רציתי לראות את הזוהר הצפוני ןלעלות על אניה שוברת קרח.

כדי לתת רקע למסע אציג את עצמי: גמלאית בת 64, לא אוהבת להיות חלק מטיול מאורגן, אוהבת לרגן ולסדר לעצמי את לו”ז. מכיון שהחודשים פברואר מרץ הומלצו כחודשים בהם כדאי לבקר בלפלנד התחלתי לארגן את המסע כבר בנובמבר. נבירה באתיר אינטרנט, קריאת בלוגים והמלצות נוסעים אחרים נתנו לי מושג למה לצפות וחמה לעשות.

הכנות לפני: רכישת כרטיסי טיסה. טסתי דרך פראג להלסינקי (UP ן- CZECHAIR) .

מקום מגורים, שכרתי דירה ברוינמי (באמצעות אתר AIRBNB)

הזמנת כרטיס לשובר הקרח, יש להזמין כרטיסים מראש (http://www.visitkemi.fi/en)

רכישת בגדים טרמיים, כעצת נוסעים מנוסים, 2 זוגות מכנסיים, 2 זוגות חולצות, 3 זוגות גרביים, כפפות ומגפיים.

באמצעי פברואר יצאתי לדרך. טסתי דרך פראג להלסינקי, ומהלסינקי נסעתי ברכבת לילה, בתא מאוד נוח (כולל מקלחת ושירותים) ומיטה רכה לרוינמי (הדרך ארכה כ- 12 שעות), הנסיעה עברה מהר כשישנים. הגעתי לרוינמי ב- 07:30 האישה ממנה שכרתי את הדירה חיכתה לי בתחנת הרכבת מכיון שבאותו יום בשעה 09:00 הייתי צריכה לעלות על ההסעה לשוברת הקרח שעגנה בעיר קאמי במרחק נסיעה של שעה וחצי מרוינמי.

היה לנו זמן, לשתות קפה בבית קפה נחמד בקרבת הדירה, ולערוך הכרות קצת יותר מעמיקה בינינו.

בעלת הבית לקחה את החפצים שלי לדירה ואני עליתי על ההסעה לשוברת הקרח.

אחד מההנאות שלי בטיולים, הינו מפגש ושיחה עם אנשים מרחבי תבל. באוטו שהסיע אותנו ישבו לידי שתי בנות מסינגפור (באותו שבוע בקר ביבי נתניהו בסינגפור), נושא השיחה שלנו היה יחסי המסחר והכלכלה בין שתי הארצות.

בדרך עצרנו לביקור במלון הקרח, מלון שנבנה כל שנה מחדש, עשוי כולו מקרח (כולל המיטות), בבית הקפה של המלון שתיתי סיידר חם כדי להתחמם קצת.

המשכנו לשוברת הקרח, בתחילה עשינו סיור על האניה וגולת הכותרת היה קפיצה למים הקרים בתלבושת מיוחדת שמספקים באניה. – חוויה לא זולה על מיוחדת.

הדירה אליה הגעתי בערב ,הממה אותי, השקיפה על האגם הקפוא ומעבר לנהר יער, קשה היה לי להתנתק מהמראה, בפנים חם ונעים כשביד כוס שוקו חם ובחוץ הלבן של השלג והשקט שמשרה לובן זה.

למחרת בעצת בעלת הבית הצטרפתי אל מדריך מקומי שלקח אותי לפארק קורונה, לראות את המפלים הקפואים ולהנות מהליכה בשלג. למטיילים העצמאיים ממומלץ מאוד להשתמש בשירותיו הוא מכיר את האזור ויקח אתכם גם למסלולים ומקומות שידועים רק למקומיים (כתובתו: juha.koskiniemi@gmail.com.). כל היום הסתובבנו בטבע ונהניתי מהמראות.

למחרת נסעתי ל- SANTA CLAUS VILLAGE מקום נחמד- מלכודת תיירים – אבל כדאי לראות במקום זה גם מציינים את נקודת המעבר לחוג הארקטי. בכפר ניתן לעבור את כל האטרקציות של רכיבה על אופנועי שלג, נסיעה במזחלת המובלת ע”י איילים או כלבים וכיו”ב.

במהלך אחה”צ לקראת העזיבה, עשיתי סיור קצר בעיר (אין משהו מיוחד לכתוב...)

בלב עצוב עזבתי את הדירה הנחמדה, לרכבת לילה חזרה להלסינקי. שוב בעלת הבית באה לעזרתי, הזמינה לי מונית שלקחה אותי לתחנה.

עזבתי את רוינמי מבלי לראות את הזוהר הצפוני, הלילות והימים היו מעוננים ולא ניתן היה לראות את הכוכבים. עם זאת נהניתי מאוד מהמסע ללפלנד.

ב- 10:00 בבוקר הגעתי להלסינקי. השארתי את המזוודה בתחנת הרכבת לשמירת חפצים ויצאתי לתור את העיר. ב- TOURIST INFORMATION המליצו לי לקחת אוטובוס כדוגמאת HOP ON HOP OFF אלא שמבקרה זה לא יורדים מהאוטובוס בגלל הקור. באוטובוס נעים וחם מקבלים הסבר על האתרים המענינים ונותנים אפשרות לצלם.

אח”כ עליתי על מעבורת לאי SOUMENLINA נבנה ע”י השבדים כמבצר ימי, עד היום משמש בסיס לצי הפיני . מקום מעניין.

ב- 17:00 התייצבתי בנמל בהלסינקי עליתי על מעבורת שתקח אותי לשטוהלום. השייט במעבורת חוייה בפני עצמה. מומלץ מאוד.