ביום שבת נאה של סתיו אנגלי, מלא תקווה יצאתי ל Hope Vallay אשר בלב Peak District, שעה וקצת ממרכז Manchester. אחרי נסיעה איטית של 30 מייל לשעה עד ליציאה מ Glossop עולה הכביש בחדות לעבר ההרים הלא גבוהים במיוחד של האזור ומרשה לנהג לנסוע מהר בדיוק כשאותו נהג משתהה מהנוף. כנהוג בבריטניה, מהר מאוד קו העצים מסתיים ומגיעים אל ה moor. בדקתי בויקי : "סוג של בית גידול המצוי באזורי הרמה באזורי עשב ממוזגים, סוואנות ושטחי שיחים וכרי דשא".

על קו הגובה המירבי ראיתי המון מכוניות לצד הדרך ורשמתי בפני לבדוק מדוע. אחר כך ראיתי שאם מטיילים על קו הרכס השטוח והקליל להליכה, מגיעים לתצפית על כמה מאגרי מים שהמרכזי בינהם הוא Torside Reservoir. בפעם הבאה. לאחר נסיעה ממש קצרה הכביש מתחיל לרדת לעמק המרכזי, הלא הוא Hope Vallay. הירידה מטה הזכירה לי את הירידות לים במלח בשל צחיחות הנוף.

ההבדל הוא שבכל כפל הר ובכל עמק זורם ערוץ נחל ושלמטה הנוף מלא באגמים ויערות ( No disrespect ).

המשך הדרך עוברת דרך מאגר המים הגדול Ladybower Reservoir, שם טיילו אנשים בכל פינה, החל מעצירות תצפית ועד מסלולים שעולים במעלה ההר.

אני המשכתי למרכז העיירה Hathersage. עיירה שבימים שאינם ימי סגר קורונה ( שמותר לטייל בו ) שוקקת חיים. ניחשתי את זה על פי מספר חנויות ה outdoor הסגורות ועל פי זה aחניתי בול במרכז העיירה מול תחנת הדלק, על נקודת היציאה של המסלול. המסלול Hathersage to Stanage Edge Walking Route, אשר הסבר אודותיו נמצא בלינק הבא:

אורכו של המסלול המוצע הוא 9 מייל, אך לדעתי אפשר לקצר או ע"י ויתור על השפיץ ( נקודה B ב pdf שבלינק ). המסלול לקח לי 3 שעות, לאחר שאני וויתרתי עליו.

תחילת המסלול עובר בשטחים ירוקים המנוקדים בכבשים. החירבה בתמונה למטה היא שריד של אחוזה מהמאה ה 16 שהיוותה השראה לבית האחוזה בו עבדה גיבורת הספר ג'יין אייר.

המשך המסלול מביט אל העלייה להר המיוחל

לא לפני שהוא עובר ביער לצד ערוץ נחל

המשכתי אחרי זוג מטיילים שהמליצו לי לשנות טיפה מהמסלול כך שההליכה לאורך ערוץ הנחל ביער ארוכה יותר. ( לא לפנות ימינה לפני Bronte Cottage, להמשיך עם הקו המקווקו עד שהוא פונה בחדות ימינה ). כשהמסלול עובר את הכביש, כבר חלק ניכר מהגובה מהאחורינו. הרבה מכוניות חונות בסביבה ואפשר להתחיל ולסיים שם אך אני ממש ממליץ על כל המסלול שעשיתי. כך או כך, החלק הבא הוא התלול ביותר, אך עדיין עביר לכל משפחה. המסלול מלא יותר באנשים, חלקם מטפסים שמגיעים עם ציוד טיפוס על גבם. עוד קצת מאמץ ומגיעים לנוף הזה:

בזמן הליכה קלילה על קו הרכס בכיוון ההתקדמות, אחרי וויתור על ההליכה לנקודה B, הבנתי כיצד המסלול הומה אדם, אפילו ביחס לכמות המכוניות שראיתי למטה. קצהו המרוחק מסתיים במפגש עם כביש שטיפס אף הוא את הרכס ובו המון חניה. הטיול בעצם מסתיים כשמגיעים לכביש ולחניה למרות שיש עוד כ 40 דקות הליכה. אני וויתרתי על נקודה C, תצפית לכיוון אחר והמשכתי קצת על הכביש עד שהמסלול התחיל לרדת חזרה לכיוון Hathersage. חלקו האחרון עובר בכביש דו כיווני וצר ללא שוליים. אין צורך לדאוג, שהרי הנהגים האנגלים הם לא הישראלים וגם לא תהיו לבד. צעדו בכיוון הנגדי ושמרו על ילדים קטנים. עוד קצת מהדרך חזרה: