גילינו בטיול האחרון יעד חדש ומפתיע . למה מפתיע ?
כי שמישהי שטסה הרבה לחו"ל מגיל 20 מעולם לא יצאתי כנראה מגבולות ערים גדולות באירופה ופשוט לא ידעתי מה יש לאירופה להציע .אז אחרי שניתקלתי בכמה פוסטים באינטנט והצטרפתי לקבוצות בפייסבוק שעוסקות באוסטריה נדהמתי מהתמונות וגיליתי מדינה מדהימה ועוצרת נשימה שחשבו בה על הכל .מדובר בחבל ארץ ( ויש עוד אזורים מדליקים לטיולים באוסטריה : קרינתיה , טירול ועוד )  שבחורף עוסק בתיירות סקי ובקיץ מפעיל את הרכבלים לתיירות קיץ מדהימה שכוללת עליה ברכבלים , נופים מדהימים ומסלולים סלולים באטרקציות מדהימות לילדים ( מתקני נינג'ה מורכבים , אומגות , טרמפולינות , שבילי רגליים יחפות , פארקי חבלים , שלג ועוד ).בכל מסעדה באתרים הגבוהים יש פינת ילדים מדהימה שלוקחת כל גימבורי פה בארץ : ארגזי חול , במבות , טרמפולינות .כל האזור הזה פשוט צועק הביאו ילדים קטנים !!!הטיול שעשינו נע בין נופים עוצרי נשימה עם מתקנים מדהימים לילדים ( גם אנחנו רצינו להפוך ילדים )
לבין אגמים מדהימים , מפלים , טיולים בנקיקים , קרטינג מהנה במדרון , מגלשת הרים , מרחצאות , בריכות מחוממות ( וכאלה שלא ). והתאים בול לשני אנשים שאוהבים לטייל ולילדה בת 4.5 שמחפשת ריגושים וילד בן 1.5 שאוהב בימבות וחיות .גן עדן !הלינה :ישנם מלונות דירות , אבל החוויה הכייפית ( לטעמי ) היא בתי החווה למינהם שמוצעים להשכרה , כמו גם דירות הסקי שבקיץ נראות אחרת . הדירות השווה בחוות עם החיות והמתקנים לילדים ( לפחות אלו שממולצים שוב ושוב באתרים הישראלים ) נתפסות ממש ממש ממש מוקדם (התחלתי להתעסק בתכנון נסיעה לאוגוסט בנומבמבר .. וכל ההמלצות היו תפוסות ).היו לי כבר בשלב הזה בנק של מקומות\אתרים שידעתי שנרצה להיות ( כולל הרחוקים יותר ) וחיפשתי עם מפה לינה בכל מיני אזורים . הישראלים ממליצים על לינה ב wagrain וה flachau והאמת שכל עיירה תהיה טובה . בדקתי מרחקי נסיעה בגוגול ומתוך האופציות המתאימות שמצאתי ב google wagrain התאימה לי . הנסיעות הארוכות היו לא יותר משעה וחצי שהצלחתי לחתוך בדרך והדברים האחרים היו בממוצע 40 דקות .אחרי מלא התלבטיות הזמנתי דרך booking מקום עם המלצות מצויינות אבל מעטות מאד ( פחות מ 20)  ונפלנו על מקום מדהים קסום ומופלא  :  apartment andiלנו בדירה מדהימה גדולה ומאובזרת ומעל הכל נמצאת על הר . מעל העיירה wagrain קרוב לתחנה האמצעית של רכבל flying mozart,  אז אמנם לא יכולנו לצאת ברגל ולהסתובב בעיירה ( אבל גם לא איבדנו שם שום דבר).היתה לנו פיסת גן עדן משלנו : בחצר מתקן עץ מדהים עם בית עץ , מגלשה, נדנדות וארגז חול פרטי מול נוף אלוהי .במתחם 2 כלבים , חתול מדהים וחברותי שהסתובב ( הכנסנו אותו הביתה מדי פעם לשימחת הילדים ) וכלוב עם שני ארנבים שניתן ללטף . הילדים היו מאושרים . במתחם יש גם תרנגולות ( שלא הלכנו לבקר ) ופרות שרועות בדשא ( מרחוק ) .בעלת החווה שירותית ונחמדה . עשתה עבורנו כביסה בתשלום סימלי .עוד על טיפים שלי בנוגע ללינה עם תינוקות מזג האויר :הקיץ האוסטרי קצת טריקי : חודשים יולי אוגוסט הם החודשים החמים ביותר אך גם הגשומים ביותר בשנה .התחזית אותי מאד הלחיצה , הראתה על המון ימי גשם ועננות ( ללא שמש ) , ארזתי המון דברי חורף והייתי בלחץ\דיכאון שלא תהיה ראות ( מה שווה לעלות ברכבל אם לא רואים כלום ?  ).השתמשתי באפלקציית wetter והכנסתי ממש כל אתר ואתר – היות והאתרים מרוחקים זה מזה בין 40-90 דקות נסיעה ההבדלים משמעותיים ( כמו חיפה-ת"א-ב"ש) וכל יום בחרתי את התוכנית מתוך המסלול שהכנתי  לפי המקום שמזג האויר בו הכי טוב .בפועל למרות התחזיות ההזויות , היה נעים ממש ויצאה שמש – כשהיא יצאה היה ממש חם . חובה כובעים וקרם הגנה למרות התחזיות .לא תפס אותנו בכלל גשם ( רק בלילה ).יום אחד למשל עלינו על רכבל ופתאום עטף אותנו ענן ולא ראו כלום , ממש התבאסנו וכעבור דקה עלינו מעל הענן  וכשסיינו לעלות , ירדנו מהרכבל לנוף מדהים ומזג אויר שימשי וחם  . באמת שאוסטריה מדהימה ולא צריך לפחד מהתחזית , רק להצטייד בהתאם .טיסות :אני בחרתי לטוס למינכן ( למרות שאפשר לטוס לוינה בעלות הרבה יותר נמוכה – כמעט חצי מחיר  ) היות והנסיכה ממינכן לאזור היא 2.5 לעומת 4.5 מוינה .קראתי המון על אנשים שנתקעו בפקקים מטורפים לדרך ולכן ממליצה לא לנחות בספ"ש ( שישי-שבת )  , אנחנו נחתנו ביום שני והיה מעולה .היות ואני עם ילדים קטנים והטיסה נחתה בערב – הזמנתי מלון ליד שדה התעופה holiday in express ללילה הראשון והאחרון , זה היה אחלה .
