שלום לכולם,זוגתי ואני חזרנו מטיול עצמאי בארה"ב שהחל ב:2.5 עד:22.5 ,תוכנית הטיול נבנתה והתבססה על המון חומר שפורסם בפורום,פרסומים והמלצות באינטרנט,טיפים מהאתר וספציפית לניו יורק מהספר של לונלי פלאנט.

מפות ודרכי הגעה לנקודות ענין הורדתי מגוגל MAPSTREETוהכי חשוב מצאנו "חבר אמיתי" –GPS .

אני מציג כאן את הטיול שלנו בחלוקה לימים כפי שביצענו בפועל(כל אחד בהתאם לכושרו הגופני),אנחנו הלכנו המון ברגל כי רק כך סופגים באמת את המקום.

ניו יורק 4 לילות:

שכרנו מראש דירה במנהטן באיזור :UPER EAST SIDE דרך אתר:airbnb.com ,120$ ללילה,קרוב לסנטרל פארק והשדרה החמישית.

יום 1

- ברגל מהחלק הדרומי של סנטרל פארק לאורך השדרה החמישית וסטיות בהתאם לאתרים לשדרות:לקסינגטון ופארק אבניו,:מלון וולדורף אסטוריה המרשים,רוקפלר סנטר,אמפייר סטייט בילדינג,קתדרלת סנט פטריק(בשיפוצים),הספריה הציבורית,תחנת הרכבת הגדולה והמרשימה:גרנד סנטרל,בנין קרייזלר,חנויות ובתי כל-בו ענקיים ומשאת נפשה של זוגתי:חנות הדגל של ויקטוריה סיקרט עם מבצעי מכירה שוים.

ממשיכים מערבה על רח' 42 עד למפגש עם שדררת ברודוויי לראות את טיימס סקוור( שזה לא בדיוק כיכר ),המקום מלא והומה אנשים,הבנינים שסביבו עם שלטי ניאון ענקיים,כמובן ישנם המדרגות האדומות שלידם קופות כרטיסים להצגות ומופעים.

מטיימס סקוור ממשיכים דרומה על שדרת ברודוויי עד כיכר הראלד(סתם מקום קטן עם כמה ספסלים)ומולו כל בו גדול:מייסיז(לצורך התמצאות,זה כבר המידטאון ווסט).

חוזרים את הכל צפונה לדירה.

יום 2

*נוסעים בסאבווי ליוניון סקוור לשוק האיכרים(מתקיים בימים ב,ד,ו,ושבת,בסאבווי:לתחנה רח'14 –יוניון סקוור),זה שוק אמיתי נקי ומסודר עם תוצרת חקלאית,גבינות ויין,קנינו יין,כייף אמיתי.

*משם ברגל לצ'לסי מרקט(השדרה ה-התשיעית 75, בין רח'15ל-16 מערב),המקום נבנה בתוך מפעל עוגות ישן,אדריכלות ששמרה על האותנטיות של המיבנה,גן עדן לחובבי אוכל גורמה.

*משם,במרחק קצר מאד ברח' וושינגטון 848 עולים לטיילת:high line,היא נבנתה על חורבות פסי רכבת ישנים והפכה לפנינה ,יש בה פינות ישיבה ושיזוף ומראה לנהר ההדסון ותנועת הרכבים מתחתיה,מקום כייפי.

*יוצאים מהטיילת ברח':GANSEVOORT,ופונים ימינה(מזרחה) לרח':w13th אחרי 2 דקות הליכה פונים שמאלה לרח':w4th,אנחנו ברובע:גריניץ'ווסט וילג',ממשיכים על רחוב זה עד:ושינגטון סקוור,בסופי שבוע הכיכר מלאה אנשים , הופעות אומנים וסביבה מבני חלק מהפקולטות של אוניברסיטת ניו יורק.

*משם בסאבווי קרוב נוסעים לתחנת גרנד סנטרל,מומלץ לרעבים לאכול שם ב:shak shack המבורגר משובח.יוצאים מגרנד סנטרל שוב לטיימס סקוור לסיור יותר יסודי,חנות טויס אר אס חנות,m&m,מוזיאון חינמי נחמד עם סרט מצוין על תולדות הכיכר, מוזיאון ריפלי,נחים ומצטלמים על המדרגות האדומות,המקום מלא באומני רחוב...חוזרים ברגל לדירה.

יום 3

*ארוחת בוקר בשדרת לקסינגטון ב:pic a bagle,ארוחת בייגל שאימצנו מהיום הראשון.

*משם בסאבווי (1 עד תחנת south ferry),יוצאים מהתחנה ישר לגן קטן:באטרי פארק שמהווה מוזיאון פתוח עם אנדרטאות ופסלים,הפארק נמצא קרוב לקו המים,עם הפנים לים פונים שמאלה ובמרחק קצר מגיעים לתחנת המעבורת(whitehall),מפליגים במעבורת חינמית לסטאטן איילנד עם הנוף של לואר מנהטן וחולפים קרוב לפסל החירות.חשוב לדעת:המעבורת לא עושה סיבוב חזרה, היא מורידה את כולם בסטאטן איילנד ואז ממתינים למעבורת שחוזרת למנהטן.

*אחרי ההפלגה ,ברגל לכוון צפון על שדרת ברודווי חולפים ליד הפסל המפורסם של השור המסתער המסמל את עוצמתה הכלכלית של ארה"ב,ברח' redar פונים ימינה עד למפגש עם רח' trinity pl ואז שמאלה עד שמגיעים לכנסיית השילוש הקדוש,כשנכנסנו בדיוק נערכה בה מיסה עם עוגב ומקהלה,מרשים.

משם די קרוב, הגרנד זירו, המקום שבו היו מגדלי התאומים,במקום הוקמה אנדרטה מרשימה,כדאי לבקר למרות התורים והבדיקות הביטחוניות.

קרוב מאד לשם,קפלת סיינט פול, לשם פונו הנפגעים מהפיגוע בתאומים והיוותה תחנת רענון לכבאים,במקום מוזיאון קטן ומרגש לזכר הניספים.

*משם בסאבווי לצ'יאנה טאון,חבל להרחיב,מקום מגעיל ומטונף,אפשר לדלג עליו(אין מה להשוות לסן פרנסיסקו).

יום 4

*סנטרל פארק: נכנסנו אליו בכניסה שבין רח'e72 לשדרה החמישית והלכנו לכיוון דרום,פארק מדהים,עם אגמים ומזרקות,יצאנו ממנו ברח' w72 ליד בנין דקוטה שבו נרצח ג'ון לנון.המשכנו לכיוון דרום על:שדרת קולומבוס עד כיכר קולומבוס,כיכר מרשימה המהווה את הכניסה הדרומית לסנטרל פארק.

*צמוד לכיכר קולומבוס בניין:טיים וורנר,כדאי לבקר בו,מלא חנויות מרשימות,בקומה התחתונה מרכז אוכל גדול למנוחת קפה ונישנוש.

כמו כו,מיגדל טראמפ המרשים ביופיו.

*משם חזרנו אחורה מספר בלוקים על שדרת ברודווי עד פינת רח' 64 מערב והגענו למרכז לינקולן המכיל מספר מבנים מרשימים שבהם ממוקמים:הפילהרמונית של ניו יורק,ביה"ס למוסיקה גו'ליארד,בלט ניו יורק,בתי קולנוע ועוד...שווה מאד לבקר.

*חגגנו את היום בנסיעה עם הסאבווי למסעדה הונגרית אותנטית:s patisserie'andre שבשדרה השניה בין רחובות e81-82

יום 5

לפני הנסיעה לשדה התעופה,קנינו בייגל וקפה ויצאנו לסנטרל פארק לפינוק אחרון בני יורק.

סיכום

*ניו יורק מדהימה עם אוירה ייחודית,הכל ענקי ובתנועה ללא הפסקה.

*די קל להתמצא בה,צריך להתאפס רק על כיווני הרוחות.,היא בנויה כרשת של שדרות ורחובות.

*אנחנו הגענו לניו יורק בטיסה ישירה עם אל על לקנדי,משם נסענו עם מונית של:carmel car שתואמה מראש באינטרנט,כנ"ל חזרה לקנדי,כ-50 $ לכיוון אחד.

*ויתרנו על מוזיאונים(השלמנו בהמשך בלוס אנג'לס)

*כדאי לקנות כרטיס יומי לסאבווי,ליד כל אשנב בתחנות יש מתקן שמעבירים בו את הכרטיס ורואים את יתרת הסכום,לא לזרוק את הכרטיס אפשר לטעון אותו שוב בקופות הסאבווי עם זיכוי של דולר אחד.עלות נסיעה אחת:2.5$.

*הכל יקר,מאוכל ועד קניות בבתי הכל -בו והחנויות.

*מהפכת הבריאות טרם הגיעה לארה"ב,הם לא שמעו על ירקות,הכל שמן וכמה שיותר סוכר.

*תקשורת:עשינו תוכנית בפלאפון,89 אגורות לדקה בשיחה לארץ,8.5 שקלים לדקת שיחה בארה"ב,

מעבר לכך בכל חנויות הקפה של סטארבקס יש wifi ואז מתקשרים ב-wayz (הקפה גרוע לטעמנו,איך

שותים אספרסו בכוס קרטון גדולה?)

לאס ווגאס 4 לילות:

יום 1

*טיסה ארוכה מניו יורק,כ-5.5 שעות עם אמריקן איירליינס,בשדה התעופה בווגאס יש שאטל שלוקח עד למלון,8 דולר לאדם.

*הגענו למלון ב:8 בערב והסתפקנו בארוחת ערב באחת מ-18 המסעדות של המקום....ולישון.

*מלון:whnn,בין החדשים יחסית בווגאס,מפואר מאד,חדר ענק,הדיל שלנו כלל ארוחת בוקר שרואים רק בסרטים אבל....אין ירקות!.

יום 2

*יצאנו לטייל בסטריפ שזה השדרה הראשית שלאורכה נמצאים רוב המלונות הגדולים,חובה לבקר בהם,לכל מלון יש את העיצוב והאטרקציה המיוחדים לו,למשל במלון וונציה יש ממש רחובות תואמים למקור עם התעלות שמשייטים בהן גונדולות...מדהים.

*הסטריפ מלא מטיילים,חנויות,קניונים,הכל צבעוני,כל מטר מנסים לעניין אותנו בכרטיסים למופעים, סיורים.....דווקא הזמרת סלין דיון שאותה רצינו לראות "החליטה" להכעיס לא להופיע במאי אלא ביוני.

*מהמלון שלנו יש גשר שמחבר אותו לקניון ענק וחדיש:"fusion show",שם העברנו את הערב לאחר מנוחת אחה"צ.

יום 3

*טיול לרובע:town square,מקום מדהים,הכל בנוי בסגנון דרום אמריקני,חנויות מסוגננות,מידשאות עם נחל,בתי קפה ומסעדות.,אפשר לבלות בו חצי יום בנחת ובכיף.

לרובע נסענו באוטובוס קו:downtown&strip לכיוון דרום,קנינו במכונה שליד תחנת האוטובוס כרטיס ל-24 שעות במחיר 8$ לאדם(להכין סכום מדויק כי אין עודף).

הערה:לא לנסוע באוטובוס הקומותיים כי הוא איטי ועוצר בכל תחנה.

*בערב נוסעים עם אוטובוס(אותו קו לעייל אך לכיוון ההפוך,צפונה) לרחוב:freemont,שהופך עם רדת החשיכה למופע משגע של אורות וצבעים,חלקו הגדול מקורה ומתקיימים בו הופעות אומנים,להקות ברמה על במות,קשה לתאר את מה שקורה שם וחובה לטייל בו.חוזרים שוב עם אותו קו אוטובוס.

יום 4

*על הבוקר נוסעים באוטובוס לראות את מלונות:לוקסור,mgm וניו יורק,כל אחד מהם מדהים בעיצובו(מנצלים את כרטיס האוטובוס מיום קודם).

*בערב סועדים בקניון שמול המלון במסעדה איטלקית מצוינת(מפות אדומות משובצות):"maggianos"

57$ כולל הטיפ.

*אחרי הארוחה טיול ערב בסטריפ כדי לראות את המופעים:הר הגעש במלון מירא'ז ומופע המזרקות של מלון בילאג'יו

*מול מלון מירא'ז קניון ענק שלא נראה כך מהכביש,בתוכו מספר קומות עם רחובות,מזרקות ומסעדות שהועתקו במדויק מהמקור באיטליה,קל ללכת לאיבוד וכדאי לזכור נקודות ציון כדי לצאת חזרה לסטריפ.

*חוזרים באוטובוס למלון להתארגנות לטיסה מוקדמת ל:פרזנו.

סיכום

*ווגאס מדהימה ומיוחדת,נוצצת ומרשימה.

*מי שלא מגיע עם רכב כדאי לנוע עם אוטובוס כי הסטריפ ארוך ומעייף,רצוי לחלק את היום ולנוח בצהריים במלון.

*ממליץ מאד לבקר גם : ברובע:טאון סקוור וברחוב פרימונט המתוארים לעיל.

יוסימיטי פארק 2 לילות

*טסים מלאס וגאס לפרזנו ,מקבלים רכב מחברת אלמו,יונדאי סונטה ונוסעים כשעה עד לעיירה:oakhurst למלון כפרי קטן ומעולה:hounds toothinn,העיירה אמריקאית טיפוסית עם מבחר מסעדות מצוינות מקסיקניות ומאכלי ים.

*הגענו בצהריים כך שהיה מספיק זמן כבר לטייל ולראות את עצי הסוקויה הענקיים ב:mariposa grove,(בכניסה המערבית ליוסימיטי פארק פונים ימינה ומגיעים למקום בנסיעה קצרה),יש מסלולי הליכה וחלקם בעלייה לא קשה,כדאי לנעול נעליים נוחות.

*היום שאחרי מוקדש לטיול ביוסימיטי פארק,עלות כניסה:20$ לאדם למשך14 יום(אם זכור לי נכון),התחלנו בתצפית על כל עמק היוסימיטי ממקום גבוה בשם:גליישר פוינט,קור אימים,להצטייד במעיל וכובע גרב,המראה מנקודה זו מהמם ביופיו,טבע פראי ושלג על רכסי ההרים.

*משם ירדנו בנסיעה עד עמק יוסימיטי והתחלנו לטייל בו במסלולי הליכה מסודרים,האיזור עם נחלים זורמים ומפלים גדולים,יש המון מסלולים,לזכור טוב איפה חונים כי בקלות ניתן להתברבר.

יש במקום מרכז מבקרים עם מסעדות,כדאי להכנס ולקבל מפה ורעיונות היכן לטייל כמו כן יש אוטובוס חינמי שעובר בין נקודות הענין,אנחנו דילגנו עם הרכב.

*קשה לתאר במילים את יופיו של היוסימיטי ,חובה לבקר.

סן פרנסיסקו 4 לילות

יום 1

* מהעיירה שליד יוסימיטי פארק נסענו עם הרכב השכור לסן פרנסיסקו,כ-4 שעות,הגענו אחה"צ למלון:קרלטון,התמקמנו,החזרנו את הרכב לחברת ההשכרה לא רחוק מהמלון ונסענו באוטובוס

ל:Lombard st. המפורסם בפיתוליו החדים בין הבתים והגנים שלצידו,מראש תכננתי להגיע לחלקו העליון ולרדת ולא ההיפך כי העליה מאד תלולה,הנוף נהדר וכולם מצלמים .

*משם ברגל :למגדל קוייט,הכל במגמת עלייה קשה מאד(איך המקומיים מסתדרים?),ברחבת המיגדל פסל מרשים ומשם יש תצפית מרהיבה על העיר לכיוון המפרץ.

*ממגדל קוייט ירדנו ברגל עד למפגש עם:grant av. ,ממשיכים עליו עד לרובע הסיני, הרובע נקי ומסודר ומלא מסעדות וחנויות עם שילוט בסינית,בפינת הרחובות:grant-bosh :"שער הדרקון" המהווה כניסה לרובע.

*מהרובע הסיני ממשיכים על אותה שדרה ברגל עד ליוניון סקוור,הכיכר יפה וסביבה בתי כלבו יוקרתיים בתי מלון נחשבים ובניני משרדים גבוהים,הסביבה יותר אקסקלוסיבית.

חזרה באוטובוס למלון.

יום 2

*נוסעים באוטבוס לפישרמנס וורף (רציף הדייגים) ,זו טיילת עם רציפים ומעגנים ,החלק המתויר והאטרקטיבי נמתח בין רציפים 39-43,pier 39 הוא המפורסם בשל ציבור כלבי הים שמצאו בו את ביתם ומשמיעים את קולם תוך כדי מריבות,משחקים וטבילה בים,רוב הזמן הם רובצים בערימות על רפסודות.

לאורך הרציפים:חנויות מזכרות,מסעדות ודוכנים בעיקר של מאכלי ים,אומני רחוב,מקום כייפי .

*ממשיכים ללכת מערבית למזח 43 עד לפינת הרחובות:hyde-powll שם נמצאת תחנת הקרוניות,לפני שעולים על קרונית כדאי לעלות כ-50 מטר על רחוב hyde מצד ימין מיבנה חום:כיכר ג'יררדלי,למיבנה קוראים משום מה כיכר,במקום מספר חנויות ומסעדות,נחמד,במדרכה ממול ממש בית קפה עם עוגות ומאפים שמכינים בעצמם,ניסינו פעמיים במהלך הטיול ולא התאכזבנו,הפסקת קפה לפני שחוזרים בירידה לתחנת הקרוניות לעיל.

*עולים על קרונית קו:powll-hyde (צפוי תור,לא נורא),נוסעים על hyde st. עוברים ליד Lombard st. המפותל,פונים שמאלה ברח' ושינגטון, יש תחנה ליד מוזיאון הקרוניות למי שרוצה,הקרונית ממשיכה לרובע הסיני ומשם עד ליוניון סקוור,ירדנו שם לסיבוב נוסף בכיכר ובחנות מייסיז קנינו מעיל במבצע.

במהלך הנסיעה אפשר להתלות על דופן הקרונית ולצלם.

יום 3

נוסעים באוטובוס לגולדן גייט פארק,זה פארק ענקי המכיל בתוכו איזורים שונים כגון:בית התה היפני(מדהים ביופיו),גנים בוטניים(מקום ענק ומיוחד),אגמים ועוד,הפארק מגיע בצידו האחד עד לאוקיאנוס,אפשר לבלות שם שעות רבות..

*משם עלינו על רכבת חשמלית ,ירדנו ספונטנית ב::van ness ave. שזו שדרה ארוכה מאד שאיך שלא הסתובבנו תמיד הגענו אליה,במקרה ירדנו בפינת:mcallister st. ומכל הכיוונים ארמונות כמו בפאריז,לאחר בירור הסתבר שאלו משכני:עירית סן פרנסיסקו,הסימפוניה והבלט של העיר,כל האיזור מטופח ומסוגנן.

משם ברגל עד למלון.

*בערב יצאנו כמובן באוטובוס שוב לפישרמנס וורף לטיול ערב לאורך הרציפים ולנשנש ארוחת ערב,ממליץ על מרק סרטנים בתוך חצי כיכר לחם .

יום 4.

*התוכנית לשכור אופניים ולדווש על" גשר הזהב" נגנזה בגלל התחזית לחום רב,כתחליף מוצלח הפלגנו במעבורת לכפר הדייגים "סוסיאליטו" שנמצא בקצהו של גשר הזהב,המעבורת מפליגה מאחד הרציפים בפישרמנס וורף,לאורך הרציפים קופות המציעות הפלגות שונות.

סוסיאליטו מקום פסטורלי יפיפה עם מסעדות וחנויות מיוחדות של מזכרות,אומנות בזכוכית,טיילת שלוה על קו המים ועוד...שווה שווה להגיע לשם.

חוזרים עם המעבורת שבוחרים לפי לו"ז.

*מרציף הדייגים שוב באוטובוס ליוניון סקוור לקנח בקפה ועוגה במעדניה שבקומת הכניסה למייסיז.

*חוזרים למלון להתארגנות לטיסה מוקדמת בבוקר לסן דייגו.

סיכום

*סן פרנסיסקו עיר מיוחדת שלא הייתי מהסס לחזור לשם.

*אין צורך ברכב,התחבורה הציבורית מעולה,כדאי לרכוש כרטיס תלת יומי בעלות:24 דולר,אין צורך להעבירו במכשיר אלא להציגו לנהג שלא מתעניין כלל.

*העיר מלאה הומלסים.

סן דייגו 2 לילות

יום 1

*טיסה מסן פרנסיסקו עם חברת וירג'ין,כ-שעה וחצי.

*קבלת רכב מחברת אלמו ונסיעה למלון:doubletree misson valley,Hilton,מפואר.

*אחה"צ נוסעים ברכב לאיזור סמוך לשפת האוקיאנוס:seaport village,טיילת יפיפיה עם מרינות וחנויות קטנות במבנים עתיקים,מזכיר מאד את מיתחם התחנה בת"א.

מסביב מלונות פאר.

ממול עוגנות ספינות ונושאת מטוסים של צי ארה"ב.

משם נסענו למרכז העיר לרובע:gazlamp(מנורות הגז),זה לא בדיוק רובע יותר כמה גושי בתים מהעתיקים שבסן דייגו,המקום שוקק מסעדות ומוסיקה,לצערנו למצוא חנייה שם בלתי אפשרי אז חתכנו אחרי 3 סיבובים.מי שרוצה להגיע לשם שיסע ברכבת עם תחנה במקום.

*נסענו משם למרכז קניות ליד המלון לרכוש נעלי ספורט,שם קיבלנו המלצה על מסעדת סטייקים שניסינו ואכן המלצה מצוינת:bullys east ,2401 camino del rios,

יום 2

בבוקר מוקדם נוסעים כדי להיות ראשונים ב:SEA WORLD,חווייה אדירה,מופעים מדהימים של דולפינים כלבי ים,לויתיינים',לא פיספסנו דבר,לאכול שם זו שחיטה אבל אין ברירה....יצאנו משם בשש בערב מותשים ומאושרים.

סיכום

*סן דייגו עיר גדולה מאד ,כדאי לתכנן 3 ימים לפחות.

*עולם הים –חווית חובה.

לוס אנג'לס 3 לילות

יום 1

נוסעים עם הרכב השכור ללוס אנג'לס,בדרך עוצרים באווטלט:carelsbad',אין מציאות,מחירים כלל לא נמוכים.

*מגיעים למלון:best westeren hollywood',קרוב מאד לשדרת הוליווד המפורסמת,יצאנו לטייל בשדרה וקיבלנו שוק:רחוב מטונף,חנויות המזכירות את התחנה המרכזית הישנה בת"א,מלא מהגרים וטיפוסים אפלים,הסתלקנו די מהר.

יום 2

ביקור של יום מלא ב:יוניברסל סטודיו,מהמם,אין דברים כאלה,שיא נוסף אחרי עולם הים בסן דייגו.

יום 3

נוסעים למוזיאון:GETTY,המוזיאון בנוי על רכס גבוה עם מספר קומפלקסים,מהחנייה שעולה 15 דולר עולים עם קרונית.(גטי היה אייל נפט שתרם רבות והקים את המוזיאון בתחילה במאליבו ),

המקום איכותי עם נוף נהדר על לוס אנג'לס,המון תערוכות בעיקר מתקופת ימי הביניים ועד זמנינו.

מומלץ מאד!

משם נסענו לסיבוב בשכונת בברלי הילס ומשם לחופי ווניס וסנטה מוניקה ,החופים ענקיים,מלא אנשים ,דוכנים למיניהם,מחליקי גלגיליות וסקייטבורד,יש חניות בתשלום או ברחובות הסמוכים עם מדחן.

זהו,הסתיים הטיול המוצלח שקראנו לו:"הטיול אחרי הצבא",חוזרים בטיסת אל על ישירה מלוס אנג'לס כ-14.5 שעות.