סיור טעימות בקרקוב: המלצות לסוף שבוע טעים

חשבתם שהסיבה לבקר בקרקוב מתמצה במבנים אדריכליים מרהיבים, היסטוריה עשירה, תרבות ואמנות? אז לא. מסתבר שהיא נחשבת ליעד קולינרי ששווה להכיר. מה המאכלים המקומיים ומאכלי הרחוב, שאסור לפספס ולאיזה בתי קפה, מסעדות וברים להכנס? גלו!
אתר Nothing Familiar
תמונה ראשית עבור: סיור טעימות בקרקוב: המלצות לסוף שבוע טעים
© איתמר ברק

מוכנים לסוף שבוע של טעימות מפתיעות בקרקוב (Krakow) שבפולין? העיר מציעה שלל מטעמים איזוריים, בשרים מקומיים ובאופן מפתיע, גם מתוקים מעולים. ערכנו עבורכם תוכנית לשלושה ימים מדהימים של סעודות בכמה מהמסעדות הטובות ביותר בקרקוב. כללנו מנות קרקוביות מפורסמות כמו Zapiekanka, Obwarzanki ואפילו לא שכחנו המלצות על טעימות וודקה. אז אם אתם מגיעים לבלות סוף שבוע בקרקוב או רק עוברים כאן בדרך לאתרי הנופש של הרי זקופנה, תתכוננו לאכול טוב כשתגיעו לכאן.

מתחילים את הסופ”ש בשישי

לארוחת הערב Zapiekanka

גם אם מעולם אפילו לא שמעתם קודם לכן על Zapiekanka, אחרי שתנסו בעצמכם תבינו מהר מאוד למה כולם מתלהבים. המקום המפורסם ביותר לטעום בו את אוכל הרחוב הפולני הידוע הזה הוא Plac Nowy - כיכר גדולה ובה מבנה מעגלי המשמש משכנם של כתריסר דוכני Zapiekanka שונים.

אנחנו ממליצים על אנדזיור (Endzior) שרבים מחשיבים אותו לטוב בעיר. ה-Zapiekanka המדוברת היא למעשה בגט חצוי לאורך ומכוסה ברוטב פטריות עם התוספות שתבחרו. דמיינו שילוב של לחם צרפתי ופיצה, אבל הרבה יותר טוב מזה. תוכלו בקלות לחצות אחד כארוחה קלה או להיות מלאים מאוד אם תקחו אחד לעצמכם. אל תתנו למחיר הנמוך לפתות אתכם. המאפה הזה עצום.

• כתובת: Plac Nowy 4B, 31-056 Kraków
  • שעות פעילות: כל ימות השבוע, 10:00-2:00

טעימות וודקה לבילוי ערב

הוודקה היא אבן הפינה של תרבות השתייה הפולנית וכיף לשלב טיול עם יציאה למשקה. לטעימות הוודקה הראשונות שלכם בקרקוב לכו לוודקה קפה בר (Wodka Cafe Bar). עבור 10$ תקבלו שישה שוטים בטעמים שונים, שתוכלו לחלוק ביניכם. גם אם אתם רגילים לכוס יין או בירה, אל תפספסו את החוויה הזו. אנחנו ממליצים במיוחד על טעמי מי הוורדים, קרמל מלוח וקוקוס.

• כתובת: Mikołajska 5, 31-027 Kraków
  • שעות פעילות: ראשון, 13:00-00:00, שני, 15:00-00:00, שלישי – רביעי, 15:00-1:00, חמישי, 15:00-2:00, שישי, 9:00-2:00, שבת, 13:00-1:00
  • אתר אינטרנט: wodkabar.pl

לאחר שתסיימו את הטעימות, תוכלו להמשיך לכמה מהברים הטובים בעיר. תוכלו לזהות אותם על פי השלטים הפשוטים המכריזים Wodka ו-Piwo וודקה ובירה. מקומיים ותיירים נוהרים למסבאות האלה המתמחות בבירות פולניות וקוטליים. והמחיר מפתיע - תוכלו להזמין שוט וודקה ולימון ומנת טרטר בשר בשני דולר בלבד.

נקניקיות של אמצע הלילה

אחרי שעברתם בין הברים המומלצים של קרקוב נשאר מקום לעוד ארוחה אחת. במסעדת בלו ניסה (Blue Nysa) יגישו לכם את הנקניקיות הכי טעימות בעיר. משאית האוכל הקטנה הזו נפתחת רק בשמונה בערב ומגישה נקניקיות לוהטות עד השעות הקטנות של הלילה. היא נמצאת קצת מחוץ למרכז העיר, אבל הטעם הנפלא שווה את הנסיעה.

ממשיכים לאכול בשבת

ארוחת בוקר גדולה

מוסדות הנקראים בפולין מילק בר (Milk Bar) הם למעשה קפיטריות זולות של אוכל ביתי. לרוב הן יהיו זולות למדי ולעיתים אף זולות מאוד. לארוחת בוקר תוכלו להזמין כאן כל דבר מביצים ונקניקיות עד צלחות מלאות במאפים ומרקים מסורתיים.

