בחודש יוני 2018 עשינו טיול זוגות לחבל זלצבורג באוסטריה ששילב נחיתה ויום ראשון במינכן , שבוע שלם בחבל זלצבורג ו-3 ימים אחרונים בוינה.

במשך כמה חודשים ישבתי וקראתי מידע באתר זה, וב- http://www.myaustria.co.il/ ובעוד אתרים ברחבי הרשת ותכננתי מסלול מפורט המתחשב בימי החופש (רצינו שהטיול לא יפול על חופשים של האוסטרים ושל ישראל כדי שלא יהיו תורות/פקקים וכו).

כל ההכנות, ולמרות שלא השארתי שום מקום לדימיון, לא הכינו אותי ליופי המטורף של אוסטריה, לתחושת שלווה ואושר שמשרה המקום ולנחמדות של האוסטרים כלפי תיירים. הכל היה מושלם מכל בחינה אפשרית, אם זה ממזג האוויר שהאיר לנו פנים, האוכל הטעים והאוסטרים עצמם.

בהחלט זה הטיול הכי יפה מכל הטיולים שעשיתי עד כה באירופה והייתי חוזרת לאוסטריה שוב בכייף לעשות עוד חבלים.

למי שרוצה לראות את הסרטונים שג'ין צילם וערך למסלול הטיול שלנו (סרטונים קצרים וכיפיים) הנה הלינק: https://www.youtube.com/playlist?list=PLzJU6fPCIToaTCjrcLZrQGjc5WQ85FQck

בנוסף מצורפת תכנית הטיול המפורטת שלי. לעצות, טיפים וכו ניתן לפנות אלי בבלוג.

טיפ: מומלץ לקנות את כרטיס זלצבורג ואיתו ניתן לעשות את כל האטרקציות במסלול שתכננתי ללא תשלום. הכרטיס מכסה את עצמו כבר ביום השני.

לגבי נהיגה באוסטריה, לא לשכוח לקנות את כרטיס וויגנט לכביש המהיר אחרת יש קנס של 120 יורו. הכרטיס עולה 9 יורו ל-10 ימים.

המסלול שלנו:

ביום א- נחיתה במינכן ושוטטות במרכז מינכן ואז נסיעה לגולינג בו התמקמנו לשבוע הקרוב בחבל זלצבורג.

ביום ב נסענו לטירת וורפן וראינו מופע נשרים ואז לבאד גאשטיין, עלינו לגשר התלוי וירדנו ישר לספא הצמוד לתחנת הירידה מההר.

ביום ג שוטטנו בגולינג, בכנסיה היפה שלה ובבית עלמין המקסים ואז נסענו בצהריים לכביש האלפיני בגרוסגלוקנר וסיימנו את היום בספא תרמה אמדה שקרוב לגולינג

ביום ד נסענו למגלשות אבטנאו ולאחר מכן ליום שלם בהאלשטאט

ביום ה- זלצבורג ובערב לסנט וולפגנג

ביום ו- התחלנו את היום בטיול בנקיק זיגמונג טון, וממנו עלינו ישר לסכר קאפרון וסיימנו את היום בספא בבאד הופגשטיין

ביום שבת עזבנו את גולינג ונסענו לכיוון וינה, בדרך עצרנו במנזר מלק

ביום א- מרכז וינה, כנסיית סטפן ומוזיאון הטבע המרשים של וינה

ביום ב- הבית והמוזיאון של הונדרוואסר ,פארק פרטר ושופינג במרכז

יום ג טיסה הביתה

מינכן

שדה התעופה נמצא במרחק של 28 ק"מ, צפון מזרח לעיר מינכן. ויש בו 2 טרמינלים.

למגיעים בטיסת אל-על מישראל. כשיורדים מהמטוס, נוסעים באוטובוסים עד טרמינל F, אחרי ביקורת דרכונים ולקיחת המזוודות יש הליכה של כ- 15 דקות עד לטרמינל הראשי לדוכני השכרת הרכב.ישנם מעברים בין הטרמינלים, שבחלקם חיצוניים, אך מקורים. בין הקומות השונות של הטרמינלים אפשר לעבור באמצעות מעליות או מדרגות.

הגעה משדה התעופה לעיר:

• רכבת - בתדירות של כל עשר דקות יוצאת רכבת משדה התעופה ישירות למרכז העיר מינכן. היא עוברת גם בטרמינל מס` 1 וגם בטרמינל מס` 2. נסיעה של כ- 55 דקות לתחנה המרכזית של מינכן (München Hauptbahnhof).

כרטיס שותפים עולה 20.40 יורו לזוג למשך 24 שעות, וכוללת גם נסיעה ברכבת התחתית במינכן. מאד משתלם ונוח, ולא מערב כניסה עם האוטו וחנייה במינכן.

אפשרות מעט זולה יותר היא לרכוש כרטיס מסוג "Außenraum Tageskarte" (כרטיס יומי לנסיעה באזור פאתי מינכן - עלות כרטיס יחיד היא 5.80 אירו, עלות כרטיס שותפים היא 10.60 אירו) ולאחר מכן לרכוש כרטיס נוסף אחד (2.60 אירו לאדם) לנסיעה באזור מרכז העיר

ישנם שני קווי רכבת פרוורית המגיעים לנמל התעופה - קו S1 (המגיע מהחלקים המזרחיים של מינכן) וקו S8 (המגיע מהחלקים המערביים של מינכן). הנסיעה ברכבת לנמל התעופה אורכת בין 5 עד 20 דקות., קחו את רכבת ה-S-Bahn הראשונה שמגיעה לרציף בתחנת הרכבת של נמל התעופה, שכן משך הנסיעה מנמל התעופה למרכז העיר בשני קווי הרכבת הוא בסביבות 50 דקות.

