מאי 2022,שתי משפחות, 4 מבוגרים, 6 ילדים קטנים יחסית ותינוקת - מלא אטרקציות, תחבורה ציבורית מצוינת, הרבה מקדונלדס וכמה מסעדות מצויינות שהסכימו לארח קבוצה כזו גדולה של אנשים ובקיצור חוויה!

התחבורה הציבורית בוינה מאפשרת להגיע לכל מקום בעיר בכמה דקות, חשוב רק ללמוד לקרוא את המפות, לקנות כרטיס ולעלות לכלל אמצעי התחבורה. אנחנו קנינו כרטיס שבועי ב17 יורו ונהננו מכל רגע.

יום שלישי, נחתנו בוינה לקראת 16:00, חיכה לנו נהג של ציון( היה אדיב מאוד) ולקח אותנו למלון hotel wilhelmshof, מושלם למשפחות, לקחנו שני חדרים ל2 מבוגרים ו3 ילדים עם ארוחת בוקר מפנקת יחסית לאירופה, מלא ירקות, גבינות ומאפים. המלון ממש קרוב לפארק פראטר אז מיד כשהגענו החלטנו ללכת לפארק. עלינו על הגלגל ענק( יש כרטיסים בהנחה למשפחות) וראינו את כל וינה מלמעלה. אחכ המשכנו לכמה מתקנים בפארק, המכוניות מתנגשות ממש בכניסה מומלצות בחום גם למבוגרים...

יום רביעי - סיור בעיר העתיקה: נסענו במטרו לקטדרלת סטפנוס הקדוש, נכנסו לכנסיה ואחרי כמה תמונות בתוכה עלינו במעלית קצת קלסטרופובית לצריח הצפוני( 6 יורו למבוגר ו2.5 יורו לילד) וגם משם תצפית לעיר, ירדנו והתחלנו ללכת לכיוון שעון אנקר ובדרך יש את גלידת zanoni & zanoni המוכרים שם קצת חסרי סבלנות אבל הגלידה ממש טעימה ויש מקום לשבת, אחרי הפסקה קצרה המשכנו לשעון שכל שעה עגולה מחליף דמות ומשם המשכנו למדרגות של הרצל ובית הכנסת הגדול( לא נכנסנו) מיד אחרי הירידה יש את מסעדת masho masho שמוכרת פלאפל ושווארמה - קראתי עליה מלא המלצות אז ישבנו והזמנו פלאפל - לא מומלץ בכלל, גם יקר יחסית וגם הפלאפל עם חמיצות לא ברורה, זרקנו חצי מהמנות. משם המשכנו למוזיאון האשליות,(מבוגר - 13 יורו, ילד מגיל 3 9 יורו) מקום ממש נחמד והילדים ממש התלהבו מהתמונות שצילמנו ומהמיצגים, חשוב להגיע עם מצלמה!

מוזיאון האשליות - אטרקציה מגניבה, חובה להגיע עם מצלמה

אחרי המוזיאון חיפשנו בית קפה עם עוגות וממש במקרה הגענו לcafe central, בית קפה מפורסם שבכניסה אליו יש תור ארוך ממש... חיכינו וחיכינו וכשהגענו למארח הוא הסתכל עלינו בפרצוף חושש כשהוא צריך למצוא מקום ל10 אנשים ותינוקת אבל תוך שנייה חייך הלך לחפש מקום וחזר עם שוקולדים לילדים שחיכו בסבלנות, התיישבנו בפנים - שווה כל רגע בעיקר השטורדל תפוחים!! באמצע האולם יש נגן פסנתר ופתאום הבן שלי מזהה שהוא מנגן את ההמנון שלנו ואחרי זה עוד שיר מוכר. בקיצור חוויה מקסימה ומומלצת ששווה לחכות בשבילה.

ארמון שנבורן - שווה להשאיר זמן לטיול בגנים

יום חמישי - ארמון שנבורן וכל האטרקציות שמסביב: מיד כשיוצאים מהמטרו יש נחיל של אנשים שהולכים יחד לכיוון הארמון, הלכנו אחריהם והגענו לשער הכניסה שמיד אחרי שעוברים אותו נכנסים לרחבה ענקית והארמון מופיע במלוא הדרו ממש ממול. יש עמדת רכישת כרטיסים ממש בצד שמאל אבל התורים היו ממש ארוכים, אז הזמנו כרטיסים דרך האינטרנט. חשוב לשים לב - אי אפשר להספיק לראות את כל האטרקציות במקום, אז עדיף לקנות כרטיסים לפי אטרקציה ולא משלובים. אנחנו קנינו כרטיס כניסה לסיור הקצר בארמון( 22 חדרים), וכרטיס משולב למוזיאון הילדים+ גן החיות+ מבוך. בזמן שחיכינו לסיור בארמון נכנסו למוזיאון הילדים וזו האטקרציה שהילדים הכי התלהבו ממנה. בכניסה אפשר להתחפש לנסיכים ונסיכות ולהצטלם ואחכ עוברים בין מספר חדרים אינטראקטיביים, יש חדר של סירוק פאות, ומשחקים ישנים ובסוף יש חדר עם שולחן מלאכים ומלא אוכל, הילדים הכינו אוכל והגישו לנו ופינו ושוב הגישו.. בקיצור יכולנו לשבת שם שעות, אבל הזמנו כרטיסי כניסה לסיור בארמון אז נאלצנו לצאת ולהכנס לארמון. בכניסה מחלקים מכשיר שמיעה עם הסבר לסיור( אין עברית אבל הקטנים התלהבו מהמכשיר ) עוברים בין החדרים ומידי פעם עצרנו ותרגמנו לילדים - הסיור של ה22 חדרים מרשים ומספיק בהחלט. כשיצאנו מהסיור כבר הגיעה השעה 14:00 והילדים היו ממש רעבים, יצאנו לגנים מאחורי הארמון וחיפשנו מקום לאכול, היה רק קראוון אחד בקצה של הגנים ליד הכניסה לגן החיות. בדיעבד היה עדיף לארגן אוכל ולהביא איתנו ככה היה יותר זמן להסתובב בגנים המדהימים. משם נכנסו לגן החיות - לא היה שווה את הזמן והכסף בכלל! היה מלא אנשים ולא ראינו כמעט אף חיה, כנראה בגלל החום. כשיצאנו ורצינו להכנס למבוך הוא כבר נסגר, אז נשארנו להצטלם ליד מזרקת נפטון המרהיבה וחזרנו בחזרה למלון.

