מפלי הניאגרה - מדריך לביקור באזור

מפלי הניאגרה הם אחד המקומות הפופולאריים בעולם עבור מטיילים ומשפחות. מדובר בתופעת טבע מדהימה והאתר נחשב לאחד מפלאי עולם. לפניכם כל האטרקציות הכי שוות, דרכי ההגעה, מלונות מומלצים ועוד, למי שמתכנן טיול למפלי הניאגרה ולא רוצה לפספס את האתר המדהים הזה
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: מפלי הניאגרה - מדריך לביקור באזור
© dollarphotoclub

מפלי הניאגרה - קצת על הפלא הזה

מפלי הניאגרה (Niagara Falls) המפורסמים נשפכים בעוצמה מתוך נהר הניאגרה, העובר בדיוק בגבול בין מדינת ניו יורק שבארה"ב, לבין מדינת אונטריו (Ontario) שבקנדה. המפלים האמריקנים משתרעים על שטח קטן יותר והם נחשבים פחות מרשימים לעומת המפלים הקנדים, שנקראים גם מפלי הפרסה. לצד המפלים האמריקנים יש מפל קטן שנקרא מפל ההינומה (Bridal Veil Falls) והוא הופרד מהמפלים עצמם על ידי כוחות הטבע. בין שני החלקים של המפלים האמריקנים מפריד אי העיזים (Goat Island) ובו שפע של פעילויות. משמעות השם ניאגרה הוא לא הכינוי שהודבק לחלק מסויים בבית השימוש, אלא שם אינדיאני קדום שמשמעו - רעם המים או מים רועמים.

דרכי הגעה למפלי הניאגרה

מפלי הניאגרה נמצאים במרחק של כ-130 ק”מ מהעיר טורונטו (Toronto) שבקנדה. משך הנסיעה למפלים הוא כשעה וחצי מטורונטו וכחצי שעה נסיעה מהעיר באפלו (Buffalo) שבארה"ב. שדה התעופה העיקרי, המשמש את מפלי הניאגרה, הוא שדה התעופה הבינלאומי של באפלו, הסמוכה לצד האמריקני של מפלי הניאגרה. המרחק בין שדה התעופה למפלים עצמם הוא כ-25 ק”מ וכרבע שעה מהעיר באפלו עצמה. למגיעים מניו יורק יש לנסוע לעיר באפלו ומשם להמשיך למפלים. במידה ואתם מתכננים לעבור לצד הקנדי, לא לשכוח להביא איתכם דרכונים, אמנם מעבר הגבול איננו מסובך (ישנן מספר נקודות מעבר גבול שונות), אבל הצגת דרכון בתוקף היא הכרחית.

הגעה בתחבורה ציבורית: בבאפלו יש תחנת רכבת של הקו המגיע מהעיר ניו יורק ותחנות אוטובוס ומוניות. קו בשם: ויומובייל (Viewmobile) מוביל בתשלום סביר אל המפלים, עם אפשרות לעלות או לרדת בכל אחת מחמש התחנות שבדרך. הגעה בתחבורה ציבורית מטורונטו היא מעט מסובכת יותר, שכן התחבורה אינה זמינה בכל שעות היום ולכן כדאי לתכנן ולברר מראש. יש אפשרות לקחת סיור מאורגן, הסעות ועוד – בהתאם לזמן המוקצב לכך ועם שיקול להישאר ללון בעיירה לילה, כדי לראות את המפלים גם בשעות החשיכה.

על העיר באפלו

באפלו היא עיר עם היסטוריה עשירה, שופעת תרבות ומבנים ארכיטקטונים, הנמצאת 25 ק”מ ממפלי הניאגרה. מחירי המלונות בה זולים יותר מאשר בניאגרה עצמה והיא מומלצת ביותר לביקור. בנין העירייה, שהוקם ב-1929 בסגנון ארט דקו, הוא מהגבוהים והמרשימים ביותר בארצות הברית. כיכר נהר ניאגרה מרשימה ביותר, M&T Center הניאו-קלאסי, ממוקם ברחוב הראשי והוא מבנה מרהיב, גגו כוסה שלוש פעמים ב-140 אלף לוחות דקיקים מזהב, המקנים לו מראה יוקרתי. חובבי ארכיטקטורה ימצאו עניין בשכונה הנחמדה בסמוך לפארק דלאוור, שעוצבה על ידי הארכיטקט פרנק לויד רייט, גיבור הספר 'כמעין המתגבר'. הרובע, הראוי לבילוי בערב, הוא אלנטאון, בו שוכנים בתים ויקטוריאניים משופצים וכן מסעדות ופאבים נחמדים. בין האתרים הרלוונטיים לביקור בעיר ניתן למצוא גם את הקתדרלה האפיסקופלית, הגן הזאולוגי, שהוא אחד הוותיקים ביותר ומטרתו היא שימור בעלי חיים ומניעת היכחדותם. בבאפלו תרבות של מוזיאונים וגלריות לאמנות מאוד מפותחת וניתן לבקר בגלריית נוקס אולברייט, המכילה אוספי אמנות מרשימים עם יצירות של פיקאסו, מונה, מאטיס ועוד. תרומה נוספת של העיר באפלו הן הבאפלו וינגס - מנת הכנפיים האהובה, ששום ביקור בבאפלו אינו שם בלעדיה. בדקו את מנת כנפי העוף המצטיינת של Anchorbar, עם לא פחות מ-10 רטבים שונים. כתובת: 1047 Main St, Buffalo.

