רגע לפני שחשבתי שהשמים נסגרים עלינו וכמעט מכל מדינה בעולם צריך לחזור לשבוע בידוד,לשמחתנו הממשלה חזרה בה מהחלטתה,שוב נפתחו השמים ומי אם לא אני אקפוץ על מציאה שכזו.

התיכנון המקורי לחגי תשרי חופש 17 יום,טיול עצמאי עם זוג חברים למרוקו,מפת גוגל אופ ליין כבר מוכנה.

עקב תחלואה גבוהה שונה לאלבניה 12 יום.

כמוני כמוכם ספיקולציות עפו באוויר🤔🤔יעד פחות פופולארי,בטח ירדו המחירים.

ישבתי על הגדר וחיכיתי לעיתוי מתאים לסגור טיסה.

נראה כי היה חוסר ביקוש,בוטלה הטיסה חזור,אוחדה עם טיסה לשבוע ואזלו הכרטיסים.😯😥

כל שנותר זה להיות ספונטני ולהחליט מהרגע להרגע.

אכן הרגע הזה הגיע....טסנו אני,בעלי והבת נויה לאי לפקדה בטיסה ישירה.

לפקדה

ניסיתי למצוא את ההגיון,ראש השנה צפון הארץ 900 שקל ללילה בלי שום תוספות על דירת שיכוןעלובה באחת השכונות בקרית שמונה,כשבסוכות באי לפקדה סוויטה 2 חדרים,בכל חדר אמבטיה שירותים,סלון עם מטבחון שירותים נוספים,ארוחת בוקר ובריכה פרטית ב 687 שקל ללילה.

לאורך השנים יצא לי לבקר במספר לא מבוטל של איים ביוון,לכל אי יש את היופי שלו,המיוחדות והקסם שלו.

בלפקדה החופים במילה אחת ו ו א ו.

אך יש משהו נוסף הרבה יותר מהותי המייחד אותו מכל אי אחר ביוון.

לפקדה הינו האי היחיד ביוון המחובר ליבשת,ניתן להגיע אליו יבשתית מכל מקום,אפילו מאלבניה שהתפספסה לי.

אנחנו בחרנו לשלב את חבל צומרקה בצפון יוון הנמצא ממש מעבר לפינה.

לפקס ביוונית זהו צבע לבן צחור כצוקיו הלבנים של האי.

חברת Tus Airways מפעילה טיסות לאי ואנו עליה בטיסה האחרונה שחותמת את הקיץ.

הנחיתה וההמראה ב Aktion International Airport הנמצא בפרבזה.

אם אתם בקטע של סטלבט ובטן גב מלון טוב ומפנק על הים יספק אתכם בהחלט.

אך אם ברצונכם לחרוש את האי,יהיה זה בלתי אפשרי להתנייד באי ללא רכב,האי הררי,שופע חורש טבעי,מיוער במגוון רחב של צמחיה וכדי להגיע לחופים השווים ביותר ומסעדות במיקום מטורף תצטרכו לחצות את ההר.

הפרש המחירים בין גיר ידני לגיר אוטומט מאוד משמעותי,קחו את האוטומט,שלמו יותר ותודו לי על ההמלצה.

על מנת להגיע ללפקדה צריך לעבור גשר ימי הנפתח אחת לשעה.

לא סגורה על המידע הזה,לנו הגשר היה פתוח בהלוך וגם בחזור.

חשוב,מומלץ ורצוי לתכנן נכון את שעת ההגעה לטיסה חזרה משדה התעופה,עיכוב של שעה עלול לעלות לכם ביוקר.

ממליצה לקרוא תגובות בגוגל מאפ.

רישמו

Floating Bridge of Lefkada AgiaMavra

וקבלו החלטה.

האי לפקדה מחולק לחלק צפוני,מזרחי,דרומי ומערבי.ישנן מקומות לינה לכל כיס החל מדירות,מלון דירות עם בריכה או בלי,וילות עם בריכה עד למלונות מפוארים.

אומנם החופים היפים ביותר נמצאים בצדו המערבי של האי,אך צד זה פחות מתוייר ואין מה לעשות שם בלילה.

מומלץ לבחור לינה בצד המזרחי או הדרומי לאורך החוף עם עדיפות לעיירה nydri בקרבת הנמל.

בעיירה המון מסעדות(טברנות)בתי קפה,חנויות.

יש שיעדיפו בעיר המרכזית Lefkas עם אותו הקונספט.

בעיירה sibota יש גם אופציות לינה,מפרץ קטן ומסעדות.

לאוהבי ספורט ימי,העיירה Tasimiki תתאים יותר אך קחו בחשבון שהיא מרוחקת משדה התעופה.

שני המלונות המובילים ברשתות החברתיות בארץ ומיקומם בין לפקה לנידרי באזור שנקרא Nikiana הם:

Porto galili-נמצא על מדרון משקיף לים עם חוף פרטי באזור יחסית שומם,למלון 3 מסעדות.

Crystal weter-הבחירה שלנו בעיירה Nikiana משקיף לים במידה חלקית ללא חוף פרטי,כמה מסעדות,בתי קפה וסופר ליד אך גם כאן האזור אינו תוסס,ייתכן ובקיץ זה אחרת.

המלון עצמו נהדר,ניקיון חדרים והחלפת מגבות יום יומית,ארוחת בוקר טובה חוזרת על עצמה מדי יום.

השירות נפלא,בריכה מזמינה,אממה.....המזגנים משום מה מכוונים על אוטומט,נכבים בלילה והיתושים חגגו עליי ברמות שאין לתאר.

היו לא מעט המלצות גם על מלון Aliki מלון בוטיק משפחתי הנמצא גם כן באזור.

חופים

אל חופי לפקדה מומלץ להגיע עם נעלי ים,על שפת הים ובפנוכו אבנים וחלוקי נחל קטנים.

לקנות שימשיה ולזרוק ברכב גם זה רצוי.

כמובן שאי אפשר להיות בלפקדה מבלי לבקר בחוף הדגל של האי המתפרסם בכל תמונה שיווקית.

porto katsiki

צוקים לבנים עוטפים את רצועת החוף מצידיו,מימיו בצבע תכלת צלולים ושקופים,החול לבן.

מעל החוף יש חניה מסודרת בעלות 5 יורו,חנות לציוד ימי,מסעדה וכ 100 מדרגות המובילות מטה.

אם הצלחתם למצוא פיסה של צל,זכיתם.

חופיו המערביים של האי לא מביישים את חופי תאילנד, הגישה אליהם לא תמיד נגישה ובדרך אליהם תצפיות שאין צורך ברחפן בכדי לצלם.

חוף נוסף בין המומלצים הוא Katisma beach

זהו חוף מסודר ומומלץ להגיע ל Copla Lefkada בר,קפה מסעדה עם בריכה חופשית,שירותים ומקלחות לבאים לרצועה זו.

עלות כסא ושמשיה 10 יורו,משודרגים יותר ב 20 יורו ויש גם 25 יורו,תלוי באיכות הכסאות ויש גם את שירותי הבר.

אני משערת שבקיץ מטורף מה שקורה פה.

בחוף קתיסמה נוחתים כל מצנחי הרחיפה.

עלות רחיפה החל מ 80 יורו האטרקציה מנוהלת ע"י חברת Fly me עוד אגע בה בהמשך.

האיסוף נעשה מהחוף אל הפסגה.

Vasiliki beach

החוףהדרומיבאי,יש שעפים על חוף זה,יש פחות.

באזור זה נושבות רוחות חזקות,בחוף זה מתרכז כל הספורט הימי ומפרשיות בצבעים שונים,צובעים את הנוף בצבעי הקשת.

זהו אחד החופים הפעילים,שקט ושלווה לא תמצאו כאן.

אל חופים נוספים הגענו במהלך הפלגה עליהם אדבר בהמשך.

מסעדות

ישנן שתי מסעדות בהן אתרכז כי שתיהן בגדר חובה!!!!! צריך להזמין שולחן !!!!!

Amente Restaurant & Cocktail bar

מסעדה יוקרתית אך לא יקרה,נמצאת בפסגת ההר,נוגעת בשמיים.

תוסיפו לנוף מופע שקיעה,אוכל טוב,נגן פסנתר עם שירים רומנטיים ואווירה מהפנטת,תרגישו שאתם נמצאים במקום הכי מיוחד בעולם.

קחו בחשבון שהמסעדה ממוקמת באמצע שום מקום והנסיעה חזרה בחושך קשוחה ביותר.

מסעדה נוספת עם קונספט דומה,מסעדת Rachi

גם מסעדה זו ממוקמת על צלע הר באמצע שום מקום,האוכל כאן נהדר אפילו יותר מקודמתה ולא יקר כלל במונחים שלנו.

לא הזמנו שולחן מראש מכיוון שהגענו בשעה פחות עמוסה.

מכאן מפעילה חברת Fly me את הצניחה.

מחזה אקסטרימי מטריף..

