מלון מומלץ: Hotel Accademia או Stendhal Hotel

כללי - אזור התיירות של רומא לא גדול. אם לוקחים מלון במיקום מרכזי לא צריך תחבורה ציבורית. לותיקן ניתן ללכת ברגל אבל אולי עדיף בתחבורה ציבורית.

יום חמישי

לרדת במדרגות הספרדיות, בסוף המדרגות פונה ימינה. ללכת לויה דל בבוינו עד פיאצה דל פופולו. להסתובב בפיאצה ואח"כ ללכת לרחוב דל קורסו (מלא חנויות זולות ויקרות) עד פיאצה די טרווי.

*פיצות הכי טובות, נעליים זולות  ליד פיאצה די טרווי (מזרקה). לבקר בפיאצה די טרווי גם בלילה.

להגיע לפיאצה ונציה – מקום מקסים. להיכנס לתוך המבנה.

מאחורי פיאצה ונציה לכיוון רחוב אימפריאלי יש שביל שמגיע למצפה – משם רואים את הפורום.

ברחוב אימפריאלי ללכת ישר עד הקולוסיאום. להכנס לבקר בקולוסיאום ביום,

לבוא לראות את הקולוסיאום (מבחוץ) גם בלילה. *מול קופות הקולוסיאום יש בתי קפה מצויינים.

יום שישי

ביקור בארמון ברבריני.

לטייל ברחוב ויה ויטוריה (חנויות יקרות ויפות).

לחזור לרחוב ברבריני, ללכת לכיוון רחוב טריטון למסעדה (סמטה שניה מהצומת) ברחוב VIA RASELLA 142 (ליד מלון DE PETRIS) יש ויטרינה עם תפריט בחוץ. להזמין אנטיפסטי ומרק מינסטרונה. במסעדה מסומנת במפה.

להגיע לרחוב ויה דה לה קורסו וללכת לכיוון פיאצה פרלמנטו. לעמוד עם הגב לשער בניין הממשלה ולהכנס לסמטה צרה ממול. ללכת עד הפנטאון (מקדם האלים), יש שם גם את קבר רפאל.

כשעומדים עם הפנים לשער הפנטאון, סמטה הכי ימנית שלי – ללכת עד הסוף ולהגיע לפיאצה נבונה.

לחזור חזרה ולבקר בפיאצות מקסימות שנמצאות אחת ליד השניה (פיאטרה, דל בורסה, קולונה, די מונטצי, טוריו)

אפשרויות ליום שבת

·       קניות ברחוב נציונלה וברחוב דל קורסו

·       ללכת לפיאצה ארגנטינה (משמאל לפיאצה ונציה), יש שם רובע יהודי עם בית כנסת גדול.

• לבקר בבית הכנסת, ואחר כך לטייל על הגשר (ליד האי טיברניה).

·       מוזיאון הפסטה (ליד פיאצה די טריווי)

·        ביקור בגנים וילה בורגזה (בסוף רחוב ויה ויטוריו ונטו יש שער עתיק מאבן-זאת הכניסה לגנים)

·       טיולים מאורגנים מהמלון בכ-30 יורו לגני טיבולי. ליד הגנים יש חנות של פִּינוׂ – חנות ענקית של תיקים.

·       שוק  CAMP DE FIORI (קרוב למלון שלנו).

·       מסעדת ROMANA  ברחוב LARGO CORRADO RICCI, מסעדת HOSTORIA ROMANA  ברחוב DEL BOCCACCIO, מסעדת ג'יג'טו ברובע היהודי

יום 4 – יום א'

ותיקן (כניסה חינם ביום ראשון) להכנס גם למוזיאון הותיקן

*לא להיבהל מהתור בכניסה לותיקן – זה ממש מהר.

דרך לותיקן: ימינה מהמדרגות הספרדיות עד פיאצה דל פופולו, בצד שמאל של הכיכר יש כ- 10 מדרגות. להמשיך עם השביל עד הגשר, לחצות את הנהר על הגשר, ולהמשיך ישר עד VIA COLA DERYENZO. ללכת כל הזמן ישר עד ככר ענקית שנראית כמו תחנה מרכזית עם אוטובוסים, לפנות שמאלה לרחוב צר. הותיקן ממול.

לטייל מהבוקר כדי לסיים עד שעה 12:00 או 13:00 (תלוי בעונה-לשאול מראש באיזו שעה) ולראות את האפיפיור נותן דרשה מהמרפסת (בכניסה לותיקן). להיכנס לראות את מוזיאון אוצרות הותיקן.