מוזיאונים בוינה - מדריך שימושי למוזיאונים בעיר

וינה המדהימה והמפוארת היא בית לעשרות מוזיאונים מכל סוג. כאן תמצאו מוזיאוני אמנות קלאסיים, מוזיאונים היסטוריים, מוזיאונים טכנולוגיים, מדעיים או מוזיאוני טבע וגם, כמובן, מוזיאונים המוקדשים למלחינים המפורסמים תושבי העיר או דמויות מוכרות אחרות. בנוסף, בוינה תמצאו מוזיאונים יהודיים ועוד מוזיאונים מיוחדים.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: מוזיאונים בוינה - מדריך שימושי למוזיאונים בעיר
WienTourismus-Lois Lammerhuber

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-10/10/21

• נכון לתאריך עדכון זה, אוסטריה הוגדרה כמדינה צהובה.
  • מי שחוסן במנה השלישית ועבר שבוע, או מי שהחלים או חוסן במנה השניה בחצי השנה האחרונה, פטור מבידוד בחזור מאוסטריה.
  • נכון להיום גם אלו שחוסנו רק בשתי מנות חיסון יכולים לחזור ללא חובה בידוד מאוסטריה, אולם מה3.10, רק בעלי תו ירוק חדש יהיו פטורים מבידוד.
  • כל השבים מאוסטריה שאינם מחוסנים ב-2 מנות לפחות או מחלימים, נדרשים לבידוד של שבועיים, אותו ניתן לקצר לשבוע לאחר שתי בדיקות קורונה שליליות.
  • לפני ההגעה, יש למלא טופס אישור כניסה לאוסטריה.
  • הכניסה לאוסטריה מותנית בהצגת בדיקת קורונה שלילית, בתוקף ל-72 שעות או אישור חיסון/מחלים (שימו לב שמחוסנים צריכים תוקף של עד 9 חודשים מהחיסון ומחלימים עד חצי שנה).
  • אין חובת בידוד למחוסנים.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי ובתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת.
  • העסקים, המסעדות ובתי הקפה פתוחים תחת הגבלות. חלקם עשויים לדרוש אישור חיסון או דרכון ירוק.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים צריכים בידוד של 24 שעות או עד הגעת תשובה שלילית מבדיקת הקורונה בנחיתה.
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

מידע כללי

וינה היא ללא ספק מקום בו האספנות היא תחביב רציני של ממש - נראה שמוזיאוניה אוצרים אוספים מכל תחום אפשרי, מבובות דובים ועד שעונים, ממוזיאון לאלכוהול ועד מוזיאון העוסק בטקסי קבורה, רובם ממוקמים במבנים מהמאה ה-19 בלי נגיעות חדשניות או מודרניות. גם המלחינים המפורסמים הקשורים במורשת המוזיקלית העשירה של העיר זוכים להנצחה במוזיאונים ושלל חדרי זיכרון, הממוקמים במגוון של וילות, ארמונות קיץ, בתים בארוקים ועוד. למרבה הצער במוזיאונים הקטנים יותר שעות הפתיחה לעיתים משתנות ומשונות, וקיומם של הסברים או תגים על המוצגים באנגלית מוטל בספק.

היות והמוזיאונים אינם זולים, אם הינכם מתכננים לבקר ברבים מהם כדאי להצטייד ב-Vienna Card, המקנה ל-72 שעות הנחות על מחיר הכניסה ל-150 מוזיאונים, כמו גם מספר חנויות, מסעדות וסיורים, וכן נסיעה חופשית ברכבת התחתית, בחשמליות ובאוטובוסים (כולל אוטובוסי הלילה). את הכרטיס ניתן לקנות במלונות רבים בעיר, במשרדי המידע לתיירים, משרדי המידע של רשת התחבורה העירונית וב-14 דוכני מכירה הממוקמים ברחבי העיר. כמו כן ניתן לרכוש את הכרטיס טלפונית, באמצעות כרטיס אשראי, במספר 798440028+. לפרטים נוספים על הכרטיס היכנסו לאתר האינטרנט.

