טסנו לצכיה - זוג עם ילדון בן 3.5 ותינוק בן חודשיים וחצי.

בשבת בלילה הגענו לפראג, טסנו עם smart wings והיה בסדר גמור. הטיסה יצאה בזמן , ועברנו ממש מהר בביקורת גבולות וגם המזוודות הגיעו במהירות. די מפתיע יחסית לסוף אוגוסט אבל כנראה שככה זה בטיסת ערב בשבת.

התאכסנו בדירה בstepanska 36 , בפראג 1, ממש דקה מהעיר העתיקה. דירה מרווחת ונעימה עם מעלית (חיוני לנו עם עגלה) אבל הבניין עצמו לא נעים , הכניסה אליו לא סימפטית בכלל, במיוחד בלילה.

ביום הראשון בבוקר סיירנו בפראג- בעיר העתיקה, בגשרים, פארקים ירוקים (בארי האכיל את הברווזים באי ostrov וגם טבל את הרגליים במים והיה בעננים) , קנינו לו בבושקה, ונכנסנו לאטרקציה הזו שנכנסים לכדור גדול ששט במים (כיף!). בצהריים חזרנו לדירה גמורים מרוב הליכות.

אחרי הצהריים הלכנו ברגל עד הגשר ועלינו לשיט. מאחר והיינו עם עגלה בחרנו בספינה גדולה יחסית . היה בסדר, לא מסעיר במיוחד אבל נחמד, בארי מאוד התלהב.

בדרך חזרה אכלנו ארוחת ערב באי קמפה, מסעדה נחמדה בשם romantic garden. האוכל היה די טוב והיה להם המבורגר צמחוני ( חתיכות טופו בלחמניה עם פסטו). פראג עצמה בניגוד לצפון , מאוד ידידותיתלטבעונים וצמחונים.

חזרנו ברגל, האורות בלילה על גשר קרל מהממים, אכלנו קיורטוש (נחמד, לא הבנתי מה ההתלהבות הגדולה) והתרסקנו למיטה.

היום השני: קמנו בבוקר, אכלנו בדירה ויצאנו לכיוון מצודת פראג. המצודה מרשימה ביותר אבל היה ממש חם והילדון לא כזה התעניין, אז טיילנו קצת במצודה, בגנים (נחמדים, כבר ראינו יפים יותר) ויצאנו. בדיוק כשיצאנו ראינו את תהלוכת המשמר צועדת להחלפת המשמרות :)

ישבנו במסעדה שהייתי ממליצה עליה אם לא הייתי מגלה חתיכות עוף בסלט הצמחוני שהזמנתי :/

משם המשכנו למנזר סטרהנוב ומוזיאון המיניאטורות- שניהם יפים וקצרים יחסית. מומלץ :) וחזרה לדירה לשנ״צ

אחר הצהריים הלכנו להמליס. חנות מטורפת. היינו שם שלוש שעות עד שסגרו ולא נמאס... אכלנו ארוחת ערב במסעדה נממש כיפית ליד הדירה, רוב האנשים שם היו מקומיים והאוכל טעים ואווירה מגניבה. שוב הלכנו לישון ממש מאוחר...

יום שלישי:

בבוקר הלכנו לעיר העתיקה. כיכר העיר מהממת . המון מבנים מיוחדים, נכנסנו לכנסיית סנט היקולאס, כנסיית טין, טיפסנו במגדל השעון - נוף מהמם מלמעלה וטיפוס לא קשה מדיי (המעלית היתה מקולקלת ולכן השארנו את העגלה למטה). כמו כן טיילנו אל הרובע היהודי ורכשנו כרטיס משולב, מומלץ... לצהריים אכלנו במסעדה ״יוקרתית״ יחסית- אוכל מושלם אבל מנות קטנטנות... ושירות אנטיפטי... בארי קיבל מכה במצח מהשולחן ובכה בקולי קולות, לא ממש היינו האורחים הכי רצויים שם ;) חזרנו לשנ״צ במלון והחלטנו שאחר הצהריים יהיה רגוע בלי נסיון להספיק אטרקציות.

אחר הצהריים שאלנו את בארי מה מתחשק לו לעשות- הוא רצה ספא דגים (הילד בן 3 וחצי...) הלכנו לשם, הצוות, צחק בטירוף וחייבו רק את ליאור לשלם כי היו בטוחים שבארי ייבהל מהדגים ולא ירצה, אבל להפתעתנו הוא ממש נהנה!!! בינתיים לקחתי את יוני והלכתי לשתות קפה בסטארבאקס, ואז ליאור לקח את שניהם להמליס שוב (לא הספקנו את בית הפרפרים) שוב ואני חזרתי לעשות פוט מסאז׳ - היה מעולה!!! לארוחת ערב אכלנו ברשת באגט בולברד- די טעים- וחזרנו מוקדם לדירה.

מחר נוסעים לצפון!

יום רביעי

בבוקר קמנו מוקדם , השארנו את המפתחות בדירה והלכנו לאסוף את הרכב שהזמנו מאופרן. חייבת לציין שהשירות של באדג׳ט לא מוצלח במיוחד. אין אף אחד שעוזר, והכי חוצפה זה שהזמנו כיסא בטיחות וסלקל- ושילמנו תוספת של 40 יורו עבור כל אחד מהם- הסלקל היה אבל הכיסא לא. למרות שוידאנו מולם מראש שיש במלאי, הביאו לנו בוסטר. אחרי דין ודברים מצאו במחסן כיסא ממש ישן ולדעתי גם פג תוקף אבל הסתפקנו בו.

נסענו לפארק מירקולום- פשוט מדהים!!! פארק ענק מלא באטרקציות לילדים- אטרקציות מים, טירות, חבלים, קירות טיפוס, אומגות, נדנדות, פשוט שפע מטורף. כניסה עלה 25 שח ליחיד. בארץ היה עולה כנראה פי ארבע... למרות שאוגוסט , ושמגרש החניה היה מלא, העומס לא הורגש בכלל. בארי היה בעננים!

משם נסענו לבקתה ששכרנו בעיירה krasne מקום מקסים!!! כל הוילה עמדה לרשותנו ,יש שם המון בעלת הבית ממש נחמדה . הלכנו לסופר וחאחר מכן עשינו מדורה ועל האש , היה נפלא!

יום חמישי

בבוקר בילינו קצת בבית ובחצר (אכלנו שזיפים מהעץ), ואז נסענו לצוקי פרחוב. מסלול משגע!!! עשינו את המסלול הירוק, יוני היה במנשא ובארי הלך את כל המסלול בעצמו . נופים מדהימים והסלעים מרשימים ביותר. לקח לנו כשעתיים וחצי. מומלץ ביותר! בסיום המסלול נשארנו לארטיקים וארוחת צהריים, ניסיתי להבין מה המנה הצמחונית אולם המוכרת לא דיברה אנגלית ואני לא מדברת צ׳כית... היא כן הבינה את המילה vegeterian אז קיויתי לטוב... בסוף קיבלתי לביבות תפוחי אדמה ולחמניה שבתוכה מעין קציצת גבינה.

משם המשכנו הביתה לנוח ובערב הלכנו למסעדה בשם pulmesic grill and pasta ביאבלונאץ נאד ניסו. מסעדה מצוינת עם מבחר מנות (גם צמחוניות!), שירות טוב ואווירה נעימה. חזרנו הביתה שבעים ומרוצים.

יום שישי

בבוקר החלטנו לנסוע להארחוב. נסיעה מקסימה, עשינו קודם את הרכבל שהיה מקסים, למטה יש מתקני שעשועים שבארי ממש נהנה מהם, למעלה נוף מהמם, עשינו מסלולון של כמה דקות ובארי שיחק עם ילד ישראלי בגילו וממש הצטער להפרד ממנו.

כשירדנו למטה פתאום שמנו לב שלא נשאר לנו אפילו טיטול אחד בתיק! למזלנו היה בית מרקחת במרחק 200 מטרים מהרכבל כך שקנינו טיטולים ונסענו למפלי מומבלסקי. נסיעה של עשר דקות. הליכה נחמדה ומוצלת ביער עד למפלים . המים קפואים!!!!!

כשיצאנו מהמפל נכנסנו למסעדה הסמוכה, ממש יפה בסגנון ישן כזה של עץ כהה ווילונות משובצים, אבל מלאה פרוות שועלים (אמיתיות, כולל הפרסות שלהם) . מחזה די עצוב. שאלנו מה צמחוני וקיבלנו מרק דלעת ממש טעים ופנקייקים ברוטב אוכמניות ושוקולד, מומלץ :)

חזרנו הביתה, גמורים... שוב עשינו מדורה ועל האש והלכנו לישון ב8 בערב 🤭

יום שבת

למחרת בבוקר נפרדנו מהבקתה שלנו ונסענו למבוך הסלעים- בסדיצה. בהתחלה חשבנו לוותר עליו כי חשבנו שהוא דומה לפרחוב אבל הלכנו בכל זאת ואנחנו ממש שמחים על כך. איזה מסלול מהמם וכיפי!!! המסלול מתפתל בין הסלעים העצומים כמו מן מבוך ואפשר לטפס עליהם ולשחק מחבואים. המסלול כולו מוצל ולא קשה בכלל. ממליצה בחום. אחר כך רצינו ללכת למאלה סקאלה רק כדי לשכשך בנחל אבל לא מצאנו חניה . בסוף נכנסנו למתחם קמפינג אבל היה די מעאפן, לא היה דשא ושירותים והמקום היה די מוזנח. אחרי טבילה מרעננת בנחל התחלנו בנסיעה לשפינדלרוב מלין.

הגענו לפנסיון שהזמנו, הכי ציורי שיש! גם העיירהמקסימה. ירדנו למטה ברגל לאכול א.ערב. אכלנו במסעדה המקסיקנית- בניגוד להמלצות החמות עליו אנחנו נפלנו על מלצר נוראי כך שפחות נהננו..

