טיול זוגי לדרום איטליה- התקופה היא מחוץ לתקופת התיירות – היו מקומות שהיו תיירותיים ומלאים באנשים גם בתקופה הזאת, וחלק מהמקומות היו די שוממים ככה שכל ההמלצות מבוססות על חודש נובמבר שהוא פחות תיירותי. מזג האויר היה בסה"כ רוב הזמן בסדר, לבוא עם לבוש ארוך גם דק וגם עבה, כובע צמר, מעיל טוב, וגם ג'קט קצת קליל יותר אבל עדיין מחמם, מטריה (בקושי השתמשנו אבל מומלץ כי מידי פעם ירד גשם קל לכמה דקות) בבוקר ובערב היה קריר עד קר, בשעות היום היה נעים ולפעמים היה לנו אפילו ממש חם. איזור קמפניה היה יותר חם מאיזור פוליה. מחשיך די מוקדם בשעה 17.30 כבר חשוך.

סידורים ומידע כללי

מלונות – כל מקומות הלינה הוזמנו מראש באתר בוקינג.

הזמנת מט"ח מבנק הפועלים שאוספים בשדה התעופה :  https://order.flymoney.com/

טיסת הלוך לנאפולי עם איזיג'ט-

מבחינת נהלי קורונה (מחוסנים) –

כשבועיים לפני הטיסה מילאנו את הטופס כניסה לאיטליה EU Digital Passenger Locator Form (dPLF)

כיומיים לפני הטיסה עשינו בדיקת קורונה בדרייב אין בשדה התעופה נתב"ג.

יום לפני הטיסה מילאנו הצהרת נוסע יוצא מישראל

בפועל – לא ביקשו כמעט אף מסמך, לא באיטליה ולא בישראל. ביציאה מישראל רק הראינו דרכון ותעודת מתחסן, בכניסה לאיטליה ביקשו רק דרכון.

טיסת חזור לתל אביב עם רינאייר-

כיומיים לפני הטיסה עשינו בדיקת קורונה במעבדת סינלאב בנאפולי- יצאנו שליליים

יום לפני הטיסה מילאנו הצהרת נוסע נכנס לישראל

בכניסה לארץ עשינו בדיקת קורונה בשדה התעופה נתב"ג.

בפועל – באיטליה ביקשו להציג דרכון, תעודן מתחסן וטופס כניסה לישראל.

בישראל רק דרכון, לא ביקשו כלום מעבר לזה. וכמובן בדיקה עשינו בשדה. אף אחד לא ביקש להציג את הבדיקה שעשינו בסינלאב.

חזרנו הביתה במונית בערך ב 21 בערב, התוצאה של הבדיקה (שליליים) הגיעה כבר בלילה בערך ב 1 בלילה כולל אישור סיום בידוד ממשרד הבריאות.

סים עם אינטרנט ודקות שיחה  בעבר הייתי מגיעה ליעד ורוכשת סים מקומי. לפני כמה שנים פלאפון יצאו עם "גלובל סים" , סים שמיועד להרבה מדינות בעולם במחיר ממש משתלם ונוח. השתמשתי בו כבר כמה פעמים ולא היו שום בעיות מיוחדות. אפשר להטעין אותו מראש או בכל רגע נתון ולשמור אותו לנסיעות הבאות ככה שלא צריך כל פעם לקנות סים חדש, אין דמי מנוי, משלמים מראש על החבילה וזהו. כל חבילה תקפה ל 3 שנים בערך . כל המידע באתר של פלאפון, לפעמים יש הנחות דרך כרטיסי האשראי. המינוס שכן מצאתי לכרטיס, זה שאי אפשר לקבל הודעות SMS. כל השאר עובד רגיל כאילו אנחנו בארץ כולל ווייז, וואטסאפ וכל שאר האפליקציות.

השכרת רכב   השכרנו מראש רכב מאתר שאני בדרך כלל אוהבת להזמין ממנו https://www.economycarrentals.com/he

המחירים שם כוללים הכל- כולל אם יש תשלום על החזרת רכב במקום שונה, לא כולל ביטוח ביטול השתתפות עצמית ותוספות שיש שם פירוט באתר.

השכרנו ג'יפ קומפאס מחברת Leasys –בהגעה לשדה התעופה בנאפולי יוצאים מהטרמינל וממשיכים ישר עוברים את הכביש שם יש שלט שכתוב שם את כל חברות ההשכרה- יש שם שאטל שיוצא בתדירות גבוהה ולוקח את האנשים לאיסוף הרכב. (רק סיקסט נמצאים בשדה התעופה עצמו, כל שאר החברות זה לנסוע עם השאטל). הגענו לדלפק חברת ההשכרה- לאחר כל הסידורים קיבלנו שידרוג לג'יפ צ'ירוקי שליווה אותנו בהנאה רבה כל הטיול. החזרת הרכב היתה באותו המקום ,שם קיבל אותנו נציג שבדק הכל ונתן לנו אישור על החזרת הרכב תקין. היו שם ממש בסדר גמור כך שאנחנו יכולים להמליץ מאוד על החברה הזאת להשכרת רכב, וגם מחיר ההשכרה היה ממש טוב, זולים יותר משאר החברות בדיל שלקחנו.

הנהיגה באיטליה די דומה לחוקים בארץ רק ששימו לב כאשר אתם ברמזור פונים שמאלה ויש לכם אור ירוק- יכול להיות שגם לתנועה הבאה ממולכם יש אור ירוק ולכן אתם צריכים לתת זכות קדימה לתנועה שבאה ממול ורק אז לפנות שמאלה. בכלל עדיף תמיד שצמתים לוודא שאין רכב מתפרץ כי זכות קדימה שם זאת "המלצה בלבד". ראינו בדרך הרבה מקומות שישי עבודות בכביש ואז הדרכים מסומנות בהתאם. לפעמים נתקלים פתאום ברמזור אדום קטן בצד (לא בצומת..  סתם בצד הכביש)- זה רמזור של עבודות בכביש- צריך לעצור בו- בצד השני שלא נראה לעין יש גם רמזור ככה שאם לכם יש אדום להם יש ירוק. פשוט לחכות עד שהרמזור מתחלף אדום. יש שם מצלמות בלי סוף... לשים לב למהירות המותרת. ודבר נוסף. תשאירו תמיד כסף קטן לכבישי אגרה, יש שם רק מכונות ואין בן אדם לדבר איתו וגם אם בטעות תראו שם אחד כזה הסיכוי שהוא דובר אנגלית שואף לאפס. אז כסף קן תמיד חשוב בארנק.. את המטבעות שמים במכונה בתא שנפתח כלפיכם ואת השטרות (הקטנים) מכניסים לחריץ כמו של כספומט שנמצא משמאל לתא.

ביטוח ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור באירופה -  https://carinsurent.com/?wpam_id=4

עשיתי שם את הביטוח ביטול השתתפות עצמית לאחר קריאת המלצה באתר הזה : https://www.fly.tooty.co.il/%d7%91%d7%99%d7%98%d7%95%d7%97-%d7%90%d7%a7%d7%a1%d7%a1-%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%94%d7%9e%d7%9c%d7%90/

אפליקציית ניווט ווייז - עבד מעולה כולל התראה לכניסה של אישורי ZTL

חניות באיטליה  מומלץ להוריד את אפליקציית EASY PARK – אפשר להגדיר שם את מספר הרכב השכור ולשלם על חניות בכרטיס אשראי דרך האפליקציה, כמו פנגו שלנו בארץ.

מקומות החניה, מסומנים בצבעים שונים :

לבן (או ללא סימון) - חניה חופשית.

כחול – חניה בתשלום לפי השעות המצוינות בתמרור המוצב בתחילת השורה. יש מדחנים ברחוב. אל תאמינו לאף אחד אם פתאום קופץ עליכם מישהו שמבקש תשלום על חנייה כאשר אתם מחנים בסימון כחול- זאת מלכודת תיירים.

כתום/צהוב - רק לדיירים של האזור, החניה אסורה בשעות מסוימות, לפי התמרור.

ברוב איטליה בימי ראשון או בימי חג או בין השעות 13:00 עד 15:00  החניה היא חינם בסימון כחול.

שימו לב למה שכתוב בשלטים--- כל השלטים רק באיטלקית לכן מומלץ שיהיה בטלפון גם את

אפליקציית Google translate שבה יש אופציה לצלם ובמקום לראות תרגום לעברית (משובש אבל יעיל עדיין) וגם את אפליקציית Lens שבה אפשר לצלם , זה שומר כתמונה ואז מתרגם מה שרשום בתמונה – יותר נוח אם צריך לקרב את הצילום.

קורונה בדרום איטליה- הם שומרים על מסיכות במקומות סגורים מסויימים, בהרבה מקומות קטנים אנשים היו בלי מסיכות. תו ירוק ביקשו רק במקומות היותר מכובדים- מוזיאונים גדולים או אטרקציה יותר מוכרת. במסעדות כמעט ולא ביקשו, בכל הטיול הצגנו תו ירוק אולי 5 פעמים במסעדות. במקומות פתוחים בד"כ בלי מסיכות למרות שהיו כאלו שכן הולכים עם מסיכה ברחוב. בגדול, הרבה מאוד לא מקפידים שם על מסיכות ולא מעירים למי שלא שם מסיכה, גם אם זה מקום סגור. כך שהקורונה כמעט ולא מורגשת פרט למסיכות, וגם זה על חצי קלאצ'....

קישור לאתר משרד הבריאות האיטלקי , נהלי קורונה : https://www.salute.gov.it/portale/nuovocoronavirus/dettaglioContenutiNuovoCoronavirus.jsp?lingua=english&id=5412&area=nuovoCoronavirus&menu=vuoto&fbclid=IwAR3mdtn9qDa3Wq0byeyvP6oS1FHiM--EL6WxYpSTag4XuInorMmvrOXsmj4

אפליקציה GreenPass להכנסת התו הירוק הישראלי https://greenpassapp.eu/

בארץ רק סרקנו את התעודת מתחסן שלנו וזה עולה לאפליקציה, בכל מקום שסרקו עבר בלי בעייה.

ביטוח בריאות כולל כיסוי קורונה – דרך AIG (יש הטבה למי יש חשבון בבנק לאומי)

באופן כללי, האיטלקים לא יודעים אנגלית, לא היה קל לתקשר איתם אבל הם ברובם סופר נחמדים ויעשו הכל כדי שנצליח להבין אחד את השני. הרבה מקומות הרגשנו שמאוד לא נגישים לתיירים מבחינת השפה, אין אנגלית והם לא ממש מסבירים למי שמגיע למקום בפעם הראשונה בחייו מה הולך סביבו. דבר שגרם לנו לפעמים לקצת בילבולים כי הם מדברים אלינו רק באיטלקית ואנחנו לא מבינים כמעט מילה ממה שהם אומרים. הסתדרנו כמובן בסופו של דבר, אבל לא היה פשוט.

נאפולי- זה עולם אחר לגמרי, אין לנהגים שם שום חוקי נהיגה, ג'ונגל של ממש.. נוסעים באדום, המסלול הוא רק המלצה עבורם, כולם חותכים שם את כולם, ברקס הם לא שמעו עליו מעולם כנראה – נכנסים לצמתים גם כשיש להם תמרור עצור בפול גז , נוסעים בכיכרות בכיוון ההפוך... לכן המסקנה שלנו היא שאין שום צורך להיות עם רכב בנאפולי, להשתמש רק בתחבורה ציבורית- בכל חנות "טבק" אפשר לקנות כרטיסים לתחבורה הציבורית, יומי או חד פעמי. יומי עלה 4.5 יורו לאדם. העיר מאוד לחוצה והכל תוסס וחי שם, צריך פשוט להתחבר לכל הרעיון שלה. 2-3 ימים בנאפולי עצמה מספיקים לגמרי למצות אותה.