כבר שנתיים נמצאים הכרטיסים הללו באפליקציה ומחכים שסוף סוף זה יקרה, והנה קיבלנו בטחון, והחלטנו לעשות זאת.

כמו הרבה מטיולינו, הכל מתחיל באקראי בצפיה בתמונה מרהיבה שגורמת לי לחפש איפה על הגלובוס נמצא המקום היפה הזה. אז מצאתי את האזור ( חבל פיאמונטה- צפון מערב איטליה) ואז נוספה עוד תמונה מיוחדת שסקרנה אותי ( חבל טיצינו בשוויץ), שם היה לי קצת קשה לאתר את המיקום אך בעזרת גוגל מפות עליתי על זה , והמרחק בינהם כזה שאפשר לתפור טיול שיקשר בין שני המקומות. עם הזמן הוספתי מלא נקודות עניין באזורים הללו וביניהם ומסלול הטיול הלך והתמלא והעלה ״בשר״.

16 באוקטובר - יום שבת

הטיסה ממריאה ברבע לעשר בערב, 20 דקות לקח לנו בין ההגעה לשחקים ועד הדיוטי פרי. כל הניירת והאישורים הוכנו מבעוד מועד והכל עבר פרפקטו. המטוס חצי ריק, יש לנו שורה רק לעצמינו. נוחתים ב1:00 בבוקר, ב2:00 אנחנו כבר בתנוחת שינה במלון שרתון שבמלפנסה , איזה פינוק.

17 באוקטובר - יום ראשון

ב-8:45 אנחנו כבר במשרדי השכרת הרכב, ולקראת 9:30 אנחנו כבר בדרך לפיאמונטה, ״הטוסקנה של הצפון״, אנחנו מחליטים בטיול הזה לנווט רק בכבישים ללא אגרה, רוצים להיכנס לפינות הכי אותנטיות שאפשר. יש לי ברשימה מספר עיירות שאני מתכננת להגיע אליהן, עם התקדמות היום נראה שהחלום הזה רק מתרחק מאיתנו. נורה נדלקת לנו ברכב, וזוגי היקר שמבין בעניין אומר שחסר אויר בגלגל, נכנסנו אני חושבת לבקר בכל תחנות הדלק של מחוז פיאמונטה בתקוה למצוא עמדה למילוי אויר, אז עמדה יש אבל צינור אין והיום יום ראשון וכל התחנות סגורות אז גם אין צינור בניגוד אלינו בארץ שהעמדות הללו חופשיות לשימוש. הזמן הולך ועובר אנחנו מגיעים לעיירה Cocconato עוצרים בתצפית , מטיילים בסמטאות וממשיכים לעיירה הבאה Asti עיירה נעימה עם מרכז עתיק יפה מאוד

פסל בכיכר במרכז העתיק של אסטי
Costigliole d'Asti
ASTI TORRE ROSSA
פריחה יפה במרכז העתיק של אסטי
קתדרלת אסטי

בהמשך אנחנו נוסעים לנקודת תצפית שגם אותה קלטתי ברשת שסיקרנה אותי מאוד בגלל הייחודיות שלה(לטעמי) Il Cedro del Libano a La Morra לשם כבר הגענו בשעות הצהריים המתקדמות , היה כל כך שלו ויפה ומקסים ששם עשינו לנו פיקניק קטן אחרי שמצאנו באזור סופרמרקט שאוטוטו אמור היה להיסגר, במזל גדול כי יום ראשון היום והכל סגור מסביב

עץ בבדידותו
שורות שורות של גפנים

באזור נטועים בסדר מופתי שורות שורות של גפנים שבעקבות תמונת שלכת במקום רציתי להגיע לאזור אך כנראה שהגענו מוקדם בשבוע לערך והכרמים ברובם עדיין היו ירוקים, פה ושם הופיעו צבעי ארגמן ונחושת אך בתמונה הכללית קצת הקדמנו

אשכול נאה
רק התחלה של שלכת

אנחנו נהנים במקום מהאוירה, הנוף , מזג האויר הנפלא, מצלמים מלא תמונות בשעת אחה״צ נפלאה בה השמש נוטה למערב, יפה כאן כל כך והפיקניק שלנו כזה מוצלח במקום הזה, השעה כבר אחרי 17:30 , יש לנו כשעה וחצי נסיעה עד למקום הלינה שלנו סמוך לטורינו, נגיע כבר בשעות החשיכה ולכן מחליטים להיפרד כאן מהאזור. אני קצת מאוכזבת כי תכננתי להיום ביקור בעיירות נוספות יפיפיות אבל כנראה זה יהיה בטיול נוסף לאזור כי למחר יש לנו תוכניות אחרות…

18 באוקטובר - יום שני

הלילה לנו בעיירה קטנה סמוך לטורינו, 20 דקות נסיעה מהעיר, מסומן לנו בגוגל מפס מקום חניה מעולה בטורינו במקום מרכזי ממנו אפשר לטייל בקלות, הבוקר לא אוכלים במלון , רוצים להגיע רעבים ומוכנים לכל המטעמים שאנחנו בונים עליהם היום . מתחילים בפיאצה ויטוריו שם הרכב חונה בחניה תת קרקעית , עולים למעלה ונוחתים ישר בבית קפה ריחני , מזמינים מנת אספרסו ומנת קפוצ׳ינו, דוגמיות של כריכונים מעלפים ובריוש ממולא בקרם פיסטוק שהיה לא פחות מנפלא, איזה כייף.

בריוש פיסטוק
מילוי מילוי ולא דוגמית של מילוי

אנחנו צועדים בשדרה לכיוון אוטובוס התיירים הופ און הופ אוף, היות והביקור שלנו בעיר הוא ליום אחד בלבד, אז קיבלנו המלצה לקנות כרטיס יומי ולעלות ולרדת במקומות עניין, וכך בדיוק עשינו, החלטה נבונה.

אחרי שעברנו בין כל תחנות האוטובוס וראינו מה מעניין אותנו , החלטנו לרדת בParco del Valentino, יפה כל כך מסביב , השלכת יפה , בסמוך לפארק זורם לו נהר הפו,

נהר הפו

ישנה טיילת לאורך הנהר שחוצה את הפארק, עוברים בסמוך ל Medieval Village מוזיאון ימי ביניים, הפארק יפה מאוד ושלו מאוד, אוירה נעימה וצבעים יפים, בתי קפה קטנים ואנשים עושים ספורט מטיילים עם כלביהם .

כששבענו מהפארק המשכנו עם האוטובוס וירדנו בפיאצה קסטלו, משם חרשנו את הרחובות ברגל , נכנסנו לסמטאות עצרנו בפיאצות שונות , מאוד רצינו לבקר במוזיאון המצרי אך הוא היה סגור ביום הזה, אכלנו פיצה מדהימה , גלידה נהדרת , קינחנו בקפה טוב וספוליאטלה , אחד בטעם שוקולד והשני וניל , אך איזה יום טעים ונפלא עברנו בטורינו. היה חסר עוד יום לפחות או שניים כדי להספיק את כל מה שברשימה שלי . אבל יש לי תוכנית ומסלול , אנחנו לא רצים , אם נעים לנו אנחנו נשארים גם אם מחמיצים נקודת עניין שנרשמה מראש.

קצת תמונות מטורינו…

וכמובן שיש עוד מלא וקשה מאוד לבחור. אנחנו מטיילים עד שעות הערב, הרגליים כבר גמורות, בתוכנית היה לסיים את היום בבזיליקת סופרגה אבל היה לנו מאוד כייף בטורינו וכמו שקורה ויקרה - לא נספיק את כל מה שברשימות אז אנחנו חוזרים לחניה התת קרקעית , לוקחים את הרכב וחוזרים למלון שלנו בפאתי טורינו. במדרכה ליד המלון אני קולטת בזוית העין את המבנה הזה שמושך לי את העין ככה כבר בשעות הכמעט חשיכה, אני מצלמת אותו ושואלת בדלפק הקבלה במלון מה זה המבנה הזו, כשאני שומעת שזו בזיליקת סופרגה אני מצטערת שלא עלינו לשם, אז במקום היום, מחר בבוקר לפני שעולים צפונה אנחנו נבקר בבזיליקה המעניינת הזו.

בזיליקת סופרגה כפי שנקלטה בזוית העין

19 באוקטובר - יום שלישי

הבוקר אנחנו עוזבים את האזור, היעד צפונה לכיוון עמק אאוסטה אבל קודם יש לנו ביקור בבזיליקת סופרגה שבתוכנית היתה אתמול . אנחנו יוצאים לכיוון דרום יש לנו בערך 20 דקות נסיעה עד לבזיליקה למרות שהיא ממש למעלה בגבעות הגבוהות , לדאבוננו אנחנו טועים בפניה וכבר אין דרך חזרה מה שמאריך לנו את הדרך בחצי שעה , קצת מבאס , הגענו לבזיליקה מהצד השני , בדרך עוברים בעיירות קטנות ולא מתויירות , השעה יחסית מוקדמת, השדות שרויים בערפל והמראה ממש קסום אז לא ממש מצטערים על הטעות. קיווינו לראות את הזריחה למעלה אבל העיכוב ביטל את התוכנית הזו, והרווחנו דרך במראה מיוחד.