הגענו בשעת ערב מוקדמת יחסית לקראת 5 בכדי לצפות בגולשים וברחנו לפני רדת החשיכה,נסיעה קשוחה אחת בלילה הספיקה לנו בהחלט.

ממליצה לשלב את המסעדה עם חוף קרטסימה ולהביא אתכם בגדי החלפה כמו שעשינו.

מסעדה נוספת שהומלצה לא מעט אך אותנו באופן אישי מאוד איכזבה גם מבחינת האוכל,זוהי Greek Restaurant lefkada Mamma Mia טברנה עם נגנים בימי רביעי ושבת.

מי שלא היה בטברנות בסלוניקי ובאתונה לא יבין מה זאת באמת טברנה.

אטרקציות

חובבי הספורט ימי ימצאו כאן שפע של פעילויות כמו סאפ,גלישת רוח,קייקים,צלילה,ועוד....

ניתן להשכיר סירת מנוע פרטית מכל עיירה בעלות 100 יורו לא כולל דלק בתוספת מיזערית,לקבל מפה והסבר איך לתפעל את הסירה ולהגיע למפרצונים וחופים שונים אליהם לא ניתן להגיע מהיבשה.

עלות נוספת עבור משיט כ 70 יורו.

יש את אלו שיעדיפו כמונו לקחת ספינה גדולה.

המומלצת מבין כולן makedonia palace

יום כיף בים מהעיירה נידרי,מתחיל בשעה 09:30 ומסתיים לקראת 18:00 עלות השייט 25 יורו כולל ארוחה(סופלקי,ירקות,ציפס)ללא ארוחה 20 יורו.

מסלול השייט:

דרך השיט ראינו את המגדלור בכף לפקדה מה שחסך לנו נסיעה עד לקצה לפקדה.

עצירה לשחייה בחוף המעלף porto katsiki והפעם גם ראינו אותו דרך הים.

עצירה לשחייה ב Egremni Beach המדהים שגישה יבשתית אליו כרוכה בהליכה של 20 דקות וירידה של כ 400 מדרגות אותן צריך גם לעלות.

עצירה לשעה וחצי לשוטטות בעיירה Fiskardo על בתיה הצבעוניים באי kaplonia המדהים.

בעיירה חנויות חמודות,

שלל מסעדות ובית קפה קונדטוריה Melína

עם עוגת לימון פאי נדירה.

ניתן לחלק את החופשה בלפקדה וקפלוניה יחד שמעתי שהאי מהממם.

לאחר מכן ביקור ושחיה בחוף הזהב באי Ithaca

עברנו דרך אי נוסף meganisi

נכנסנו אל תוך מערה הכי קרוב שאפשר

היינו בשוק כמה קרוב.

Kayra

כפר עתיק ומסורתי השוכן במרכז ההר,יכול לשמש כעצירה ושוטטות בדרך לאחד החופים המערביים או בדרך למסעדות שציינתי קודם לכן.

ניתן לראות או לרכוש עבודות רקמה של נשות הכפר.

DIMOSARI WATERFAll

NIDRI WATERFALL

חניון מסודר,בכניסה בית קפה,מסלול הליכה קליל בתוך חורש,מומלץ להגיע לאחר עונת החורף כשיש זרימת מים במפל ובריכות שיכשוך טבעיות.

כשהיינו הערוץ היה יבש.

בנוסף תוכלו למצוא עוד שלל פעילויות כמו טיולי ג'יפים,רכיבה על סוסים,סיור ביקב ועוד....

בדיקת PCR

הבדיקה מתבצעת במעבדה המרכזית בלפקדה העיר במרכז הרפואי שנקרא Biolēpsis

עלות בדיקה 60€ לאדם.

מכל מקום אחר בעיר העלויות גבוהות יותר מכיוון ששולחים את הבדיקה למעבדה המרכזית.

כולי תקווה שבעונת הקיץ הבאה לא נאלץ לעשות זאת🙏🙏

לסיכום מומלץ לבקר באי,יש בו הכל מהכל.

הנאה מובטחת.

צומרקה

רגע לפני שעזבנו בידיעה שלפנינו נסיעה ארוכה,תדלקנו את הרכב בתחנת דלק פרטית קטנה,הרגשנו שהסכום ששילמנו היה לא סביר.

בדיעבד שילמנו 1,745 לליטר כשמרבית תחנות הדלק הממוצע 1.688 1,689 .

בקיצור עקצו אותנו ב 20€.

מומלץ לתדלק בתחנות דלק גדולות ומסודרות.

לא בשביל הכסף,זה שטויות,פשוט שימו ❤❤❤

לאחר חמישה ימים אינטנסיבים בלפקדה הרגשנו שמיצינו,חיפשנו ריגושים חדשים.