אם תבקרו במילק בר פוד טמידה (Bar Mleczny Pod Temida) הנמצא במרכז העיר ,אנחנו ממליצים מאוד לנסות את מרק ה-Żurek העשוי משעורה. אם יש לכם עוד זמן נסו את הקפטריות האלה: Bar Mleczny Górnik, Bar Mleczny Targowy, Milkbar Tomasza, Bar Mleczny Smakosz, Bar Mleczny Krakus.

• כתובת: Grodzka 43, 31-001 Kraków
  • שעות פעילות: כל ימות השבוע, 9:00-20:00

נשנשו Obwarzanki וגבינה צלויה עם חמוציות

ברחובות קרקוב יקיף אתכם מגוון מסחרר של חטיפים. ה-Obwarzanki הוא לחם בצורת כעך המכוסה במלח ונמכר בכל פינה בעיר. אחד כזה יעלה לכם כשני זלוטי ויספק את הצורך לאכול משהו תוך כדי הליכה. אם בא לכם משהו מתוק, תוכלו להתפנק גם בגבינה צלויה עם חמוציות. לרוב מדובר בגבינת כבשים מהרי הטטרה והטעם פשוט מעולה.

ארוחת צהריים מאוחרת

"חדר" (Cheder) היא אחת המסעדות הישראליות הראשונות ברובע היהודי של קרקוב והיא מנתצת למקומיים ולתיירים את הדימוי של אוכל יהודי. תוכלו לפתוח פה שולחן עם אוכל מוכר מהבית ואווירה כייפית. אל תוותרו על יינות הבית והתה.

• כתובת: Józefa 36, 31-056 Kraków
  • שעות פעילות: כל ימות השבוע, 10:00-22:00
  • אתר אינטרנט: www.cheder.pl

סעודת מלכים לארוחת ערב

אנחנו מקווים ששמרתם מקום, כי תצטרכו אותו כאן. הדבר הראשון ששמים לב אליו כשמגיעים לפאב וורגה (Wręga Pub), הן הצלחות העצומות של צלעות ובשרים היוצאות מהמטבח. כבר ראינו מנות גדולות בפולין, אבל זה שבר את כל השיאים. אנחנו ממליצים על הפירוגי המטוגנים המושלמים של המקום. אם אתם רעבים מאוד, תוכלו אפילו להזמין כאן מגש של 27 פירוגי שונים.

• כתובת: Józefa 17, 31-055 Kraków
  • שעות פעילות: שני, רביעי – שישי, 11:00-1:00, שבת – ראשון, 11:00-2:00, שלישי, 12:30-1:00
  • אתר אינטרנט: www.wrega.pl

משקה לאור נרות

הבר הזה, אלכמיה קוכני (Alchemia od Kuchni), שנמצא בפינת כיכר Plac Nowy, מרגיש כמו מסע בזמן. בלילה כולו מואר בנרות המחמיאים לקירות האדומים ורהיטי העץ. כמו תמיד בפולין, וודקה היא המשקה המועדף כאן. אם אתם מעדיפים משהו אחר, תוכלו ליהנות מבירה מקומית או אפילו לימונדה תוצרת בית. כשתצאו מכאן, תמשיכו את הסיור ברובע היהודי, שבו מבחר גדול של מסעדות וברים.

• כתובת: Estery 5, 31-056 Kraków
  • שעות פעילות: ראשון – רביעי, 9:00-22:00, חמישי – שבת, 9:00-23:00
  • אתר אינטרנט: odkuchni.com

קבלו הצצה לערב באלכמיה קוכני:

עם המקומות האלה נקנח את הסופ”ש

קינוח לארוחת בוקר

ה-Paczki הן סופגניות מצופות בסוכר עם מילוי ריבה, שאפשר למצוא כמעט בכל מאפייה בקרקוב. תתקשו לאכול אחת אחרי אוכל ממלא אחר כמו Zapiekanka, אז תלכו על סופגניה לארוחת בוקר. הן משתלבות נפלא עם הקפה של פתיחת היום.

הגיעו בזמן לארוחת צהריים

אף ביקור בקרקוב לא יהיה מושלם בלי כוסית וודקה וצלחת כיסוני Pierogi. מסעדת פירוגרניה קרקוביקי (Pierogarnia Krakowiacy) מציעה חוויה פולנית אותנטית ואת הכיסונים הטובים ביותר, שאפשר לדמיין. חשוב לציין, שחייבים להגיע לכאן ב-12 בדיוק לפתיחה. אם תאחרו, תצטרכו לעמוד בתור ארוך המשתרך מחוץ למסעדה. יש כאן המון סוגי Pierogi לבחור ביניהם, אבל אנחנו ממליצים לנסות את אלה בסגנון הרוסי.

• כתובת: Szewska 23, 33-332 Kraków
  • שעות פעילות: ראשון – חמישי, 12:00-22:00, שישי – שבת, 12:00-23:00
  • עמוד פייסבוק: www.facebook.com/PierogarniaKrakowiacy

תורגם מאתר Nothing Familiar, את הכתבה תירגמה אלכסנדרה רוסקין.