לכרטיס ההנחות למוזיאונים של וינה לחצו כאן »

מוזיאוני אמנות

האקדמיה לאמנויות יפות (Fine Arts Academy)
 יצירות מופלאות ומפורסמות מעטרות את קירות המוזיאון הזה. כאן תוכלו לחזות למשל ביצירה “יום הדין האחרון” של הירונימוס בוש, שנחשבת יוצאת דופן בכל מובן. יצירות נוספות של אמני רנסנס מעולים כמו בוטיצ'לי וטיציאן גם כן מוצגות כאן, וכן של אמנים צפוניים ופלמיים כרמברנדט ורובנס.

• כתובת: 1, Schillerplatz 3
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות U2,U1, U4, לרדת ב- Karlsplatz.
  • טלפון: 431588161818+
  • דוא”ל: gemgal@akbild.ac.at
  • שעות פעילות: פתוח בימים שלישי עד ראשון משעה 10:00 עד 16:00. הכניסה בתשלום, מכבדים את כרטיס וינה.

הקתדרלה והמוזיאון של הבישופות (Dom- und Diozesanmuseum)
 מוזיאון הבישופות ממוקם בארמון הבארוקי והמפואר של אצולת הכנסייה. בתוכו, יצירות יקרות ערך ואקסטרווגנדיות מאוד. דוגמאות לסגנון האמנות הבארוקי יימצאו כאן בשפע- מיצירותיהם של אמנים אוסטריים ידועים כמו Anton Kraus ,Franz Maulbertsch וגם יצירות מהמאה הארבע עשרה, וחפצים שונים שהוזמנו על ידי הכנסייה לאורך הדורות.

• כתובת: 1, Stephansplatz 6
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות ה-U1 ו-U3, לרדת בתחנת Stephansplatz.
  • טלפון: 431515523689+
  • שעות פתיחה: פתוח בימים שלישי עד שבת משעה 10:00 עד 17:00, הכניסה בתשלום.

הפרסקאות של ניידהארט (Neidhart-Fresken)
 מעון פרטי שמכיל את הפרסקאות הנושנים ביותר שמציגים נושאים חילוניים. הפרסקאות מתחילת המאה החמש עשרה, ומתארות את ארבעת העונות, במחזור ציורים יפהפה. בעל הבית אשר הזמין את היצירה הינו סוחר הטקסטיל רב הממון Michel Menschein.

• כתובת: 1, Tuchlauben 5
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות U3, U1, לרדת בתחנת Stephansplatz.
  • טלפון: 5359065 1 43+
  • שעות פתיחה: פתוח בימים שלישי-ראשון משעה 9:00 עד 12:00. הכניסה בתשלום.
  • אתר אינטרנט: www.wienmuseum.at/en

המוזיאון לאמנויות יפות (Kunsthistorisches Museum)
 אחד המוזיאונים הגדולים והעשירים באירופה ובו אוספי אמנות מרהיבי עין, בעיקר בפטרונותם של שושלת האבסבורג. כמובן שנדרש סיור של יותר מיום אחד על מנת להעריך וליהנות כראוי מתכולת המוזיאון הנהדר הזה, אך גם מי שאינו חובב אמנות מושבע יהנה לשוטט בין היצירות הרבות והשונות שמכבדות את קירותיו. המבנה עצמו עטור שיש וסטוקו לרוב, ויוצר תפאורה מהממת ליצירות שמאכלסות אותו. הפרוזדורים מכוסים ציורי קיר מופלאים של אמנים כגוסטב קלימט, מאטש ואחרים. בחדרים השונים תוכלו למצוא יצירות פלמיות, גרמניות והולנדיות, וגם מקומה של האמנות האיטלקית לא נפקד. חדר X הוא התחלה טובה לסיור במוזיאון- בו תלויות יצירותיו הידועות של ברויגל האב, שנרכשו על ידי רודולף השני. היצירות, מאמצע המאה השש עשרה, עדיין מפליאות עיני כל רואה. הן משקפות נאמנה את רוח תקופת הרפורמציה, חיי הכפריים ונופים הולנדיים וצפוניים אחרים. בחדרים הבאים נמצאות יצירות של דיהרר, הולביין, אנתוני ואן דייק, רובנס, ציירים מניאריסטיים איטלקיים, יאן ורמיר- אמן המאה השבע העשרה, ויצירות של רמברנדט- מהם ראוי לציין את הדיוקנאות העצמיים המרתקים שלו. חדרים I-III, מוקדשים לרבי האמנים הונציאניים- טינטורטו, ורונזה וטיציאן. יש גם יצירות של ג'ורג'ונה, ואחרים. אם לא די באלה, הרי שבקומת הקרקע תוכלו להזין את עיניכם בתערוכות של חפצים אקזוטיים שונים שנאספו במהלך השנים על ידי המשפחה האימפריאלית. כלי זכוכית וקריסטל, שעונים מיוחדים, יצירות רומיות יווניות ומצריות, ומתנות שונות שהתקבלו ממקומות מרוחקים.

• כתובת: 1, Burgring 5- הכניסה מכיכר Maria Theresian-Platz
  • הגעה: ניתן להגיע בטראם - קווים 1,2, D,J, לרדת בתחנת Volkstheater.
  • טלפון: +43 1 52524
  • דוא"ל: info@khm.at
  • אתר אינטרנט: www.khm.at
  • שעות פעילות: פתוח בימים שלישי עד ראשון, בין השעות 10:00 עד 18:00, בימי חמישי עד 21:00. הכניסה בתשלום

המוזיאון לאמנות שימושית (Museum fur Angewandte Kunst -MAK)
 בתוך מבנה מלא הוד, מתחילת המאה התשע עשרה, מצוי אחד המוזיאונים הנחשבים ביותר באוסטריה, ובאירופה בכלל. בעבר, שכן כאן בית הספר הגבוה לאמנות בו למדו אמנים מפורסמים כגוסטב קלימט, וקוקושקה. במהלך השנים הוסיפו לממסד המכובד חדרי תצוגה לתערוכות שונות, ובסופו של דבר המוזיאון של ימינו מקבץ את כל אלה יחדיו לאינוונטר עשיר ומגוון של יצירות אמנות מקסימות. יימצאו כאן יצירות מראשית המאה העשרים בסגנון היוגנד סטיל, וגם יצירות מודרניות של דונלד ג`אד ואמנים נוספים. בין היצירות ציורים, פסלים, רהיטים, מיצבים ומיצגים, ועוד.

• כתובת: 1, Stubenring 5
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות טראם, קווים 1,2, או U3 ,U4, לרדת בתחנת Landstrasse או Stubentor.
  • טלפון: 711360 1 43+
  • אתר רשמי: www.mak.at
  • שעות פתיחה: פתוח בימים שלישי רביעי, שישי ושבת משעה 10:00 עד 18:00, ובימי חמישי, עד שעה 21:00. הכניסה בתשלום.

מוזיאון ארמון הבלוודרה והגלריה האוסטרית (Upper Belvedere & Austrian Gallery)
 חזותו המרשימה של המוזיאון יחד עם אוסף האמנות המודרנית המעולה שבו מושכים תיירים ומקומיים כאחד. יצירותיהם של קלימט, קוקושקה ושילה, הם רק קצה הקרחון. כאן תוכלו ליהנות גם מציוריהם של אמנים אירופאיים כמו הקלאסיציסט קספר דויד פרידריך, שפאר יצירתו “הטייל מעל לים הערפילים” תלויה כאן. גם ציירים צרפתיים כמו קורבה ודומיה הריאליסטים, דלקרואה וקורו. תנועת האימפרסיוניזם מיוצגת בתמונותיו של רנואר ואן גוך, ויש עוד אוצרות רבים לאורך מסדרונות ובאולמות המוזיאון.

• כתובת: 3, Prinz-Eugen-Strasse 27 belvedere
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות טראם, קווים 18, D,O.
  • טלפון: 79557134 1 43+
  • שעות פעילות: המוזיאון פתוח בימים שלישי עד ראשון, משעה 10:00 עד 18:00. הכניסה בתשלום וכוללת כניסה אל Unteres Belvedere & Barockmuseum - מוזיאון הבארוק
  • אתר אינטרנט: www.belvedere.at
  • לרכישת כרטיסים מראש לחצו כאן »

מוזיאון הבארוק (Unteres Belvedere and Barockmuseum)
 מוזיאון הבארוק המפואר מכיל יצירות במדיה שונים, במגוון רחב של נושאים ותצורות. הציירים הבארוקיים האוסטריים המרכזיים כולם מיוצגים כאן ביצירות נהדרות ושלל פרסקאות, רהיטים וחפצי נוי משלימים את האווירה המופלאה שבחלל המוזיאון. בחלל מיוחד ונפרד, מוצבות יצירות שבהן ניכר הסגנון הגרוטסקי, העיוות וההגזמה שהיו ממאפייני הבארוק הרוגש והסוער. פסלי דיוקן ועיטורים נטורליסטיים, ואזות מקושטות ומראות מצופות זהב, הן רק רשימה חלקית של תכולת המוזיאון.