הבזיליקה מכל הזויות ובכל הצבעים שמסביב מרהיבה, השעה מוקדמת והבזיליקה עדיין סגורה, אנחנו לא מתעכבים וממשיכים בדרכינו צפונה לעמק אאוסטה. היעד הראשון שלנו בעמק היא העיירה פוינט סט מרטין, עיירה חמודה עם גשר עתיק ויפה, ככה כתבו ברשת אז אנחנו בדרך לשם , מגיעים לעיירה נוסעים ומנווטים לגשר העתיק המיוחד , בינתיים העיירה נראית לנו רגילה לגמרי שום דבר מיוחד והנה מגיעים לגשר , מה ??? מה הקטע ? מי זה שכל כך התרשם מהעיירה והגשר

בבקשה הגשר של פוינט סט מרטין

בתכנון יומיים לעמק אאוסטה , כדי שנוכל לבקר ולטייל בכל הנקודות שאספתי לי באזור החלטתי לחלק את העמק לשדרה הראשית שלו קרי הכביש הראשי המוביל לעמק ביום ההגעה לאזור פלוס שני ערוצים בחלק הדרומי של העמק ולמחר שני ערוצים צפונית לעמק, ככה לתת איזשהו סדר הגיוני בין כל נקודות העניין. אז בדרך המובילה לעמק אנחנו עוברים דרך מצודת ברד (שהיתה סגורה) אבל בגלל שהיא גבוה על הגבעה וכדי להגיע ולהתקרב יש מעלית והכל סגור אז עוצרים בצד ומצלמים אותה למזכרת כי היא יפה ומרשימה מאוד , משם ממשיכים לטירת פניס שאמנם גם היא סגורה אבל היא נגישה ואפשר לטייל מסביב , הטירה מרשימה ביותר ויש חניה נוחה בסביבה הקרובה

מצודת ברד
טירת פניס

משם אנחנו נוסעים לפארק גראן פרדיסו ולמפלי לילז הנמצאים בערוץ הדרומי הראשון שבתוכנית שלנו. הדרך נפלאה , השלכת כאן בעיצומה אנחנו נוסעים בכביש יחסית צר עולים למעלה , יער צהוב מסביב , פה ושם מנצנצים עצים בצבע נחושת ואדומים באמצע , מפלים שוצפים בצידי הדרך, הללויה לטבע המרהיב. מגיעים לעיירה קוגנה נוסעים לפי הניווט בגוגל למפלי לילז, הכביש מתעקל לדרך לא דרך, צרה להחריד הכביש שבור ואנחנו עולים ועולים עוד עיקול חד בדרך ועולים וזה כבר נראה לנו חשוד , איפה המפל הזה? ואם נרצה להסתובב חזור אין איך , הכביש צר , צד אחד קיר תלול צד שני תהום דפיקות הלב שלי מואצות . ברגע שאנחנו מגלים קטע קצת רחב מחליטים לעצור ולסובב את הרכב בכיוון למטה . אז אם אנחנו כבר כאן אז יוצאים מהרכב , שומעים את המפל אך לא רואים אותו, אנחנו מניחים שטעינו בפניה , איזה שקט סביב , רק רעש המפל מרחוק וציפורים מצייצות , תענוג. בדיוק זמן לפיקניק ואחכ׳ כבר נראה מה נעשה. בין ביס לביס אנחנו שומעים רעש של כלי רכב מגיע. ואז רואים טרקטורון קטן ועליו זוג שעוצרים לידינו ואומרים לנו באיטלקית ופנטומימה שאסור לעלות לכאן עם מכונית . אופס!!!! הם יורדים מהרכב שלהם לוקחים ציוד טיפוס ונעלמים מעינינו . סיימנו את הארוחה הקטנה שלנו , צילמנו מלא תמונות יפות ויורדים למטה. בדרך בודקים שוב את גוגל ושוב הוא מראה שאותה פניה היא למפל . השתגענו כבר. מחפשים מישהו למטה לשאול איפה המפל הזה בכלל אבל אין עם מי לדבר , אין כאן נפש חיה . זה לא פעם ראשונה שאנחנו מוצאים את עצמינו לבד , אני מניחה שזה קשור לעונה המתה שאנחנו בד״כ נוסעים, אבל לא הייתי משנה דבר . טוב לנו ככה גם אם מפספסים מקומות אז מרווחים חוויות אחרות שלא כתובות בשום מקום .

