מסלול בן שבוע-שבועיים ברומניה ”רומניה - מסלול בדגש אמנות ונוף - 14 יום נטו - חלק שלישי“

בתכנון הימים הבאים אנחנו מציעים לא להזמין מקומות לינה מראש (בטח אם זה מחוץ לעונה) חוץ מהלילה שלפני הטיסה ואולי גם לזה שלפניו. אפשרויות המסלול ממארמורש לבוקובינה ואח"כ בירידה דרומה הן מאוד גמישות ותלויות מזג אוויר. לא כדאי להיתקע עם הזמנה שכופה לו"ז פחות נוח.

יום 8: התחלנו את היום במתחם כנסיית העץ בבארסאנה מתחתיו ליד הכביש יש מקבץ יפה של בתים. שווה להסתובב שם קצת. לא רחוק משם מצאנו בית מלאכה קטן של גילוף בעץ. המשכנו אל כביש 18 היפייפה. נסענו עליו עם כמה עצירות בדרך עד ההצטלבות עם 17A שעולה אל המנזר מולדוביצה. הצלחנו להגיע אליו לקראת ב-17.00 ממש לפני הסגירה. מפגש ראשון עם הפלא של מנזרי האבן המצויירים. אם אין לכם זמן אפשר לוותר עליו. אם יש לכם זמן אל תוותרו. המשכנו ללינה בפנסיון בסוצ''ביצה.

הערה: אם אתם מטיילים בצפון בין תחילת יוני לסוף ספטמבר כדאי להכניס לתכנון היום הזה את רכבת הקיטור בוישאו דה סוס (ר'' קישוור) . זה אומר להוריד בהמשך קצת זמן בבוקובינה או בדרך ממנה לבראשוב, או לוותר על יום בבוקרשט בסוף.

יום 9: מסוצ''ביצה לוטרה דורני. המסלול שאנחנו עשינו כלל 4 מנזרים ביום הזה - מומלץ רק "למיטיבי לכת": סוצ''ביצה המדהים מבחוץ ומבפנים. מנזר Arbore שלא מתויר עם הציור הייחודי של משתה הורדוס. מנזר הומור בגורה הומורלוי וקינחנו עם מנזר וורנץ המרשים מכולם. בתוך זה, בסוצ''ביצה, עברנו בחנות מפעל של קרמיקה שחורה האופיינית לאיזור - The Black Ceramics Of Marginea בה קנינו קרמיקה צבעונית שהיתה הכי יפה מכל ההיצעים שפגשנו עד כאן. בחנות הזו יש גם עבודות קראפט אותנטיות של רקמה ושטיחי צמר במחירים יותר נוחים מהשווקים בצידי הדרכים והאתרים.