אז יורשת העצר מתקרבת לגיל שנתיים וכך גם חגי תשרי ולכן התקחלתי לתכנן טיול אחרון לפני שנתחיל לשלם עליה כרטיס טיסה . (בת שנה ועשרה חודשים בזמן הטיסה )

אחרי הרבה השוואות וחיפושים נסגרתי על ברלין ( יעד כייפי שכבר היינו בו ולכן לא נתבאס לפספס אתרים , יחסית קרוב , לא ירק מדי ושעות טיסה טובות)

היו לנו 9 ימים נטו של טיול מה שנותן לנו את האפשרות לקחת באיזי ולא לתכנן ימים עמוסים לעייפה
לתת למצב רוב ומזג האויר להזרים אותנו

הכנתי כמובן בנק של תוכניות ואפשרויות , ממש לא הגענו להכל.

נהננו מאד  , זו תקופה ובה מתקיים פסטיבל האורות שצובע בניינים חשובים בעיר באמירות פוליטיות \ צבעים ומוזיקה
הצלחנו לסחוב את הקטנה קצת לתוך החושך ולאכול ארוחות ערב במסעדות (מה שהעלה את מדד הכייף פלאים לעומת הטיול הקודם שבו מ 5 היינו כל יום בדירה ) .

זו עיר שבה יש המון kinder cafe, אלו בתי קפה שמיועדים לילדים . היות וקר בחוץ ולא תמיד גני השעשועים הן אופציה , ישנם המון בתי קפה שיש בהם בפנים משחקים \ ארגזי חול ועוד הפתעות .. אנחנו פקדנו כמה מהם .
אפרסם כהרגלי כל יום ומה עשינו (גם בימים פחות מעניינים)

לינה

בניגוד לטיול הזוגי שלנו בברלין שכלל הרבה אופניים והרבה עבודת רגליים ועניין בכל הנקודות ההסטוריות בעיר ( מזרח העיק)

הפעם בחרנו להתגורר במערב . שכרנו דירת AirBNB מדהימה ( מבעלים ישראלים ) שענתה על כל צרכנו

המיקום שלה היה מעולה , כמה דקות הליכה מסופר וכ 7 דקות הליכה מהקו-דאם ( shopping) , 10 דקות הליכה מגן החיות ותחנת גן החיות .

אחלה מיקום עם ילדים לטיול נינוח .

אני מאד ממליצה בכל טיול עם תינוק\ילד ללון בדירה ולא בחדר מלון צפוף וקטנטן . עם ילדים חשוב מרחב , חשובה הביתיות , חשוב לעשות קניות ולהכין ארוחות בוקר וערב לשמירת סדר יום ותחושת הביתיות .

והכי חשוב שיהיה חדר נפרד בו הילד ישן כדי שאמא ואבא יוכלו להשתמש במטבח\סלון ולא להיות תקועים כשהילדים נרדמים.

טיפים – מה לקנות בברלין :

• PRIMARK – הרשת הזולה , ממליצה מאד מאד לקנות בגדי ילדים ותינוקות , פיזאמות , גרביים והלבשה תחתונה לכל המשפחה . זול מאד .

• UNIQLO – לא זול , אבל מומלץ ביותר לקנות לילדים את מעילי הפוך הדקיקים ( מגיל 3 ) , ממליצה גם על הפליזים לכל המשפחה ובמיוחד הלבשה תרמית ומיקרו פליז למי שזקוק לכמה פריטים לאירופה הקרה .

•  Dekatlon – אמנם נפתח סניף בארץ אבל אין לי מושג מה יש בו ואיך המחירים , חנות מומלצת מאד לציוד ספורט . מצאנו שם לעוללית מעיל וסט ופליז מדהימים סופר איכותים ( המעיל נהיה הפריט הכי שימושי שלה וקניתי לה אחד זהה כעבור שנה בטיול אחר במידה הבאה )

• birkenstock – מי שאוהבת סנדלי בירנשטוק מכאן הן באו .. יש חנות סמוכה לאלכסנדר פלאץ Nue Schonhauserstrasse 6-7

• FlyingTiger – רשת דנמרקית של חנות מקסימה שיש בה הכל במחירי ריצפה , אין ספור קישקושים ומשחקים לילדים . דברים קומפקטיים שכייף לקנות ולהפתיע את הקטנים .

• נעלי Elfenten – מוצאן גם מגרמניה . מומלץ לחפש ולקנות נעלי ילדים .

טיפים – אריזה לטיסה עם בת 1.10 :

בוסטר אוכל – ארזנו איתנו שיהיה לנו נוח בדירה

בועות סבון

פק"ל דלי וכף לארגזי חול מזדמנים

משחקים ( פירות פלסטיק "נחתכים" , קוביות לגו גדולות למגדל גדול )

סינר יצירה של איקאה כדי להישאר נקיים אחרי ארוחות במסעדות

סמוזי !! – בברלין גילינו את הסמוזי , בכל סופר פארם יש מבחר עצום של סמוזים ( כמו גרבר בשתייה – רסקים מגוונים של פירות במגוון טעמים , ללא סוכר וחומרים משמרים ) , גן עדן

מעולה להסתובב עם תינוקות . גם בארץ אנחנו מאז תמיד עם זה ( והגדולה כבר בת 5 )

הטיול שלנו :

10.10 – טיסה

11.10 – יום רגוע – סיבוב בשכונה ( שרלוטנסבורג) וקפיצה לאלכסנדרפלאץ

12.10 – גן חיות , בערב כיכר גנדרמרקט המקסימה ומסעדת השוקולד

13.10 –  הפעוטה היתה עם חום , עשינו יום רגוע בדירה – אני קפצתי לקצת קניות . אחה"צ נסענו למוזיאון הטבע – מאד לא ממליצה.

14.10 – רובע קרוייצברג : מויזאון המדע , קינדר קפה , פארק ויקטוריה ערב בפוטסדאמר פלאץ

15.10 –  רובע שונברג

16.10 – רובע פרידריכשהיין : שוק הפשפשים , גראפיטי , ושוק שמח באלכסנדרפלץ

17.10 – טיול לפוטסדאם : ארמונות , גנים וג'ונגל טרופי  – ערב בהקשר הופה

18.10 – גן חיות וטיול באונטר דן לינדן

19.10 – ברלין באופניים : טיול כייפי באופניים בפארק טיגארגן , עד למיטה וכל המוניומטים שם : האנדרטה לשואה , שער ברנדנבורג ואי המוזיאונים

דיס המלצות :

מוזיאון הטבע ( natural history) מאכזב , ראינו טובים בהרבה , הייתי מוותרת בדיעבד.

ויתרנו מראש :

שאריות החומה והגרפיטי

צ'קפוניט צארלי

טופוגרפיה של טרור ובעצם כל איזכור של השואה

כל אילו עשינו בטיול אחר ללא ילדים ..