יער צהוב בגראן פרדיסו
אופס, מה ראינו ביער…
מחפשים עדיין את המפל ולא מוצאים
לא מצאנו את המפל אז החלטנו לנשנש כריך

אז אחרי שלא מצאנו את המפל ולא היה את מי לשאול מחליטים לנסוע לערוץ השני בתוכנית שלנו והפעם אנחנו רוצים להגיע ל Lago d’Arpy. יש לנו נסיעה של שעה ורבע , חוזרים לדרך הראשית של העמק ואז כניסה לערוץ דרומי נוסף, הדרך עולה ומתפתלת למעלה למעלה בין יער עבות, ההרים המקיפים את עמק אאוסטה מאוד מאוד גבוהים ואנחנו עולים ועולים , עכשיו שעות אחה״צ וכשההר ממערב לנו ממש מרגיש כאילו החשיכה כבר יורדת אבל אנחנו ממשיכים בדרכנו, מגיעים למין כפר קטן ואז גוגל מנווט אותנו לפניה חדה בין הבתים , אנחנו מתקדמים לאט והדרך צרה להחריד , יש תמרור המראה שאין מעבר לרכב מעל 2 מטר, אופס שכחתי להביא את סרט המדידה מהבית , ומה עם נתקע? למי נתקשר? אין בכלל קליטה כאן למעלה , הכפר הזה נראה כמו נלקח מימי הביניים, אין נפש חיה בחוץ השעה הולכת ומתקדמת , בחוץ קר מאוד הטמפ׳ יורדת ל5 מעלות , אז מה עושים ? אני מפספסת כבר פעם שניה היום את היעד ותוהה לעצמי אם התרשלתי בהכנת שיעורי הבית 🤔. בודקת שוב את הניווט בגוגל , אנחנו במרחק 8 דקות נסיעה מהאגם , בעצם מהחניה ומשם יש עוד הליכה של איזה חצי שעה, בודקת אפשרות ניווט אחרת לאגם מה שמאריך את הנסיעה בעוד 45 דקות , טוב, אין מצב -היום אוטוטו מסתיים , החשיכה הולכת ויורדת ועוד צריכים לרדת מההר בדרכים עקלקלות . אז גם אגם לא נראה היום וכל כך רצינו, האגם הזה נראה נפלא בתמונות . כמו תמיד , אנחנו יודעים להוציא את הטוב מכל סיטואציה , משאירים את הרכב בצד ויוצאים לסיור בכפר בתפאורת ימי ביניים, הקור גם נותן אווירה אנחנו די מרוצים, מצלמים המון מסביב פשוט נהדר וחוויתי, עוד נראה אגמים בטיול הזה

לא ברור מה זה
הכפר המסתורי
סמטאות צרות בהן היינו אמורים לעבור
השלטים בכפר
אין נפש חיה בחוץ

אז אחרי שסיירנו בכפר הרפאים הזה אנחנו מחליטים לנסוע למקום הלינה שלנו ליומיים הקרובים בעמק, למרות שלא ״כבשנו״ יעדים היום נהננו מאוד מהנסיעה , המראות והטיול האקסטרה והלא מתוכנן שיצא לנו .

הצבעים היפים בשמים מלווים אותנו בדרך
המרפסת בצימר שלנו המשקיפה על העמק

20 באוקטובר - יום רביעי

בלילה לא הרגשתי טוב, התעוררתי ב 3 בבוקר עם כאב ראש חזק, כל הבוקר משתבש לנו , עד שכדור השפיע עלי לקח קצת זמן ויצאנו מהצימר לקראת הצהריים. היום ייעדנו שני ערוצים צפוניים לעמק אבל נעשה רק ערוץ אחד כי אני חצי גובה , היעד היום הוא Lago di Maen, כדי להגיע אל האגם אנחנו חוצים את העיר אאוסטה. הנסיעה בדרך יפיפיה , השלכת כאן מרהיבה , עוברים דרך כפרים על מדרונות ההרים , הדרך עולה ומתעקלת ועולה , מזג האויר בכל הימים האחרונים פשוט מתנה. בדרך לשם אני שלא כהרגלי לא מצלמת אבל בהחלט נהנית ומתרשמת מהנוף הנפלא. למעלה באגם הרגשתי משתפרת ואז כמובן שהמצלמה לא מפסיקה לתקתק. הנוף מלמעלה אל האופק נפלא, האגם בצבע יפיפה , שביל הליכה יש מסביב לאגם ואנחנו דוגמים את חלקו, בהגיענו לחניה למעלה יש מעט מכונית . כמעט ולא רואים את האנשים אנחנו די לבד כאן , מדי פעם מגיע זוג מטיילים שחולף על פנינו . מושלם!!!

מבט אל האופק
Lago di Maen
השלכת נפלאה שם למעלה
השביל בסמוך לאגם
קצת פרחים לקישוט
וזה כבר בדרך חזרה
עצירה לקפה באחת העיירות בדרך למטה
ואיך אפשר בלי המתוקות האלה

בחזרה בעיר אאוסטה נכנסים לסופרמרקט לקנות קצת מצרכים להערב ולדרך למחר. אנחנו עוזבים את האזור מחר ונעים ליעד הבא- אגם מאג׳ורה. הלילה הוא לילה אחרון בצימר הנעים שלנו בעמק ומחר צפוי גשם. אז יש לנו יום נסיעה גשום.

21 באוקטובר - יום חמישי

הלילה הגיע הגשם הראשון בטיול שלנו ושם זה נשאר, בבוקר כשיצאנו מהצימר נשאר מהגשם רק כבישים רטובים, גשם כבר לא יהיה כל ימי הטיול. אבל את זה אנחנו עדיין לא יודעים אז משנים מעט תוכניות, בחוץ ערפל ושתי יעדים שהיו מתוכננים להיום בוטלו , בדרך לאגם מאג׳ורה אנחנו מכוונים לעיירה Ivrea עיירה חמודה מאוד, בנוסף בעל הצימר ממליץ לנו על בית קפה/קונדיטוריה שנמצא בחלק העתיק של העיר ועל עוגה ספציפית מאוד, אז אנחנו מסמנים בגוגל את הכתובת ואנחנו מנווטים לשם. שעה וחצי לוקח לנו להגיע לעיר, כפי שכתבתי בהתחלה אנחנו נוסעים רק בכבישים ללא אגרה ולכן עוברים בכל מיני עיירות קטנות וחמודות .

ככה מלווה אותנו ערפל בדרך
השלט של בית הקפה
העיירה איוורה, שם בקצה זה הבית קפה
ככה נראה בית הקפה היוקרתי הזה מבפנים
Torta 900- זה שם העוגה
והקפוצ׳ינו הטעים ליד
קצת מאיוורה
איוורה

היה לנו נחמד מאוד וטעים מאוד בעיר, ועכשיו ממשיכים במסלול לכיוון אגם אורטה , ולעיירת דייגים בשם סן ג׳וליו. נסיעה של בערך שעה ו45 דקות. בדרך עוברים בין אגמים קטנים פחות מוכרים, כבישים קטנים שאנחנו כל כך אוהבים, שלכת נפלאה מלווה אותנו , השמיים מעוננים ואין גשם שזה כבר מעולה

אגמון קטן בדרך
ועוד אחד..
הצבעים האלה מלווים אותנו רוב הדרך

מגיעים לסן ג׳וליו, הדרך לשם בסמוך לאגם אורטה מאוד יפה , מנווטים לחניון ויורדים אל האגם וכמה יפה שם

כל התמונות הללו צולמו בסן ג׳וליו, היה לנו יפה מאוד ונעים מאוד, אחרי טיול נעים של שעה וחצי לערך אנחנו ממשיכים לכיוון אגם מאגו׳רה שם ניהיה ב2 הלילות הקרובים . בדרך רצינו לעלות לתצפית של הר המוטורונה אך הראות ממש גרועה היום ואנחנו עוברים את הפניה וממשיכים הלאה , בדרך רואים עצים אדומים אדומים נפלאים

ב17:30 מגיעים למלון שלנו על האגם, משדרגים לנו את החדר, אנחנו מרוצים מאוד. מתארגנים בחדר, לובשים מעיל ויורדים למטה לאגם ולטיילת , קר מאוד בחוץ עושים סיבוב קצר ורואים איפה קונים כרטיסים מחר בבוקר לשיט לאיים הבורמאים , יושבים במסעדה עם פיצה נפלאה וריזוטו פטריות -יאמי. ב20:30 אנחנו כבר גמורים מעייפות , עולים לחדר, מתקשרים עם הילדים, שולחים תמונות להראות כמה איטליה יפה ומסיימים את היום

