שמורת הטבע ואזור קאו סוק הנם אחד האזורים המועדפים עלי בתאילנד. המקום הוא פנינת טבע משכרת. ביקרנו במקום פעמיים בשנים האחרונות.

מדובר בשמורת טבע אשר בכניסה אליה התפתח כפר תיירותי הכולל גסטהוסים ומסעדות. הכפר עבר ועובר התרחבות. גסטהאוסים חדשים, מודרניים יותר עם מזגנים (בגסטהאוסים הישנים אין מזגנים), נפתח גם מלון 5 כוכבים המוסתר מן העין. במקביל נפתחו מסעדות חדשות. במסעדות המבוקשות קשה למצוא שולחן פנוי בעונה. נפתחו עוד סופרמרקטים (7/11 עדיין לא). כמות התיירים במקום גדלה באופן משמעותי – עדיין לא רואים ישראלים.

אטרקציות תיירותיות עיקריות:

את כל הביקורים באטרקציות השונות תוכלו לארגן באמצעות הגסטהאוס בו שתהו.

שייט על האגם + טרק במערה

זהו טיול של יום שלם. איסוף בבוקר מהגסטהאוס, נסיעה בת כשעה לאגם Cheow Larn,זהו אגם מלאכותי ענק מוקף במצוקים גירניים חדים המתנשאים לגובה של כ- 300-400 מטר, מרשים ביותר.

חוץ מהתשלום עבור הטיול יש לשלם בנפרד גם עבור כניסה לאגם הנכלל בשטח שמורת הטבע הלאומית. הכרטיס תקף ל-24 שעות ואפשר להשתמש בו גם לכניסה לשמורה.

שטים בסירה ארוכה במשך כשעה עד שמגיעים למקום אירוח על המים.

במקום מסעדה, חדרי אירוח (לא כלול), שירותים. הפסקה לארוחת צהריים שחיה (מים חמימים) ושימוש בסירות קאנו. בעבר המים היו צלולים ומפתים, כיום המים עכורים ופחות קורצים. המסעדה במקום שופכת את העודפים ישר למים - הדגים בגודל מפלצתי.

יש כאלה הנשארים כאן ללינה. יש כמה אתרים כאלה על המים ברמות שונות, בד”כ האירוח מאד בסיסי בלשון המעטה.

הרבה מאד סירות עוצרות במקום לארוחה והפסקת צהריים. אחרי ארוחת הצהריים עולים שוב על הסירה וכעבור כמה דקות יורדים ממנה ומתחילים בטרק של כשעה לעבר המערה. יש משתתפים המוותרים על הטרק ומחכים באזור המסעדה. לטרק כדאי להגיע עם סנדלים טובים או נעלים להליכה במים. לא מומלץ ללכת בכפכפים. כמו כן כדאי להביא פנס ראש טוב אטום למים. ההליכה בג'ונגל, מוצל אבל חם ולח, חוצים נחלים וזרמי מים. מהמארגנים תקבלו בקבוקי מים לדרך.

בכניסה למערה אפשר למסור למדריך ציוד רגיש למים לאיפסון בתיק אטום.

המעבר במערה אורך גם כן כשעה. לכל אורך המערה זורם נחל. הולכים בחשיכה עם פנסים. ניתן לראות נטיפים וזקיפים, עטלפים ומידי פעם נדבקת למישהו עלוקה קטנה.

בסוף הקטע במערה יורדים בעזרת חבל ובעזרת המדריכים לקטע עמוק ועוברים לשחיה קצרה עד פתח המערה. מאד חוויתי. המדריכים ידידותיים ומסייעים מאד.

בתמונה הנ”ל היציאה מהמערה. מכאן חזרה לסירה הדרך קצרה.

שייט בנהר

השייט בסירות קאנו זוגיות עם משיט לכל סירה. מחיר 700 באט לאדם. יש איסוף מהגסטהאוסים.

יש כמה נחלים בהם מוציאים את השייט. בעונה היבשה הנחל הקרוב לכפר רדוד מאד. יש כאלה המוציאים סירות חרף העובדה שאין מספיק מים.

לעומת זאת, במרחק 20 ק"מ מהכפר יש שייט על נחל שמימיו עמוקים יותר.

השייט מאד מהנה ורגוע. עוברים בנופים יפים. בדרך רואים חיות שונות כמו צפרדעים גדולות, נחשי ענק יושבים על העצים, ציפורים ועוד.

בדרך עוצרים להאכיל דגים ואח”כ הפסקת שתייה במערה

ומעל הגשר רואים אותה ...surprise

טרק בשמורת הטבע

יש כמה טרקים אפשריים בשמורה. הטרקים הקצרים הם לשעתיים שלוש וניתן לעשותם כל ימות השנה. הטרקים הארוכים יותר סגורים בעונה הרטובה 1 ביוני עד 14 בדצמבר.

הכניסה לשמורה נמצאת בקצה הכפר. למי שקשה לטרק גם את המסלול הקצר מומלץ להכנס לשמורה לסיור קצר באזור הכניסה. תמצאו כאן זרימות מים, בריכות טבעיות, גשרונים. המשיכו בשביל משמאל לכניסה, צעידה קלה בשביל וחזרה באותה דרך.

השביל יפה וההליכה מלווה ברעש מחריש אזניים של ציקדות.

ויש גם משפחות מטרקות

יער במבוק לאורך השביל

הכניסה לשמורה הינה בתשלום. תוקף הכרטיס 24 שעות והוא תקף גם בכניסה לשייט באגם. לכן כדאי לשמור את הכרטיסים.

קופים

ניתן לראות בשני ריכוזים. האחד 500 מטר מזרחית מצומת הכניסה לכפר ב”מקדש הקופים” בסמוך לכביש 401.

מקום נוסף הרבה יותר יפה, ליד הגסטהאוס של ארט בתוך הכפר, על הנחל ומתחת למצוק, בשעות הערביים הקופים יורדים מהמצוק ובאים לשתות ולשחות. המחזה משעשע. אל תפספסו.

הקופים גולשים במצוק ומגיעים לשפת הנחל

מקפצים בין הסלעים

שותים

פולים פרעושים

שוחים

ובעיקר נהנים מהנוף המדהים

שיטוט ברחבי הכפר

כדאי להקדיש יום לשיטוט רגלי ברחבי הכפר. לטייל בשבילים ולאורך הנחל. לשבת במקומות חביבים ולהנות מהשקט ומקולות הטבע. יש הרבה פינות חמד בכפר. אפשר לשלב יום זה עם ביקור קצר בשמורה ואחה”צ לצפיה בקופים.

עוברים בגסטהאוסים שונים היושבים במקומות חמד

אפשר גם סתם לשבת על המרפסת בגסטהאוס, ובערב לשמוע את הקולות העולים מהג'ונגל שמסביב

פעילויות אחרות

טרק לפרח הגדול בעולם – רפלסיה

flora rafflesia, khao sok, thailand

טרק הנמשך כשעתיים. סגור 1 במאי עד 31 באוקטובר.

הפריחה קצרה ובעונה היבשה בלבד ינואר – מרס.

מעטים מאד משתתפים בטרק זה.

רכיבה על פילים

יבטיחו לכם מסע בג'ונגל לעבר המפלים ורחצה עם הפילים.

בעונה היבשה תשארו עם ההבטחות כי אין מים במפלים.

יש גם אפשרות לטיפול בפילים עם המהוט.

ספארי לילה

לא מובטח שתראו חיות אבל שומעים אותן בכל הכפר.

קישור להמשך בחלק ב
 ולסיום, לפני שהמקום מתחיל להיות המוני מדי נצלו את ההזדמנות הראשונה וסעו לשם. אל תקחו טיול יום מפוקט, זה לא מספיק. סעו לכמה ימים ותחוו את הטבע במיטבו.