אופי הטיול
 טיילנו עשרה ימים עם רכב שכור בחופי Krabi וחופי Khao Lak וקינחנו בארבעה ימים בבנגקוק. שילבנו בטן גב בים עם טיולי טבע. טיילנו באיזורים פחות פופולריים בקרב הישראלים, בחרנו במקומות לינה ברמה בינונית פלוס ובעיקר בדרך כלל התרחקנו ממקומות עמוסים.

סימנתי במפה את שמות רוב המקומות שביקרנו.

טיסות

טיסה לתאילנד – לתאילנד טסנו עם חברת Aeroflot הרוסית. בהחלט הופתענו מהחברה. המטוסים חדישים ומרווחים והשרות מצויין. כרטיס הטיסה היה זול משמעותית מהאופציות האחרות. הטיסה עלתה כ-800$. החסרון כמובן הוא ההמתנה במוסקווה לטיסת ההמשך. ניתן גם להוסיף שאין שתיה חריפה על הטיסה.

טיסות פנים – את טיסות הפנים הזמנו ישירות באינטרנט מהחברות המובילות בתאילנד לטיסות פנים והם: טיסה לקרבי עם Bangkok Airways וטיסה מפוקט לבנגקוק עם- Thai Air. בהזמנה מראש מעל חודש מחירי הכרטיסים זולים ביותר כ-50$ לכרטיס לכוון. שימו לב שבחברות אחרות טיסות הפנים מבנגקוק יוצאות/ מגיעות לשדה תעופה מרוחק משדה התעופה הבינלאומי ששמו Suvarnabhumi . בנוסף שימו לב שלחברת Bangkok Airways יש בשדה בבנגקוק לאונץ חינם:)

תחבורה

בדרום תאילנד שכרנו רכב כיוון שרצינו להיות עצמאיים ולא תלויים בתחבורה ציבורית או מוניות. חששנו מעט בהתחלה אבל מהר מאוד התרגלנו לנסיעה בצד שמאל. נווטנו עם מכשיר הטלפון בעיקר בעזרת Google Map (חבילת data חובה, ראו סעיף טלפון). הכבישים אינם עמוסים, השלטים בדרך ברורים ולהפתעתנו הכבישים מצויינים. המלצה שלי היא שתוסיפו מעט כסף על ביטול השתתפות עצמית כדי למנוע מריבות בהחזרת הרכב. אנחנו שכרנו רכב בחברת הרץ בהזמנה מראש עוד בארץ באתר השוואתי. את הרכב אספנו בקרבי בשדה התעופה והחזרנו בשדה התעופה בפוקט. (שימו לב בהזמנה לנקודות איסוף והחזרה). עלות הרכב החל מ 100 ש”ח ליום.

טלפון

מומלץ מאוד לקנות סים מקומי עם חבילת Data בתאילנד, במידה ושוכרים רכב חובה. העלות זולה מאוד סה”כ כמה מאות באטים לחבילת 1G פלוס שיחות מקומיות. קנינו את הסים מחברת TrueMove ישירות בשדה התעופה בקרבי. ניתן בהמשך לטעון את הסים בכל חנות seven Eleven. בבנגקוק הניווט עזר לנו למצא מסעדות, לעמוד בצד הנכון של כביש פקוק בהזמנת מונית ואף להתווכח עם נהגי המוניות שטענו שהיעד רחוק:).

מקומות לינה מומלצים

Bliss Resort Khlong Muang – מקום משפחתי בן תשעה חדרים ישירות על חוף הים כ 20 ק”מ מערבית מקראבי, נקי , משפחתי ושקט. אנחנו שכרנו חדר מול הים בעלות של 3000 באט ליום. יש כמובן חדרים פנימיים זולים יותר. הרכב השכור עזר לנו כמובן להתנייע ממקום למקום. החסרון היחיד בחוף הוא המיים הרדודים בזמן השפל שהופך את הכניסה למים ללא נעימה.

Khaolak Blue Lagoon –אתר נופשבן עשרות חדרים באיזור שקט בחוף קאולק (צפונית מהאי פוקט) , נקי מאוד, ברמה גבוהה ,שקט עם בריכה. אנחנו שכרנו חדר בעלות של 3500 באט ליום. יש חדרים גדולים ויקרים יותר. המקום מצויין למשפחות. הרכב השכור עזר לנו כמובן להגיע למרכז כשרצינו.

