אנגליה על התמזה

אחרי הרבה שנים שאני רוצה להפליג בתעלות או על הנהרות באנגליה ואחרי שנתיים ללא נסיעות לחול עקב הקורונה ,החלטתי שזה הזמן. בתי הגדולה מיתר קפצה על המציאה והחלטנו לנסוע ביחד.

הזמנתי מאחד הספקים סירה שעל פי התמונות וההסבר אמורה להתאמים לנו ,קנינו כרטיסים לאנגליה ויאללה מכבי .

את הסירות מקבלים בעיירה Bensonon the Thems הנמצאת מערבית ללונדון. לBensonהגענו בהסעה שהזמנתי מראש באינטרנט.

שימו לב : רשמית ,את הסירות מקבלים החל מ 14:00 .אנחנו הגענו ב 11:00 והסירה כבר הייתה מוכנה .כדאי מאד להזמין טיסות הנוחתות בלונדון כמה שיותר מוקדם כדי שיהייה מספיק זמן להגיע משדה התעופה למעגן , לגשת לסופר מרקט המקומי ולהצטייד במזון וכולי. אם מגיעים מאוחר ,משמעות הדבר היא שיתכן ואת הלילה הראשון מבלים על הסירה במעגן ובעצם מתבזבז לו יום טיול .

ההסעה הגיעה בזמן ותוך כשעה ורבע הגענו לBenson.

מטעם הספק le-boat , קבלו אותנו 2 בנות חינניות : אלה ,אנגליה צעירה כחולת עיניים ופנייטה ,אנגליה ממוצא יוני שמבטאה היווני ניכר בה עד מאד.

אלה הראתה לנו את הסירה: דגם CAPRI  ומייד הבנו שהיא לא בשבילנו -אני חשבתי שמדובר על מיטה זוגית ופינת אוכל הנפתחת למיטה נוספת. בפועל מדובר על סירונת המתאימה לזוג או להורה וילד שבכל מקרה ,שניהם מתחת לגובה ל170 .... השירותים והמיקלחת נמצאים באותו כוך שמספיק לאדם במימדים קטנים ,המטבח זעיר ובאופן כללי, אין שם מקום לכלום. הואיל וגובהי כמעט 190 ס"מ וגובה ביתי כמעט 180 ס"מ, הבנו מייד שלא נוכל להפליג כך .

פנינו לפנייטה וביקשנו להחליף סירה. לאחר  היא ניסתה לבדוק זאת מול המשרד הראשי, בינתיים ניגשנו רגלית לCOOP המקומי ( מרחק הליכה מאד קצר ) וקנינו קצת ציוד להפלגה.

קבלנו לבסוף סירה מדגם TANGO בעלת 2 חדרי שינה, פינת אוכל/סלון/ מטבח מאד מרווחים ,סיפון כפול, מערכת היגוי פנימית וחיצונית והגה חשמלי קדמי( שהסתבר אחכ כמאד מאד חיוני )  המספיקה בהחלט ל4 נפשות ונפרדנו לטובת הענין מעוד 500 פאונד. גם זאת לאחר משא ומתן 😊

מבחינת עלויות אציין כי יש לשם לב שפרט לדמי השכירות ( לנו דמי השכירות עלו כ 1500 פאונד לשבוע עקב שדרג סוג הספינה) , יש לשלם עבור ביטוח, שעות מנוע, דמי ניקוי ותדלוק בסוף ההפלגה- מדובר בסכום לא מבוטל של כמה מאות פאונד הנוספים לדמי השכירות.

פנייטה ראתה שאנחנו מאד מוטרדים מהסיטואציה ונאותה ,לאחר שביקשתי , להוסיף  ללא תשלום זוג אופניים (עלות של 100 פאונד ) -דבר שמסתבר כצעד מאד נבון.