• אוטובוס - מחוץ לשני הטרמינלים, ישנה תחנת אוטובוס, ממנה יוצאים קווים לכל הערים בסביבה. הנסיעה ברכבת משדה התעופה אל מרכז העיר מינכן וממינכן אל השדה אורכת כ-40 דקות נסיעה.
  • רכב פרטי - ממינכן, תוכלו להגיע אל השדה באמצעות כביש מס` B11 ואח"כ A9. הנסיעה אל מרכז העיר מינכן משדה התעופה אורכת כ-45 דקות נסיעה.

תחבורה ציבורית בעיר

לתחבורה ציבורית בתוך מינכן מומלץ לקנות את הכרטיסים במכונות האוטומטיות, ניתן לבחור בתפריט בשפה האנגלית.

מחיר נסיעה בודדת באיזור הפנימי בכל סוגי התחבורה הציבורית במינכן עולה 2.70 יורו למבוגר. האיזור הפנימי כולל בתוכו את רוב רובם של האתרים התיירותיים במינכן. את הכרטיס מחתימים במדחן והוא תקף ל-3 שעות.

סוגי הכרטיסים:

• כרטיס לנסיעה בודדת בעיר מחירו 2.5 DM -כרטיס זה מיועד לנסיעה קצרה, מקסימום 4 עצירות ששתים מהם יהיו ב "S” או ב "U”.

נסיעות קצרות פירושן: מתחנת רכבת ראשית לכיכר מריאן , מכיכר מריאן לאוניברסיטה ומכיכר קארל למוזיאון הפינקוטק.

• כרטיס יומי Tageskarte Innenraum -זהו כרטיס שמחירו 8 DM שאפשר להשתמש בו בכל אמצעי התחבורה בתחומי העיר. יש לנקב אותו בכניסה לקרון עם הנסיעה הראשונה. ניתן לרכוש בלשכות תיירות או במכונות האוטומטיות הכחולות בתחנות ה S או ה U. כן גם בקרון מס' 2 של החשמלית בקופסה האוטומטית אפשרות נוספת חנויות הטבק או העיתונים שיש להם סימול K ירוק על החלון.

חניה

בעיקרון החניה לא עולה כסף מיום שישי ב- 18:00 עד יום ראשון בערב אבל קשה למצוא חניה.

FREISING מרוחקת 10 דקות נסיעה משדה התעופה עיירה מקסימה ויותר מיוחדת מימנכן. ניתן להשאיר שם את הרכב יש מקומות רבים לחניה חופשית ומשם אפשר לקחת אוטובוס או רכבת למינכן לשוטט בעיר העתיקה וחזרה ל FREISING לאסוף את הרכב, ובכך להנות יותר ולחסוך זמנים.

החניה חינמית והיא ברחוב ממש מול תחנת הרכבת P+R am bahnhof (3 דקות הליכה)

כתובת: Luitpoldstraße, 85356 Freising, Germany

או לחלופין להחנות באחד מחניוני חנה וסע בקצות תחנות הרכבת של מינכן ולשלם סכום סמלי (ובסופ”שים זה חינם) ומשם לנסוע נסיעה של דקות בודדות למינכן. וזה מה שעשינו. חנינו בתחנת מיכאלבאד ונסענו ברכבת תחתית ממש כמה דקות והגענו בול למרכז של מינכן לכיכר מריאן.

רשימת החניונים:

• Michaelibad - St.-Michael-Str./Heinrich-Wieland-Str. - 81379 München
 • Trudering-Nord - Birthaelmer Strasse - 81379 München
 • Messestadt Ost - Am Messefreigelände - 81379 München

בכיכר מריאן יש חניון תת קרקעי עם 265 חניות.

בכתובת: Rindermarkt 16, 80331 München.

מחיר 4 יורו לשעה הראשונה ואז לכל שעה נוספת עוד 3.5 יורו.

לא מומלץ להיכנס לתוך מרכז העיר עם רכב מכיוון שרוב הרחובות הם חד סיטרי וקשה מאוד לנווט במינכן.

אטרקציות במרכז מינכן

כיכר מריאן (Marienplatz) - הכיכר המרכזית של מינכן וליבה של העיר, היא המקום הטוב ביותר להתחיל ממנו את הסיור בעיר. במרכז הכיכר ניצב פסלה של הבתולה מרי.

הגעה: S1 - S8 ,U,U3,U6

המבנה הבולט ביותר בכיכר הוא בניין העירייה החדש (Neues Rathaus), הבנוי בסגנון ניאו גותי ועליו מגדל הפעמונים הידוע (Glockenspiel), עם הדמויות שנעות כל יום בשעות 11:00 ו-17:00, ובימי הקיץ גם ב- 12:00, ומתארות סצנות מעברה ההיסטורי של מינכן, בליווי של 43 פעמונים (שכל אחד מנגן צלצול אחר).

השעון עורך הצגה של דמויות, בגודל טבעי, מהאגדה והמסורת של העיר.

אפשר לעלות לראשו של אחד המגדלים בבניין בגבה 85 מטר (ביום ראשון רק ברגל- לא שווה את הטיפוס), לתצפית על הכיכר ועל העיר העתיקה.

ביציאה מהתחתית בתחנת כיכר מריאן נראה מולנו את בית העירייה הישן.

האולם הגותי הגדול שימש כאולם ריקודים. במגדל בית העירייה הישן נמצא מוזיאון הצעצועים , עולם ילדים חבוי באזור המדרחוב ההומה אדם. פתוח למבקרים בימי ראשון 10:00-18:00

הקתדרלה של מינכן (Frauenkirche),

קתדרלה זו נודעת בשני מגדלי כיפות הבצלים, שהפך לסמל העיר,והיא בין הגדולות מסוגה באירופה.