יום שישי - המשך סיור בעיר עתיקה: ירדנו ליד פארק רטהאוס שעברנו דרכו והגענו לבניין העיריה, בניין מרשים מאוד ומשם המשכנו לבניין הפרלמנט. הוא היה בשיפוצים אז לא יכולנו להתקרב כל כך, משם המשכנו ברגל לארמון הופבורג, עשינו הפסקת שירותים ליד מוזיאון סיסי והמשכנו למוזיאון מסע בזמן TimeTravel - אטרקציה מדהימה! גם אם הילדים לא הבינו כלום הם נהנו ממש מסרט התלת מימד והמושבם הזזים, ממשקפי הvr, הדמויות המדברות והכרכרה בסוף שעפה מעל כל וינה של היום - קצת יקר אבל שווה ממש! ( מבוגר 19.9 יורו, ילד מגיל 5 -15.9יורו)

הכרכרה שזזה בזמן התעופה מעל וינה במוזיאון מסע בזמן

משם המשכנו לבניין האופרה וחיפשנו גלידה, ממש מול האופרה יש בית קפה עם גלגל ענק בחלון התצוגה ודוכן לגלידה בקומה התחתונה ומדרגות למקום ישיבה בקומה השניה, חיכינו בסבלנות ואחרי 10 דקות בערך כשהגענו למארח הוא הסביר לנו שאין מקום ולא יהיה מקום ל10 אנשים. התעצבנו ממש ויצאנו לחפש מקום אחר. היינו גמורים ממש בפינת הרחוב היה דוכן של קרפ בועות על גלידה בפנים גם כאן חיכינו בתור וכשהגענו כבר לא נשאר לה בלילה לקרפ 🥴 אז קנינו לכולם גלישה אמריקאית וישבנו מול האופרה לאכול. משם חזרנו במטרו למלון והלכנו ברגל לפארק פארטר שוב והילדים עלו על מתקנים נוספים, קינחנו בצמר גפן מתוק וחזרנו לחדר.

יום שבת - היה חסר לנו שופינג אז נסענו לקניון csc, הנסיעה לשם הייתה קצת מורכבת, נסענו עד לתחנה האחרונה בקו החום ומשם יצאנו ועלינו על שאטל שלוקח ישר לקניון (צריך לשים לב באיזה תחנה יורדים כי יש מלא תחנות ) ירדנו בתחנה הראשונה ויצאנו ישר לפריאמארק. המחירים לא כל כך זולים אבל יחסית לכל וינה מצאנו מציאות.נכנסנו לסניף של לגו וחווינו חוויה ממש מגניבה -המוכרת נתנה לילדים לחפש בחלונות התצוגה של החנות 6 דמויות, כשמצאו את כולם קיבלו לבנות כל אחד דמות לגו ולקחת כמתנה. העברנו רק בחנות הזו קרוב לשעה. משם נכנסנו לסופרמרקט שנמצא בקומה התחתונה ומצאנו הכל, משוקולדים ועד משחקים והכל במחירים סבירים. בחזרה מהקניון נסענו עם רכבת שלא כלולה בכרטיס הרגיל אבל מגיעה ישירות למרכז העיר. נסענו חזרה למלון להוריד את הקניות ולנוח קצת וחזרנו למרכז העיר להסתובב קצת כשמחשיך, הגענו במקרה למסעדה שנקראת Castelletto, ויש שם קינוחי גלידה טעימים ממש ומוגשים בצורה מעוצבת ויפייפיה. הילדים אכלו טוסטים ולקינוח הזמנו להם מלא סוגי גלידות, היה טעים ומשביע ממש. משם הסתובבנו קצת בעיר וחזרנו למלון.

יום ראשון - כל החנויות סגורות!!!! נשאר לנו ללכת לארמון בולוודור, ארמון מרשים מאוד שהיום משמש כמוזיאון, לא נכנסו ובגלל שירד גשם גם לא הסתובבנו בגנים אבל יש מה לראות שם. משם המשכנו לעולם המים - 11 קומות של אקווריומים, קופים קטנים, זוחלים ועוד. אולי בגלל שהיה יום ראשון אבל היה מפוצץ שם ממש ולא כיף בכלל... המקום היחיד שהיה רגוע ונחמד היה בקומה ה11 בתצפית על כל העיר, נוף מרגש לסגירת הטיול.