כדי לעזור לנו לצאת מהר ,2 טכנאי החברה עבדו מאד מהר, המנהל האיזורי לקח בעצמו את מכשיר הניקוי והבריק את הספינה  עבורנו מבחוץ. כשסיים, ניגשתי להודות לו עבור השירות המקסים שקיבלנו. בשיחה שהתפתחה ,עלה שהוא היה בצבא האנגלי תקופה מסוימת ושאל אם הייתי בצבא הישראלי. עניתי שאכן הייתי. הוא התענין היכן שרתתי וכשסיפרתי לו שהייתי חובל בחייל הים בתפקיד צ'יף סטיל, הוא עצר מייד , הסתכל עלי ושאל : אתה רוצה לעבוד אצלי ? חייכתי והוא המשיך :  זהו התקבלת!!

לאחר כמה שעות עיכוב ( עד שאישרו שנוכל להחליף, הכנת הספינה ,משא ומתן על המחיר וכולי) ,העלינו את הציוד על הספינה , קבלנו הדרכה מסודרת על מערכות הספינה ויצאנו לסיבוב עם טכנאי החברה כדי לראות איך אנחנו מסתדרים .

לאורך הנהר יש מעברים הנקראים Lockשיש לעבור אותם. אלו בעצם מעליות המעלות או מורידות את הספינות על ידי שימוש בחוק כלים שלובים ומשאבות מים. ההסבר שקיבלנו היה מאד מסובך ולבסוף פשוט התייאשנו מההסבר ואמרנו שנסתדר. הסתדרנו. אין חכם כבעל נסיון .

המסלול

יום ראשון להפלגה

יצאנו לבסוף בסביבות 16:00 צפונה לכוון Abingdon.

הדרך מהממת – הכל ירוק , עצים מסוגים שונים ,צמחייה מאד עשירה  תענוג לעיניים.

בדרך ל Abingdon עברנו 3 לוקים –בשניים מהם היה מפעיל מקומי שהפעיל עבורינו וכך יכולנו לראות מה עושים אם המפעיל לא נמצא .רשמית, הלוקים  מופעלים על ידי איש מקומי בשעות 9 עד 17:00 אך לא תמיד המפעילים נמצאים ויש להפעיל את הלוק באופן עצמאי. ממש לא מסובך. ראו בסוף את המדריך לתפעול LOCK

כשהגענו ל Abingdon מצאנו נקודת עגינה לאורך הנהר( עגינה שלא במרינה מסודרת נקראת MOORING) ,נקשרנו לרציף ויצאנו לטייל בעיר. בסך הכל עיר נחמדה ,עם כמה נקודות ענין כגון כנסיה ורחוב מרכזי נחמד.

אכלנו ארוחה ערב באחד הפאבים המקומיים וחזרו לישון בסירה.

יום שני להפלגה

בבוקר ,יצאנו עם האופניים לרכיבה לכוון Abingdon. עברנו באחו העוטף את העיר מסביב- הכל ירוק ,מלא מים, ברווזים אווזים וברבורים בכל מקום. עצרנו בכיכר המרכזית של העיר לקפה ומאפה וחזרנו לסירה .

המשכנו את ההפלגה עד לOxford ,מצאנו נקודת עגינה מחוץ לעיר ויצאנו לטייל בעיר .

אציין כי לא קל למצא מקום עגינה מסודר בoxford. אנחנו מצאנו מקום מחוץ לעיר ( הרגשתי כמו בתל אביב... ) אליו השתחלנו. אני הייתי על ההגה והמנועים ומיתר קפצה לחוף לתקוע יתדות ולקשור את הסירה לרציף – לא בכל מקום יש עמודי /טבעות קשירה וכדי לעגון יש לתקוע יתדות – יש בסירה יתדות ופטיש לצורך הענין  )

oxford מהממת ביופייה .בנינים עתיקים ,סמטאות ציוריות – לא משנה לאן תצעד, העיין לא שבעה. נכנסו לאחד הקולג'ים ( כל הכניסות לקולג'ים הינן בתשלום ) לסיור. מובן שמיתר רצתה להכנס לקולג' בו הוסרטו קטעים מהארי פוטר.....- מהמם!!

במדרחוב הראשי עצרנו לקפה ומאפה וחזרנו אל הסירה בסביבות 17:00.

הואיל ומקום העגינה היה רחוק מהעיר ,ללא תאורה בלילה ומסביב השכנים לא היו הכי לבביים  , החלטנו לא להשאר ולהתחיל לחזור דרומה לכוון Benson.

עצרנו לעגון ליד לוק סנדפורד ( Sandford Lock )– מקום מקסים ,נקי מואר מסודר – בצמוד אליו פאב/מסעדה נאה ומטופח ,מדשאות מסביב -כייף של מקום.

יצאנו לסיבוב  רכיבה על האופניים בישוב הקרוב, אחר כך עלינו על נתיב רכיבת אופנייים המוביל לכוון oxford ולאחר כ 3 מייל, הגענו לפאב בשם ISIS עם גינה מקסימה ,על הנהר. עצרנו לבירה וציפס וחזרנו לסירה.

בערב רצינו לאכול בפאב המקסים שנמצא על הלוק עצמו אך המטבח נסגר ב 9. הסתפקנו בפאב מקומי אחר . לא נחמד במיוחד .

יום שלישי

ממשיכים דרומה

עצירה בBensonלפריקת ביוב ומילוי מים -הצוות שם מאד סימפטי. רוקנו עבורינו במהירות את מיכל הביוב ומילאו מים.

עגנו בוולינגפרד – כפר צמוד לBensonמיד אחרי הלוק שלbenson. מצאנו נקודת עגינה בסמוך לגשר של וולינגפורד . העגינה בתשלום 12 פאונד ל 24 שעות ) המיקום מצוין !! קנינו  מזון בסופר הכי נקי שראיתי מעודי.  , טיילנו קצת  בכפר היפה ובערב אכלנו בפאב הדולפין . מעולה ( לא זול ). מומלץ בחום רב.

יום רביעי

יצאנו מאוחר ,בסביבות 11:30

הדרך מעלפת. הכל מקסים

עצרנו ב READING  כדי להסתובב בעיר וקצת שופינג. חשבנו להשאר שם ללילה אך  ברחנו משם כמו מאש. זו עיר לא נעימה.

המשכנו להפליג בנעימים ואחרי כמה לוקים( שאת כולם הפעלנו בעצמינו (אחד מהם הפעלנו ידנית ולא חשמלית) הגענו להנלי. הצלחנו להשתחל בקושי בין 2 סירות – העיר מלאה בסירות ואין חנייה. ממש כמו תל אביב. הנלי הורסת ביופייה .מלאה בחנויות מקסימות ,מסעדות בארים ובתי קפה טילנו בלילה ברחובות וישבנו לאכול באחד מהפאבים- זו עיר יקרה ביחס לשאר המקומות בהם היינו. רואים זאת מעצם המראה הנקי שלה והמחירים במסעדות...

יום חמישי

בבוקר טיילנו קצת בהנלי .ישבנו בסטארבקס כדי להשתמש בוי פי ולהזמין אמצעי תחבורה מBensonללונדון.

דרכי הגעה מBensonללונדון :

1.     אוטובוס או מונית ל oxford ומשם רכבת לפדינגטון לונדון

2.     אוטובוס או מונית ל rading ומשם רכבת לפדינגטון לונדון

3.     מונית ספיישל.

אנחנו בחרנו במונית ספיישל . אמנם , המחיר כמעט כפול אך הואיל והיינו קצרים בזמן ( ממריאים ארצה באותו יום ב 22:00) ולא רצינו להסחב עם המזוודות ולבזבז שעתיים וחצי בנסיעות באוטובוס ורכבת.

את המונית הזמנתי מ gogreen  באינטרנט https://ggtaxis.co.uk/ . המחיר הרשמי באתר הוא 123 פאונד.

מהנלי יצאנו לכוון windsor דרך מארלו ומיידנהד .

טיפ – אם מגיעם לערים המצויינות לעייל  בשבת או ראשון ,נא להצטייד בסבלנות הואיל ומאד קשה למצא מקם לעגון. זהו הסופש כאן ורבים מבני המקום מפליגים על הנהר וממלאים את מקומות העגינה.

בלוק cookham , בזמן שחיכינו לתורנו , עצרנו בצידו הימני, בתחילת הרציף ומלאנו את מיכל המים . המים בחינם.

הגענו לwindsor בערך ב 17:00. האמת , חוץ מהטירה היפיפיה( מחיר כניסה למבוגר 26 פאונד ) , אין כאן יותר מדי מה לעשות.  טיילנו קצת בעיר ויצאנו לרכיבת אופניים לכיוון איטון קולג' והשטחים הירוקים המקיפים אותו. חזרנו לספינה בערך ב 20:30 . עייפים ומאד מרוצים. הערב, אוכלים בסירה ולא יוצאים לפאב. עייפים.

יום שישי

יצאנו לדרך ב 7 בבוקר. עצרנו לסיבוב קצר במיידנהד  ( לא משהו אפשר בהחלט לוותר )  בלוק cookham  שוב עצרנו למלא מים וניצלנו את הזמן עד למילוי המיכל לבראנצ'  על הסיפון. טיילנו קצת ליד הלוק והמשכנו למארלו. ,עגנו לפני מארלו לוק , בצד ימין ועלינו על האופניים לסיור בעיר . המקום מאד מטופח ויפה, ביקרנו בכנסייה המקומית, עלינו על גשר מארלו ונסענו לאורך הרחוב הראשי המטופח והנאה. ישבנו בקפה MAGEN לקפה ומאפה/סלט  וחזרנו לסירה. שימו לב -עגינה במקומות ללא תשלום במארלו מוגבלת ל 24 שעות בלבד

להנלי הגענו בסביבות 17:00 ,עגנו באותו המקום בדיוק בו עגנו ביום שבת( עלות עגינה ,10 פאונד שיש לשלם באתר where2moor.co.uk  ) ומייד יצאנו לרכיבה לאורך הנהר. רכבנו לכוון ממנו באנו עד ללוק הראשון, חצינו לגדה השנייה וחזרנו להנלי דרך הכביש הראשי. סה"כ זמן רכיבה כולל הפסקות, שעתיים. עצרנו בדרך להסתכל על הפרות/ברווזים/אווזים/ארנבים ועוד, שתינו בירה טובה וחזרנו לסירה .

בערב יצאנו שוב ל ARGILE- פאב מקומי מאד מאד  נחמד וסמפטי, חזרנו לסירה מרוסקים מעייפות ומאד מבסוטים.

יום שביעי

למרות שתכננו לצאת לדרך ב 7,מיתר רצתה לעשות סיבוב אחרון בעיר. יצאנו שוב לרחובו המקסימים וישבנו באחד מבתי הקפה לקפה ועוגה של בוקר. מהנלי המשכנו לוולינגפרד ללא עצירות פרט ללוקים. רצינו להגיע מוקדם כדי לטייל בסביבה המקסימה בלי לחץ של זמן.

בוולינגפורד קנינו כמה לחמניות, מיץ תפוזים וגבינות ויצאנו עם האופניים לטייל באחו. הגענו לןוק Bensonוהחלטנו להמשיך למעגן Benson,להחזיר כבר היום את האופניים ולחזור ברגל. החלטה מאד טובה- כך יכולנו להכנס ממש לאחו ,למקומות שלא ניתן להגיע אליהם באופניים.

לקראת ערב חזרנו לסירה, די מרוסקים. לא נוותר על הדולפין 😊 . מחר בבוקר ,קמים מוקדם להחזיר את הסירה בBensonולנסוע ללונדון

יום שמיני

קמנו ב 06:30 , קפה ויאללה לבנסון. טופלנו מאד מהר על ידי הצוות המקסים, עלינו על המונית ומסענו ללונדון. הזמנתי מראש מקום לשמירת המזוודות ( יש המון אתרים לצורך הענין- שמירת 2 מזוודות עלו לנו 8.3 פאונד) כך שיכולנו להסתובב ללא גרירת המזוודות 😊

