שעה ממינכן: הכירו את רגנסבורג!

רגנסבורג היא עיירה עתיקה בדרום מערב גרמניה, לגדות נהר הדנובה, במרחק כשעה נסיעה ממינכן. בין השאר תמצאו בה מבנים מרשימים מתקופות ימי הביניים והרנסנס, מדרחוב עתיק ותוסס עמוס בחנויות יפות, שייט מהנה בנהר ואפילו נקודה יהודית מרגשת
לירון בונאנו - מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: שעה ממינכן: הכירו את רגנסבורג!
© לירון בונאנו

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/11/2020

• בגרמניה הוטל סגר חלקי והוטלו הגבלות על מעבר ממחוז למחוז.
  • חובה לעטות מסכות בחנויות ובתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת במתכונת מצומצמת
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים לטייק אווי בלבד.
  • בברלין הוטל עוצר לילי.
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 12 יום, בשובם לארץ.
לוגו וירוס קורונה

אחרי אלפיים שנה של היסטוריה ותרבות עשירה, רגנסבורג (Regensburg), הידועה גם כפלא ימי הביניים של גרמניה נראית כאילו רק מעט השתנה בה מאז אותם ימים של תהילה וזוהר. כבר ב-1517 הכריז הקיסר מקסימיליאן הראשון כי רגנסבורג עולה על כל עיר גרמנית אחרת בבנייניה העצומים והמדהימים ואכן, בכל פינה של העיר ניתן למצוא מונומנטים היסטוריים מדהימים, יצירות אומנות ארכיטקטוניות ומוזיאונים מצוינים. מיקומה האטרקטיבי על גדות נהר הדנובה, הופך את העיר לנקודת מוצא מצוינת לשייט על הנהר, ומעניק לה תפאורה מרגיעה ומקסימה.

התצפית הטובה ביותר על קו הרקיע של העיר היא מגשר Steinerne Brücke שנבנה בין השנים 1135 עד 1146 והנו למעשה גשר האבן העתיק ביותר ששרד בגרמניה. בתקופה בה נבנה בגשר, הוא שימש כמעבר הבטוח והמבוצר היחידי לכל אורכו של נהר הדנובה, ועל כן היה בעל ערך וחשיבות עילאית להתפתחותה המסחרית של העיר. ה-Historische Wurstküche נמצא לא הרחק משם והוא שימש בעבר בתור המטבח של פועלי הגשר. המקום מנוהל על ידי אותה המשפחה כבר מזה כמה וכמה דורות, כשהתפריט כולל לא הרבה יותר מאשר אותן נקניקיות מסורתיות.
 שעות פתיחה: מדי יום בין 08:00 עד 19:00.

קצת דרומית לשם נמצא המבנה הגותי המרשים ביותר ברחבי גרמניה כולה. קתדרלת סט פיטר, ה-Dom, נבנתה בסביבות שנת 1250, כשהיא מחליפה כנסייה רומנית, שהשריד היחיד שנותר ממנה הוא ה-Eselsturm. במקום ניתן למצוא סדרת פסלים מהמאה ה-13 המתארת את סצנת הבשורה, וחלונות ויטראז`ים מקסימים מהמאה ה-14. כמו כן כדאי לבקר במקום במהלך תפילות או קונצרטים המתקיימת במקום - חוויה מוסיקלית מובטחת. כדאי לבקר גם ב-Allerheiligen Kapelle בה ניתן עדיין למצוא כמה ציור קיר בסגנון הרומני. לקפלה ניתן להגיע רק באמצעות סיורים מודרכים, הנערכים בחודשים מאי עד אוקטובר בימים שני עד שבת ב-10:00, 11:00 ו-14:00, ביום ראשון ב-12:00 וב-14:00 ובחודשים נובמבר עד אפריל בימים שני עד שבת בשעה 11:00 וביום ראשון בשעה 12:00. הכניסה לקפלה כרוכה בתשלום.