• כתובת: 3, Rennweg, 6a
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות טראם מספר 71.
  • טלפון: 79557134 1 43+
  • אתר אינטרנט: www.belvedere.at
  • שעות פעילות: המוזיאון פתוח בימים שלישי עד ראשון בין השעות 10:00 עד 18:00. הכניסה בתשלום, וכוללת כניסה אל Upper Belvedere & Austrian Gallery.

מוזיאונים היסטוריים

ארכיון ההתנגדות האוסטרית (Archiv des -sterreichischen Widerstands)
 בבית העירייה הישן הועלתה תצוגה קבועה אשר מגוללת את סיפורי ההתנגדות האוסטרית בזמן הכיבוש הנאצי ובימי מלחמת העולם השניה. התערוכה מפרטת כיצד בני נוער, ארגונים שונים ודמויות משמעותיות מחו, התנגדו ומרדו בשלטון הנאצי ששרר באוסטריה ממרץ 1938.

• כתובת: 1, Wipplingerstrasse 8או Salvatorgasse 7
  • הגעה: ניתן להגיע בטראם מספר 1 או 2, לרדת בתחנת Schwedenplatz ,או ב- U1,U3, לרדת בתחנת Stephansplatz.
  • טלפון2289463 1 43+
  • דוא”ל: docarch@email.adis.at
  • שעות פעילות: פתוח בימים שני עד חמישי משעה 9:00 עד 17:00. הכניסה בחינם.
  • אתר אינטרנט: www.doew.at

מוזיאון הפולקלור (Museum fur Volkskunde)

בארמון המפואר של פון הילדברנט, מהמאה השש עשרה, ממוקם אוסף נהדר של תלבושות, רהיטים, מסמכים ומפות, שמעידים על אורחות החיים בוינה במאות השונות. יש תצוגות מתחלפות מעולות שמאירות על תחומי חיים שונים- טקסים וחגים, אדריכלות ועיצוב פנים, ועוד נושאים שמפרקים את המונח “פולקלור” למרכיביו, ומעניקים לו תוכן אמיתי ונהיר.

• כתובת: Laudongasse 15, 1080 Wien
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות טראם קו 5, 33,43,44 או אוטובוס 13A.
  • טלפון: +43 1 4068905
  • שעות פעילות: המוזיאון פתוח בימים שלישי עד ראשון, משעה 9:00 עד 17:00, ובימי שבת עד 12:00. הכניסה בתשלום.
  • אתר אינטרנט: www.volkskundemuseum.at

מוזיאון תולדות העינויים בימי הביניים (Museum fur Mittelalterliche Rechtsgeschichte)
 המוזיאון הזה יחסית חדיש, ומציע סיור מלמד ומצמרר בינות מוצגים והמחשות לדרכי העינויים השונות שהיו נהוגות בימי הביניים. המוזיאון אמור להוות מרכז לימודי גם עבור תלמידי בתי הספר בעיר, כך שהמוצגים וההמחשות אינן כה קיצוניות. מראים כאן למשל מה עלה בגורלם של אופים אשר רימו במשקל הלחם בימי הביניים, הם הוצבו במיכל מלא צואה ב- Neuer Markt או שודדים שנכלאו בכלובים, נואפים שהוכרחו לאסוף את גללי הסוסים מרחובות העיר, שריפת מכשפות, ועוד ועוד.

• כתובת: Fritz-Grünbaum-Platz 1, 1060 Wien
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות אוטובוס 57A, או U3, לרדת בתחנת Neubaugasse.
  • טלפון: +43 59 54593
  • אתר רשמי: www.folter.at
  • שעות פעילות: פתוח כל יום משעה 10:00 עד 18:00. הכניסה בתשלום, מכבדים את כרטיס וינה.

