מציאת דיל לגלאפגוס:

אחרי שעשינו שיעורי בית לגבי איך למצוא דיל שפוי לגלאפגוס. החלטנו להזמין את הטיול ברגע האחרון בגוואיאקיל. ידענו שחודש אוקטובר הוא יחסית חודש לא עמוס בגלאפגוס ולכן אפשרי למצוא דילים. בדקנו גם איזה איים מעניינים אותנו כי קראנו שלעיתים אנשים קונים דילים יחסית זולים, אבל בפועל לוקחים אותם לאיים הפחות מעניינים או לא מגוונים. וגם חשבנו איזה רמת קרוז מתאימה לנו.

בפועל – העיר היתה סגורה בגלל שהם חגגו איזה חג עצמאות של גוואיקיל באיחור (בגלל המהומות שהיו) – אז היה קשה לנו למצוא סוכניות פתוחות. ואלה שהיו לא היה כזה מבחר וכך יצא שלקחנו את את הדיל של סנטה קרוז 2 של האיים הצפוניים:

מדובר בקרוז של 5 ימים ברמה הכי מפנקת(בהמשך אספר מה המשמעות של זה): luxury ובהתאם לכך המחיר, שאנחנו קיבלנו ב-50% ברגע האחרון ועדיין המחיר היה 1750 דולר לאדם.

פירוט הקרוז לפי ימים:

יום 1 -

לקיחת הכסף מתחילה כבר בשדה תעופה עוד לפני שנחתנו באי – לפני הצ'ק אין צריך ללכת לעמדה מיוחדת לאנשים שטסים לגלאפגוס ושם לוקחים ממכם 20$.

לאחר הנחיתה דואגים לתקן את העוול שלקחו מכם סכום כזה נמוך בשדה תעופה ולוקחים מכם עוד 100$ מס כניסה לשמורה.

לאחר סריקה של כלבים – יוצאים ומשם אנחנו נכנסים לידיים העוטפות של הקרוז ודואגים לנו להכל.

זה מתחיל באיש שמחכה ומדביק לנו כרטיס למזוודות – כדי שהם יגיעו לחדר שלנו בספינה ועולים לאוטובוסים שלוקחים אותנו לעמדת העגינה של הספינה, ששם דואגים לנו לארוחת צהריים ואוספים אותנו ל-brief על ההתנהלות בספינה ומה שצריך לדעת.

אי סנטה קרוז – Las Bachas

עגנו ליד החוף Las Bachas שנמצא באי סנטה קרוז במטרה לעשות הליכה על רצועת החוף ולצפות בלטאות, ציפורים, סרטנים. וכיאה ליום הראשון בגלאפגוס כל חיה שפוגשים זה מרגש…

יום 2 -

אי סנטיאגו – Buccaneer Cove

אחרי ארוחת בוקר דשנה לקחו אותנו בסירות להסתכל על החיות שנמצאים על קו החוף הסלעי ומלא המערות.

שנורקלינג: באותו איזור גם עשינו אח”כ שנורקלינג, שבו בעיקר ראינו להקות דגים, אך גם כריש חביב וצב ים שמנמן.

אי סנטיאגו – Puerto Egas

אחרי ארוחת צהריים יצאנו לחוף puerto egas, שם עשינו צלילה שבה שחו לידינו ממש קרוב צבי ים.

אחרי זה עשינו גם הליכה קצרה על קו החוף שם ראינו עוד ציפורים, איגואנות וכלבי ים.

יום 3 -

האי Rabida –

קמנו מוקדם באותו יום, ולפני ארוחת בוקר יצאנו לעשות טיול על החוף של האי שבו ראינו בעיקר פלמינגו וציפור דארווין:

אחרי ארוחת בוקר שהרגישה כמו 5 ארוחות בוקר יצאנו לסיור בסירה בעלת קרקעית זכוכית שקופה.

ככה זה נראה:

ולאחר עוד שנורקלינג עם פינגוונים, עשינו הליכה באי, שבו עלינו קצת ונחשפנו לאחד הנופים המפורסמים בגלאפגוס.

יום 4 -

האי Genovesa – מדרגות הנסיך פיליפ

היום התחיל בסיור באי Genovesa דרך מדרגות הנסיך פיליפ. האי הזה בעצם נשלט בצורה די דומיננטית ע”י כמה מיני ציפורים – הבוביס: blue footed boobies, red footed boobies ו-nasca boobies.

ורוב מה שעשינו זה התפעלנו מהציפורים האלה – צבעי הרגליים והמקור החדים שלהם, והמבט המטופש של nasca boobies.

אחר כך באותו חוף עשינו שנורקלינג שם ראינו הרבה כלבי ים וגם צבי ים.

האי Genovesa – מפרץ דארווין.

בחוף הזה גם עשינו הליכה קצרה שבה ראינו עוד ציפורים וכלבי ים ועשינו שנורקלינג קצר שבו לא ראינו יותר מידי…

יום 5 -

האי סנטה קרוז – צבי ענק

ביום הזה קמנו בעצב, כי זה היום האחרון של הקרוז, ויצאנו לשמורת הצבים באי סנטה קרוז במטרה לראות צבי ענק, שכשמסתכלים עליהם מקרוב הם קצת מזכירים את וולדמורט, לא?

אח”כ כל הקבוצה נסעה לשדה תעופה. לעומת זאת אנחנו החלטנו להישאר באי עוד יום, ולכן מהשמורה נסענו עצמאית לעיר Puerto Ayora.

אחרי שהתמקמנו במלון הלכנו ברגל ל-Tortuga bay, שזהו חוף רחצה חולי די מקסים שרק בו נחשפים לאיגואנות וכלבי ים.

אח”כ הלכנו למרכז המחקר דארווין לשימור והצלת צבים, שם ראינו מינים שונים של צבים ואפילו נחשפנו למשך דקות ספורות לגופתו של ג'ורג' הבודד.

בערב קצת שוטטנו והחלטנו שמיצינו את גלאפגוס לפחות בתחושה למרות שזה ברור שכל מה שעשינו היה ממש מעט ממה שלאיים האלה יש להציע.

ואפילו יום אחרי בדרך לשדה תעופה, האי הזה הזכיר לנו כמה הוא מיוחד.

שכב לו ככה בנינוחות ליד הרציף לסירה שהביאה אותנו לשדה תעופה :)

סיכומון ונקודות חשובות שלא הזכרתי:

1. ספציפית הקרוז הזה היה מתוקתק להפליא – כל הפעילויות היו מסודרות, הארוחות היו משביעות וטעימות, הצוות היה מדהים, החדרים היו נוחים מאוד ומידי פעם גם עשו לנו happy hour והרמת כוסית לכבוד כל מיני דברים אקראיים וכל פעם כשהיינו חוזרים לספינה על הסיפון היו מחכים לנו מיצים כלשהם ומשהו קטן לנשנש.

2. ערב אחד עלינו למעלה לגג של הספינה ועשו כיבוי אורות והסבירו לנו על הכוכבים. כיוון שהיינו באמצע שום מקום ואין זיהום אור והריאות גם היתה נקייה באותו יום – ראינו כ”כ הרבה כוכבים… זה היה מחזה מדהים.

3. היה חדר כושר בספינה – ואני אישית הלכתי על הליכון כשמולי ים. זו היתה חוויה חביבה.

4. לגבי השנורקלינג – נאמר לנו ממישהי שהיתה בעוד שנורקלינג באיים אחרים שהשנורקלינג שעשינו היו יחסית דלילים לאחרים, אז אם זה מה שאתם מחפשים – אולי הקרוז הזה לא בשבילכם, למרות שהיו מלא שנירקולים, לפחות אחד בים וכן בסופו של דבר ראינו בשנורקלינג: צבי ים, פינגווינים,כלבי ים, כרישים ודגים…

5. אנשים שואלים אותו – אז זה שווה את הכסף. האמת – אין לי תשובה טובה לזה. כי באמת שהיה לי כיף ומיוחד ונהנתי. אבל אני ממש לא יודעת לענות על זה. אז ניסיתי לספר פה על החוויה בצורה די מפורטת עם תמונות – אז תשפטו אתם. :)