אגם מאג׳ורה

22 באוקטובר - יום שישי

זריחה על אגם מאג׳ורה -ככה מתחילים את היום

ב9:15 אנחנו יורדים לכיוון האגם לרכוש כרטיסים לשיט לאיים הבורמאים , הרכב נשאר בחניה של המלון, איזה כייף לא צריך להילחץ בבוקר עם חניה. קנינו כרטיסים רק לשתיים מהאיים , לאי הדייגים ולאיזולה בלה, ב9:45 הסירה יוצאת , רק אנחנו ועוד זוג, ככה זה כשמגיעים מחוץ לעונה- שייט פרטי. אנחנו יורדים קודם בפיסקטורה- כפר הדייגים הנעים ואחכ׳ נמשיך לאיזולה בלה השייט נמשך זמן קצר ביותר, יש שעות קבועות בהן עוברות הסירות ופשוט מחכים במעגן שתגיע סירה כדי להמשיך לאי הבא וכמובן לחזור לסטרזה, משם יוצאות הסירות .אנחנו מטיילים עד 13:30 ואז חוזרים לסטרזה, עולים למלון שלנו, לוקחים את הרכב ומחליטים לחזור בדרך בה נסענו אתמול ולעלות לתצפית שעל הר המוטורונה כי היום יש מזג אויר פשוט נפלא, השמיים נקיים מעננים , נסיעה של כ50 דקות , היה שם לא פחות מנפלא. ב16:30 אנחנו עוזבים את המקום , מתחיל להיות קר מאוד למעלה ומחליטים לנסוע לדרום האגם שם יש סניף של דקטלון, אנחנו רוצים להתחדש קצת במספר דברים. לוקח לנו שעה להגיע לשם וממש ממש מאוכזבים מהסחורה שעל המדפים והקולבים. מסתובבים ומסתובבים ולא מוצאים מה שאנחנו מחפשים אבל אינטרנט מעולה יש ויש אז אנחנו עושים פייס טיים עם הבן שבאמריקה מעדכנים ומתעדכנים, עוד 40 דקות נסיעה חזרה לסטרזה למלון שלנו ומסיימים את היום.

האי פיסקטורה

בדרך חזרה לסטרזה

סיימנו אחלה יום היום, זה הלילה האחרון שלנו בסטרזה

23 באוקטובר - יום שבת

היום אנחנו עוזבים את האזור הזה ומצפינים לכיוון שוויץ, יוצאים לדרך בסביבות 10:00 יקח לנו קצת יותר משעה נסיעה לאורך האגם עד שנגיע לתחילתו של עמק מג׳יה בחבל טיצינו שבשוויץ, עוברים בדרך עיירות הסמוכות לאגם, חוצים את הגבול ללא בעיה , שוטרי מעבר הגבול עומדים עם נשק ומשוחחים אחד עם השני, לא התייחסו אלינו בכלל. בתחילת העמק יש סופרמרקט מרשת Coop שסימנתי אותו עוד בארץ לעצירה ורכישת מצרכים לפיקניק ביער היום. רציתי להגיע לאזור הזה כי אחת התמונות שראיתי ברשת ו״שיגעה״ אותי היתה מאחת העיירות בעמק הזה, אז הנה היום הגיע, איזה כייף איזה התרגשות 🤩

על אגם מאג׳ורה בדרך לשוויץ
מעבר הגבול לשוויץ
Cascata delle Sponde III
Steinerne Brücke
Cevio
פורוגליו

אחרי הביקור הנפלא בכל העיירות הנהדרות שבעמק אנחנו מעמיקים קצת יותר לתוך הערוץ ועולים לכפר Mogno כדי לראות מקרוב את הכנסיה המודרנית והמיוחדת שנבנתה שם.

העיירה עצמה קטנטונת , הדרך לשם נפלאה והשלכת מסביב נהדרת

מוגנו, שוויץ

בדרך חזרה אנחנו כבר רעבים, עוצרים בסמוך ליער ומוציאים את מרכולתינו מהקניות בבוקר בסופר, במחלקת האוכל המבושל היו רבעי עוף צלויים שקרצו לי במיוחד, החלטתי לקנות ועכשיו בפיקניק שלנו הן היו הכוכב עם עגבניות שרי טעימות ופוקצ׳ה מתפצפצת בפה, איזה הנאה זו היתה , מצטערת שלא הצטלמנו עם הפולקס ביד היה מאוד משעשע ומאוד טעים. לקראת ערב אנחנו חוזרים לגבול איטליה ללינה, המחירים בצד האיטלקי נמוכים ביותר מחצי , במיוחד שרציתי מאוד להגיע לעיירה הזאת בצד האיטלקי ולא הספקנו עד עכשיו Cannobio. הצימר שלנו בקנוביו מאוד נעים לנו, בעלת הצימר אמרה שאנחנו הישראלים הראשונים שמתארחים אצלה אז אנחנו מאוד ממליצים B & B in Cannobio: Azalea , אחרי שמתמקמים בחדר אנחנו יוצאים למרכז העיירה ברגל, עוברים בדרך על גשר החוצה נחל , קר מאוד , במחצית הדרך מחליטים לחזור, בסוף לא מבקרים במרכז העתיק של העיירה