בכניסה לאולם הראשי ,מתחת למושב המקהלה, נמצא סימן עקב בצפת האבן, לפי האגדה זהו עקב השטן שניסה להיכנס לאולם ובהביטו במזבח רקע ברגליו בחשבו שאין בכנסייה חלונות. אכן זוהי אשליה אופטית, העומדים בסף הזה אינם יכולים להבחין בחלונות הכנסייה.

כנסיה חשובה נוספת בכיכר היא כנסיית פטר (Peterskirche) זוהי הכנסייה העתיקה ביותר בגרמניה. עיצוב הפנים המפואר מעוטר ביצירות אמנות המתפרשות על פני 600 שנה. אפשר לטפס בה לראש המגדל ( רק ברגל - 306 מדרגות) וליהנות מנוף יפה של העיר. היא נמצאת דקות ספורות ברגל , דרומית מזרחית מכיכר מריאן Marienplatz.

שעות פתיחה בין 10:00-18:00 . כניסה: 2.50 DM.

Residence Museumאחד המוזיאונים המרשימים ביותר באירופה, ששימש בעבר כמקום משכנם של מלכי בוואריה בין המאות ה-14 וה-20. אחד משיאי הביקור במבנה המרשים הזה הוא ה- Antiquarium: אולם הרנסנס הגדול והיפה ביותר בגרמניה, שנבנה ב-1570 לטובת תצוגת אוסף העתיקות של הדוכס אלברט החמישי. במקום תוכלו לבקר באחד או יותר מ-130 החדרים המרוהטים של המוזיאון, בכולם ציורים עתיקים וכלי פורצלן תקופתיים.

• כתובת: Residenzstraße 9 דקות הליכה צפונה מכיכר מריאן
  • שעות פעילות: 10:00-17:00 כניסה אחרונה שעה לפני הסגירה.
  • דמי כניסה: 7 אירו
  • אתר אינטרנט: www.residenz-muenchen.de/museum

השער העתיק של חומת העיר מינכן (Isartor Munchen) – מרחק הליכה של 9 דקות ממריאנפלאץ, נמצא שריד מרהיב של ארכיטקטורה גותית. שער ה-Isartor הוא החלק היחיד שנותר מחומת העיר העתיקה, שסבבה את מרכזה של מינכן, בתקופת ימי הביניים. חלק זה של החומה היפה, השתמר בצורה מופלאה מאז שנת 1337 ומאוד מומלץ שלא לוותר עליו. כתובתIsartorpl

בית הבירה Hofbräuhaus – אחד מבתי הבירה המפורסמים ביותר בגרמניה, והוותיקים ביותר במינכן. במקום, שהחל לפעול במאה ה-17 ביקרו רבים, בהם גם מוצרט ולנין ועד היום הוא מהווה מקום מפגש פופולארי לאלה המעוניינים ללגום בירה מקומית ולהאזין למוזיקה בווארית שמנגנת להקה מקומית. 4 דקות הליכה מכיכר מריאן.

צמוד אליו נמצא ה- HARD ROCK CAFE

• כתובת: platzl 9
  • שעות פתיחה: 09:00- 24:00

כיכר אודיאון  Odeonplatz

מול ארמון הרזידנס נמצאת כיכר האודיאון. בכיכר זו נבלם הפוטש של היטלר בשנת 1923 .

בשנת 1844 הוקמה בכיכר מצבת זיכרון לנופלים במלחמות.

הגעה בטראמים : U, U6,U3 או 10 דקות ברגל צפונה

שוובינג Schwabing

צפונית לכיכר אודיאון (ממשיכים ישר לאורך הכביש שהפסלים בכיכר אודיאון מסתכלים עליו) נמצא רובע שוובינג. ישנה אווירה צעירה ותוססת המושכת רבים לבלות באזור. ברובע חנויות ספרים רבות, פאבים ובתי קפה. הרחוב הראשי ברובע הוא רח' ליאופולד , שדרה שנעים מאד לשוטט בה.

ממינכן המשכנו לגולינג שם התמקמנו בצימר המושלם שלנו (צימר מושלם לזוגות) Landhaus kurz

גולינג (מקום לינה)- אחד המקומות השלווים והמושלמים. חולמת לחזור לשם שוב

מרכז המידע לתייר נמצא בבית הירוק בכתובת Markt 51

אוכל בגולינג

פיצריה ומסעדה איטלקית -בכתובת 47 Markt, פתוחה עד 11 בלילה

מקדונלדס- בכתובת Raststation Golling West, A10, 5440 פתוח מ-12 בבוקר עד 12 בלילה

מסעדת Rosenbergerליד התחנת דלק בכתובת Tauernautobahn, 5440- פתוח עד 10 בערב

אטרקציות:

מפלי גולינג (Gollinger wasserfall) –טיול מקסים בין שעתיים בטבע לאורך המפלים על גשרי עץ.

כתובת: Golling an der Salzach Wasserfallstraße 23,

שעות פתיחה: 09:00-17:00 מחיר: כלול בכרטיס זלצבורג

כשמגיעים למפלים שווה לנסות לחנות למעלה ממש ליד הכניסה למפל. נראה כאילו הכביש מסתיים, אבל אפשר להמשיך עוד קצת ואם מגיעים מוקדם גם תהיה חניה.

כשמגיעים למפל אחרי הליכה של חמש דקות אל תתעצלו. תעלו למעלה לקצה המפל. המראה שנשקף למעלה והקרבה למפל תהיה שווה את המאמץ בעליה הלא קשה למעלה. תוכלו לשבת מול המפל ולהנות ממשב הטיפות המרענן.

כאשר מתקרבים למפלים נתקלים ברסס קר מאוד שגם באוגוסט מוריד את הטמפרטורה ל-8 מעלות. אם לא מגיעים מצויידים במעיל הכל נרטב. בחלק מהנקודות חלק מאוד ויש להצטייד בנעלים מתאימות ולא מחליקות.

כנסייה ובית קברות יפים: Heilige Johannes der Täufer und Johannes Evangelist

כתובת: 5440 Golling an der Salzach, Austria

טירת גולינג Burd Goplling : Markt 1, 5440 Golling an der Salzach כניסה חינם - עם כרטיס זלצבורג

Aquasalza

אתר: http://aquasalza.at/en

שעות פתיחה: 10 בבוקר עד 8 ערב בבריכות והספא פתוח עד 10 בערב משני עד חמישי ובסופש עד 11

כתובת: Möslstraße 199, 5440 Golling an der Salzach, Österreich

מחיר: כלול בכרטיס זלצבורג. בלי הכרטיס 11 יורו ל-3 שעות.

יש בו גם בריכת מלח עם מוזיקה מרגיעה בתוך המיים. יש בריכות מחוממות וגם מגלשות ובריכה בחוץ.

עוד פארקי מים שכלולים בכרטיס זלצבורגלנד

באד גשטיין felsentherme-

אתר: http://www.felsentherme.com/en

מחיר: 23.5 אירו ללא כרטיס. החוויה של טבילה בחוץ, במים חמים כאשר מסביב ערפל וגשם לא תתואר. כמובן שיש גם בריכות פנימיות, ג'קוזי מגלשה ועוד.

שעות פתיחה: 9 בבוקר עד 9 ערב, האזור סאונה וספא פתוח מ-10 בבוקר עד 20:45.

כתובת: 5640 Bad Gastein Bahnhofplatz 5 Felsentherme Bad Gastein,

באד הופגאשטיין (מומלץ) -Alpentherme Gastein

אתר: https://www.alpentherme.com/en/spa-resort-sauna/relax-world

שעות פתיחה מ-9 בבוקר עד 9 בערב ובחמישי, שישי ושבת עד 10 בערב.

כ-50 דקות נסיעה דרומה מגולינג

כתובת: Alpentherme Gastein | senator wihelm wifling platz 1 | 5630 Bad Hofgastein

חניה עולה יורו 1 לשעה מ-8 בבוקר עד 6 בערב. (לשמור קבלה מקבלים החזר בכניסה).

מחיר ללא כרטיס: 4 שעות עולה 28 יורו לאדם. חינם 4 שעות עם הכרטיס.

חשוב להביא מגבות בכדי לחסוך (3.70 אירו למגבת לאדם). חשוב להביא כפכפים (כמו בכל בריכה), לוקרים – יש בשפע.

פתיחה מתבצעת בעזרת הצמיד אותו תקבלו בכניסה.

קומפלקס המרחצאות כולל 6 אזורים מרכזיים: Family world – במתחם זה 2 מגלשות נהדרות, בריכה מחוממת אשר בחלקה מקורה וחלקה יוצא לשטח פתוח בו ניתן להנות מנוף מדהים של האלפים. בבריכה מתחם נוסף סגור אשר על קירותיו מוקרנים סרטים.

Relax world - באזור זה בריכה גדולה ובה מיטות אבן בתוך המים מהם יוצאים מדי פעם זרמי ג'קוזי. באזור אחר בבריכה מתפרצים גייזרים של מים להנאת המתרחצים. בנוסף תמצאו בריכות ג'קוזי עגולות. גם לבריכה זו אזור מקורה וכן יציאה לאזור הפתוח.

Sauna world (מגיל 16) – אזור מרשים ובו חדרי סאונה, אזור טיפולים וחדר מיטות מים. הכניסה לבריכה מיוחדת הינה בעירום בלבד! Ladies world – אזור טיפול לנשים בלבד עם בריכות, סאונה ועוד. חדר כושר ומסעדה טובה.

אטרקציות חינם עם כרטיס זלצבורג:

מצודת הוהנוורפן (Hohenwerfen) היפה שבה מומלץ לבקר וליהנות ממופע ציפורי טרף. מבפנים היא קצת מאכזבת אבל הנוף מהמצודה אדיר בשל היותה בקצה של הר גבוה מעל עמק ונהר. ניתן לעלות אליה ברכבל. ישנם סיורים עם מדריך קולי בעברית.

מופע הנשרים נמצא למטה בחצר (ירידה גדולה ומדרגות). מי שהחליט שחוזר מהטירה ברגל ולא ברכבל, מומלץ לאחר סיום המופע להתחיל לרדת ולא לעלות חזרה. העליה קצת קשה. היציאה ברגל היא למטה. בחצר ליד שער היציאה יש עוד מבנה עם תצוגות יפות ואפשר לראות חלקים קטנים מהמצודה. הירידה ברגל נוחה, מוצלת ואורכת בערך חצי שעה

שעות פתיחה: 1 למאי-15 ליולי ו-18 לאוגוסט עד 30 לספטמבר- 09:00-17:00, 16 ליולי עד 17 לאוגוסט 09:00 עד 18:00.

סיורים מודרכים בתוך הטירה ממאי עד ספטמבר הם בשעות: 10,12,1,2,4,5, ביולי ואוגוסט ברצף עד 6 בערב.

מופע ציפורים 11:15 ו-15:15 וביולי אוגוסט 11:15, 14:15 ו-16:30.

מומלץ לקנות כרטיס באתר בחודשי הקייץ בשל תורים ארוכים בקופות ועדיף לקנות כרטיס לשעות הפתיחה.

מחיר לכרטיס באתר הוא 11.90 יורו https://www.salzburg-burgen.at/en/hohensalzburg-castle/plan-visit/tickets/

מחיר בקבלה 15.50 יורו. וחינם עם כרטיס זלצבורג

כתובת: Hohenwerfen adventure castle, Burgstraße 2 – 5450, Werfen

חניה: Salzachtalstraße, 5450, Austria

סכר קפרון לא כלול בכרטיס (Kaprun)Hochgebirgsstauseen–ברשימת אטרקציות החובה של זלצבורגלנד. הסכר בגובה 2040 מטר ובו מאגר מים שמשמש לייצור חשמל ומציע נופים מדהימים.