מסלול טיול

1.איזור Khlong Muang

נסיעה של כ 40 דקות משדה התעופה בקראבי אל Bliss Resort Khlong Muang.

באיזור זה טיילנו חמישה ימים. מקומות מומלצים באיזור.

1.1. חוף Khlong Muang והאיזור

איזור יפיפה ושקט. חוף ים ציורי ומסעדות מצויינות באיזור.

1.2 האי Koh Hong והאיים באיזור – האי הינו שמורת טבע מדהימה כ 2 ק”מ מערבית ל Khlong Muang. רצוי מאוד לשכור סירת long Tail פרטית ולצאת מאוד מוקדם בבוקר. אנחנו הגענו לאי לפני שמונה בבוקר והיינו פשוט לבד. מאוחר יותר מגיעות סירות רבות נוספות והאי פשוט עמוס וחבל. עלות לסירה כ 2000 באט עם צהריים ושתיה.

1.3 ריילי ביץ

חוף מרשים כ 20 ק”מ דרומית מ –Khlong Muang אבל מאוד עמוס בתיירים. אחד המקומות הפופולריים באיזור. לדעתי שווה ביקור אבל עדיפה שהייה במקום אחר. הייתי בחוף זה לפני כ 15 שנים ופשוט לא ניתן להכיר את החוף. ההגעה לחוף ע”י סירות בלבד מ- Ao Nang מה שכמובן מוסיף רעש בחוף כל היום.

1.4 טיול קייקים ב Ao Thalane

טיול קייקים מודרך למשך חצי יום בתוך קניון ועצי מונגרובים. טיול בהחלט מקסים. ישנם טיולים מאורגנים מכל מקום באיזור קראבי. אנחנו העדפנו להגיע ישירות עם הרכב השכור. זמן נסיעה של 45 דקות צפונית מ –Khlong Muang. משום מה המקום לא מופיע ב google map. חפשו Thalane Resort משם עוד כ 5 דקות תגיעו לנקודת היציאה של הקייקים. לפני נסיעה לאיזור בדקו את זמני השפל. בזמן שפל לא ניתן לחתור בקניון.

1.5 שוק לילה בקראבי

בכל יום ראשון בערב מתקיים בעיר קראבי שוק לילה. השוק נחמד קטן באוירה טובה​.

2.הדרך לחופי Khao Lak

ניתן לנסוע ישירות לקאו לק, נסיעה של עד כשלוש שעות. ניתן גם בדרך לעצור וללון במקומות נוספים כמו:

Khao Sok – שמורת טבע מהגדולות בתאילנד עם אגם מלאכותי גדול עם צוקי ענק . ניתן ללון באיזור זה במגורים הצפים על האגם (raft house). כשעתיים וחצי נסיעה מ Khlong Muang

Phang Nga – שמורת טבע מפורסמת מרובת איים וצוקים כ שעה וחצי נסיעה מ Khlong Muang

אנחנו עצרנו בדרך בשמורת Khao Sok תכננו שייט באגם אבל הראות היתה גרועה ולכן וויתרנו על השייט. לדעתי מומלץ. שימו לב שהשייט יוצא מאזור אחר בשמורה שנקרא Ratchaprapha Dam

3. חופי Khao Lak

לאחר נסיעה של חצי יום עם עצירות הגענו ל Khaolak Blue Lagoon

באיזור זה טיילנו חמישה ימים. חופי הים באיזור זה הם מהטובים בתאילנד. משום מה מעט ישראלים מגיעים לאיזור זה.

מקומות מומלצים באיזור.

3.1 Khaolak-Lumru National Park

נמצא בקצה הדרומי של Khao Lak. ניתן לטייל בגבעות בצד מזרח או לאורך החוף בתוך יער גשם (כפי שאנחנו טיילנו) שבסופו מגיעים לחוף ים מהמם. בהחלט מומלץ.

3.2 איי Similan

איים מדהימים ביופים נמצאים כ 50 ק”מ מערבית מחופי Khao Lak. לאיים אלה ניתן להגיע רק בשייט בספינות מהירות. השייט מ Khao Lak אורך כמעט כשעה לכוון. הבעיה בשיט זה הינו העומס באיים. משום מה כל המפעילים (ויש רבים כאלה כולל מפוקט) מגיעים ועוזבים כל מקום בדיוק באותו הזמן. האיים יפים מאוד , שחינו עם צבי מים . השנירקול מעט מאכזב אבל בעיקר קחו בחשבון את העומס במקום.