לוס אנג'לס (שני לילות): שדרת הכוכבים: בערב הראשון טיילנו בשדרת הכוכבים הססגונית. לצד אורות ומסעדות יש בשדרה מופעי רחוב ואנשים המתחפשים לדמויות מוכרות, לצידן אפשר להצטלם בתשלום. התארחנו ב Motel 6 הממוקם כ 200 מטרים ממרכז השדרה (עלות של 100 דולר ללילה לחדר משפחתי). Universal studios: מומלץ להגיע ב 8:30 בבוקר לפני התורים הארוכים. מאד מומלץ להתחיל עם המתקנים, בהם יהיו תורים ארוכים מהצהריים והלאה (למשל שעה וחצי המתקנה למתקן רכבת ה Simpsons), ורק משעות הצהריים להיכנס למופעים. המופע היפה ביותר -; מופע המים -; Water world. Rodeo road: מי מאתנו שמעוניין להתחכך בעושר של בוורלי הילס יכול לנסוע ל Rodeo-road. לצד חנויות היוקרה, מכוניות יוקרה ולימוזינות. ישנם סיורים רבים לתיירים על אוטובוסים שעובריםלאורך הרחוב ובשכונות הווילות. די מיותר. סאן דיאגו (שני לילות): La jola: טיול של כשעתיים לאורך החוף. צפייה בכלבי ואריות ים. למי שמעוניין ניתן לרדת לנקרה המזכירה במעט את ראש הנקרה. הירידה מתוך חנות בחלק הצפוני של החוף התיירותי במחיר של 4 דולר ליורד. כ 150 מדרגות ומגיעים לנקרה. Old city: אזור תיירותי נחמד להסתובב בלילה. לאלו מאתנו שמתעניינים ניתן לעלות על מוזיאון נושאת מטוסים הנמצא שם (כולל מטוסים), או על מספר אניות מפרש עתיקות הנמצאות ומרוכזות כמוזיאון ימי. Seeworld: האטרקציה הגדולה של סאן דיאגו היא ללא ספק Seeworld. הפארק היפה ביותר בו ביקרנו בנסיעה זאת (ומזיכרוננו גם מנסיעה קודמת). כדאי מאד להגיע לפארק מוקדם (ב 8:30) כשעדיין אין תורים. מומלץ להתחיל את היום עם המתקנים : רכבות הרים, מתקני מים וכדומה, מכיוון שמשעות הצהרים וגם בערב התורים ארוכים ויכולים להגיע ליותר משעה. את המופעים מומלץ לדחות לשעות הצהריים. מופעים שאסור לפספס: מופע הלוויתן Shamo, מופע הדולפינים, ומופע Sirc de la mer. מופע האריות אף הוא חמוד מאד. כביש 1 ומונטרי (לילה אחד). רצינו לבצע שייט קייקים לנקרות Ventura, אך לא התקיים שיט ביום בו נסענו. מומלץ לעלות על הכביש רק ליד הישוב San Luis obsipo . ניתן לעצור להפסקה בחוף Piscmo beabh . אלו מאתנו שמעוניינים יכולים לעלות לטירת Herst (בתשלום) -; די מיותר. בהמשך הדרך עוצרים כדי לראות את מושבת פילי הים כשמונה ק"מ מסן סימיון במפרץ ששמו Piedras Blancas. הכביש צמוד למצוק ומאד מפותל. לאלו מאתנו שרגישים לנסיעה מפותלת מומלץ לקחת כדור נגד בחילה לפני הנסיעה (פרמין). הכביש עובר לאורך מפרצים רבים, היפה בינם מפרץ Julia preiffer burns הסמוך לעירה Lucia. במפרץ מפל בגובה עשרות מתרים הנופל לתוך מפרץ ים, נופים מקסימים.כשעה לאחר המפל מגיעים לעיירות Carmel ו Montarey. במונטרי לקחנו שייט לצפייה בלווייתנים. העלות כ 25 דולר לנוסע. משך השייט כשלוש שעות. במהלך השייט צופים במספר לווייתנים ומספר דולפינים.קיימת במזח סירה נוספת במחיר של 35 דולר. הסירה השניה חדישה וגדולה יותר. במוטל קיבלנו קופונים שהקנו לנו הנחה של 3 דולר לנוסע. על דרך 17 מייל ויתרנו. מומלץ לא לוותר על דרך 17 מייל לתיירים שלא נסעו בכביש 1 והגיעו למונטרי לביקור מסאן פרנסיסקו. סאן פרנסיסו (שלושה לילות) מוזיאון המדע שב Peer 15: מומלץ מאד לילדים ולנוער. סיור על הרציף, מפיר 39 ועד דוכני הדגים שלאחר פייר 42. הליכה לאורך הרחב הראשי של China town. למי שמעוניין לבקר בכלא אלקטרז -; יש לרכוש כרטיס מבעוד מועד באינטרנט. נסיעה בקרונית יוצאת ממזח 42. אם יש תור ארוך מומלץ להתקדם שתי תחנות קדימה (עליה תלולה). שייט ל Alice Island . האי הינו שמורת טבע. היה בעבר בסיס של צבא ארה"ב. השיט לאי יוצא מכ 20 דקות נסיה מסאן פרנסיסקו. מחיר השיט כ 15 דולר. שכירת אופניים על האי תעלה 40 דולר ליום, או 12 דולר לשעה. יוסימיטי פארק (לילה אחד): הכניסה לפארק עולה 20 דולר לרכב עבור שבוע. לינה: הלינה בתוך הפארק מאד מבוקשת. בחודשי הקיץ צריך להזמין כ 8 חודשים מראש. המחירים יקרים מאד. יש גם אוהלים מסודרים (דומים לבונגלו) במחירים של כ 100 דולר ללילה. לאלו שלא מזמינים מראש ניתןללון ב El portal כ חצי שעה נסיעה מה Valley. קיימים בעיירה זאתשני מוטלים, האחר בשם cedar lodge והשני בשם Spring lodge.העלות לחדר משפחתי ל 5 נפשות הינה כ180 דולר ללילה. מעט רחוק יותר, במרחק של כשעה נסיעה מה Valey ניתן ללון בעירה לתיירם בשם Mariposa. בעיירה זאת מוטלים רבים וניתן להשיג חדר משפחתי בכ 100 דולר ללילה. טיולים רבים יוצאים מה valley. חונים בחניה ויצאים לטיולים באמצעות Shuttle חינמי. הטיולהרגלי המומלץ ביותר הינו ל Nevada falls דרך Vernal falls.מהנקודה בה מוריד השאטל את הנוסעים הולכים עד לנקודת הפיצול שלאחר נקודת מילוי המים האחרונה. מומלץ לפנות שמאל לכיוון מפלי וורנל, בדרך הקצרה (תלולה יחסית ויפה) למפלי נבדה. הדרך לא קלה, אך מתאימה למשפחות עם ילדים מעל גיל 5. סך העליה מסתכמת בכ 660 מטר. אלו שיתקשו יוכלו לחזור חזרה כבר לאחר מפלי וורנל במסלול מעגלי. רמת הקושי מזכירה את העלייה מנהל יהודייה. אלו שלא יתקשו ימשיכו למפלי נבדה. הירידה חזרה במסלול מעגלי בשיפוע מתון. את היום השני בילינו בירידה לעצי הסקויה העצומים. הירידה מ Merced grove בשביל שאורכו 2 ק"מ בשיפוע מתון עד בינוני. לאחר מכן נסענו ל Tenaya lakeבו ניתן להתרחץ (המים קרים). אפשר להיכנס לאורך האגם,בסופו יש ריכוז של מתרחצים. את ארוחת הצהריים אכלנו ב Toulumne Meadows. Beatty (לילה אחד) עיירה באמצע שום מקום, בדרך מיוסימיטי פארק ללאס וגאס. הדרך ארוכה -; 660 ק"מ (יצאנו מהצד המזרחי של הפארק), כך שאת חלקה העברנו בסוף היום השני בו שהינו ביוסימיטי פארק, ואת חלקה ביום ההגעה ללאס וגאס. ישנן עיירות נוספות בדרך בהן ניתן ללון. לאס וגאס -; עיר האורות (שלושה לילות) 10 אטרקציות מומלצות בלאס וגאס:

1. בלז'יו: מופע מזרקות מים ואורות בחזיתמלון בלג'יו. המופע מתקיים בשעות הערב מידי רבע שעה. בכל רבע שעה לפי מוזיקה של שיר אחר. מקסים -; לא לפספס. חינם.
  2. רחוב Fermont: כ 10 דקות נסיעה מה Strip . אזור ססגוני, המון מופעי רחוב, חלקם הזויים. מידי שעה עגולה מופע של מיליון אורות בתקרת הרחוב המקורה. מקסים. לא לפספס. חינם.
  3. מופע הסירות של Treasure island: מוצג 4 פעמים בערב. מצוין לילדים, מהנה גם למבוגרים. חינם.
  4. מופע הר הגעש בחזית מלון Mirage: מידי שעה עגולה בשעות החשיכה. יפה מאד, לא לפספס. חינם.
  5. מופעי קרקס במלון Circus circus: בתדירות של אחת לחצי שעה החל מ 11 בבוקר ועד השעות המאוחרות של הלילה. מקסים לילדים. חינם.
  6. ביקור במלון ונציה (Venice). אווירה קסומה תחת תקרה מלאכותית כחולה. שיט על גונדולה בתשלום.
  7. מגדל מלון Stratosphere:העליה והשימוש במתקנים בתשלום( בחינם לדרי המלון). גלישהחופשית מהמגדל מטה -; 110 דולר. שאר המתקנים מעוררי האימה שבראש המגדל בתשלום של 15 דולר למתקן, או 25 דולר חופשי ליום שלם לכל המתקנים לדרי המלון.
  8. תצוגת הקרישים במלון Mandalay bay: בתשלום במחיר של 20 דולר, ככל הנראה חינם לדרי המלון.
  9. נמרים ודולפינים במלון Mirage: בתשלום של 20 דולר, ככל הנראה חינם לדרי המלון.
  10. תערוכתמכוניות הפרארי במלון Weine: רק למי שחולה על פררי, בתשלום של 10 דולר, ככל הנראה חינם לדרי המלון.

מופע הלהטוטים במלון ריו בוטל במרץ 2013. לגבי מופעים בתשלום: לאלו מאתנו שלא מסתפקים באטרקציות המוזכרות, ניתן לרכוש כרטיסים למופעי האקרובטיקה והריקוד המפורסמים של Cirque du solei אוBlue moonבמחירים של 80-120 דולר לכרטיס (80 במבצע). יש גם מופעים מסוג אחר....... האוכלוסיה בלאס וגאס נראית בעלת עודף משקל גדול באופן לממוצע שראינו בטיול. בולט במיוחד עודף המשקל של מהמרים היושבים מול מכונות המזל ומכניסים רבעי דולר / דולר. ב"פינה" השניה ניו יורק: גם כאן ניכרת בעית ההשמנה, אך במימדים נמוכים באופן יחסי. קניות בלאס וגאס: בלאס וגאס קיימים שני Outlets, האחד בדרום העיר בסמוך לשדה התעופה והשני בצפון העיר. שניהם במרחק נסיה קצר ומופעלים על ידי אותה הרשת. המחירים בשניהם זולים, לפריטים שבהנחה. לדוגמא: ג'ינס Levis לילד עולה 28 דולר כולל המס. לצדם הפריטים שבהנחה יש פריטים רבים במחיר מלא. מגוון החנויות דומה מאד. הדרומי מועדף באופן משמעותי מכיוון ששדרת החנויות מקורה וממוזגת. שדרת החנויות בצפוני איננה ממוזגת, ומזג האוויר החם בלאס וגאסלא טורם לנוחות הקניה. מאידך, בשונה מהדרומי החניה במתחם הצפוני מקורה........... מרכז הקניות בלאס וגאס היו המקום הראשון בו הרגשנו עצמנו, לראשונה בטיול, מוקפים בהרבה ישראלים. ואם מגיעים גם לניו יורק, ומוכנים לנסוע חצי שעה הלוך וחצי שעה חזור (אם אין פקקים), האוטלט שבניו ג'רזי -; Jersey garden שסמוך לשדה תעופה שב Newark גדול ומגוון יותר באופן משמעותי, ברמת מחירים דומה, או מעט יקרה יותר מלאס וגאס. ב Jersey garden גם שתי חנויות עודפים של אברקרומבי(לילדים ולמבוגרים) שהיו מבוקשת על ידי ילדינו. מאידך, לטעמינו האוטלט בניו ג'רסי היה גדול מידי ואפשר ללכת בו "לאיבוד". לצד חנויות המותגים, עשרות או מאות חנויות נוספות. הכל בגדול. העדפתנו: האוטלט הדרומי בלאס וגאס. מחירים / קניות : לפני כ 18 שנים בקרנו בארה"ב. מאז המחירים התייקרו מאד. גלון התייקר מ 1.1 דולר לגלון לכ 4 דולר לגלון. המחירים במוטל 6 התייקרו פי 3-4. ארוחת בופה שעלתה 5 דולר במלונות לאס וגאס לפני 18 שנים עולה כיום כ 15 דולר. "מציאות" ניתן למצוא באוטלטים שבלאס וגאס, בתחום ההלבשה וההנעלה. גם האלקטרוניקה זולה. התחבורה הציבורית יקרה, כך גם כל השרותים / אטרקציות האחרות. טיסה: טסנו בחברת טורקיש איר. טיסות מאד נוחות במטוסים חדישים, כולל הקונקשן באיסטנבול (בהלוך יצאנו ליום טיול בעיר העתיקה של איסטנבול - כדאי). המחיר נמוך מחלופה של אל-על בערך בשליש. טיסת פנים של חברת דלתה רכשנו באינטרנט. ניווט: ה waze היה מצוין. חלץ אותנו מפקקים הן באזור ניו יורק והן באזור לוס אנג'לס.פשוט להפעיל, אין צורךבהתקנה נוספת. רק לקחת בחשבון שאין קליטה מחוץ לערים, ובין השאר על דרך 1 מסן פרנסיסקו ללוס אנג'לס,ביוסימיטי פרק ועד לאס וגאס. בחלק מאזורים אלו היה קו טלפוני אך לא 3G.ניתן להעלות את היעד המבוקש באזור בו יש קליטה, וכך נשמר המסלול בזכרון המכשיר גם כשאין קליטת 3G. לבוש ומזג אוויר: נסענו עם זוג אחד ארוך כ"גיבוי". הטמפרטורה בסן פרנסיסקו הצריכה לבוש ארוך. חולצה אחת לא הספיקה וקנינו סווצ'ר נוסף בצ'אינה טאון ב 15 דולר. בלאס וגאס היה חם, מאד חם. תקשורת: קניתי בארץ כרטיס של חברת Tak away ברשת T במחיר של 390 ₪ כולל מלשוח עד הבית. בארבעת הימים הראשונים עבד מצויין. מרגע שעברתי את מגבלת התקשורת במהירות נמוכה (500 מגה) הכרטיס חסם אפשרות של נקודת גישה אישית, המהירות היתה איטית מאד, שלא לדבר על כך שבחלק מהמקומות בהם הכרטיס של T לא קלט החלפתי לפלאפון והיתה קליטה. ניתן לקנות בשדות התעופה כרטיס חודשי כולל שימוש במידע 3G ושיחות טלפון ללא הגבלה ב 45 דולר. לינה: בכל המוטלים ניתן לשכן משפחה של 2 מבוגרים ושלושה ילדים בחדר אחד בו שתי מיטות זוגיות. לקנו אתנו מהארץ מזרון מתנפח ומשאבה דנית קטנה. הדבר מוזיל את הטיול, מול חלופה של שני חדרים, באופן משמעותי. את כל הלילות, למעט בלאס וגאס ויוסימטי פארק העברנו בחדר אחד במוטל (עברנו בין רשתות 6 ו 8, עם המיטה המתנפחת במחיר ממוצע של כ 100 דולר ללילה לא כולל ארוחת בוקר גם ב 6 וגם ב 8 ניתן לשכן שלושה ילדים בחדר אחד. מזון: ארוחה במסעדות מזון מהיר עלתה לנו כ 35-40 דולר. במסעדות שברמה שמעל כדוגמת Denies המחיר למשפחה של 5 נפשות יהיה כ 70 דולר. מבין המסעות ברמה זאת נבחרה על ידינו כמצטיינת Applebee's: אוכל מצויין ומגוון (לא רק ג'נק) ומחירים סבירים (יקר יותר במרכזי ערים). ארוחות בוקר ו/או ערב אפשר לקנות גם בסניפי AMPM או Eleven 7, או לקנות מוצרים ולאכול במוטל.