בתי מלחינים ודמויות מפורסמות

מוזיאון מוצארט (Mozarthaus)
 כשאומרים מוסיקה קלאסית, רובנו חושבים מיד על וולפגנג אמדאוס מוצארט. ילד הפלא המחונן, שהפך לאחד מגדולי המלחינים והיוצרים במאות האחרונות במערב. מרתק איפוא לבקר במעונו של הגאון הזה, בו התגורר בין השנים 1784-1787, שנים שנחשבות למאושרות בחייו. כאן כתב את “נישואי פיגארו”, ועוד יצירות נוספות. כיום, ניתן להציץ בפנים הבית, לראות תצוגה מחפציו האישיים של מוצארט, (למרות שרובם שוכנים בזלצבורג), להתרשם מדפי תווים, ולהאזין ליצירותיו.

בית יוהן שטראוס (Johann Strauss Haus)
 הפסנתר העצום של המלחין הידוע, אורגן נושן ומעוטר, ושלחן העבודה שלו, כולם מוצגים לחובבי המוסיקה הקלאסית שמבקשים להתחבר במעט אל משכנו של “מלך הוואלס” ומלחין יצירת המופת “הדנובה הכחולה”. שטראוס התגורר כאן בין השנים 1863-1878, עד לפטירתה של אשתו הראשונה.

• כתובת: 2, Praterstrasse 54
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות ה-U1, לרדת בתחנת Nestroyplatz.
  • טלפון: 2101214 1 43+
  • שעות פעילות: פתוח בימים שלישי עד שישי, משעה 9:00 עד 12:15, ומשעה 13:00 עד 16:30. הכניסה בתשלום.
  • אתר אינטרנט: www.wienmuseum.at/en/johann-strauss

בית שוברט (Schuberthaus)
 שוברט, המלחין האגדי, נולד בבית זה ממש, למשפחה וינאית ממוצעת. אביו היה מורה וכאן חיו עד שהיה שוברט הקטן כבן חמש. הדירה הקטנה והצנועה, הפכה כיום למקום פופולארי לקיום קונצרטים. ב- Kettenbruckengasse 6 ישנו חדר זיכרון נוסף לשוברט, שם נפטר.

• כתובת: Nußdorfer Strase 54
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות טראם 37 או 38.
  • טלפון:  13173601 43+
  • שעות פעילות: פתוח בימים שלישי עד ראשון בין השעות 9:00 עד 12:15, ומשעה 13:00 עד 16:30. הכניסה בתשלום.
  • אתר אינטרנט: www.wienmuseum.at/schubert-geburtshaus

מוזיאון זיגמונד פרויד
 פרויד, אחד היהודים הוינאים היותר מפורסמים, אבי הפסיכואנליזה, פעל וחי בבית זה שהפך למוזיאון. הבית נשאר כשהיה, ומוצגים בו חפציו האישיים של פרויד, ספרייתו העשירה ומוצגים ארכיאולוגיים רבים שהשתייכו לאוסף הנודע שלו. המוזיאון נפתח בשנת 1971, ביוזמת בתו של פרויד, אנה.

• כתובת: Berggasse 19, 1090 Wien
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות טראם - קווים- 37,38,40,41.
  • טלפון:  13191596 43+
  • אתר אינטרנט: www.freud-museum.at/en
  • שעות פעילות: המוזיאון פתוח כל יום משעה 9:00 עד 18:00, בחודשי החורף עד 16:00.

מוזיאוני טבע, טכנולוגיה ומדע

מוזיאון הטבע והמדע (Naturhistorisches Museum)
 המוזיאון, שהוא מהגדולים בתחומו, נפתח בשנת 1889, והוא מעט מיושן, אך עדיין- תכולתו מרתקת. הבסיס לתצוגות הם אוספיו האינסופיים של הקיסר פרנץ סטאפן (בעלה של מריה תרזה) שהיה “מדען” חובב ואספן כפייתי של מאובנים, פוחלצים, גולגלות בעלות משמעות מדעית ואבנים יקרות. במוזיאון מוצגים גם פריטים שהשתייכו לנסיך סבוי יוג'ין ורודולף השני. במוזיאון תערוכות של מחצבים שונים, מטאוריטים, פוחלצים, מודלים של דינוזאורים, ואוסף ענק של גולגלות אנושיות מתקופות שונות.