כדי להגיע לשם יש אוטובוסי שאטל מהמשרדי קופה Kesselfall (השאטלים הם לפי דרישת הנוסעים) ויש את מעלית Lärchwand (רכבל פוניקולר הגדול מסוגו באירופה היכול להכיל עד 180 איש). מומלץ להקדיש בין 3-4 שעות לביקור בסכר והאגם. מומלץ להגיע מוקדם כדי להימנע מתורים למעלית.

פתוח מחודש מאי עד אוקטובר. עלייה אחרונה לאתר בשעה 16:00 ולא מאוחר יותר. סיור מודרך אחרון בשעה 14:45.

דרוש ביגוד חם וראות טובה כדי ליהנות מהנוף.

דרכי הגעה ברכב: (שעה ורבע נסיעה מגולינג)

ברכב: יש לנסוע לכיוון העיירה Kaprun ומשם להמשיך דרומה בכיוון השלטים ל- KITZSTEINHORN ולחניון התחתון של אתר הסכר. הסכר נמצא קצת אחרי אתר העלייה לקרחון. נקודת התחלה: Kesselfallstraße 98, 5710 Kaprun, Austria

Kaprun Alpine reservoirs starting point

העלייה לאתר עצמו היא חוויה בפני עצמה. את הדרך עושים ב-3 שלבים שנמשכים כ- 45 דקות.

שלב 1: אוטובוס שמוביל את המבקרים ממרכז המבקרים שבכניסה (Kesselfall Alpenhaus) אל חניון הרכבל.

שלב 2: רכבל פתוח (הגדול באירופה), שמעלה את המבקרים אל החניון העליון. חוויה בפני עצמה.

שלב 3: אוטובוס אל הסכר הראשון (Limberg dam) ואל מאגר Mooserboden שבאתר הסכר עצמו.

המלצה:

למגיעים ברכב, מומלץ לחנות בקומה העליונה של החניון. במרחק הליכה קצר מקומה זו נמצאות קופות הכרטיסים ומשם גם יוצאים האוטובוסים אל הסכר.

מה אפשר לראות בעת ביקור בסכרים בקפרון?

הסכר הראשון (Limberg dam), הסכר השני (Drossen dam) ומאגר המים (Mooserboden).

קרחון קפרון (קרחון Kitzsteinhorn) שנמצא בסמוך

שעות פעילות, שעות פתיחה:

הרכבל פעיל בכל יום, 08:15-15:30

מחיר מבוגר: 19 יורו עם כרטיס זלצבורג במקום 22

אתרים בחינם עם כרטיס זלצבורג שניתן לשלב עם קאפרון:

חץ וקשתBSC Niedernsill : חצי שעה נסיעה מקאפרון (צפון מערבה)

שעות פתיחה: 09:00-12:00

אפשר לשלב עם סכר קאפרון אם נוסעים בבוקר לעשות חץ וקשת ב- Niedernsill ואז לנסוע חצי שעה נסיעה לסכר.

כתובת Samerstraße 37, 5722 Niedernsill, Austria

מחיר- כלול בכרטיס זלצבורג

מעוק זיגמונד טון Sigmund-Thun Klamm

כתובת: Krafthausstr. 22, 5710 Kaprun, Austria רבע שעה מחניה של סכר קאפרון.

טיול מעגלי על שבילי עץ, המשקיפים על נחל גועש ויפהפה, רוב הזמן בגווני טורקיז, עד שמגיעים בסופו למפל רחב שיורד מסכר (סכר שונה מסכר קפרון, קטן ממנו בהרבה). מעליו אגם יפהפה ומשם חזרה לחניון בדרך סלולה העוברת ביער קסום.

כל הסיבוב לוקח בין 30-40 דקות.

מסלול נחמד שמתאים בהמשך לטיול בסכר קפרון, הכניסה אליו נמצאת מול העיירה קפרון, בתחילת כביש העלייה לסכר קפרון.

יש בכניסה למסלול, מרכז של מפעל החשמל.

שעות פעילות : 09:00 עד 17:00

מגלשת הרים מייסיפליצר בקפרון

Alpine coaster Maisiflitzer- Maiskogel‏

כתובת: Einodweg 3, 5710 Kaprun, Austria

מגלשות באורך 1.3 ק"מ

שעות פתיחה 09:00 עד 20:00 כל יום

מעבר גרוסגלוקנר(Grossglockner) הוא אטרקציה בפני עצמה. מדובר בכביש באורך 48 קילומטר המציע נוף מרהיב ותחנות תצפית רבות, שבהן גם מתקני משחקים לילדים, גן חיות, שבילי הליכה ועוד. מומלץ להגיע מצפון כך שהאטרקציה המרכזית תהיה הנקודה האחרונה.

נקודת ההתחלה היא בדוכן התשלום ב- Ferleiten(שעה נסיעה מגולינג דרך כביש אגרה B311, A10 )

פארק החיות פרלייטן- בכניסה לגרוסלונקר wildpark-ferleiten

ממש לפני עמדת התשלום והכניסה לכביש גרוסלונקר, נמצא פארק בעלי חיים ובו יותר מ- 200 סוגי חיות, את חלקן ניתן להאכיל.

כתובת: 5672 Fusch / Ferleiten ad Glocknerstraße

הטיול במעבר יכול להיות טיול של כמה שעות עם עושים עצירות בנקודות תצפית ובאטרקציות בדרך.

מחיר: חינם עם כרטיס זלצבורג.

אתר: https://www.grossglockner.at/gg/en/index

פתוח ממאי עד נובמבר. מ-06:00 עד 21:30 בערב.

רכבת המכוניות-

מהנקודה האחרונה בגלוסלוקנר ניתן לחזור באותה הדרך או להמשיך למלניץ (Mallnitz) ומשם לנסוע ברכבת המכוניות לכיוון באד גאסטיין.(הרכבת למעשה מגיעה עד בקשטיין – Bockstein, שקרובה מאוד לבאד גאסטיין).

