חלק VII.
אנשים ונופים.

בטיול מצלמים ומצלמים , ואז מגיעים לשעת האמת ויש לנפות !
בטיול זה , לא רק שהמצלמה החדשה עשתה עבודה נהדרת, המראות והנופים היו כל כך מגוונים רבים ומענינים,
שפשוט צילמתי וצילמתי. הפעם שלא כרגיל לא הייתי עם ידידי קונזנג שמצלם נהדר, ונותן לי לחלופין להנות מן הנוף ולצלם.
עשיתי כמיטב יכולתי לבד.....
 האופנוע הנו הסוס המודרני של הנוודים הטיבטים. הם נוהגים באופנוע במהירות מדהימה, ולא משנה מצב הכביש או הדרך גם אם איננה סלולה ו והיא מפותלת.
2013-06-22 09.11.56.jpg
משפחות שלמות או זוג הורים עם תינוק שהאם מחזיקה ביד אחת . מפחיד!!
על הדרכים מפוזרים כובעים למיניהם גם של גברים וגם של נשים שהועפו במהלך הנסיעה.
הם אינם עוצרים אלא אם הגיעו למעבר הרים או לנקודה שהחליטו עליה מראש.
 זה לא כובע שיעצור את קצב הנסיעה.
המרחקים הם עצומים, אבל זה לא מרתיע אותם.השליטה שלהם באופנוע עמוס עם אוהל מקופל ומוטות גם כן מדהימה.
 שני אילו הגיעו מרחוק על מנת לחפש את התולעת המפורסמת במעלה אחד ההרים.
 מנוחת הצליניות- גם כאשר עושים קורה סביב המאני הגדולה , אפשר לנוח מעט ולשוחח לפני שממשיכים בעבודת הקודש.
 עבורי הנוף האנשים הצמחיה ובעלי החיים הם מכלול של מהות אחת - טיבט! מנזר ליד העיירה שרדה.
 ובראש הרשימה נמצא היאק. בעל החיים הנפלא הזה שמספק לטיבטים בשר, חלב, צמר, חבלי קשירה,( מרצועות עור) ומובן משמש אותם כבהמת משא בגבהים של הרי הימליה, גבהים שגם סוסים מתקשים בהם.
 חודש יוני - המוני עגלים קטנים וחמודים שדילגו בכל מקום .
 הילד המדהים הזה - DORJI , ואחותו, ילדי נוודים , נהנים מכל רגע ובכל צורה. למשפחה כ 200 יאק- זהו עדר רציני, והעיזים הם 'כלי' המשחק של הילדים. בלילה הן ביקרו באוהל בו ישנו, כך סיפרו, אני ישנתי, ולמרות שניסו להניסן באיטלקית, שותף לטיול, זה לא עשה עליהן רושם במיוחד, ובבוקר מצאנו בלגן שלם באוהל.

יאק, דגלים ונוף !!

וקצת צמחיה! MECONOPSIS.

עבר כמעט חצי טיול כאשר סוף כל סוף חיפושי נענו - וראיתי את הרודודנרון שכל הזמן טענתי שהוא חייב לצמוח כאן. הרי אני בהימליה , והחודש גם נכון- מאוחר יותר מאשר נפאל ו/או סיקים!
 לא רק שראינו לבן וורוד וסגול על מדרונות שלמים, אלא גם הצלחתי לשכנע את שני הבחורים שיש משהו בצילום פרחים- כי הם גם חלק מההימליה, מטיבט.

ומה עם שאר הטבע? יש הרבה לא חסר אם מסתכלים. ומכיוון שלא את כולם צדים, אז ניתן לראותם מדי פעם בקרבת מנזרים , או בעמקים מרוחקים.

PIKA

כבשים כחולים.
 נזירה ממנזר גיישק- שברכה אותי בנגיעת מצח במצח איתי.
הסבתות כמו בכל מקום הן השומרות על הילדים כאשר ההורים בשדה, זה לא מונע מלעשות קורה סביב המנזר.
 מנזר סומרג.
טאשי הנהג- נהנה ממנוחה על מעבר הרים, אחד מני רבים בדרכינו.
 ועוד אחת - זו מסמלת טיבט בעיני.