במלון ארוחת בוקר מצויינת , רק שימו לב שאין להם מיטות תינוק ( בסגנון לול ) אלא עריסה גבוהה לתינוקות ממש קטנים . הכניסו לנו עוד ספה בשביל הקטן .
מאתגר אבל הסתדרנו .ממליצה להזמין מראש באתרי חברות התעופה ארוחות ילדים . נגישות:בכל הרכבלים ( אנחנו היינו רק ברכבלים סגורים , אז מעידה רק עליהם ) ניתן להעלות עגלות . בכולם נתבקשנו לפרק את העגלה ולהעלות אותה מפורקת ( היינו עם עגלת שטח שמתפרקת ל 2 חלקים , מאמינה שעגלות מטריה ניתן רק לקפל )            זה טיפה מקשה ומסרבל ( צריך לסחוב את כל מה שתלוי על העגלה ולשמור על הילדים ) אבל אפשרי לגמרי .מסלולים : המסלולים בקצה הרכבלים לרוב הם בתנאי שטח וישנן עליות וירידות קשות פה ושם ( מטיילים לא ? )  יש לקחת בחשבון שיש פה מאמץ ולהביא עגלה טובה ( ולא יויו \ יויה ) ברכבל של הגשר התלוי בבאג הופגסטיין – היה ניתן להעלות את העגלה פתוחה ברכבל גוסאו – ממליצה להשאיר את העגלה ברכב , הרכבל מאד צפוף ולא בטוחה אם מכניסים עגלות ( זה יותר כמו מעלית ובה דוחסים אנשים )
למעלה יש עגלות ג'יפ מתאימים לשטח שניתן לקחת ללא תשלום . במרחצאות :  ברובן לא מכניסים עגלה ויש עגלות של המקום להשאיל מי שצריך ( במרחצאות לא ממש ראינו צורך )
יש לוקרים ולא צריך להסתובב עם כלום פרט למגבת . טיפים:בשדה התעופה במינכן בנקודת ההחזרה של הרכבים – ניתן לקחת עגלות למזוודות רק ע"י יורו 1 ( תדאגו שיהיה לכם פרוט ומוכן ) שדה התעופה במינכן : החזר מס – יש דוכן גם בטרמינל המבודד של הטיסות לישראל , אל חשש .ממליצה לישון קרוב למלון אם נוחתים בערב \ ממריאים בבקר ולא לעשות את כל הנסיעה בלחץ ( עם ילדים קטנים ) . כרטיס זלצבורגקארד – רוב הישראלים רוכשים את הכרטיס , ניתן לרכוש אותו בארץ בכמעט אותו המחיר דרך חברת טופטור (כך אני עשיתי כדי להימנע מחיפושים ועוד תחנות עצירה שם עם הקטנים )  , הכרטיס מגיע עם חוברת של שלל אטרקציות באזור רובם חינם עם הכרטיס ובחלקם הנחה .
הכרטיס לא כולל את כל האטרקציות שבחבל ( למשל לא כולל את מאגרי המים , תצפית 5 האצבעות , מערת הקרח ) . אך כולל מגוון רכבלים פופלריים וכניסה חד פעמית למרחצאות .
ממליצה לכל אחד לבצע את החישוב של המקומות שהוא מתכנן להיות בהם ולראות אם הכרטיס משתלם ולא להימנע בכוונה מאטרקציות שלא בכרטיס וההפך . חושבת שלמשפחה שמתכננת על המרחצאות ( כניסה מאד יקרה ) כדי לסגור את הערב עם הילדים וכמה רכבלים – הכרטיס משתלם .
ממליצה לא לרכוש אותו לילדים מתחת לגיל 6 ( טופ טור אומרת שצריך אבל בפועל הם בחלק מהמקומות לא משלמים ובחלק משלמים מעט מאד ) ולברר עם בעלי הצימר אם הם נותנים כרטיס הנחות כלשהו ולהצליב לפני שרוכשים .לבאים ממינכן לפני מעבר הגבול לאוסטריה יש לקנות בתחנות דלק מדבקה לאוסטוסטרדות האוסטריות הנקראת וינייטה ( מדובר בכ 10 יורו ל 6 ימים ) , למי שמפספס יש לעצור בגבול ( יש שילוט) ויש ביתן ובו מוכרים את המדבקה מוזמנים להצטרף אלי ולקרוא על טיול שלנו :