• כתובת: Burgring 7, 1010 Wien
  • הגעה: ניתן להגיע בטראם - קווים 1,2, D,J, לרדת בתחנת Volkstheater.
  • טלפון: 152170 43+
  • אתר אינטרנט: www.nhm-wien.ac.at
  • שעות פעילות: פתוח בימים שני, חמישי עד ראשון משעה 9:00 עד 18:30, ובימי רביעי עד 21:00. הכניסה בתשלום.

המוזיאון הטכנולוגי (Technisches Museum Wien)
 המוזיאון הטכנולוגי עבר שיפוצים ושינויים ונפתח מחדש לקהל הרחב בשנת 1999, משום כך יש לצפות לתערוכות מעוצבות היטב. המוזיאון מציג את תגליותיהם והמצאותיהם של גדולי המוחות של האימפריה האוסטרו הונגרית, ושל אוסטריה בפרט. לדוגמה רסל- שהמציא את מנוע פרופלור הבורג, אטריך- ממציא הכנף היציבה למטוסים, ומאדרסברגר - אבי מכונת הכתיבה. המוזיאון מרתק, וחושף אל המון תגליות שנראות לנו כיום כבר כמובנות מאליהן. המוזיאון מתאים ביוחד לילדים, מוקדשים בו אגפים מיוחדים לכל הקשור במכוניות ורכבות, ויש גם אולם של קולנוע IMAX- לצפייה בסרטים בתלת מימד.

• כתובת: Mariahilfer Str. 212, 1140 Wien
  • טלפון: 1899980 43+
  • אתר רשמי: www.technischesmuseum.at
  • שעות פעילות: שני-שישי, 09:00-18:00, שבת וראשון 10:00-18:00

מוזיאונים יהודיים

המוזיאון היהודי
 המוזיאון היהודי בוינה נחנך בשנת 1990 ומאז אוצר בתוכו מגוון תערוכות קבועות ומתחלפות שמספקות מידע נרחב על חיי הקהילה בוינה בעבר ובהווה. תצוגות נרחבות של אמנים יהודיים, חפצי יום יום ומסמכים מתקופות שונות מקרבים מעט אל עברה המפואר של קהילת וינה. במקום ישנה גם ספריה עשירה וארכיון מרתק בו אצורות תעודות נדירות, מסמכים שונים ועוד.

• כתובת: Dorotheergasse 11
  • טלפון: 5350431 1 43+
  • שעות פעילות: המוזיאון פתוח מדי יום משעה 10:00 עד 18:00, סגור בשבתות. הכניסה בתשלום.
  • אתר אינטרנט: www.jmw.at/en

מוזיאון ואנדרטת Judenplatz
 לאחרונה נחנך מוזיאון יודנפלאץ ומונומנט מכובד לזכרם של קורבנות השואה מקהילת וינה. הכיכר כולה ממוקמת באתר בו היה בית הכנסת הגדול של וינה, שנחרב במלחמת העולם השניה. בית הכנסת “אור זרוע” מהמאה החמש עשרה היווה נקודת ציון עבור כל הקהילה, וגילוי שרידיו כחלק מהמונומנט מרגש במיוחד. לפני מלחמת העולם השניה, היה אזור זה הלב הפועם של הקהילה היהודית בוינה. הכניסה בתשלום.

• כתובת: Judenplatz 8
  • טלפון: 5350431 1 43+
  • שעות פעילות: שני-חמישי, 10:00-18:00, שישי 10:00-14:00
  • אתר אינטרנט: www.jmw.at/en

מוזיאונים מיוחדים

מוזיאון התיאטרון האוסטרי (Österreichisches Theatermuseum)
 בתוך ארמון Lobkowitz Palace הבארוקי אצורים מוצגים שונים ומעניינים מעולם התיאטרון האוסטרי- תלבושות, אביזרי במה יוצאי דופן וכדומה. בקומה העליונה ניתן לבקר באולם המפורסם בו ניגן בטהובן בפעם הראשונה את הארויקה.

