חופשה חלומית, טעימה וכשרה: מלון חדש בפאפוס מחכה לכם

על חוף הים של פאפוס, נמצא מלון הלגונה כחולה (Blue Lagoon), המלון הכשר היחיד ביעד הנופש הפופולרי שבקפריסין. כאן מחכות לכם ארבע בריכות חיצוניות ומקורות, חדרים גדולים ומרווחים, חדר אוכל כשר וטעים ועוד פינוקים שהופכים אותו למתאים לא רק לשומרי מסורת, אלא לכל הישראלים, שאוהבים להרגיש בבית
נתאי לדאני
תמונה ראשית עבור: חופשה חלומית, טעימה וכשרה: מלון חדש בפאפוס מחכה לכם
© ניתאי לידאני

העיר פאפוס שבדרום מערב קפריסין, נחשבת לאחד היעדים הכי אהובים לחופשת בטן גב אידיאלית, עם כל המשפחה, החבר'ה או כיעד זוגי רומנטי. יש כאן הכל, טיסה קצרה מישראל, חופי ים מרשימים, טיילת קסומה, אוכל טעים ואטרקציות מהנות מסביב.

אבל הקיץ הקרוב מביא איתו בשורה אמיתית למטיילים שומרי המסורת. ממש על חוף הים התכול של פאפוס, נמצא מלון הלגונה הכחולה (Blue Lagoon) , המלון הכשר היחיד בפאפוס.

בנוסף לארבע בריכות שחייה מרשימות, חוף ים צמוד וחדרים גדולים ומרווחים, המלון פותר לכם את כל סוגיית האוכל הכשר וחוסך לכם להביא איתכם מצרכים מהארץ או להתפשר על אוכל מוכן וארוז מראש.

הלגונה הכחולה הוא מלון כשר, עם תעודה ומשגיח צמוד. השף המקומי מכין במיוחד אוכל ישראלי, שמתאים לנופשים שאוהבים להרגיש טעמים של בית. תוכלו לקנות כאן גם חטיפים כשרים ושתייה כשרה מהארץ, לארוז סנדוויצ'ים לימי טיול ארוכים, לרכוש ארוחת צהריים כשרה בבר שבבריכה וליהנות מפינת הקפה והנשנושים שפתוחה כל היום ללא תשלום, במיוחד לאורחי המלון.

עוד במלון, תוכלו למצוא בית כנסת עם מניין, מתחם ספא עם ג׳קוזי, סאונה וחדר כושר, משחקיה לילדים, מגרש טניס, אינטרנט חופשי ומהיר, לובי מיוחד לישראלים ועוד.

מלון הלגונה הכחולה ממוקם ממש במרכז העניינים. במרחק הליכה מהים, פחות מחצי שעה נסיעה משדה התעופה של פאפוס, חמש דקות ממרכז העיר, חצי שעה מנמל לאצ׳י, שמונה דקות מפארק המים, שתיים עשרה דקות מגן החיות, חמש דקות מהקניון המרכזי, וכשעה וחצי בלבד מהרי הטרודוס המפורסמים (יעד נפלא לטיולי טבע).

פאפוס: עיר של טעמים כשרים

אז כמו שסיפרנו לכם, מלון הלגונה הכחולה מציע אירוח כשר על בסיס חצי פנסיון (ארוחת בוקר וערב),
 עם אפשרות לארוז ארוחת צהריים או לקנות במהלך היום ארוחה כשרה מהבר. אבל אם אתם מבלים את היום שלכם מחוץ למלון, יש בפאפוס לא מעט אופציות לחוויה קולינרית עשירה ומגוונת:

מסעדת סבא (Sabba - Israeli Kitchen): פנינה ישראלית בלב פאפוס. תוכלו ליהנות במסעדה ממנות ביתיות חמות ומלאות אהבה, כמו פלטות בשרים מפנקות, כריכים שווים עם תוספות כמו שניצל או שווארמה, ומאכלים ביתיים בדיוק כמו בישראל. האווירה החמימה והשירות האדיב יהפכו את הארוחה שלכם לחוויה בלתי נשכחת.
 כתובת: Dionysou 4, Paphos.

בית חב"ד פאפוס: המקום הוא לא רק מרכז יהודי, אלא גם מקום מצוין ליהנות ממנו מאוכל כשר בימי חול ושבת. בבית חב״ד פאפוס יש אופציות בשריות וחלביות, וכן גם אופציות להצטיידות במוצרים כשרים להמשך הטיול שלכם.
 כתובת: Othelou, Paphos.

מסעדת אנוש (Anoch): המסעדה החלבית הכשרה הראשונה בפאפוס, שממוקמת בצמוד לבית חב״ד ובקרבה לחוף הים. במקום תוכלו למצוא ארוחות בוקר מגוונות, מאפים, שקשוקות, גלידות, שתייה חריפה ואווירה ישראלית.
 כתובת: Melinas Merkouri 3, Paphos.

