רקע ללייפציג

העיר הגדולה ביותר במחוז סקסוניה היוותה כבר בימי הביניים זירת מסחר חשובה. האווירה התוססת בלייפציג בולטת גם למי שמגיע לעיר לביקור קצר, ואפשר להנות בה ממגוון אתרים ואירועים מעניינים.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: רקע ללייפציג
depositphotos/jakubcejpek

כוחה של לייפציג (Leipzig) אינו במשיכתה הויזואלית אלא באווירה הדינמית והפעלתנית השוררת בה. העיר העתיקה של לייפציג צמחה והפכה כיום לזירה מסחרית תוססת, מלאה באירועים והתרחשויות. ירידי המסחר המפורסמים של העיר מקורם כבר בימי הביניים והצלחתה של העיר בשמירת חיוניתה גם בתקופה הקומוניסטית סייעה לה למנוע את תחושת הבידוד וההסגר שחוו ערים אחרות שישבו גם הן מאחורי מסך הברזל. את הסיור בעיר אפשר להתחיל ב-Nikolaikirche אחת משתי הכנסיות העירוניות העיקריות המשמשת כנקודת מפגש עיקרית במהלך ה-Wende למרות שמבחוץ הכנסייה נראית כמבנה קודר מימי הביניים, פנים הכנסייה תופס את העין מיד. כיפת הכנסייה נתמכת על ידי עמודים מחורצים כשכותרות העמודים מזכירות כפות תמרים.

כמה בלוקים מערבה משם נמצא אזור השוק, שאת חלקו המזרחי תופס ה-Altes Rathaus, בית העירייה הישן. זהו אחד הבניינים היפים ביותר בעיר הבנוי בסגנון רנסאנס גרמני עם גמלונים מקושטים, מגדל א-סימטרי והכתובת הארוכה ביותר שנחקקה על בניין בעולם. קומת הקרקע שמרה על תפקודה המקורי כטיילת מקורה מלאה בחנויות. הקומות העליונות, שננטשו כבר מזמן על ידי פקידי העירייה מאכלסים כיום מוזיאון להיסטוריה המקומית. הסיבה העיקרית לבקר במקום היא אולם ה-Festsaal המתפרש לאורך 53 מטרים בקומה הראשונה. האולם מקושט בפורטרטים יהירים של ראש העיר המקומיים ושל דוכסי סקסוניה השונים. שעות פתיחה: שלישי עד שישי בין השעות 10:00 עד 18:00, שבת וראשון מ-10:00 עד 16:00 הכניסה כרוכה בתשלום.

בצידה הצפוני של כיכר השוק ניתן למצוא בניין ציבורי נוסף מתקופת הרנסאנס ה-Alte Waage מאחורי בית העירייה הישן גרם מדרגות מקסים מוביל אל ה-Alte Handelsbörse, בית בארוק מקסים ששימש כבעבר כמטה של הבורסה. משם ניתן להמשיך אל מבנה הבארוק מקסים המארח את ה-Zum Kaffeebaum, אחד החלוצים בשיגעון הקפה שפקד את גרמניה בעקבות הפלישה התורכית למרכז אירופה בשלהי המאה ה-17, שזכה לתהילה נוספת בזכות המלחין המפורסם רוברט שומן, שנהג לפקוד את המקום על בסיס קבוע.

רחוב Klostergasse מוביל בכיוון דרום אל כנסיית Thomaskirche, הבכורה מבין שתי הכנסיות העירוניות הגדולות בעיר, מקום קבורתו והמקום בו עבד ג`והן סבסטיאן באך את 27 השנים האחרונות לחייו. הכנסייה מעוצבת בעיקר בסגנון גותי, כשהיא עברה שינויים ברבים במהלך המאות. עם זאת -; החלק המשמעותי והיפה ביותר בכנסייה נשאר החלק בעל האופי המוסיקלי: את ה-Thomanerchor עליו ניצח באך בעבר ניתן לשמוע מדי שישי בשעה 18:00, בשבת ב-15:00 ובראשון ב-09:30 ממול לכנסייה נמצא מוזיאון באך המכיל אוסף גדול של מזכרות מהמלחין המחונן. שעות פתיחה: מדי יום בין 10:00 עד 17:00 הכניסה כרוכה בתשלום.

החלק הדרום מזרחי של העיר העתיקה של לייפציג מכיל את הרובע האקדמי. ברחוב Schillerstrasse (מזרחית לבית העירייה החדש) ניתן למצוא מוזיאון מצרי טוב המכיל ממצאים מחפירות שנערכו במאה ה-19 על ידי ארכיאולוגים של אוניברסיטת לייפציג. שעות פתיחה: שלישי עד שבת בין 13:00 עד 17:00, ראשון מ-10:00 עד 13:00 הכניסה כרוכה בתשלום.

מאחורי המוזיאון ניתן למצוא קטע מהביצורים הישנים של העיר, ה-Moritzbastei שכיום מארח את מועדון הסטודנטים המוביל של האוניברסיטה. על המבנה מאפיל מגדל בן 34 קומות השייך למבנה האוניברסיטה המרכזי. ה-Gewandhaus ביתה האולטרה-מודרני של התזמורת הוותיקה ביותר בעולם ואחת הטובות ביניהן, נמצא גם הוא באזור. מהעיר ניתן לקחת חשמליות מספר 15 או 20 אל אתר קרב האומות (Battle of the Nations), שם הובס לבסוף נפולאון על ידי צבא משותף של פרוסיה, אוסטריה, רוסיה ושוודיה ב-1813, תבוסה שהובילה להגליית המצביא הדגול באלבה.

בכדי לחגוג את יובל המאה לניצחון הגדול הזה הוקם ה-Völkerschlachtdenkmal, מונומנט עצום אליו ניתן לטפס בכדי לזכות בתצפית רחבה על העיר והמישורים שסביבה.

אטרקציות בלייפציג

מתארגנים לטיול: ציוד, ביגוד, המלצות וטיפים לדרך

ביטוח נסיעות לחו"ל: כל מה שצריך כדי לטוס בראש שקט

מגזין החיים הטובים: לייפסטייל והשראה לחופשה

פסח 2024 -לאן לטוס לחופשה הבאה?