טיול משפחתי באלפים :

נסינו לשלב יעדים מקוריים, פחות מוכרים לתייר הישראלי, עם יעדים פופלארים.
 עשינו מסלול ארוך, שכולל נסיעות בנופים יפים ומעט הליכות ברגל :

יום 1: נחיתה בג'נבה ולינה קרוב לשדה.
 יום 2: נוסעים לצרפת, יצאנו לדרך לנקודת תצפית מהממת על המון בלאן (Plaine Joux), היינו שם מעל לשעה.

במרחק כמה דק' נסיעה נמצא- Vert Lake, אך כשהגענו כבר החשיך והשמש ירדה.

משם המשכנו לFlaine לדירה שלנו לימים הקרובים
יום 3: בתוכנית, לעלות על המון בלאן, בפועל- יום גשום והרכבל נסגר.
התחלנו את היום בחנות ענקית של ציוד למטיילים (Decathlon Mountain Store)
ולאחר מכן ביקרנו מפל מים קרוב
 יום 4: יום שישי, בבוקר עלינו ברכבל לפסגת המון בלאן משאמוני

הנוף מדבר בעד עצמו…

משם המשכנו לשבת בג'נבה
יום 5: שבת בג'נבה עם ארוחות בבית חב”ד
 מוצ”ש צפינו בזיקוקים מעל אגם ג'נבה.

יום 6: מצטיידים באוכל כשר מהסופר הכשר בג'נבה ונוסעים לבית שלנו לימים הקרובים, ב- Chandolin. בדרך עוצרים להתרחץ באגם ג'נבה. להפתעתנו המים היו חמים.
מגיעים לChandolin, אחת העיירות הכי גבוהות באירופה (כ-2000 מטר).
יום 7: טיול בעיירה
יום 8: נסיעה לאגם פשוט מהמם ! Moiry lake, משם יצאנו לטיול רגלי ל Moiry Glacier. הדרך יפיפיה, אך תפס אותנו גשם בדרך וחזרנו לאוטו סחוטים.
 הצבע של המים פשוט מהפנט!

יום 9: נסיעה לצרמט, ועלייה ברכבל להר שמול המטרהורן (ההר של הטובלרון)
 יש שם גם תערוכת פסלים מקרח.

סיור בצרמט, אחת העיירות היפות! וחזרה לדירה שלנו
 יום 10: עלייה קצרה ברכבל של Chandolin ומשם מסלול רגלי חמוד. יש 3 אגמים יפים שאפשר לראות. באגם הראשון נכנסנו למים הקפואים !!!

משם התפצלנו- הבנים עלו לתצפית על הר קרוב והבנות הלכו ל2 האגמים האחרים.
רצנו להספיק לרדת ברכבל כי הוא נסגר מוקדם.
יום 11: נסענו ל Rouaz
 עליה ברכבת שהיא כמו רכבל, ומשם ההליכה בעיקר מישור וירידה. זה מסלול עם הרבה מפלים בדרך.

יום אחרון: קמנו השכם בבוקר ונסענו לשדה התעופה

לינה:
לילה 1: חיפשנו מקום זול יחסית וקרוב לשדה תעופה- ישנו בGeneva Residence, מקום מזעזע ! להתרחק…
לילה 2-3: לינה בעיירה Flaine ב Dormio Resort Les Portes du Grand Massif
חיפשנו לינה באיזור המון בלאן, וראינו שבשאמוני המחירים פי שתיים והכל ישן מאוד.
נסענו קצת יותר, אבל הדירה שקיבלנו הייתה מהממת, הנוף מהמפסת מדהים וכיף בסוף היום להתרחץ בבריכה המחוממת והג'קוזי.
 הנוף מהסלון:

לילה 4-5: לינה ב- Pax hotel geneva מלון 3 כוכבים, במיקום טוב בעיר. חמוד +
 שאר הלילות: לינה בדירה בChandolin עם נוף למטרהורן.

רכב: מבירור שעשינו המליצו לנו לעבור בשדה תעופה ג'נבה לצד הצרפתי ומשם להשכיר רכב כי זה יותר זול. וזה מה שעשינו. הזמנו רכבים דרך חברת Hertz
 שירות גרוע, לא ממליצה

מזג אוויר: משתנה כל הזמן, היינו בחודש אוגוסט, ועדיין לא מעט נתקלנו בגשם ומזג אוויר קריר.
 צריך להערך לכך מבחינת לבוש. ויש לקחת בחשבון שינויים במסלול.