חומוס אליהו (Hummus Eliyahu Paphos) : בדיוק כמו בארץ, גם בפאפוס השכנה יש סניף של מסעדת החומוס האהובה. כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של מנות חומוס, החל מחומוס קלאסי ועד למנות מיוחדות עם תוספות מפתיעות. לצד החומוס תוכלו ליהנות גם מפלאפל, סלטים טריים ופיתות חמות.
 כתובת: Artemidos 19, Paphos.

צאו מהמלון: אטרקציות שוות בפאפוס

שיט בלגונה הכחולה: כחלק מחבילת האירוח במלון, תוכלו לבקר בלגונה הכחולה , אליה תגיעו בשיט של כמה שעות במים הכחולים הנקיים והצלולים. השייט כולל נסיעה מהמלון לנמל לאצ׳י היפה, שייט לכיוון הלגונה הכחולה, קפיצה למים דרך מגלשה מתנפחת, שתייה קלה ונשנושים. תופתעו לגלות כמה השייט הזה שווה, וכמה זה יהיה אחד המקומות שהכי תאהבו בקפריסין. גם מי שכבר חווה שייט ברחבי העולם, יהנה במיוחד מהצבעים והאווירה.

העיר העתיקה של פאפוס: מתחם של תוצרת מקומית כמו אומנות ובגדים ובתי קפה מיוחדים שאפשר להעביר בהם שעות. העיר העתיקה נמצאת יחסית בגובה, כך שיש ממנה תצפית מדהימה על הים ועל העיר פאפוס כולה. אל תפספסו את מבנה השוק המרכזי ובו דוכנים קטנים ומיוחדים ואת בית הקפה הוורוד Stephanie Rose המפורסם.
 כתובת: Dimitraki Papamiltiadous 10, Paphos Cyprus.

המרינה ומבצר פאפוס: המרינה היא מרכז האטרקציות של העיר. מזח יפה עם סירות, אטרקציות ימיות, בתי קפה, ברים, מסעדות, פעילויות וחנויות. אפשר להעביר במרינה כמה שעות, לטייל בין הדוכנים ואתרי הארכיאולוגיה, ולפגוש מקומיים שגם אוהבים את האזור הזה במיוחד.

בקצה המרינה, נמצא מבצר פאפוס שנחשב לאחד הסמלים של העיר. בעבר שימוש המקום כטירה, בית סוהר ומקום לאחסון מלח, עד שהפך לאנדרטה לפני כ-100 שנה. מהגג של המבצר, תוכלו לראות את המרינה כולה בצד אחד, ואת הים הבלתי נגמר של קפריסין מהצד השני.

קניון Kings Avenue: במרחק נסיעה קצרה מהמלון נמצא הקניון הגדול של פאפוס , עם שתי קומות גדולות ומלאות בחנויות מוכרות יותר ומוכרות פחות. תוכלו למצוא שם בגדים ומזכרות במחירים זולים יותר מבישראל, ולמלא שקיות לפני החזרה שלכם הביתה. בקניון תמצאו גם חנות ג׳מבו האהובה במיוחד על הישראלים, בה אפשר למצוא הכל מהכל ובמחירים שלא יאמנו. ממזכרות, דרך בגדים, רהיטים לבית, מזוודות, משחקים ועוד. אל תשכחו לשריין לחנות הזאת בלבד משבצת זמן ראויה ומקום פנוי במזוודה.

קברי המלכים: אתר ארכיאולוגי שנחשב לאתר מורשת של אונסק״ו עם קברים מרשימים של בני המעמד הגבוה בקפריסין מהתקופה ההלניסטית והרומית. אם אתם מתעניינים בהיסטוריה ובסיפורי תרבות קפריסאים, אל תפספסו ביקור באתר קברי המלכים בפאפוס , רצוי בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים.

פארק המים אפרודיטה: בפארק המים השווה אפשר להעביר יום שלם של כיף מלא בשמש, מים, בריכות ומגלשות. הוא אחד המקומות הכי פופולריים בקפריסין, עם עשרות מתקנים לכל הגילאים. הפארק נקי, עם אינטרנט חופשי, ופינות שוות לנוח בהן. לא הרבה יודעים, אבל בכל צהריים (מ-12:00 עד 15:00) נפתח בפארק אפרודיטה דוכן של אוכל כשר שמוכר שניצל, פלאפל, צ׳יפס וסלטים.

איך מזמינים? חברת איסתא משווקת באופן בלעדי חבילת אירוח שכוללת טיסות, העברות, חצי פנסיון כשר (ארוחת בוקר וערב), ויום כיף של שיט בלגונה הכחולה. מרגע הנחיתה בשדה התעופה, ידאגו לכם ללא הפסקה, עם חופשה מסודרת, מאורגנת, טעימה ומהנה. לפרטים נוספים והזמנות »

הכתב היה אורח חברת “איסתא” ומלון Blue Lagoon Kosher Hotel.