אטרקציות בתאילנד - 7 חוויות שונות שהן בגדר חובה!

ברחבי תאילנד תוכלו לחוות חוויות שהן חובה עבור כל תייר: מהתעופפות באומגה בין עצים ועד שוק סוף השבוע המפורסם של בנגקוק. הנה ההמלצות שלנו!
ליאור כהן - מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: אטרקציות בתאילנד - 7 חוויות שונות שהן בגדר חובה!
איתי אמוזה

שוק סוף השבוע בבנגקוק - הכל ובזול

שוק סוף השבוע (Chatuchak Market) פופולארי ואהוב על תיירים רבים המבקרים בבנגקוק. למרות שמו, השוק פעיל במשך כל השבוע ולא רק בסוף השבוע. הכינו עצמכם מראש - מדובר בשוק ענק ורוב הסיכויים שלא תצליחו לבקר בכל הדוכנים, אבל מומלץ להצטייד בנעליים נוחות ומים. בדוכנים השונים תוכלו למצוא שלל מוצרים במחירים זולים, כמו בגדים, אקססוריז, רהיטים, חפצי נוי, מוצרי גינון, אמנות, ספרים, ענתיקות ועוד. בנוסף, תוכלו לעצור ולהתפנק באחד מדוכני האוכל הטעימים. השוק פתוח כל יום, אך בשעות שונות: בימי ד'-ה' 09:00-18:00, ו' 18:00-00:00, ש'-א' 09:00-18:00. שימו לב, מומלץ להגיע בסוף השבוע, אז כל החנויות והדוכנים פתוחים. אתר אינטרנט: www.chatuchakmarket.org

קורס בישול - כל אחד הוא שף

הדרך הטובה ביותר להכיר מקרוב ולהתחבר לתרבות המקומית ביעד בו אתם נמצאים היא לקחת בה חלק. כך גם לגבי המאכלים האותנטיים והמיוחדים של תאילנד. ברחבי תאילנד ובעיקר בצפון, בצ'אנג מאי, קיימים שלל בתי ספר לבישול המציעים קורס של מספר שעות או אף של מספר ימים, במהלכו לומדים את רזי הבישול התאילנדי, תוך כדי התנסות עצמית. לרוב, מתחילים את היום בשוק המקומי ורוכשים עם המדריך את המוצרים הדרושים למנות שתיכנו בהמשך. לאחר מכן, בבית הספר לבישול, כל משתתף מקבל עמדת בישול משלו ומכינים מנה ראשונה, עיקרית וקינוח. בסיום, תזכו לאכול את המנות שבישלתם. מנות לדוגמא שמכינים בקורס: פאד תאי, בננה בחלב קוקוס, עוף בקשיו וכדומה. בררו דרך סוכנות הנסיעות בעיר בה אתם שוהים על בית ספר לבישול בסביבתכם. מדובר בחוויה גסטרונומית נהדרת!

אומגות ביערות גשם - התפרצות אדרנלין

אטרקציה פופולארית ואהובה בצפון תאילנד הן האומגות ביערות הגשם. מדובר בחוויה מדהימה, במהלכה "מתעופפים" מתחנת אומגה לאחרת, בליווי נוף מרהיב ופסטורלי. החברה באמצעותה נרשמתם לטיול אחראית לתת לכם תדריך מפורט, ציוד כמו קסדה ורתמות וללוות אתכם לאורך כל הטיול. המרחקים בין העצים הם, בדרך כלל, כשני קילומטרים ובגובה של כמה עשרות מטרים מעל הקרקע. המדריכים יחברו אתכם בכל תחנת אומגה ויעזרו במידת הצורך. כמו כן, בסוף המסלול מגיעים למפל יפהפה וניתן להירגע מהחוויה המלהיבה… לרוב יוצאים עם סוכנות נסיעות מקומית מבנגקוק או צ'אנג מאי. ביום הטיול יאספו אתכם מהמלון.

תוכן מקודםהפופולרי ביותר: Flight of the Gibbon

במרחק של כשעה נסיעה מצ'אנג מאי תוכלו לצאת עם מעוף הגיבון (Flight Of The Gibbon) לחווית ריחוף בין צמרות העצים של יערות הגשם התאילנדיים האקזוטיים. המסלול כולל אומגות באורכים משתנים, ביניהם האומגה הארוכה, הגבוהה והמהירה באסיה כולה, גשרי חבלים, סנפלינג מצמרות העצים, ארוחת צהריים תאילנדית מקומית, סיור לימודי על בעלי החיים והצמחים הגדלים ביער, ואם הזמן יאפשר – גם הליכה למפל או למקדש העץ של מאי קאמפונג. כל החוויה מסתכמת בכ-7 שעות, מרגע האיסוף מהמלון ועד החזרה למלון.

באזור המסלול מתגוררת משפחה של 4 גיבונים. אם אתם רוצים להוסיף לחוויה גם סיכוי למפגש עם הקופים, כדאי לוותר על כמה שעות שינה ולצאת להרפתקאה בשעה 6:30 בבוקר, אז הם פעילים. כדאי לדעת שזו האומגה היחידה בה ניתן להתקל בקופי גיבון, החשובים לבעלי האתר, שדואגים להעביר חלק נכבד מההכנסות לפעילויות שימור וקיימות, כמו: שמירה על תפוצת קופי הגיבון, שיקום יערות ונטיעת עצי מנגרוב.