ב-Haidplatz ניתן לראות את בתי האריסטוקרטיה של העיר, כשהבניין הגדול ביותר בכיכר הוא Haus zum Goldenen Kreuz, בו נהג הקיסר צ`רלס החמישי לפגוש נערה מקומית שנקרא ברברה בלומברג. הבן של השניים, ג`ון מאוסטריה, נולד כאן בשנת 1547, אך סיים את חייו ב-1578 בתור מושל הולנד. ארמון Thon-Dittmer הוא אחד ממרכזי התרבות העיקריים בעיר, בעיקר במהלך הקיץ אז מועלים בחצרו קונצרטים ומחזות. במרחק של כמה דקות הליכה משם נמצאת כיכר Neupfarrplatz, המשמשת כמרכז המסחרי של העיר. בכיכר זו נמצאת כנסיית Neupfarrkirche שניצבת באתר בו עמד בעבר בין הכנסת הישן של העיר, שנהרס בשנת 1519 במהלך הגירוש של היהודים.

המבנה הגותי השני בחשיבותו בעיר הוא ה-Altes Rathaus, בית העירייה הישן שמארח כיום את ה-Reichstagsmuseum. אפשר לקחת סיור מודרך במקום, כשהמבנה המרשים ביותר הוא ה-immerwährender Reichstag, ששימש כמקום מושב הפרלמנט בין השנים 1663 עד 1806. סיורים מודרכים בגרמנית: שני עד שבת משעה 09:30 עד 11:30/12:00 ומשעה 14:00 עד 16:00, ביום ראשון מ-10:00 עד 12:00 ובחודשים אפריל עד אוקטובר גם מ-14:00 עד 16:00. סיורים מודרכים באנגלית: מאי עד ספטמבר, שני עד שבת בשעה 15:15. הכניסה בתשלום.

ה-Kepler-Gedächtnishaus נמצא ברחוב Keplerstrasse והוא מוקדש לאסטרונום ג`והן קפלר, שחי ועבד ברגנסבורג בתחילת המאה ה-17. המוזיאון מכיל מכשירים ודגמים מקוריים. סיורים מודרכים: שלישי עד שבת 10:00, 11:00, 14:00, 15:00, ראשון 10:00 ו-11:00, בחודשים אפריל עד אוקטובר גם ב-14:00 וב-15:00. הכניסה בתשלום.המוזיאון ההיסטורי שב-Dachauplatz סוקר את ההיסטוריה התרבותית והאומנותית וכולל אגף מעניין במיוחד העוסק באמןAlbrecht Altdorfer. שעות פתיחה: שלישי עד ראשון בים השעות 10:00 עד 16:00. הכניסה כרוכה בתשלום.

אתר נוסף שכדאי לראות בעודכם בעיר הוא ה-Schloss Thurn und Taxis הממוקם ברובע הדרומי של העיר. באתר היה בעבר מנזר, שהורחב במאה ה-19 במטרה ליצור את הקומפלקס הנוכחי, שעדיין בשימוש בעליו. כאשר דיירי המקום חסרים, ניתן לבקר במקום באמצעות סיורים מודרכים ולראות את החדרים הממלכתיים ואת שטיחי הקיר הרקומים שהובאו מבריסל המתארים את היסטורית המשפחה.סיורים מודרכים: אפריל עד אוקטובר בימים שני עד שישי שעות 11:00, 14:00, 15:00, 16:00 ובימים שבת וראשון 10:00, 11:00, 14:00, 15:00, 16:00, בחודשים נובמבר עד מרץ בימים שבת וראשון, 11:00, 14:00, 15:00. הכניסה כרוכה בתשלום.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/11/2020

• בגרמניה הוטל סגר חלקי והוטלו הגבלות על מעבר ממחוז למחוז.
  • חובה לעטות מסכות בחנויות ובתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת במתכונת מצומצמת
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים לטייק אווי בלבד.
  • בברלין הוטל עוצר לילי.
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 12 יום, בשובם לארץ.