על העיר טורונטו

העיר טורונטו היא עיר נעימה וחביבה ויש בה מספר אטרקציות תיירותיות: מגדל ה-CN, בגובה 553 מטרים, ממנו תוכלו לצפות בנופיה המרהיבים של העיר. אתר האינטרנט: www.cntower.ca. ה-PATH: עיר שלמה שנבנתה מתחת לאדמה בכדי לאפשר לתושבים לעבור את החורף הקר בשלום. מדובר בעשרות קילומטרים של חנויות, בתי קפה, מועדונים ועוד. אתר האינטרנט: www.toronto.ca. טירת לומה (Casa Loma), הטירה המפוארת ביותר בטורונטו, עם חדרים מעוצבים בסגנון ימי הביניים, מסדרונות נסתרים, מנהרה, מגדלים וגנים מטופחים. אתר האינטרנט: www.casaloma.org. איי טורונטו: האיים נחשבים לאחד הפארקים הגדולים והאהובים ביותר בטורונטו. הפארק מחולק לשלושה אזורים: האי המרכזי, האי וורדס (Wards) ונקודת הנלנס (Hanlan's Point) וישנן מעבורות לכל אחד מהם. גן החיות של טורונטו, הממוקם בעמק רוז' (Rouge) היפהפה, משמש בית לכחמש מאות בעלי חיים. ניתן להגיע לגן החיות באמצעות תחבורה ציבורית. אתר האינטרנט: www.torontozoo.com. בערב מומלץ לטייל ב-The Beaches, שכונה חביבה במזרח העיר עם מסעדות מצוינות, מופעי מוזיקה ומסלול מסביב לאגם. מומלץ להגיע גם ל- Greektown, השכונה היוונית של טורונטו ובה מבחר מסעדות ים-תיכוניות ואווירה עליזה.

אטרקציות בצד האמריקאי

מגדל פרוספקט פוינט (Prospect Point). הוא המגדל עם התצפית הטובה ביותר מהצד האמריקאי. זו מעין בליטת סלע שמעליה מגדל המתנשא לגובה 85 מטרים. הכניסה בתשלום. מהמגדל יורדות מעליות אל הערוץ לגובה המים, אל מעגן ספינות המעבורת “עלמת הערפל”. אי העיזים נמצא בין שני המפלים. אפשר להגיע אליו ברכבות מיניאטוריות או בהליכה רגלית על גשר. האי נקרא כך מכיוון שתושבי האזור האינדיאנים נהגו להעביר אליו את העיזים והפרות שלהם, לקראת החורף. אל מערת הרוחות (Cave of the Wind) ניתן להגיע באמצעות מעליות במספר מקומות. בכניסה למערה מקבלים כובע, מעיל גשם ומגפיים מיוחדים, ונכנסים דרך מנהרות תת קרקעיות אל המפלים (דמי הכניסה כוללים את השימוש בציוד). המנהרות מובילות לאורך כ-200 מטרים אל מישורי התצפית, שם רואים ומרגישים את המפלים העצומים.

כשלושה קילומטרים מצפון למפלים, נמצא ווירפול סטייט פארק (Whirlpool State Park), שממנו ניתן לחזות במחזה המרהיב של המים השוצפים. במרחק 4 ק”מ נוספים נמצא פאוואר ויסטה (Power Vista), שהוא מרכז הדרכה למבקרים בתחנת כוח עצומה. אתר אינטרנט: www.parks.ny.gov

אטרקציות בצד הקנדי

הצד הקנדי מרשים ומפותח יותר מאשר הצד האמריקאי וקוסם הרבה יותר לתיירים המגיעים לאזור. ניתן לראות את המפלים באמצעות מגדלי תצפית, מערות, סירות, רכבל ועוד. חוויה מיוחדת במינה היא לראות את המפלים מוארים בלילה, כל יום שישי וראשון בערב, יש זיקוקים מעל המפלים.

