הולה שלום מדריד ”טיול לטולדו “

בתאריך ה20.12 יצאנו אני ובעלי לטיול מאורגן לטולדו (וזאת לאחר שהיינו שם יום לפני).

הקשבנו לתגובות המעורבות באתר, והחלטנו לצאת ללא הדרכה ובאופן עצמאי הנסיעה הייתה מסורבלת (מונית לתחנת הרכבת ומשם רכבת לטולדו ומשם מונית למרכז העיר ) טיילנו ברחבי העיר ואפילו הגענו לרובע היהודי אך הרגשנו לא מסופקים ובוודאי שלא מיצינו את היעד.

עוד בדרכנו חזרה פנינו לכמה חברות לשאול אם בימים שנותרו לנו במדריד יש להם טיול. עדי מחברת הולה שלום ענה לי במהירות, ועוד לפני שהגענו למדריד כבר סגרנו טיול ליום המחרת טולדו יום אחר יום. הגענו לנקודת המפגש ועדי קיבל את פנינו עם חיוך והרגשנו שהגענו למקום טוב.

הנסיעה הייתה נוחה, מלווה בהסברים, סיפורים וגם מוזיקה טובה. עוד לפני הגעתנו לעיר העתיקה עצרנו בשתי תחנות שהוסיפו לעיר נופך שונה והבנה עמוקה יותר. כשטיילנו בעיר חשבנו שטולדו זה רק רובע יהודי, אז לא. כמו שעדי אמר זה לא עוד רובע יהודי, אלא המפואר ביותר שידעה יהדות אירופה, ממש תור הזהב של היהדות. גילינו גם את הרובע המוסלמי שתרם המון לעיצוב העם הספרדי ולשפתו (למשל הלוואי בספרדית, זאת מילה בערבית שנקראת אוחלה), וכמובן את הרובע הנוצרי עם הקתדרלה המרשימה. מבחינה קולינרית למדנו על הפרמזן הטולדני והמרציפן הנהדר.

בקיצור, אחרי שהטיול הסתיים הרגשנו שהיינו בטולדו רק פעם אחת, ולגבי ההמלצה שלי היא מתחלקת לשניים; טולדו היא יעד חובה, ואם יוצאים לטולדו אז רק עם עדי המדריך מהולהשלום, למרות שהוא אומר שכל המדריכים טובים בחברה.

נהנינו מאוד, ובטוח שנטייל איתם גם בברצלונה ובוולנסיה, ובמדריד אם נחזור שוב.