הנחיות ומידע על הנסיעה ברכבת המכוניות:

יוצאים מהגרוסגלוקנר ביציאה לכיוון הייליגנבלוט (heiligenblut). נוסעים לכיוון Mallnitz. משך הנסיעה כמעט שעה.

(כשמתקרבים למלניץ מתחילים לראות את השלטים של רכבת המכוניות).

הרכבת נוסעת פעם בשעה ומגיעה לתחנה כ-15 דקות לפני שעת היציאה.

כשהרכבת מגיעה לתחנה, עולים עליה עם הרכב, כל הנוסעים (כולל הנהג) נדרשים לעזוב את הרכב ולעבור לקרון הנוסעים זמן הנסיעה ממלניץ עד בקשטיין הוא 11 דקות. מחיר הנסיעה, נכון ל-2015, הוא 17 אירו לרכב פרטי.

אמנם משך הנסיעה מהיציאה מהגרוסגלוקנר עד לתחנה של רכבת המכוניות הוא קרוב לשעה, והדרך לא כל כך מעניינת, אבל פחות מלהיב לחזור באותה דרך שבה הגענו (וכנראה לא לוקח פחות זמן, למי שמעוניין להגיע לבאד גסטיין ו/או באד הופגסטיין) וזו הייתה חוויה שטרם חוו.

מגלשות הרים נוספות בחינם:

• מגלשת הרים אבטנאו (Abtenauבחבל זלצבורג (22 דקות מזרחה מגולינג)

שעות פתיחה 10/05-27/06 רביעי, שבת וראשון 09-12, 12:45 עד 17.

30/06 - 09/09כל יום מ 9 עד 17:30

מחיר עם מעלית 7.80 יורו

נראה קצת פחות בטיחותי כי אין מעקה בטיחות. אורך המגלשות 1.9 ק"מ.

כתובת: Au 99, 5441, Austria

• מגלשת הרים Sommerrodelbahn Keltenblitz (20 דקות צפונה מגולינג)

כתובת: Weißenwäschweg 19, 5422 Bad Dürrnberg, Austria

שעות פתיחה: 10:00 עד 18:00

מחיר 11.50 יורו (כולל עליה ברכבל וירידה במגלשה). מחיר לזוג או לפעמיים זה 19 יורו. כלול בכרטיס זלצבורג.

גם פה אין רשת בטיחות בצדדים.

BAD GASTEIN

עיירת סקי אלפינית בגבה 3000 מטר. (אפשר לשלב עם ביקור במרחצאות עם כרטיס זלצבורגלנד)

אטרקציות:

מפל wasserfal bad gastein - מפל מרהיב בגבה 341 מטר באמצע העיר ממש ליד בית קפה עם מרפסת המשקיפה למפל.

חניה –חניה מקורה ליד המפלים בתשלום של 3 יורו לשעה בכתובת: Schubertstraße 1, 5640 Bad Gastein,

אפשר גם לחנות בחינם בחנייה של SPAR ואחכ לעשות קניות בסופר.
הגשר התלוי- יש בה מסלולי סקי שבקיץ הופכים למסלולי הליכה. אחד מהם נמצא בקצה ההרים עם גשר תלוי שאליו מגיעים ברכבל ב- Stubnerkogel Suspension Bridge פתוח עד 17:00 כל יום

כתובת: Stubnerkogel 23, Bad Gastein 5640, Austria

העליה לשם כלולה בכרטיס זלצבורגלנד. כדי להגיע לגשר עולים עד התחנה השניה.

הרכבל עובד עד אמצע אוקטובר, פעם בשעה ועד השעה ארבע בלבד. משך העלייה היא רבע שעה והשהייה למעלה היא בערך 40 דקות וזה מספיק. הרכבל לא עובד רצוף כלומר חייבים לעלות לחכות כמעט שעה ולרדת. בתחנה העליונה יש מסעדה, שלמרות מיעוט האנשים היא פתוחה וחמימה. הגשר התלוי נמצא ממש מאחורי המסעדה. 40 דקות היו מספיק זמן לצילומים, ללכת על הגשר התלוי הלוך וחזור וליהנות מהנוף הקסום הזה בלי לקפוא מקור.

Flying waters-אומגה בדיוק מעל המפל.

כתובת פלטפורמת היציאה: Kaiser Franz Joserf street 16, A-5640 Bad Gastein,

N, 13.1345019E 47.116365

מעבר לרחוב איפה שנקודת ההתחלה נמצאת יש חנייה. אחרי החוויה חוזרים בערך 20 דקות הליכה לחניון דרך old powerstation Kraftwerk -cafe haus and restaurant ומעבר לקניון לנקודת ההתחלה.

מחיר : 19.5 יורו

שעות פעילות: ראשון, שלישי,רביעי, שישי ושבת מ-11:00 עד -13:00 ומ-14:00 עד 18:00 ומ-19:00 עד 20:00 בנוסף בימי שישי.

אתר: https://www.gastein.com/en/active/year-round-activities/flying-waters/

זלצבורג ) היא בירת חבל זלצבורג והיא עיר מרכזית, שנחשבת לאחת היפות באירופה, בזכות הארכיטקטורה שנשתמרה בה, הגנים היפים, נהר זלצך (Salzach) והאלפים הגבוהים סביבה.

אם לא מנצלים את הכרטיס למעבר גלוס אז האתרים האלה הם בחינם ל-24 שעות מרגע החתמת הכרטיס:

מצודת זלצבורג, גן החיות ב- Hellbrunnerstraße 60, שייט בנהר זלצאך (ישיבה בתוך הסירה) יוצא כל שעה עגולה בכתובת Anlegestelle Makartsteg , נמצא מול מוזיאון הטבע.

אפליקציה לתחבורה והתמצאות : Salzburg Verkehr‏ - Salzburg traffic

WIFI- בהרבה מקומות ציבוריים יש וייפיי חופשי לזמן מוגבל אם מכניסים את הקוד Salzburg surft במרחק של עד 100 מטר. השירות פעיל מ-5 בבוקר עד חצות.

חנייה בזלצבורג:

להיזהר לא לחנות ברחובות עם עמודים שיוצאים מהאדמה , הם יוצאים ב 11:00 ולא יורדים ואז צריך לשלם קנס כדי לצאת.

• חניה בחניון Altstadtt הנמצא על גבעת/הר מונכסברג. מדובר בקומפלקס חנייה רב קומות, נוח, נקי ובטוח. היציאה היא למנהרה להולכי רגל שמובילה ישירות לכיכר מרכזית בעיר העתיקה. מחיר ליום שלם, 14 יורו.
  • חניון ATiefgarage-Altstadtgarage של מוזיאון המדע, כדי לקבל הנחה בחניה צריך להחתים עסק מקומי על כרטיס החנייה. החניון מקורה ויש לו גם חלק שנקרא B. זה לא באמת משנה איפה אתם חונים.
  • Eropark בכניסה לזלצבורג דרך כביש A1 מכיוון מערב (מינכן) מחלף 293 ישנו מרכז קניות גדול הנקרא Eropark. מעבר להיותו מרכז קניות גדול ונחמד עם סופרמרקט גדול יש בו חנייה בשפע ובחינם! מחוץ לקניון עובר קו אוטובוס מספר 1 ישר למרכז העיר (כ15 דקות נסיעה). במידה ויש ברשותכם כרטיס זלצבורג או זלצבורגלנד הנסיעה באוטובוס גם היא בחינם! תדירות האוטובוס כל 10 דקות. במידה ואתם מתכננים לחזור מאוחר בשעות הערב שווה להתעדכן לגבי שעות סגירת החניון במודיעין של הקניון בקומה 2.
  • חניוני P+R חונים ליד תחבורה ציבורית, תמורת כרטיס קומבו במחיר 15 יורו לעד 5 אנשים יחד יש חנייה לכל היום + תחבורה ציבורית חינם לאורך היום. משם אוטובוס 8 או 1 ישר למרכז.

רשימה של 30 חניונים בעיר עצמה : https://www.salzburg.info/en/travel-info/arrival-traffic/car/parking

החניה בהם מוגבלת ל-3 שעות. שעות החנייה בתשלום הן בשני עד שישי מ- 09:00-19:00

שבת בחינם מ-09:00 עד 16:00 עם דיסק חנייה.

רחוב Getreidegasse רחוב קניות צר יפייפה.

הגעה מחניון EUROPARK-לקחת Linz/Donau Hbf S2- מרחק 2 תחנות לתחנת Salzburg Mülln-Altstadt ואז רבע שעה ברגל

או S3 Golling-Abtenau Bahnhof לאותה התחנה ומשם ברגל

או אוטובוס 1 או 8

Alter Markt – שוק העיר העתיקה.3 דקות הליכה מ רחוב Getreidegasse

כיכר מוצארט- 4 דקות הליכה מכיכר העיר העתיקה. הכיכר הגדולה בחלקה המערבי של העיר Mozartplatz עם פסלו של מוצארט ו- Glockenspiel שעון מוזיקלי מהמאה ה-17, שמצלצל שלוש פעמים במהלך היום (בשעות 7:00, 11:00 ו- 18:00).

קתדרלת העיר Dom zu Salzburg והמוזיאון שלה, שבו עבודות אמנות נדירות. לא רחוק מכיכר מוצארט

מחיר כניסה: חינם.

שעות פתיחה: שני עד שבת 08:00-19:00 ראשון וחגים 13:00-19:00

כתובת: Domplatz 1a

סנט פיטר- מנזר וקטקומבות- St. Peter's Monastery & Cemetery & Catacombs

בית הקברות הזה הוא אחד היפים והעתיקים בעולם ובמרכזו קאפלת סנט מארי.

הכניסה לקטקומבות היא ליד הקברים של אחות של מוצארט Nannerl ו- Michael Haydn . אחרי 50 צעדים מגיעים ל-2 קאפלות (הכניסה חינם עם כרטיס זלצבורג).

כתובת: Erzabtei St. Peter, St. Peter-Bezirk 1

שעות פתיחה: קטקומבות- מאי עד ספטמבר 10:00-12:30 ו-13:00-18:00 . מחיר כניסה 2 יורו.

כנסיית סנט פיטר- כל יום מ 08:00-12:00 ומ- 14:30-18:30

בית הקברות: 06:30-19:00

מאפייה: שני עד שישי 07:00-17:30 ושבת- 07:00-13:00.

נמצא 8 דקות הליכה דרומה מכיכר העיר העתיקה

רחוב Linzer Gasse & Platzl- רחוב של הולכי רגל שמתחיל מהכיכר הקטנה Platzl והולך במקביל ל- Kapuzinerberg out as far as Schallmoos. הרחוב מלא בבוטיקים ומסעדות.

נמצא 4 דקות הליכה מהרחוב הקודם

ארמון הלברון, (Hellbrun) נמצא כ-4 ק”מ מהעיר העתיקה של זלצבורג, יש בו חדרים מרשימים וגם גנים מטופחים מקיפים אותו שפזורים בהם שבילי הליכה ואגמים יפים. ישנו סיור ב”מזרקות הקסם” שבמהלכו תגלו שכל מזרקה, בריכה מלאכותית, פסל תמים ואפילו המדרכה מחביאים בתוכם סילוניי מים.

כתובת Fürstenweg 37, 5020 Salzburg

שעות פתיחה: מאי, יוני, ספטמבר: 9:00-17:30, הסיור במזרקות יוצא מדי חצי שעה.