אטרקציית חובה ראשונה היא עלמת הערפל (Maid of the Mist), סירת מעבורת, החוצה את נהר הניאגרה מתחת למפלים. ניתן לעלות על הספינה גם מהצד האמריקני, ממגדל פרוספקט פוינט וגם מהצד הקנדי, ליד קליפטון היל. הסירות יוצאות מדי 15 דקות משני צידי הנהר. ההפלגה אורכת חצי שעה, מדובר בחוויה חד פעמית ויוצאת דופן המתרחשת ממש מתחת למפלים, לכן מקבלים מעילי גשם עם העליה למעבורת (כחולים בצד האמריקאי, צהובים בצד הקנדי). לאמיצים מומלץ לעלות ל-Hurricane Dock, שנמצא ממש מתחת למפל כך שבעצם מרגישים את עוצמת המפל ישירות על הראש.

תעלת וואלנד (Welland Canal) בנויה לאורך 45 ק”מ כשלאורכה שמונה מעליות למשא ימי (Lift locks) המאפשרות לאוניות לעלות מהנהר לרציף ולהפך והכל באמצעות מילוי וריקון המים בתעלה. התעלה מאפשרת מעבר, העוקף את מפלי הניאגרה ומאפשר מעבר של אוניות גדולות מכל העולם בלב יבשת צפון אמריקה. ניתן לנסוע לאורך חלקה הצפוני של התעלה ברחוב Government מאגם אונטריו ועד Thorold, שם ממוקמת המעלית השביעית. נקודת תצפית מצוינת ממוקמת במעלית השלישית, שם נמצא גם מרכז מידע המתאר את ההיסטוריה של התעלה. אתר: www.wellandcanal.com.

הרכבל הספרדי (Niagara Spanish Aero Car), ממנו נשקף נוף מרהיב של המערבולות הנוצרות מסיבובי המים בנהר, נמצא במרחק של 4.5 ק”מ מהמפלים. אתר אינטרנט: www.niagaraparks.com. אטרקציה מומלצת נוספת היא המסע מאחורי המפלים (Journey Behind the Falls), המאפשר עליה למקומות תצפית באמצעות מעליות החצובות בסלע. המחיר כולל מעילי גשם להגנה מפני רסיסי המים העזים. Great Gorge Adventure הוא מקום נוסף בו ניתן לרדת במעליות ומנהרות ולראות את רחבת התצפית, לאיזור המערבולות Whirlpool Rapids.

מי שעדיין לא נרטב מספיק יכול לנסות לשוט בספינת מנוע מהירה בשם Whirlpool Jet, המפליגה במים הסוערים של נהר הניאגרה עד לאזור המערבולות הסוער. גם כאן מקבלים מעילי גשם אך נרטבים כהוגן. אופציה נוספת היא יקרה יותר, אך מרשימה במיוחד - טיסה במסוק מעל המפלים והנהר.

אטרקציות נוספות במפלי הניאגרה

בנוסף לאטרקציות הרבות הקשורות למפלים, יש בקרבתם אטרקציות תיירותיות רבות נוספות וכמובן אזורי קניות ושעשועים רבים. חוויה יבשה יותר היא לצפות בסרט IMAX תלת מימדי על מסך ענק, המתאר את עלילות הגבורה של אנשים שונים במפלים, אסונות ונפלאות לאורך ההיסטוריה. באתר ניתן להיכנס גם למוזיאון The Daredevil Adventure בו מוצגים חפצים הקשורים לאנשים שניסו לעבור את המפלים.

רחוב קליפטון היל, לאורך העיירה ניאגרה, הוא אזור תיירותי ססגוני ובו שפע אטרקציות, כגון: מוזיאוני שעווה, מוזיאון Ripley's Believe it or not, המציג מוצגים מוזרים ומדהימים, מוזיאון השיאים של גינס, מרכז שעשועים משפחתי - Dazzleland, מיני גולף, בית מכושף, הבית של פרנקנשטיין וכמובן שפע של מסעדות ובתי מלון. כדאי ומומלץ להצטייד בחוברת קופונים המחולקת בחינם בבתי המלון השונים (לרוב באזור הלובי). הקופונים יעניקו לכם הנחות לאטרקציות השונות בעיירה.

אחת האטרקציות הלא רטובות המפורסמות של ניאגרה הוא שעון הפרחים, שנבנה בשנת 1950 בהשראת שעון הפרחים שבאדינבורו, סקוטלנד ונחשב לאחד משעוני הפרחים הגדולים בעולם. הפרחים בשעון מוחלפים פעמיים בעונה. בסמוך לשעון יש גן עם פרחי לילך הפורח מדי שנה בסוף חודש מאי. השעון ממוקם כ-2.5 קילומטרים צפונית לגנים הבוטניים של ניאגרה. ניתן לבקר גם בגנים הבוטניים - הכניסה ללא תשלום. בתוך הגנים ניתן לבקר בחממת הפרפרים בתשלום. בחממת הפרפרים יש המוני פרפרים מסוגים שונים ובשלל צבעים וגדלים - חגיגה אמיתית לילדים.

מרינלנד (Marineland) זהו אקוואריום ענק עם מופעי חיות מים, המשולב בפארק שעשועים ובו רכבות הרים ומתקנים נוספים. אתר אינטרנט: www.marinelandcanada.com. תצפית מוצלחת על המפלים נעשית מגלגל ענק חדיש בשם ניאגרה סקייוויל (Niagara SkyWheel), המתנשא לגובה של 53 מטרים. מכיוון שהוא ממוקם על גבעה ניתן להשקיף ממנו על המפלים האמריקאים, הקנדיים ונהר הניאגרה. משך הנסיעה בגלגל כ-12 דקות. במרחק של כ-10 דקות נסיעה דרומית למפלים, תמצאו את ספארי ניאגרה (Safari Niagara), ספארי שופע אטרקציות בו יותר מ-400 חיות אקזוטיות לצד חיות שזו סביבת מחייתן הטבעית. במקום תצוגות אינטראקטיביות רבות, בהן הילדים יכולים ללמוד ולהתנסות. הכניסה בתשלום. אתר אינטרנט: www.safariniagara.com.

במרחק נסיעה קצר מהמפלים נמצאת העיירה ניאגרה און דה לייק (Niagara On The Lake), המושכת מבקרים רבים ונחשבת לאחת העיירות היפות ביותר בקנדה. קסמה של העיר בשימור האדריכלי של המאה ה-19 ויש בה שפע של גנים, פארקים ומבצרים. בעיר מספר מועדונים ופאבים ורחובותיה המרכזיים בלילה מלאים בשלל אטרקציות, שני בתי קזינו ענקיים ומלונות רבים. בעיירה מתקיים מדי שנה, בין החודשים אפריל לאוקטובר, פסטיבל מופעי תיאטרון יוקרתי.

מקומות לינה מומלצים

• מלון הילטון אונטריו (Hilton Niagara) - מלון חמישה כוכבים יוקרתי ומפואר – למי שרוצה להשקיף ממרומי הקומה ה-30 על המפלים משני הצדדים האמריקאי והקנדי – זו חוויה חד פעמית. לחצו כאן להשוואת מחירים למלון זה >>
  • מלון הסוויטות אמבסי (Embassy Suites) - מלון סוויטות שגם ממנו ניתן להשקיף על הנוף עוצר הנשימה מגבוה. לחצו כאן להשוואת מחירים למלון זה >>
  • מלון סופר 8 (Super 8) באונטריו - החדרים מרווחים ונקיים, ארוחת הבוקר טובה באופן יחסי למלונות אחרים והחניה חינם למי שבא עם רכב. במלון כל האטרקציות, כולל קזינו ועוד וכל אלה במרחק הליכה מהמפלים ובמחיר סביר. לחצו כאן להשוואת מחירים למלון זה >>
  • מלון דייז אין (Daysinn) - המלון ממוקם ברחוב ויקטוריה, שסמוך מאד לקליפטון היל. מרחק של כ-5 דקות ממפלי הניאגרה בצד הקנדי. מלון נקי, חדרים מרווחים, ארוחת הבוקר נדיבה. השירות נעים ומאוד מקצועי. יש אינטרנט חינם והמחיר סביר. לחצו כאן להשוואת מחירים למלון זה >>

מזג האוויר

החודשים הקרים ביותר בניאגרה פולס הם נובמבר עד מרץ, אז נעה הטמפרטורה בין: מינוס 6 עד 4 מעלות צלזיוס והשלג יורד ללא הרף. חודשים אפריל ואוקטובר אף הם מעט קרירים וגשומים. לעומת זאת, חודשי הקיץ, בין החודשים יוני-אוגוסט, הם חמים, והטמפרטורה נעה בין 25 מעלות ביום ל-15 מעלות בלילה. (שימו לב, ככל שתתקרבו יותר למפלים, כך תנצח הטמפרטורה, אז כדאי להצטייד בעליונית או מעיל דק).