חמישייה מקומית - 5 המלצות של מקומי לקראת טיול ברומא

בעת חופשה באיטליה, רובנו שמים פעמינו לבירה ההיסטורית והמדהימה, רומא, אך גם אם כבר טיילתם בעיר ואתם בטוחים שביקרתם בכל האתרים החשובים, ישנם מקומות שרק המקומיים מכירים. אורי חרש, מדריך ישראלי המתגורר בעיר, ממליץ על חמישה מקומות מיוחדים ומעניינים, שלא כדאי לכם לפספס בזמן טיול ברומא.
אורי חרש, מדריך טיולים ברומא
תמונה ראשית עבור: חמישייה מקומית - 5 המלצות של מקומי לקראת טיול ברומא
Depositphotos/Masterlu

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-18/01/2021

• הכניסה לאיטליה אפשרית לאזרחי האיחוד האירופאי ומספר מדינות מצומצם. לא כולל ישראל.
  • ניתן להכנס לאיטליה במידה ויש לכם קרובי משפחה במדינה, אולם תדרשו להכנס לבידוד של 14 יום.
  • יש להגיש תוצאה שלילית בכניסה לאיטליה מה-48 שעות האחרונות ובמקרים מסויימים גם להכנס לבידוד ל- 14 יום.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת.
  • מרבית המסעדות ובתי הקפה סגורים כרגע מכיוון שרוב איטליה הוכרזה כאיזור אדום.
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות.
לוגו וירוס קורונה

1. מסעדת Said

המסעדה הנהדרת הנקראת Said, היא גם מפעל לשוקולד, ששופץ על ידי נכדיו של מקים המפעל. המקום הפך למרכז עליה לרגל למקומיים אניני טעם. המקום מעוצב ומושקע ונדמה כי נמצאים בבית העשוי שוקולד, המקיף אותך מכל עבר. כל המעוניין לאכול ארוחה יוצאת דופן, מומלץ שיגיע למסעדה זו, בעלת תפריט מגוון ומרשים. ניתן להגיע למסעדה במונית והמאמץ שווה כל רגע.

• כתובת: Via Tiburtina 135
  • אתר אינטרנט: www.said.it

2. גלידריה תאטרו

ליד ויה די קורונארי (Via Dei Coronari), מסתתרת אחת הגלידריות הטובות ברומא. רק חמש דקות הליכה מכיכר נאבונה (Piazza Navona), ממוקמת גלידריה תאטרו (Gelateria Del Teatro). תוכלו ליהנות ממבחר טעמים מצומצם ואיכותי, במקום מקסים ושקט.

• כתובת: Via Di San Simone 70
  • טלפון: 06 4547 4880
אין על הגלידה האיטלקית. צילום: איתמר ברקאין על הגלידה האיטלקית. צילום: איתמר ברק

3. פארק דוריה פמפילי

פארק דוריה פמפילי (Doria Pamphilj) הוא בהחלט הפארק של המקומיים. המקום רחב הידיים, משלב נוף וצמחיה רומאית טיפוסית, עם מבנים קלאסיים, מזרקות ואקוודוקטים משגעים ביופיים. ממוקם בגבעת הג'אניקולו (Gianicolo). הפארק משקיף על שכונותיה הדרומיות של רומא ובליבו וילה מרהיבה, הסגורה למבקרים. בסופי שבוע נחמד לערוך פיקניק או לצאת להליכה קלה, הרחק משאון התיירים. ההגעה היא במונית או באוטובוס בקו 870.

• כתובת: (Via Leone XIII (Olimpica
  • טלפון: 39 06 581 6987

4. מוזיאון Ara Pacis

מוזיאון הארה פצ'יס (Ara Pacis) הוא יחסית חדש בעיר ומאוד מרשים. המקום תוכנן על פי עיצובו של הארכיטקט המפורסם, ריצ'ארד מייר (Richard Meier). זהו אתר המוקדש למזבח השלום של הקיסר הנודע אוגוסטוס. במתחם המעוצב למשעי, גם תערוכות מתחלפות שוות ביקור, למשל תערוכת ציוריו של שאגל. המוזיאון ממוקם על גדת הנהר, ליד גשר המלאכים. הגעה עם אוטובוס קו 280 או ברגל ממרכז העיר.

• כתובת:  Angolo Via Tomacelli
  • טלפון: 066 878480
  • אתר אינטרנט: www.arapacis.it

5. שכונת פריולי

שכונת פריולי (Parioli) היא שכונה אמידה, מלאה במבנים יפהפיים, ברים הומים ואלגנטיים, באווירה שיקית של אופנה, יוקרה ותרבות. נחמד לבקר בפיאצה פיומה (Piazza Fiume) או בפיאצה הונגריה (Piazza Ungaria) ולראות איך האיטלקים חיים באמת. זהו שיעור תרבותי מהנה ומסקרן. הגעה באוטובוס קו 360, 116.

הכותב, אורי חרש, הוא מדריך ישראלי המתגורר ברומא ובעליה של ROMA BEST, חברת בוטיק המתמחה בסיורים יומיים ברומא. www.romabest.co.il. צרו קשר ותקבלו הנחה מיוחדת לגולשי למטייל!

להמלצות "חמישייה מקומית" נוספות מרחבי העולם הקליקו כאן.
 רוצה לקרוא עוד על טיול ברומא? הנה כמה קישורים נוספים שיעניינו אותך:

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-18/01/2021

• חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת.
  • מרבית המסעדות ובתי הקפה סגורים כרגע מכיוון שרוב איטליה הוכרזה כאיזור אדום.