הגשר בקנוביו

24 באוקטובר -יום ראשון

היום אנחנו חוזרים לשוויץ לחבל טיצינו והפעם ניסע לעמק ורזסקה, הנסיעה התקצרה לנו מאוד כי ישנו הלילה קרוב לגבול, נסיעה של 50 דקות.

מגיעים לגשר המפורסם Ponte dei salti הכל כל כך יפה , נמצאים כאן ומטיילים כשעה, ממשיכים צפונה כ20 דקות בכוונה להגיע למפלים של סונוגנו Cascete la Friday הדרך למפלים חסומה , נסענו לחינם אז חזרנו כל הדרך חזרה , העמק יפה והשלכת יפה , מגיעים לסכר ורזסקה, מחנים במקום ויורדים לטייל על הסכר ומצלמים כמובן.

Ponte dei salti
Corippo
שלכת בורזסקה
מרהיב
אגם ורזסקה
סכר ורזסקה

מכאן ממשיכים לעיירה Morcote בדרך עוברים ליד אגם לוגאנו היפה , במורקוט אנחנו מבקשים לבקר בכנסיית Chiesa di Santa Maria del Sasso עולים לכנסייה 400 מדרגות (ספרתי אותן) הנוף למעלה יפיפה , מבלים שם כשעה

אגם לוגאנו
תצפית על האגם מהכנסיה
בכנסיה למעלה
מדרגות ועוד מדרגות

משם ממשיכים בנסיעה של 45 דקות ל Balcon d’Italia נפלא נפלא נפלא, התצפית, השלכת איזה יופי.

בדרך לתצפית עליה מרהיבה

יוצאים מהתצפית היפיפייה הזו ב17:30 לנסיעה של 40 דקות לאגם קומו למלון שלנו.

עיירה פחות תיירותית על האגם קומו
על האגם בדרך למלון שלנו
זה המלון ככה נראה בלילה
הבניין האדום הוא המלון שלנו

מקבלים את החדר ומזמינים מקום למסעדת השף במקום ל 19:30 - הציפיות גבוהות והאכזבה מרובה 🤐

25 באוקטובר - יום שני

הבוקר מתעוררים במלון באגם קומו היושב ממש על המים, בחרנו חדר הפונה לאגם עם מרפסת קטנה ( יש חדרים גם בצד הכביש) השמש זורחת מאוחר ממה שאנחנו מכירים בארץ , רק לקראת 8 בבוקר יש זריחה ואם מתעוררים ב7 שזה כבר מתוך הרגל להתכונן לעבודה אז חשוך לחלוטין בחוץ וזה מרגיש מוזר

זריחה על אגם קומו
המרפסות הפונות לאגם

מרחק הליכה של 5 דקות מהמלון ישנה עמדה לקניית כרטיסים למעבורות הנעות בין העיירות הנפלאות שמסביב לאגם , יש אפשרות לקנות בכל מיני וריאציות , אנחנו בוחרים מעבורת שעוברת בין כל העיירות שבמרכז האגם, הכרטיס הוא לכל היום ואפשר לנסוע ולחזור ולעבור מעיירה לעיירה כמה שרוצים , בסיכומו של יום התמקדנו בבלאג׳יו וורנה המתוקות מאוד. היה היום יום מעט מעונן מה שגרם לאווירה נהדרת ולתמונות יפות . התחלנו בבלאג׳יו הקרובה יותר ולקראת הצהריים המשכנו לוורנה , בוורנה ישבנו במסעדה נפלאה עם נוף מקסים, אוירה טובה , פסטה יאמי , בירה וטירימיסו היה לנו כל כך כייף שנשארנו בוורונה עד הערב , איזה יום נפלא היה לנו 💗

כל התמונות מסטאותיה הנפלאות של בלאג׳יו

נקודת המעגן בבלאג׳יו

ועכשיו אתן את הכבוד לוורונה

זהו, סיימנו ביקור מוצלח , חוזרים לגדה השניה בשעת השקיעה
סיימנו את היום בחשיכה

ואיזה יום 🇮🇹🇮🇹🍁🇮🇹🍁💖💖🤩🤩🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹

26 באוקטובר יום שלישי

היום יש לנו בדיקת קורונה בעיירה Menaggio הסמוכה למלון שלנו עשר דקות נסיעה, הזמנו תור עוד בארץ , בדקתי בגוגל מפות איפה ממוקמת המעבדה והיכן יש חניה קרובה , שהכל יהיה מוכן וברור. הגענו קצת לפני הזמן וקיבלו אותנו , תוך דקות ספורות היינו אחרי הבדיקה . הבטיחו תוצאות תוך 24 שעות. אז אחרי הבדיקה שנקבעה ל10 בבוקר גם וילה קרלוטה שנמצאת בסמוך כבר נפתחת אז הלכנו לקנות כרטיסים , איזה כייף להיות כמעט לבד במקום ומעניין שמכל המעטים שהיו שם בדיוק שמענו עברית בפעם הראשונה בטיול הזה. הוילה מעניינת והגנים שלה יפים מאוד

אנחנו מסיימים את ביקורינו בוילה קרלוטה בסביבות 12:00, חוזרים לחניה של המלון שם נמצא הרכב שלנו, לזוגי בא אספרסו ולי דווקא מנשנש איזה פסטה טעימה

אז המסעדה הזו נמצאת על הדרך והיה לנו טעים מאוד. חושבים מה לעשות עכשיו ונזכרתי ביעד ששמעתי עליו, איזה מסלול הליכה ביער בצפון האגם, בערך שעה נסיעה, אין לי מיקום מדוייק של חניה או תחילת מסלול, אני יוצרת קשר עם מי שהמליצה על המקום המלצה חמה , אנחנו יוצאים לדרך, מקסימום טיול. אז העיירות בצפון האגם פחות מוכרות , עוברים איזה 11 מנהרות אחת אחרי השניה , ככה עוד לא היה לנו(גם חוויה) רק לקראת סוף הדרך עונה לי הממליצה על המסלול ואומרת שהיא לא יודעת אם יש חניה בסביבה , די הכעיסה אותי, אז למה ממהרים לתת המלצות ברשת ?!? כדי להראות שמגיעים למסלולים אחרים מהרגיל ? באמת לא הבנתי מה היתה מטרתה. הגענו למקום וגוגל מפות מודיע לנו שהגענו ליעד ואין כלום מסביב , סתם חנית כורכר שאין מסביב כלום, שואלים עוברי אורח והם לא מבינים מה אני בכלל רוצה מהם . אז שרפנו ככה שעתיים.

אחת העיירות בדרך

חוזרים חזרה למרכז האגם , נוסעים לבקר בעיירה Lenno. עכשיו לבן זוגי מתחשק פסטה , חוזרים למסעדה בה ישבנו אחרי וילה קרלוטה אבל המסעדה סגורה . קפצנו לסופר באזור וקנינו לנו קצת נישנושים, היום היה לנו יום נחמד חצי יום , אחכ׳ סתם נשרף היום , אבל מזג האוויר נהדר.

27 באוקטובר - יום רביעי

היום אנחנו עוזבים את אזור מרכז האגם ויורדים לדרום האגם לטייל קצת בעיירה קומו . ב9:30 בדיוק לאחר 24 שעות מקבלים תשובה שלילית לpcr.

מצאנו עיירה נעימה מאוד , אזור הטיילת ומעגן הסירות מאוד נעים , יש פארק גדול ליד עם שבילים וספסלים , השלכת מקיפה אותנו , מזג האויר נפלא , איזה כייף לנו

בדרך דרומה לקומו
סיימנו את הביקור עם גלידה טעימה

לפני שאנחנו נוסעים למלון שלנו ליד שדה התעופה מלפנסה אנחנו נכנסים לסופר מקומי מלא כל טוב , קונים גבינות טעימות, שוקולדים, לימונצ׳לו וליקר מלון נהדר!!! שעה ומשהו נסיעה עד למלון הנעים שלנו המוקף טבע יפה

28 באוקטובר - יום חמישי

מתעוררים בבוקר בחווה/מלון ליד מלפנסה , יש לנו טיסת צהריים אז לוקחים קצת את הזמן, אחרי ארוחת הבוקר יוצאים לצעידה קלה בשבילים מסביב וב12:00 נוסעים להחזיר את הרכב. הטיסה ברבע לארבע אחה״צ . היה לנו טיול נהדר, כל כך אוהבים את איטליה . השלכת הצפון איטלקית האירה לנו פנים , האוכל , העיירות, האנשים החמים, הטבע הנפלא . כבר חושבים קדימה!!!!🤔