נתחיל?
כשקובי היה צעיר יותר הוא עשה טיול קרוואנים עם המשפחה שלו בדרום מערב ארה"ב ומאז הוא זוכר את זה כחוויה בלתי נשכחת וממש רצה לעשות את אותו הטיול, כמשפחה. שנתיים לפני הטיול, כבר סגרנו את הגילאים שהילדים יהיו כדי שיהיה לנו כיף ונוכל להנות איתם בטיול הזה.

אז ככה יצא בדיוק, יצאנו לטיול של חודש וחצי - ביולי 2023 עם שלושה ילדים בני 8,6,3 לדרום מערב ארצות הברית.

ממש התרגשתי, בחיים לא עשיתי טיול קרוואנים, לא היה לי מושג מאיפה מתחילים, אבל התחלתי לחקור. לא אשקר, לא עשיתי את זה שנה מראש, התחלתי לתכנן את זה כחצי שנה מראש וכאן הסיפור שלנו מתחיל.

מידע כללי

• לאס אנג'לס

• יוניברסל סטודיוס

יום חמישי 29.6.23 מגיע עלינו לטובה,

אורזים את כל מה שצריך. אמרנו , אין סיבה להביא מיליון מזוודות. אנחנו 5 אנשים. אנחנו טסים לחודש וחצי, מזג אוויר חם, מספיק להביא בגדים ל 10 ימים לכל אחד, קצת ספרים, משחקים לילדים ואת כל השאר נקנה שם במידה וצריך.

הילדים הלכו למסגרות, סוף שנת לימודים מסתיימת ב30 ליוני, כך שהם לא הפסידו בית ספר או גנים בכלל.
בינתיים שקט בבית, אנחנו מתפנים לארגן את המזוודות - תיק גב לכל אחד ושלוש מזוודות גדולות ( 24 קילו).

התפקיד שלי הוא להניח את כל הציוד על המיטה, קובי הוא מומחה אריזות, ותפקידו הוא לסדר את כל הציוד בתוך המזוודות והתיקים ולשקול את הכל בסוף :-)
אחרי המסגרות, סבא וסבתא לקחו את הילדים לאחר צהריים של כיף, כדי שאנחנו נצליח להמשיך ולסיים את כל האריזות. הילדים חוזרים מהסבים לקראת הערב, נרגשים מאוד (!) חייבת לומר.

עושים ארוחת ערב יחד, והילדים ממש מתקשים ללכת לישון בידיעה שלפנות בוקר צריך לקום לטיול שהם כל כך ציפו לו. כן כן אפילו הקטנה בת ה -3!

נחים לפני הכיף

מגיעים לנתב"ג, הכל עבר בשלום ומהר מאוד, הגענו לדיוטי פרי, אכלנו משהו קטן וחיכינו בשדה. העברנו את הזמן בכיף, הילדים ראו קצת סרטונים של הקראוון ומקומות שאמרתי שנבקר בהם, הם רצו להבין לקראת מה הם הולכים. נרגשים כבר אמרתי ?

עשינו בורדינג והילדים נכנסו למטוס, המטוס של אל על , מטוס ענק. עד כה הילדים טסו במטוסים לטיסות קצרות לאירופה. אבל נדהמו לראות מטוס כל כך ענקי ועוד עם טלוויזיה אישית לכל אחד, שאפשר לראות כמה סרטים שרק ירצו !

באופן מפתיע, כמה שפחדתי מהטיסה הארוכה, הטיסה עבר בטוב. טיסה ארוכה וישירה ללאס אנג'לה עברה כל כך מהר שלא האמנתי אפילו.

הילדים ישנו ( לא כל הטיסה), אכלו, ראו איזה סרט שרצו ( וגם היה להם חשוב להגיד לי את זה כל שניה מרוב התלהבות). הבאנו כמה משחקים, יצירה, ספרים. לא היה חסר מה לעשות.

אני אישית שונאת טיסות, שונאת ! - אבל חייבת לפרגן. טיסה כזו ארוכה , הייתה פשוט מעולה. כל הכבוד לאל על. הצוות היה אחלה, מטוס גדול מרווח, נקי ולגמרי עדיף טיסה ישירה מקונקשיין. במיוחד עם ילדים.

ב30.6.23 בשעה 06:00 הגענו ללאס אנג'לס עיר המלאכים וההתרגשות הייתה בשיא.
אחרי שעה וקצת כבר סיימנו את הכל ויצאנו החוצה.

לקח שניה להכיל את המצב של איפה אנחנו נמצאים, הכל שם במהירות שיא. לקחנו אוטובוס אל חוץ לשדה, עצרו לנו במקום שבו יש מוניות . לקח קצת זמן למצוא מונית שמתאימה ל 6 נוסעים ( כולל הנהג) - משום מה האובר שלי לא עבד. ( ממליצה לבדוק את זה לפני שמגיעים , כי זה יכול לתקוע אתכם לא מעט).

הגענו ללאס אנג'לס !!

מונית לקחה אותנו היישר לאנהיים - משמע - דיסנילנד !

הגענו למלון גמורים, עייפים ורעבים. המלון נמצא במרחק הליכה קצרה מאוד לדיסנילנד, סידרנו על הדברים שלנו, והלכנו לטייל באנהיים ב -Downtown וגם ב - Anaheim Packing District.

הילדים כל כך התרגשו , אכלו מלא שטויות, שיחקו במשחקייה, טיילו קצת ברגל. מקום מהמם לבקר בו.

אנהיים
אכלנו גלידה בגלידריה ורודה - אנהיים
עייפות אך מרוצות

לאחר סיבוב מהנה, חזרנו למלון שלנו מותשים אך מרוצים.

היינו במלון שנקרא - Best Western Plus Stovall's Innמלון ממש נחמד. חדר קטן אבל מספק, ארוחת בוקר נחמדה מאוד. עם בריכות מפנקות ואפילו ג'קוזי.

בערב אכלנו ג'אנק והפכנו לאמריקאים באופן רשמי

הפכנו לאמריקאים באופן רשמי עם הג'אנק

בוקר - 1.7.23 - דיסנילנד!

קמנו לבוקר מרגש במיוחד. הבוקר בו אנחנו מגיעים לדיסני ! איך הילדים חיכו לזה! למרות הג'טלג המטורף ( 9 שעות הפרש מישראל) , הילדים היו עייפים, הלכו לישון ובבוקר קמו רעננים לפעולה!

אכלנו ארוחת בוקר במלון ויצאנו הישר לחוויה הבלתי נשכחת הזאת שנקראת דיסנילנד.

דיסנילנד לוס אנג'לס

איזו החוויה מדהימה זו הייתה! אפילו כשבאה איתנו קטנה בת 3. דיסני מתאימה באמת לכל הגילאים.
המקום מעוצב בצורה מדהימה והמתקנים מושקעים ברמות שלא ניתן לתאר. הילדים היו בעננים, נדהמו מכל פרט שהיה שם. "ממש כמו בסרטים" הם אומרים. וכך גם המופעים המדהימים ביופיים.
הגענו ביום שבת - והיינו בטוחים שיהיו תורים גדולים, ובאמת היו הרבה אנשים, אבל בפועל, התורים לא היו נוראיים והספקנו המון.

דגשים לפי התנהלותנו:

• לא רכשנו את הכרטיס FASTPASS - הבנו שאפשר לרכוש גם בתוך דיסני. הכרטיס הוא מאוד יקר - כמעט אותו מחיר כמו כרטיס כניסה לפארק ויוצא מחיר כפול. מכיוון והבנו שאין תורים משוגעים החלטנו לא לקנות והצלחנו להנות מכל המתקנים בלי לחכות יותר מדי. עד כחצי שעה המתנה.

• האוכל בתוך הפארקים מאוד יקר ולא ממש משביע, אך בכל זאת קנינו, כי היינו עם הילדים והלכנו המון ברגל, היציאה מהפארק לדאונטאון היא קרובה, אבל ארוכה ומייגעת.

• הכרטיסים טובים רק לאותו יום.

• ניתן להוציא כרטיס ע"י כרטיס כניסה של מישהו אחד ולהשתמש למישהו אחר (כך אם יש מישהו שלא עולה על מתקנים מיוחדים ניתן להשתמש בכרטיס שלו בשביל להוציא לאחרים).

• שיטה נוספת לקיצור תורים: בחלק מהמתקנים יש תורים ל-Single rider כך שאם עולים לבד או שלא אכפת לכם לא להיות יחד ניתן ללכת לתור הזה. אם ילדים קטנים קצת קשה לעשות את זה. אבל אם אתם בוגרים , בהחלט מומלץ.

• מזכרות: בדיסנילנד מוכרים מזכרות במחירים גבוהים. מחוץ לפארק מוכרים במחירים יותר סבירים.

• דמויות - לא היו כל הדמויות בדיסני לוס אנג'לס - שאלתי והם אומרים שלא כולם תמיד נמצאים. זה קצת ביאס את הילדים אבל הצלחנו להנות בכל מקרה.

הנה כמה תמונות - המשך פירוט טיול - אחרי התמונות

תמונה עם ג'יני
מתוק וטעים
מואנה - תהלוכה
כיף בגלגל המסתובב
למרות הג'טלג לא רצתה לוותר על הכיף

לאחר יום ארוך, הגענו למלון בערב מותשים וסחוטים חזרנו, כדי לנוח - אכלנו ארוחת ערב והלכנו ישר לישון.

בוקר 2.7.23 - לאס אנג'לס - עיר המלאכים, עיר הכוכבים

התעוררנו בבוקר, נרגשים לצאת לדרך ללאס אנג'לס הגדולה, עיר ענקית בגודלה.

עוד הספקנו לקפוץ בבריכה של המלון . יש שם שתי בריכות מפנקות מאוד , מגבות לאורחים. ממש נהנו.

נהנים בבריכה של המלון לפני נסיעה ללאס אנג'לס

הזמנו מונית ויצאנו לדרך. נסענו לקחת את הרכב מהשכרת רכבים. היה לא פשוט. היה שם בלאגן. החנות נסגרה מוקדם יותר. היה שם מישהו שבדיוק יצא. למזלינו הוא היה נחמד מספיק די להכנס שוב למקום ולהביא לנו רכב ( מסתבר שמה שהזמנו לא היה ) . הילדים היו עייפים, היה מאוד חם, לקח לא מעט זמן, אבל לבסוף יצאנו אל המלון.

הגענו למלון Hotel Angeleno מלון בלב העיר, קרוב להכל ( בנסיעה עם רכב) - למלון יש חניה שמצריכה תשלום ( 40 דולר ליום, מבאס אבל שווה את המחיר) - מלון מהמם גדול, בריכה גדולה, לא עמוס בכלל, שירות טוב. יש גם האפי האוור :-) - שימו לב שאם אתם מזמינים את המלון - תוודאו שזה עם ארוחת בוקר

במלון עצמו יש בית קפה, והקפה שם אחד הטעימים שטעמתי בארצות הברית. ממליצה בחום !

השארנו את הדברים במלון, לא בזבזנו זמן וישר יצאנו לטייל. נסענו ישירות לבוורלי הילס, שם הסתובבנו עם האוטו בין עצי הדקל המפורסמים כדי לחוש את האווירה. חנינו את הרכב בחניה הראשונה שמצאנו ויצאנו להסתובב ברגל.

בוורלי הילס

אפשר להסתובב גם איפה שיש את כל החנויות היקרות. אותנו זה פחות עניין וגם פחות מתאים לילדים.

אכלנו בדיינר ממש טעים, עם שירות פשוט מעולה וכולם התלהבו שאנחנו מישראל שם. לדעתי המקום שייך ליהודים. למקום נקרא Nate'n Al'sשם קנינו בסוף קינוח המתאים לאווירת החג - יום העצמאות 4th of July

מתוקה אוכלת מתוק

משם כמובן יצאנו ישירות לשדרת הכוכבים. וחנינו באחת החנויות הצדדיות. הלכנו לאורך השדרה וניסינו לזהות שמות מוכרים (די קשה במיוחד לילדים שלא מכירים את רוב הכוכבים...).
השדרה מלאה בחנויות של מזכרות תיירותיות. אנחנו פחות בקטע, לכן לא התעכבנו.
המשכנו לכיוון תיאטרון הדולבי הסמוך לתיאטרון הסיני. תאיטרון הדולבי הוא המקום שבו נערך טקס האוסקר וברחבת התיאטרון הסיני נמצאות הטבעות הידיים והרגליים של כוכבים מפורסמים. שם הסתובבנו כשעה וחצי. אפשר ללכת מאחורי תיאטרון דולבי משם יש תצפית יפה על השלט הידוע של הוליווד.

תאטרון הסיני
מול כוכב מיקי מאוס - שדרת הכוכבים

לא אשקר, היה קשוח לטייל איתם, הרחוב עמוס מאוד, הילדים היו עייפים ובקושי אפשר לעבור שם ולטייל עם עגלת תינוק. פחות נהנו שם. קנינו לעצמינו משהו לאכול לארוחת ערב וחזרנו למלון, לנוח קצת בבריכה הכיפית שלו.

בריכת המלון - ANGELENO HOTEL

3.7.23 - יוניברסל סטודיוס!

אני אהיה כנה ואגיד שלזה חיכיתי ! אחרי ארוחת בוקר קלה נסענו ישירות ליוניברסל סטודיוס. הגענו יחסית בקלות לפארק חנינו את הרכב בתוך החניון שלהם. מכיוון שהיו לנו כרטיסים דיגיטלים מראש, הלכנו ישר לכניסה ושם נכנסנו. ( משלמים רק מגיל 3 ומעלה - לכן הקטנה לא שילמה)

ממליצה - להוריד את האפליקציה של הפארק לפני כן. שם תוכלו לעקוב אחר שעות המתקנים וכל מה שקשור לפארק- יש שם גם מפה.