חוששים לצאת להרפתקאה? אין סיבה. כשתגיעו לכפר מאי קאמפונג תפגשו את הסקיי ריינג'רים שלכם שילוו אתכם לכל אורך המסלול, תקבלו ציוד בטיחות – היחיד באסיה העומד בתקני בטיחות מחמירים ביותר של האגודה הבינלאומית לקורס טכנולוגיה אתגרית ((Association for Challenge Course Technology (ACCT), ולבסוף תקבלו תדריך בטיחות מלא. עכשיו נשאר לוודא שהגעתם לגובה מעל 100 ס”מ, אתם שוקלים פחות מ-125 ק”ג, ושאין אתכם אישה בהריון, כי הרתמה עוברת לאורך הבטן ומחזיקה את כל משקל הגוף, ואתם מוכנים לצאת להרפתקאה.

אתר אינטרנט: www.flightofthegibbon.com

קניון ה-MBK - חווית שופינג שונה!

קניון ה-MBK בבנגקוק הוא, ללא ספק, אחד הקניונים המפורסמים בעולם ומהגדולים והמפוארים בבירת תאילנד. בקניון הענק הזה תוכלו ליהנות משבע קומות המציעות מבחר בלתי נדלה של נעלים, בגדים, שעונים, תיקים, משקפי שמש, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ריהוט ביתי ועוד. יש לקחת בחשבון, כי רוב המוצרים מזויפים, אך המחיר הזול הוא בהתאם. בנוסף, קיימת קומת אוכל עם שלל דוכני מזון, קומת משחקים לילדים, בית קולנוע, אולם ביליארד, באולינג ועוד. התכוננו להעביר כאן יום שלם והצטיידו בתיק גב בכדי לשים את כל הרכישות שלכם. גם אם אתם לא חובבי ז'אנר הזיופים, היכנסו לכאן, רק כדי לצפות במרכז הענק הזה, שהפך לתופעה.

• כתובת: 444 Phayathai Rd.,Pathumwan Pathum Wan, Bangkok
  • אתר אינטרנט: www.mbk-center.co.th

איים בתאילנד - נופשים ונהנים

חלק חשוב בחוויה ובמהות של חופשה בתאילנד היא התפנקות באיים שבדרום המדינה. בין האיים הפופולאריים והאהובים: קופיפי, פוקט, קופנגן, קוסמוי, קוטאו, ריילי ביץ ועוד. האיים הללו יגשימו, ככל הנראה, את החלום המושלם שלכם: חופים נהדרים, ים בצבע טורקיז, עצי קוקוס ומחשבות נטולות דאגות. ניתן להגיע לאיים באמצעות אוטובוס לעיירה סוראטני ומשם עם מעבורת, אשר עוברת באיים המזרחיים או המערביים. כמו כן, ניתן להגיע לפוקט וקוסמוי באמצעות טיסה ישירה מבנגקוק (למידע נוסף על טיסות פנים בתאילנד). מלבד בטן-גב, תוכלו לצאת לטיול סביב האיים, לצלול, לשנרקל, לבלות בפאבים ומסיבות ואף לטייל בחיק הטבע. למידע נוסף על איים וחופים בתאילנד >>

המקדש הלבן - טעימה תרבותית

המקדש הלבן (Wat Rong Khun) נמצא במרחק מספר דקות מצ'אנג ראי ונחשב למיוחדים והמפורסמים בתאילנד. המקדש הלבן נבנה על ידי האמן בודהיסטי צלראמצאי קוסטיפפט, כמתנה לעיר צ'אנג ראי. מקדש מרהיב זה עשוי כולו בצבע לבן-כסוף, החל מהפסלים, העיטורים, הכניסות, הקירות וכדומה. מדובר במקדש יוצא דופן, למול המקדשים הזהובים והצבעוניים ברחבי תאילנד. במקדש זה תוכלו להתרשם מפסלים יפים, ציורי קיר, גשר עם אגם מלאכותי, שגם בתוכו דגים לבנים מיפן. בתוך המקדש משובצים חלקי מראות, אשר גורמות לו לנצנץ. שימו לב – המקדש נפגע מרעידת אדמה בשנת 2014 ומאז חלקים נרחבים שלו בשיפוצים. ניתן ואף מומלץ לבקר ולהתרשם ממנו מבחוץ, אך אי אפשר להיכנס בינתיים לתוך המקדש.

• כתובת: Wat Rong Kuhn, Pa O Don Chai Sub District, Mueang District Chaing Rai Province
  • אתר אינטרנט: www.thailand-travelonline.com

שייקים, בננה רוטי ומסג'ים -להתפנק, להתפנק, להתפנק!

תאילנד היא מדינה מדהימה, שמציעה מגוון רחב של פעילויות, אטרקציות, טיולים ועוד. אך בין אטרקציה לאטרקציה או בין מנוחה בחוף הים, מומלץ ליהנות מהדברים המפנקים שממלכת סיאם מציעה למבקריה. נצלו זמן פנוי והתענגו ממסג' רגליים, מסג' לכל הגוף, מסג' פנים, עם שמנים או אלוורה... האפשרויות רבות וההנאה מובטחת. רגועים ושלווים, חפשו את דוכן השייקים הקרוב והזמינו משקה מרענן, הכולל את מיטב הפירות האקזוטיים של תאילנד או דווקא שילובים מתוקים כמו שייק סניקרס או שייק בננה-אוראו. אם מתחשק לכם קינוח קצת יותר משביע, אל תוותרו על המאכל הלאומי של תאילנד - בננה רוטי, המוכר כבננה לוטי. מדובר בבצק מטוגן עליו מפוזרים פרוסות בננה, כאשר ניתן להוסיף לפי טעם אישי - קוקוס, סירופ שוקולד וכדומה.