אטרקציות בנירנברג: כל אתרי החובה בעיר

המדריך השלם לכל האטרקציות שאסור לכם לפספס בנירנברג. מהטירה שעל הגבעה והמנהרות התת קרקעיות ועד לאתרים המרתקים ובעלי החשיבות בהיסטוריה היהודית. גלו איזה מוזיאונים מיוחדים מחכים לכם בעיר ומה עושים עם הילדים?
לירון בונאנו שטרן - מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: אטרקציות בנירנברג: כל אתרי החובה בעיר
© pixabay

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/11/2020

• בגרמניה הוטל סגר חלקי והוטלו הגבלות על מעבר ממחוז למחוז.
  • חובה לעטות מסכות בחנויות ובתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת במתכונת מצומצמת
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים לטייק אווי בלבד.
  • בברלין הוטל עוצר לילי.
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 12 יום, בשובם לארץ.
לוגו וירוס קורונה

מוזיאונים וטירה עתיקה

המוזיאון הלאומי הגרמני (Germanisches Nationalmuseum)
 מעל ל-25,000 מוצגי אמנות שונים יחכו לכם באחד המוזיאונים הגדולים והמרתקים ביותר בגרמניה, המתמקד באמנות המקומית של מיטב הציירים והפסלים הגרמנים. המוזיאון הענק ממוקם במרכז העיר נירנברג, מאז פתיחתו בשנת 1852. המבנה עצמו נהרס כמעט כליל במהלך ההפצצות של מלחמת העולם השנייה, אולם שוקם מאז להפליא והתווסף אליו אגף חדש. כל עבודות האמנות דרך אגב, ניצלו מההפצצות, משום שאוחסנו במנהרות התת קרקעיות של העיר. בצמוד למוזיאון נמצאת שדרת זכויות האדם – רחבה מיוחדת בה ניצבים עמודי שיש בעיצובו של הפסל דני קרוון, ועליהם חקוקים פסוקים בעברית מעשרת הדברות.

• כתובת: Kartäusergasse 1
  • שעות פעילות: שלישי-ראשון 10:00-18:00, רביעי עד 21:00, שני סגור
  • עלות: 8 אירו
  • אתר אינטרנט: www.gnm.de/en

בית אלברכט דירר (Albrecht Dürer's House)
 אמן הרנסנס אלברכט דירר, שהיה גם צייר, פסל, רשם, פילוסוף ומתמטיקאי (כאמור, איש אשכולות), בילה את רוב ימיו בבית עץ עתיק במרכז העיר נירנברג, ממש מתחת לטירת העיר. בדרך פלא, השתמר ביתו היפהפה והמיוחד מהמאה ה-15 ועד לימינו אנו. כיום שוחזרו גם הרהיטים העתיקים וסיור בחדריו השונים, ייקח אתכם במנהרת זמן בחזרה לימי הרנסנס בגרמניה. את הסיורים המודרכים עורכים לרוב שחקנים מקצועיים, המגלמים דמויות מחייו של האמן וישנם גם סיורים בשפה האנגלית.

• כתובת: Albrecht-Dürer-Straße 39
  • שעות פעילות: שלישי-שישי 10:00-17:00, שבת-ראשון 10:00-18:00, חמישי עד 20:00, שני סגור
  • עלות: 6 אירו
  • אתר אינטרנט: www.museums.nuernberg.de/albrecht-duerer

טירת נירנברג (Nürnberger Burg)
 טירה אימפריאלית עצומה מימי הביניים, שנבנתה על גבעה המתנשאת ומשקיפה מעל העיר העתיקה של נירנברג. ברחבי הטירה תמצאו גנים מטופחים, חומת אבן מרשימה, צריחים וכמובן חדרים מפוארים מרוהטים בהידור, ואוסף נשק צבאי שלא היה מבייש צבא קטן (מימי הביניים כמובן). הנוף הנשקף מגני המצודה מרהיב במיוחד וכדאי לתפוס את הסיור המודרך באנגלית, שיגלה לכם סודות, סיפורים עתיקים וחדרים נסתרים.

• כתובת: Burg 13
  • שעות פעילות: אפריל-ספטמבר 9:00-18:00, אוקטובר-מרץ 9:00-16:00
  • עלות: 7 אירו
  • אתר אינטרנט: www.kaiserburg-nuernberg.de

מרכז העיר העתיק

כנסיית "גבירתנו"
 נקראת גם "פראואנקירכה" (Frauenkirche) וממוקמת בלב המרכז העתיק של נירנברג. זוהי כנסייה קתולית עצומה ומרשימה, המאופיינת באדריכלות גותית מובהקת ובצריחים מחודדים. הכנסייה הפכה ברבות השנים לאחת מסמליה העיקריים של העיר ולסימן זיהוי בולט בנוף המקומי. היא הוקמה על ידי הקיסר הרומי שארל ה-4, במאה ה-14, על חורבות בית הכנסת היהודי הישן. בראש הצריח מתנוסס שעון מכני מרשים ועצום ממדים (Mannleinlaufen) שמחוגיו המוזהבים מסתובבים מאז המאה ה-15! כתובת: Hauptmarkt

המנהרות התת קרקעיות (Historische Felsengänge)
 לאטרקציה הבאה, מומלץ מאוד להצטייד בסוודר או מעיל חם, כי בעומק של 17 מטר מתחת לפני השטח, הולך להיות לכם קצת קר. מתחת למרכז העיר העתיק של נירנברג, מחכות לכם מנהרות תת קרקעיות מופלאות, המחולקות לארבעה מפלסים. המנהרות העתיקות, שבעבר הרחוק אוחסנו בהן חביות בירה, נשמרו בסוד מרוב תושבי העיר עד המאה ה-17. במהלך מלחמת העולם השנייה, הן שימשו כמקלט עבור רבים מתושבי מרכז העיר וכיום, ניתן לבקר כאן אך ורק באמצעות סיור מודרך (קיים גם בשפה האנגלית).

• כתובת: Bergstraße 19
  • שעות פעילות: כל השבוע, 8:00-23:00
  • עלות: 7 אירו לכניסה וסיור מודרך
  • אתר אינטרנט: www.historische-felsengaenge.de

השוק המרכזי (Hauptmarkt)
 שוק העיר של נירנברג הוא עצום בגודלו ומתפרש על מעל ל-5,000 מ"ר. השוק פועל בכיכר המרכזית של העיר העתיקה ברצף מאז המאה ה-13. במהלך חודש דצמבר, מתקיים במקום שוק חג המולד החגיגי של העיר, ודוכני השוק המקורי נודדים למדרחוב הסמוך. בין הדוכנים תמצאו ירקות, פירות, פרחים ומעדנים מקומיים כמו נקניקיות וגבינות. כשאתם משוטטים בין דוכן לדוכן, שימו לב למזרקות המיוחדות הפזורות, אלו מזרקות מים עתיקות יומין, שעדיין משרתות את תושבי העיר מאז המאה ה-14.

אתרי הנצחה וזיכרון

מרכז התיעוד (Documentation Center)
 העיר נירנברג אינה מתעלמת מהתפקיד המרכזי אותו מילאה במהלך שנות המשטר הנאצי בגרמניה, אז שימשה העיר כבירה האידיאולוגית של הרייך השלישי. ברחבה העצומה שבפאתי העיר, התקיימו עצרות המפלגה המפורסמות והידועות לשמצה, שלוו בלפידים, דגלים וצלבי קרס ענקיים. בסמוך למגרש החל להיבנות היכל קונגרסים עצום, אולם בשל המלחמה והתבוסה – מעולם לא הושלמה בנייתו. לאחר המלחמה, הוחלט לפתוח במקום מרכז תיעוד ומידע, המציג אלפי מסמכים, סרטים ומידע רב על עלייה ונפילתה של המפלגה הנאצית הגרמניה ועל אחת מהתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה האנושית. כדאי מאוד לערוך את הסיור בליווי מכשיר אודיו בשפה האנגלית שמעצים ומעשיר עבור המבקר את החוויה.

