מסלול ארוך בקולומבו ”מסלול הטיול בסרי לנקה“

להלן פירוט המסלול שעשינו במשך 3 שבועות - נגומבו-אנורדפורה-פולונורה-סיגריה-דמבולה-קנדי-אלה-אדמס` פיק-חוף מערבי:

1. נחתנו בשדה התעופה בסרי לנקה ב- 4:30 בבוקר ולכן הזמנתי מלון מהארץ בנגומבו, שהיא עיירת החוף הכי קרובה (חצי שעה נסיעה במונית, אפשר להתמקח על מחיר סביב 1000R ופחות) נשארנו בנגומבו 2 לילות.
  2. לקחנו דיל עם נהג ל-4 לילות ו-5 ימים (כולל הנהג, ההדרכה, והלינה ב-BB). נסענו איתו לאנורדפורה- שוב כמו שכבר כתבתי בדיעבד הייתי מוותרת על מקום זה, וגם על פולונורה שבה הינו ביום למחרת.
  3. ביום הרביעי עם הנהג נסענו לסיגריה - טיפוס על צוק מרשים ויפה, לא לפספס!
  4. בדרך לקנדי ביום האחרון ראינו גם את הציורים והפסלים בדמבולה.
  5. בקנדי היינו לילה אחד. נפרדנו מהנהג לא לפני שהוא ניסה לרמות אותנו במחיר (לכן תמיד תבקשו קבלה על כל דבר שאתם משלמים!!) .
  6. בבוקר לקחנו רכבת לאלה- חשוב לציין שטיילנו בדיוק בזמן החג שלהם ולכן כל התחבורה הציבורית היתה מפוצצת כולל הרכבת, מה שהפך את הנסיעה בת השבע שעות לחוויתית במיוחד, תלוי איך מסתכלים על זה... חוץ מזה שהנוף מהרכבת עוצר נשימה.
  7. באלה היינו 4 לילות - מקום הררי עם נוף ג`ונגלים פראי, יש שם טיולים רגליים נחמדים שכדאי לעשות - Ellas Rock, ומפלי רואנה, ו-littles Adams pick (להזהר מעלוקות למרות שזה יותר מבהיל מכואב).
  8. השארנו ציוד באלה ונסענו קלילים ברכבת לאדמס פיק (sri pada). הרכבת מגיעה לעיר Hatton (נסיעה של 3 שעות), משם יש כל חצי שעה אוטובוס ל-Delhouse, (נסיעה של שעה), שהוא כפר קטן של גסט האוסים במקום תחילת הטיפוס - טיפסנו ב- 2:30 בבוקר, לקח לנו שעתיים וחצי (אני פדלאה..) וראינו את הזריחה ב- 6:15. הטיפוס היה חוייה מיוחדת כי המקומיים מטפסים בהמוניהם מכל גיל..
  9. חזרנו עם הרכבת לאלה נשארנו עוד לילה אחד וירדנו לחופים. הנסיעה לחופים היא באוטובוס. יש ישיר מאלה לעיר נמל בשם Matara , נסיעה של חמש שעות, שוב בגלל שהיה זה זמן חג האוטובוסים היו מלאים ולכן לקחנו מונית (כמעט 4 שעות). היה יקר אך לא היתה ברירה.
  10. בנסיעה קצרה מ-Matara הגענו לחוף מיריסה - חוף בתולי שקט מאד, נשארנו יום אחד.
  11. נסענו באוטובוס (חצי שעה) לאונווטונה - חוף יותר רועש, יותר תיירים, מסיבות וכו`.
  12. אחרי 4 ימים נסענו עם אוטובוס להיקאדואה - חוף גלישה גם מתויר וים מדהים.
  13. מהיקאדואה (שם נשארנו עוד 4 ימים) לקחנו אוטובוס לקולומבו (3 שעות) והחלפנו לאוטובוס לשדה התעופה (שעה נסיעה) וטסנו חזרה הביתה..