גדול לגלישה ויש גם אזור של עצים. המסלולים שם היו פשוט יותר ארוכים.
כן כן יש גם את הנוף מכול נקודה של ההר המפורסם של טובלרון matterhorn וללא ספק זה האטרקציה הכי גדולה של האתר.

בנוסף יש באתר רכבת על מסילה שמעלה לGornergrat מסויימת על ההר ( במפה רשומה כ N1/2/3 )- אם יש לכם ממש הרבה זמן פנוי תעלו איתה כי היא מממש איטית!

חייב לציין שהמפה של המרחב מאוד מבלבלת- בעיקר של צמרט!
שמסתכלים במפה- זה נראה שיש קישור בין מסלולים אבל בפועל צריך לעלות על רכבל.
למשל אזור המסלולים 69/ 55 / 52 אדום .

לגבי רכבלים - הרבה מאוד רכבלים ( ב2 הצדדים )שמצריכים להוריד את הציוד ולעלות/ לרדת במדרגות כדי להגיע לרכבל - שהם כנראה תוצאה של רוחות חזקות שהאזור סובל, זה לא כיף ודי מציק.)
הצד של צמרט הרבה יותר טוב לאופפיסט והוא חשוך פחות לשמש וכמובן רוח.
ביום הרביעי של הגלישה היינו בעיקר באזור של וValtournenche - יש שם כמה מסלולים ארוכים אבל מצריכים לקחת 3 רכבלים - רכבל אחד סגור ( ביצים - כמה אני קורה להם ) ועד 2 רכבלים פתוחים שבתוספת רוח זאת הייתה חוויה ממש כואבת ולא נעימה בכללללל!

כמובן חשוב לשים לב לזמנים במידה ועוברים מצ'רוויניה לזמרט כדי להספיק חזרה לרכבל שמעלה לנקודה של 3883 מטר ומשם הגלישה לצ'רוויניה היא בדוך ( כמובן תלי איפה אתם ישנים בעיירה ואם צריך לקחת רכבלים A ו B להגיע לחלק אתר של העיירה )
לנו סיפרו שהרכבלים יכולים להסגר באמצע היום - לא נתקלנו בדבר הזה , מהסיבה שאם הייתה רוח בתחילת היום - המעבר היה סגור עוד מהבוקר לכן לא קרה שהוא נפתח בהמשך היום. ( אבל כמובן הכול עניין של מזג האוויר )

מחכים לרכבת

חייב לציין שהצד השוויצרים הרבה יותר יקר מצד האיטלקיה - לפחות בכול מה שקשור למסעדות על ההר ( לעיירה צמרט לא ירדנו ולא טיילנו שם ( באנו לגלוש ) )
מרק שבצד האיטלקי על 8 יורו בשוויץ עלה 22 יורו ( אותו מרק בדיוק באותו גודל באותו צבע / לגבי הטעם לא יודע - אלינה אכלה )

לסיכום :
גלישה - מאוד התאכזבתי מהמקום מבכינת מזג האוויר / מסלולים / שלג .
גם בימים שהייתה שמש ובתחזית רשום 10 קמש רוח, בפועל רוח של 20 קשר , מה שמאוד לא כיף וכמו שאמרתי סוגר את האתר .

חוויה מהעיירה - ישנו על המדרוחוב הראשי והכול היה קרוב - מסעדות / חנות לציוד סקי / רכבל מרחק הליכה וכמובן פיצה.

קשה לי להאמין שאני הגיע לאתר הזה שוב בתיכנון מראש - ואם כן רק לפני תחזית שאני יודע שאין צפי לרוח / סערה .