דמי כניסה12.50 אירו, יש אפשרות לכרטיסים משולבים עם גן החיות הסמוך.

כניסה חינם עם כרטיס זלצבורג וכרטיס זלצבורגרלנד.

מצודת הונזלצבורג  Hohensalzburg לא רחוק מהכנסייה נמצאת המצודה המרשימה, שניצבת על גבעה וממנה נשקף נוף מרהיב של זלצבורג והאזור שסביבה. ניתן לעלות אל הטירה ברכבל מכיכר Kapitelplatz או ברגל. את החדרים הממלכתיים במקום ניתן לבקר באמצעות סיור מודרך, למרות שניתן להתרשם מהאווירה של המקום גם באמצעות שוטטות בין הסוללות והמעברים של הטירה.

כתובת: Mnchsberg 34. ניתן להגיע בקרונית, היוצאת מFestungsgasse.

שעות פתיחה: מאי, יוני, ספטמבר וחגים: 9:00-18:00, יולי-אוגוסט: 9:00-19:00.

דמי כניסה: 8:60 אירו4.90 אירו דמי כניסה כולל פוניקולור: 9.80 אירו

הלשטאט (Hallstatt)

הכפר יותר עתיק מרומא והוא בן 7000 שנה.

החנייה בהאלשטאט היא בחניונים מחוצה לה. חניון P1 הוא הכי קרוב. מומלץ לבוא מוקדם כדי לתפוס חניה קרוב.

הליכה מקצה אחד לשני שלה לוקחת כשעתיים. מרכז הכפר הוא המקום הכי מצולם בעולם. יש עשרות חנויות ומקומות לאכול.

נקודת ההתחלה של הסיור היא ליד תחנת האוטובוס של האלשטאט (Hallstatt Lahn) בנקודת תצפית על הכפר

הנקודה השניה היא מרכז המידע לתייר בו אפשר לקבל מידע ואפילו להשאיר תיקים בשמירת חפצים תמורת 3 יורו.

לאחר מכן עוברים ליד המכרה ישר לרכבל רכבת (PANORAMA FUNICULAR (SALZBERGBAHN. לוקח 3 דקות לעלות במהלה ההר עם הרכבת הזו ויש נוף נהדר מלמעלה. פתוח עד 18:00. מחיר נסיעה לאדם: 12 יורו.

לאחר מכן יש את RUDOLPH'S TOWER & SKYWALK (RUDOLFSTURM)-

תצפית ומסעדה זו נמצאת בקצה הפוניקולר שעולה למכרה המלח.

אחר כך אפשר לעשות טיול בטיילת האגם

הנקודה הבאה היא ה- MARKTPLATZ- כיכר השוק

ונקודת הסיום היא התצפית אחרי Stefanie Boat Dock.

האוניה יוצאת פעם בשעה לצד השני של האגם וחזרה , עולה 2.5 יורו לכל כיוון.

יש גם אופציה להשכיר סירות מנוע קטנות, סירות פדלים ברבורים וסירות חתירה.

החברה הכי טובה היא זו הצפונית למעגן המעבורת הראשית, היא פתוחה עד 20:00 . מחיר לסירת מנוע בין 15-18 יורו לשעה (בלי צילון), 11 יורו לשעה לסירת חתירה, ו-15 יורו לברבור ענק (אופציה של הנחה לחצי שעה).

הכנסיה הקתולית + בית הקברות PFARRKIRCHE

בית הקברות מעוצב בצורה מקסימה, צפוף מאוד (100 קברים) ולכל קבר עדנית משלו. בגלל חוסר מקום, 1200 גופות הוצאו משם אל בית העצמות (הכנסיה לא איפשרה שריפה אחרי מוות ולא היה מקום לקבור עוד אנשים). האחרונה ששמו בבית העצמות היא אישה בשנת 1995 שביקשה זו בצוואה שלה. מאז שהתירו שריפה אין יותר קבורה בהאלשטאט.

הכנסייה פתוחה כל יום עד 18:00 ובית הקברות פתוח ללא הגבלה.הכניסה היא בחינם.

בית העצמות BEINHAUS ב- MICHAEL'S CHAPEL. הכניסה היא עד 18:00 ועולה 1.5 יורו.

הנקודה הבאה היא התצפית הקלאסית של הכפר.

מומלץ לסייר באזור אלף האגמים היפהפה ובעיירות המקסימות שבו.

Mondsee- עיירה מהממת ומאוד ציבעונית. מלאה מסעדות ובתי קפה וטיילות. בעיקר הרחוב הראשי marktplatz

והרחוב שהוא חוצה Wredeplatz ליד בזיליקת Basilica St Michael

העיירה גם חיה בערב ויש מלא מקומות חניה בחינם (יש לשעה וחצי חינם עם דיסק חנייה)

מרכז המידע לתייר נמצא ליד הטיילת שעל האגם ושווה לטייל ברחוב הזה Dr.Franz-Müller-Straße 3, 5310

ליד מונסדיי נמצאות העיירות Fuschl ו- St Gilgen. גם שם ניתן לטייל ולשוט באגם.

סיינט וולפגנג-  כפר יפייפה על האגם הצמוד למונדסיי

חניה Markt 165, 5360 St. Wolfgang im Salzkammergut, Austria

או Au 22, 5360 St. Wolfgang im Salzkammergut, Austria

מומלץ לשוט באגם או לעשות טיול אופניים. ולשלב עם טיול בסנט גיליגן. הן קרובות אחת לשנייה.

לסיכום, חבל זלצבורג והסביבה שלו פשוט מושלמים, אפשר להיות שם גם מעל חודש ולא להשתעמם. לגמרי הייתי חוזרת שוב. במיוחד לגרוסלוקנר, מפלי זיגמונד טון וסכר קאפרון. וכמובן למעיינות ספא.

יאללה, להתראות בטיול הבא!