יום ראשון

למחרת החלטנו ללכת לאקווהפארק בשפינדל. הגענו לפארק אבל העובדות שם היו פשוט נוראיות. אני חודשיים אחרי לידה , עם תינוק קטנטן, ולא התכוונתי להכנס למים, קניתי כרטיס אבל רק רציתי לשבת על שפת הבריכה לתצפת על בעלי והגדול. אלא שהעובדת שהיתה שם לא נתנה לי להכנס בלי בגד ים, כשאמרתי שאין לי ניסתה לחייב אותי לקנות מהם ביקיני. במשך דקות ארוכות ניסינו להבהיר לה שאני לא מתכוונת להכנס למים אבל היא פשוט התעצבנה עלינו והתחילה לדפוק על הדלפק אז התעצבנו והלכנו. בארי קצת התאכזב אבל הבטחנו לו פארק שעשועים אחר וגלידה.

ממול היה הרכבל של הר המדיברן. עלינו בו, עד שהגיע הרכבל בארי שיחק במן גימבורי קטן וחמוד שהיה שם והתלהב מדוב ענק שהסתובב שם ונתן לו חיבוק. הנוף מלמעלה מקסים! עשינו מסלול חמוד מאוד עם הרבה אוכמניות ופרפרים בדרך עד לתצפית (המסלול קצר אבל עם עלייה די מתישה), וחזרנו בחזרה.

כשהגענו למלון שלנו זכינו לאחד מרגעי השיא בטיול- שני הילדים נרדמו וגם אנחנו תפסנו שנ״צ :)

אחר הצהריים עשינו טיול לעיירה ליד הנהר (המים קפואים) ואכלנו ארוחת ערב במסעדה איטלקית מקסימה בשם locale fiury. מסעדה מצויננת ! אוכל נהדר וממש כיף לשבת בפנים! כל מה שהזמנו היה מצוין (מרק מינסטרונה מעולה, דגים מאוד טעימים, טירמיסו מושלם) והמלצרים מקסימים.

חזרנו הביתה שבעים ומרוצים :)

יום שני

קמנו ממש מוקדם וב7 כבר היינו בדרך לאדשפך. התלבטנו אם לנסוע כי זה רחוק אבל החלטנו לעשות עצירות בדרך. בפועל שני הילדים נרדמו תוך דקה ולכן נסענו ישירות לשם. מקום מדהים! המסלול הכי יפה בעיננו בכל צכיה ורואים גם שהצכים מאוד השקיעו בו, בכניסה עמדה מדריכה דובר אנגלית שכשרתה שאנו עם תינוק הסבירה לאן כדאי ללכת ואכסנה את העגלה במשרד שלהם. הלכנו את המסלול הירוק עד הצהוב, השייט (הגענו מוקדם ולכן לא היה תור כלל), וחזרה בירוק. פשוט מדהים, מסלול חובה. המסלול גם קליותר מפראחוב. את רובו, עד השיט, אפשר לעשות עם עגלה כי יש מעין שביל מדק.

חזרנו ועשינו גם המסלול הכחול שעובר מסביב לאדם- פשוט מסלול קצר וקסום, מכל פינה שלו נשקף הכחול הצלול והברווזים.

החול שם הוא כמו חול ים כך שבארי ממש נהנה לשחק בחול, רק קחו בחשבון שאסור להיכנס למים.

כשחזרנו קלטנו שאין מצב לעשות את מלאדי בוקי וצמרות העצים כי בארי עייף. עצרנו ליד מסעדה על הדרך (חמש דקות מהיציאה מאדשפך)- מסעדה מהממת- מעוצבת בצורה מקסימה עם אוכל טעים ומגוון ומשחקים לילדים, שם המסעדה karlina. פיצה ופסטה מצוינות. משם נסענו הביתה תשושים...

אחר הצהריים החלטנו לנוח קצת , שיחקנו בטרמפולינה שבפנסיון שלנו ואכלנו במסעדה האיטלקית מאתמול.

חשוב לציין שיש מכת יתושים בשפינדל ובארי חטף עקיצות בכל הגוף!!! קחו איתכם פניסטיל!

יום שלישי ואחרון לטיול....

בבוקר קמנו- היום האחרון לטיול... והתלבטנו מה לעשות. הטיסה שלנו רק ב23:00 אז החלטנו להתחיל לנסוע משפינדל לפראג ולעצור במקומות שייראו לנו בלי תכנון.

המקום הראשון שעצרנו בו היה העיירה jicin. עיירה מקסימה ועתיקה עם אוירה נעימה ומדרחוב חמוד שעשינו בו קניות :) לקחנו מפה ממרכז המידע ושיטטנו קצת. גן שעשועי מים מקסים וחינמי במדרחוב, פסלים ומזרקות, מגדלשעון מקסים, כנסיה יפה, פארק ירוק ומוצל , יש המון מה לראות שם ושקט ונעים. הצטערנו שלא ישנו שם במקום בשפינדל. שהינו שם ואחרי ארוחת צהריים המשכנו בנסיעה לפראג.