• כתובת: 1, Palace Lobkowitz,
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות U1, U2, U4, לרדת בתחנת Karlsplatz. וגם בטראם 1,2, D,J.
  • טלפון: 5128800 1 43+
  • שעות פעילות: כל השבוע, 10:00-18:00, הכניסה בתשלום מכבדים את כרטיס וינה.
  • אתר אינטרנט: www.theatermuseum.at

אוסף הרהיטים הקיסרי (Hofmobiliendepot)
 הקיסרית מריה תרזה החלה לאגור כאן רהיטים וחפצים שלא היו בשימוש שוטף של חצר הקיסרות, וכך הצטברו כאן משנת 1747 אינספור יצירות אמנות, רהיטים יקרי ערך וחפצים שונים ויפהפיים. כמובן שביקור בחלל המכיל את האוסף המפואר, בהחלט מבהיר את טוב טעמם של הקיסרים, את כוחם הרב, את עושרם, ואת טבע חייהם היומיומיים.

• כתובת: Andreasgasse 7, 1070 Wien
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות ה-U3, לרדת בתחנת Zieglergasse.
  • טלפון: 5243375 1 43+
  • שעות פעילות: שלישי-ראשון, 10:00-18:00, שני סגור.
  • אתר אינטרנט: www.hofmobiliendepot.at

מוזיאון השעונים (Uhrenmuseum)
 שלוש מקומותיו של ארמון Obizzi Palace מכילים אינספור שעונים ומתקני מדידה שונים של זמן- כרונומטרים בלעז. שעונים מהמאה החמש עשרה ועד ימינו פורשים בפני המבקר את תולדות התרבות, והתפיסה האנושית המשתנה לגבי המצרך שהוא כל כך יומיומי וקיומי עבורנו- הזמן. שעוני קוקיה, שעוני סבא, וגם שעונים חדשניים ביותר ממלאים את מבואות הארמון הבארוקי בעיטוריהם, בתקתוקיהם וצלצוליהם השונים.

• כתובת: 1, Schulhof 2
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות U3, U1, לרדת בתחנת Stephansplatz.
  • טלפון: 5332265 1 43+
  • שעות פעילות: שלישי-ראשון, 10:00-18:00, שני סגור.

מוזיאון האופנה (Hetzendorf Fashion Museum)

אוסף עצום של כשמונה עשרה אלף פריטי לבוש ואביזרי אופנה מהמאות תשע עשרה והעשרים. כובעים משונים, תיקי יד מיוחדים ותכשיטים מהממים, לצד בגדים של ממש, כל אלה יוצרים מבט שונה על התקופות, וראיה רחבה יותר של התרבות והאופי הוינאיים. המוזיאון הוא חלק מבית הספר לאופנה של העיר, ולכן ניתן גם להיכנס אל הספרייה הצמודה לו וליהנות מאוסף כביר של ספרות מקצועית בנושא. מומלץ ביותר למתעניינים באופנה!

• כתובת: Hetzendorfer Str. 79, 1120 Wien
  • הגעה: ניתן להגיע בטראם מספר 62, או באוטובוס קו 63A
  • טלפון: 8021657 1 43+
  • שעות פעילות: שלישי-ראשון, 09:00-12:00. הכניסה בתשלום.

מוזיאון השנאפס (Alt-Wiener Schnapsmuseum
 משנת 1875 מפעילה כאן משפחת פישר את המזקקה המשפחתית, שמייצרת סוגי משקאות נהדרים ומגוונים כמו ברנדי, וליקרים רבים. אחד מבני המשפחה יוביל אתכם בסיור מרתק בכל חלקי המזקקה, ותוכלו ממש ללמוד כיצד מכינים את המשקאות הנפלאים- צעד אחר צעד.

• כתובת: Wilhelmstraße 19, 1120 Wien
  • הגעה: ניתן להגיע באמצעות ה- U6, לרדת בתחנת Philadelphiabrucke.
  • טלפון: 8157300 1 43+
  • שעות פעילות: שני-חמישי, 09:00-17:30. הכניסה בתשלום, טעימות כלולות במחיר.
  • אתר אינטרנט: www.schnapsmuseum.com

מתכננים טיול לוינה? הכתבות הבאות עשויות לעניין אתכם:

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-10/10/21

• נכון לתאריך עדכון זה, אוסטריה הוגדרה כמדינה צהובה.
  • לפני ההגעה, יש למלא טופס אישור כניסה לאוסטריה.
  • אין חובת בידוד למחוסנים.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי ובתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת.