שטוקהולם יומן

מכיוון שיש הרבה מידע על טיולים בשטוקהולם אכתוב את הדברים בקיצור בצורה של הצעה לטיול לפי ימים ושעות.

הקדמה: אנחנו זוג דתי עם ילד בן שנה וחצי ובילינו בכיף שבוע בשטוקהולם וסביבתה בעלות של 9000 ש”ח בלבד לשלושתנו (כולל טיסות, מלון ובילויים). פירוט ההוצאות בהמשך.

טסנו באמצע אוגוסט ונהנינו ממזג אויר מקסים ושעות שמש רבות (זריחה ב0400 בבוקר, שקיעה ב2100 בלילה).
יום ד- נחתנו בארלנדה ב1700, נסענו ברכבת למלון ויצאנו לטייל בעיר.
יום ה- הפלגנו לאי קטן בשם סודרה גרינדה (שעתיים כל כיוון) נוף מדהים והמן איים אחרים שראינו בדרך.
יום ו- נסענו ברכבת לעיר סיגטונה, עיר ויקינגית יפיפייה בת אלף שנים שנמצאת על אגם מאלארן . אח"כ חזרנו לשטוקהולם וטיילנו בעיר לפארק עם המצפה כוכבים. שבת נכנסה ב2100 בלילה כך שהיה לנו יום מלא וגדוש.
שבת- הלכנו לבית כנסת שבעיר ליד ברזלי פארק (שווה לראות). אחרי הצהריים טיילנו בגמלה סטאן.
יום א- 900 בבוקר sky view (תצפית על העיר). 1030 הגענו לארמון דרוטינגהם שזה ארמון יפיפה עם גנים מרהיבים. 1300 הגענו לארמון המלוכה ולחילופי המשמרות ואח"כ נכנסנו לארמון. 1530 הפלגה של שעה מסביב לג'יורגרדן. 1930 נכנסנו ללונה פארק בג'יוגרדן שנקרא גרונה לונד.
יום ב- 830 בבוקר מוזיאן ואזה שבו יש ספינת מלחמה בת 350 שנה שנמשתה מתחתית הים. 1000 נכנסו לג'וניבאקן שזה מוזיאון ומשחקייה לילדים שבו יש את בית המומינים, הבית של בילבי ועוד. יפיפה! בהמשך היום עשינו שופינג וטיילנו לפארק באוסטרמאלם.
יום ג- ארזנו בבוקר ועשינו צ'ק אאוט.
1000בבוקר סקאנסן שזה מוזיאון פתוח ובו רואים את החיים בשבדיה לפני מאה שנה. 1400 הארמון של הנסיך יוג'ין, ארמון קטן ויפה קרוב לסקאנסן. 1530 טיול אופניים מודרך באי ג'יורגרדן, היה כיף ובננו מאוד התרגש מהאופניים. הטיול היה כשעתיים וחצי.
2000 הגענו למלון ליד השדה תעופה (נסענו ברכבת).
יום ד- טיסה ב6 בבוקר לישראל (המלון סיפק לנו שאטל שלקח אותנו לשדה התעופה).

פירוט ההוצאות
המחירים הם סה"כ לשלושה אנשים (אני, אשתי ובננו בן השנה וחצי).

יש לציין ששבדיה היא מדינה מאוד ידידותית לילדים וילדים נכנסים בחינם או בחצי מחיר.

התחבורה הציבורית בשטוקהולם מהירה, זולה ואמינה כך שהעדפנו לא לקחת רכב והסתדרנו מצוין בתוך העיר ומחוצה לה למרות שיש לנו ילד קטן.
טיסה ישירה ב Norwegian לשדה תעופה ארלנדה עלתה 3000 שח (לשלושתנו) כולל מזוודות ומקומות. את הטיסה הזמנו כתשעה חודשים מראש וכך קבלנו מחיר טוב. מדובר בחברה מצויינת עם מטוסים נעימים.
מלון Sheraton (חמישה כוכבים, במרכז העיר מול גמלא סטאן) שישה לילות ב3600 שח. המחיר לא כלל ארוחת בוקר, אנחנו מקפידים על כשרות אז העדפנו לבשל לבד. אם למישהו יש ספק לגבי טיב המלון אומר לו שפגשנו במעלית המלון את סטנלי פישר (נגיד בנק ישראל לשעבר..) שאף הוא התארח במלון באותו שבוע..
כרטיס נסיעה חופשית ברכבות, אוטובוסים, רכבת תחתית וחשמלית ב230 שח לשלושה ימים (ימים ד ה ו).
הפלגה לאיים עלתה לנו 260 שח.
תמורת 825 שח רכשנו Stockholm card לשלושה ימים (ימים א ב ג) הכרטיס כולל 80 אטרקציות ומוזיאונים בעיר וחסך לנו המון כסף.
בלילה האחרון ישנו ליד שדה התעופה, שלמנו 400 שח.
הוצאנו עוד כ300 שח על לחם, חלב, מיץ תפוזים, בננות, שוקולד וטיטולים..
סה"כ הוצאנו כ8600 שח על טיול מקסים של שבוע בשטוקהולם וסביבותיה. נהנינו מכל האטרקציות ולא חסכנו בשום דבר.
(שופינג לא הוספתי בחישוב כי זה אינדיבידואלי)