בילינו מהבוקר עד אחר הצהרים.
יש שם מתקנים לכל גיל. הילדים הגדולים נכנסו כמעט לכל מתקן שהיה קיים שם ( הכל שם לפי גובה), התורים היו יחסית מהירים. עד כ -45 דקות למתקן. המתקן הכי ארוך היה של פארק היורה - שעתיים וחצי המתנה. אני והבן שלי חיכינו שם - הוא ממש רצה - דווקא הפתיע וחיכה בסבלנות.

יוניברסל סטודיוס - איזו חוויה נדירה !

לאחר מכן הלכנו להתרענן שוב בבריכת המלון עד הערב, אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון. היה יום לנו ארוך מאוד

4.7.23 - 4th of July - המפורסם - סנטה מוניקה

בצהריים המאוחרים, נסענו לטייל בסנטה מוניקה פיר - מקום נחמד אבל עמוס מאוד (!) - כנראה בגלל החג.

היה ממש קשה למצוא חניה, אבל לבסוף מצאנו חניה והגענו למזח. יש שם טיילת נחמדה, היו זיקוקים, מופעים. הסתובבנו קצת בפארק השעשועים שיש שם, אכלנו פיצה וחזרנו למלון.

סנטה מוניקה פיר - קליפורניה
סנטה מוניקה

5.7.23 - מוזיאון ההיסטוריה של הטבע לוס אנג'לס

מוזיאון ההיסטוריה של הטבע לוס אנג'לס (Natural History Museum of Los Angeles) הוא אחד המוזיאונים הפופולריים ביותר במחוז לוס אנג'לס, זהו המוזיאון הגדול ביותר במערב ארצות הברית אשר עוסק בתולדות הטבע, עם יותר משלושים וחמישה מיליון פריטים. היום הוא נחשב לאחד האטרקציות הפופולריות עבור תיירים מכל רחבי העולם שמגיעים לטייל בעיר המלאכים, זוהי אטרקציה מאוד פופולרית עבור משפחות עם ילדים, לכן מומלץ לתכנן את הביקור שלכם במוזיאון מראש.

פרפרים פרפרים - מוזיאון ההיסטוריה של הטבע לוס אנג'לס
אמאלה ! - מוזיאון ההיסטוריה של הטבע לוס אנג'לס

את הביקור במוזיאון ההיסטוריה של לוס אנג'לס כדאי לתכנן מבעוד מועד ולקנות את הכרטיסים מראש באינטרנט במיוחד אם אתם מתכוונים להגיע לעיר בעונת השיא ( כמו שאנחנו הגענו), מחיר של כרטיס כניסה כולל כניסה למוזיאון ההיסטוריה של לוס אנג'לס ללא הגבלת זמן.

אפשר לבלות בכיף מספר שעות בין התערוכות המסקרנות, יש במקום את כל השירותים הנדרשים כולל מסעדה שמקבלת ביקורות מעולת על ידי מבקרים יש שם גם תפריט ילדים מעולה, המוזיאון נמצא באזור מרכזי של העיר וניתן להגיע אליו בקלות בתחבורה ציבורית, אם אתם מתכננים להגיע עם רכב יש במקום מספר חניונים שתוכלו להחנות שם.

אני יכולה להגיע שבילינו שם יום שלם ולא הרגשנו את הזמן. ממליצה בחום ללכת לשם, במיוחד עם ילדים.

אטרקציות נוספות שאפשר לעשות ב- LA :

שוטטות בחוף וניס ובמסלול הליכה ב -canal (בתים ציורים הבנויים ליד תעלות מים כמו ונציה). מדאם טוסו, מוזיאון המדע , הגרוב ושוק האיכרים.

תובנות מהטיסה והיום הראשון-

1. להכין חולצות לטיול, זה ממש מגניב . אנחנו לא הכנו, אבל ראינו משפחות אחרות שכן הכינו, וזה הגניב אותנו בקטע טוב!

2. לטוס ישיר- עולה יותר ומשתלם מאוד!

3. לקנות משהו מתוק לילדים בדיוטי פרי לקחת למטוס.

4. לקחת לטיסה בקבוק מים ריק- הטיסה נורא ארוכה וכל פעם ללכת להביא מים לכולם זה מתיש, שווה שיהיה בקבוק קטן שממלאים אותן על תחילת הטיסה ויש שקט.

5. אם רוצים נשנושים יש בחלק האחורי של המטוס- תפוחים וקרקרים, שתייה קרה וחמה.

6. במטוס קר חייבים לקחת עליונית.

7. אם הגעתם ללילה אחד - שלוש לפני שאתם הולכים לקחת את הקראוון , אפשר להכין מזוודה אחת לפתיחה, עם הציוד הנדרש ליום יומיים. לא חייבים לפתוח את כל הציוד שהבאתם איתכם.