היכל הצדק של נירנברג (Nuremburg Palace of Justice)
 בבניין זה, באולם מספר 600, נעשתה בין השנים 1946-1945 היסטוריה. כאן התקיימו משפטי נירנברג אשר במהלכם הובאו למשפט בכירי המשטר הנאצי, ונשפטו על פשעיהם כנגד האנושות. האולם עצמו עדיין משמש כבית משפט פעיל, ובקומה העליונה של היכל הצדק, ממוקמת אנדרטה המנציחה בתמונות ומסמכים את תהליך הצדק החשוב מאין כמותו, שהתקיים ממש כאן באותם שנים. הכניסה חופשית.

• כתובת: Fürther Str. 110
  • שעות פעילות: רביעי-שני 10:00-18:00, שלישי סגור
  • אתר אינטרנט: museums.nuernberg.de

נירנברג עם ילדים

מוזיאון הצעצועים (Toy Museum)
 ילדים וגם מבוגרים ייהנו מאוד לבקר במוזיאון המתוק והמקסים הזה. נירנברג עצמה היא עיר של צעצועים, עוד מלפני 600 שנה, עת התפרסמה ביצרני הבובות המקומיים. מדי חודש פברואר בשנה, מתקיימת בעיר תערוכת הצעצועים העולמית. בין החדרים הצבעוניים של המוזיאון תמצאו בובות מכל המאות והשנים: דובי פרווה, צעצועי עץ ובדיל והמון המון משחקים. לצד מבחר הצעצועים העתיקים, תמצאו גם צעצועים מודרניים יותר כמו בובות בארבי, וערכות לגו ופליימוביל נדירות. בחודשי הקיץ נפתחת במוזיאון גם חצר ענקית המיועדת למשחקי ילדים.

• כתובת: Karlstraße 13-15
  • שעות פעילות: שלישי-שישי 10:00-17:00, שבת וראשון 10:00-18:00, שני סגור
  • עלות: מבוגר 6 אירו, ילד 1.5 אירו
  • אתר אינטרנט: www.toy-museum

גן החיות של נירנברג (Nuremberg Zoo)
 באזור המערבי של העיר נירנברג, בפאתי הפארק הגדול העצום של העיר, ממוקם גן החיות המקסים והמטופח, שהוא גם ביתם של מעל ל-300 חיות מיוחדות. אז את מי תוכלו לפגוש כאן? פינגווינים, דולפינים, ג'ירפות, אריות, נמרים, דובי קוטב, קופים מכל הסוגים, פנדות אדומות, פרפרים, צפרדעים ועוד ועוד. האזור עצמו מאוד ירוקף נעים וכייפי להסתובבות, וילדים קטנים יכולים לטייל באמצעות קרונות מיוחדים.

• כתובת: Am Tiergarten 30
  • שעות פעילות: שני-שבת 8:00-18:00, ראשון 10:00-17:00
  • עלות: מבוגר 18 אירו, כרטיס משפחתי (שני מבוגרים ושני ילדים) 31.5 אירו
  • אתר אינטרנט: tiergarten.nuernberg.de

פארק השעשועים של פליימוביל (Playmobil FunPark)
פארק שעשועים מקסים המוקדש כולו לדמויות ולמבנים מהמשחק הפופולארי "פליימוביל". בין השאר תמצאו שם רכבות הרים, מתפתלות, מתנפחים וטרמפולינות מכל הסוגים, מיני גולף מיוחד, מבוך אורות, סירת פיארטים, טירות ועוד ועוד. הפארק כולו פתוח למבקרים רק בחודשי הקיץ, אבל לאורך כל השנה פתוחה במקום משחקיה ענקית ומקורה וחנות פליימוביל שווה במיוחד.
 כתובת: Brandstätterstraße 2-10

מתכננים טיול לגרמניה? הנה עוד כמה אזורים שכדאי לכם להכיר:

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/11/2020

• בגרמניה הוטל סגר חלקי והוטלו הגבלות על מעבר ממחוז למחוז.
  • חובה לעטות מסכות בחנויות ובתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת במתכונת מצומצמת
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים לטייק אווי בלבד.
  • בברלין הוטל עוצר לילי.
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 12 יום, בשובם לארץ.