רצינו לשנות אווירה,קיבלנו מסלול נסיעה הררי מלווה בצבעים של שלכת,כפרים עתיקים מסורתיים,אנשים מקומיים לבביים,חיות רועות,אגמים,מפלים ואת כל מה שיש ליוון ההררית להציע.

צומרקה זהו רכס הרים בצפון-מערב יוון.

ואנו בדרכנו צופים מרחוק על נהר Arachthos

נהר ה arachthos הוא מהנהרות הארוכים ביותר ביוון,מקבל את מימיו מהפשרת השלגים.

מכוון שהיינו בעיצומו של הקיץ,במרבית האזורים לאורך הנהר,הנהר היה די יבש.

לקראת עונת החורף הנהר מתמלא ואפשר לעשות מסלול ראפטינג בעמק כשהרי צומרקה מזדקרים מכל עבר.

יומיים בחבל צומרקה ניסינו להוציא את המיטב שיש לאזור להציע ולהגיע לאחת התצפיות המדהימות שיש.

Observation Point Tzoumerka

קראתי שהכביש המוביל לתצפית לא סימפטית,אך לא הבנתי עד כמה.

התצפית נמצאת בקצה הר בצמוד למנזר Agios Georgios

מעל 2000 מטר גובה ההר הופך לסלעי,לאורך הכביש המון אבנים וסלעים שהדרדרו מההר ואנו מנסים לנתב את עצמנו ביניהם עם המון חשש שמה תפול עלינו איזו אבן או סלע.

אבל....ואבל גדול.....

זכינו לעוד נגיעה בשמיים.

משם המשכנו לכיוון syrrako כפר מסורתי אחד היפים בחבל.

חתכנו מבעוד מועד כי נסיעה ארוכה לפנינו עד למלון בעיירה פראמנטה.

Pramanta

בכניסה לעיירה קיבלו את פנינו פחים צבעוניים עטורי צמחיה.

ומסעדה נהדרת שלא הצלחתי להבין את שמה.

האוכל טעים,זול ושירות מצויין,היה באמת נפלא.

Orizontes Tzoumerkon Hotel Resort

מלון 5 כוכבים אחד המלונות המובילים בדירוג בעיירה,בזכות הנוף המשקיף על רכס הרי צומקרה.

למלון ספא עם בריכה פנימית,חדר כושר,מסעדה ובמיקום נהדר לטיולים באזור.

ארוחת בוקר נחמדה ציפיתי ליותר וזה בסדר,אנחנו כאן בשביל הנוף.

מפליי קויאסה

מסלול הליכה קליל מתאים לכל גיל העובר סדרת מפלים בתוך יער גשם עבות כ 20 דקות לכל צד.

חניה בשפע ובכניסה בית קפה משקיף למפל זורם בכל עונות השנה.

כ 5 קילומטר לפני ההגעה למפלים או בחזרה נמצא מנזר חצוב בסלע.

מנזר קיפינה

שני מקומות נוספים היו בתכנון ליום זה בדרכנו למלון הבא עליהם ויתרנו.

האחד הוא מפלי סודה

השני רמה מרקס Rema Marks

הסיבות שגרמו לנו לוותר הן שגוגל מאפ הטעה אותנו מעט למרות שבסופו של דבר הגענו ליעד.

מספר הפרסות שנאלצנו לעשות הטריפו אותנו.

הפיתולים בדרכים עשו לנו כבר סחרחורת.

היינו כבר בחבל זגוריה בטיול אחר,התחברנו אליו הרבה יותר.

רצינו לשנות נופים ואווירה,אכן השגנו את המטרה.

למידע שימושי נוסף על חבל צומרקה,מסלולים ואטרקציות ניתן למצוא באתר הנהדר יוון-יוון והאיים

Rouista Tzoumerka Resort

מלון 3 כוכבים מומלץ ברשתות מבני אבן המאפיינים את צפון יוון,נמצא בכניסה הדרומית לצומרקה,מהווה מיקום טוב ליציאה לטיולים ומקרב אותנו קצת יותר לשדה התעופה בפרבזה.

מהמלון יוצא מסלול הליכה בתוך יער עד למפל.

הרכב הוחזר למחרת לשדה התעופה עם אנחת רווחה.

למידע שימושי נוסף על לפקדה,חבל צומרקה,מסלולים ואטרקציות ניתן למצוא באתר הנהדר יוון-יוון והאיים ובאתר למטייל

מוזמנים ללחוץ עוקב ולעקוב אחרי התכנים שאני מפרסמת.