הסתובבנו קצת בעיר וב06:30 עלינו על הרכבת מפיקדילי סירקוס לטרמינל 2 בהיתרו. לקחנו את הרכבת הרגילה ולא המהירה -מחיר המהירה בשעה זו היה 27 פאונד ליחד וברגילה 5.5 פאונד ליחיד . תוך 45 דקות היינו בשדה)

טיפים כלליים

-        לברר היטב עם הספק את מידות הסירה, המכלולים בה, גובה התקרה ,האם השירותים נפרדים מהמקלחת, לכמה זמן מספיקים המים .כל כמה זמן נדרש לנקז את מערכת הביוב והיכן ניתן  לבצע זאת.

-        ריקון הביוב בדרך עולה כסף. יש לקנות כרטיס המשמש לכך בBensonאחרת לא תוכלו לרוקן אלא אם מישהו יעשה לכם טובה .אנחנו רוקנו את הביוב בדרך מאוקספורד לכוון וינדסור כשעצרנו במעגן בbenson- הריקון שם בוצע על ידי צוות LE BOAT ובחינם.

-        לא לקחת סירה קטנה וזולה. זה פוגע מאד בטיול !!! בסירה קטנה כגון CAPRI מאד צפוף ודחוק גם לשני אנשים. קחו סירה קטנה רק אם התקציב אינו מאפשר סירה נוחה יותר.

-        המלצה חמה- הניווט לצרכי Mooring ובלוקים , לא תמיד קל, בעיקר אם צריכים להשתחל בין 2 סירות או כשיש רוח. לכן, כדאי מאד לקחת דגם סירה ובו יש bow thruster: מדחף תמרון. זהו בעצם מדחף נוסף הנמצא בקדמת הסירה ומופעל חשמלית על ידי כפתור. המדחף מאפשר לדחוף את חרטום הסירה ימינה או שמאלה מבלי שהסירה תפליג. זהו יתרון עצום !!!

-        לבא עם מזוודות קטנות. אין מקומות אחסון רבים בספינה ומזוודה גדולה , מקשה מאד.

-        המטבח די מצויד ( כלי אוכל מחבתות סירים וכולי , כולל כיריים נוחים תנור אפייה ומקרר קטן )אך אין תבלינים/סוכר/קפה/תה/מלח – להצטייד מראש או לקנות בBenson בCOOP  המקומי.  אם החלטתם להפליג קודם לכוון Windsor, מציע לעגון בוולינגפורד ( Walingfprd  ) הנמצאת במרחק של חצי שעת הפלגה ושם לקנות בסופר מארקט Waitrose הנמצא במרחק הליכה מאד קצר מהמעגן – המבחר עצום .

-        בהפלגה עובדים עם חבלים ומתלכלכים לא מעט – ממליץ בחום רב לבנות שבחבורה לקצר צפורניים ארוכות לבא עם כפפות עבודה ( קונים בארץ במקסטוק ב 5 ₪ וזורקים בסוף ההפלגה ) ולהצטייד בקרם ידיים/ וזלין . האוויר כאן מאד יבש ובשילוב העבודה עם החבלים , קרם ידיים ,הוא מצרך חיוני. גם לנו הגברים 😊

-        בקשו מהספק עוד זוג מגבות . הן תשמשנה לספיגת המים ביציאה מהמקלחת וליבוש מושב הנהג בבוקר 😊 .

-        כובע מצחייה ומשקפי שמש הינם חיוניים גם אם מדובר בחורף!!. הואיל ורב הזמן נמצאים בחוץ, כשהשמש יוצאת היא מאד מסנוורת ומשזפת.

-        אם מדובר ב 7 ימי הפלגה, לדעתי , לא חייבים להגיע אל oxford   בהפלגה  ובאותה מידה לא חייבים להגיע ל Windsor בהפלגה .. הצעה ידידותית –

·        צאו מBenson לכוון windsor וחיזרו לכוון benson. בלילה לפני האחרון , עגנו בוולינגפורד( הנקודה הראשונה אחרי Bensonלכוון windsor ) בלו בה בלילה -ממליץ מאד על פאב הדולפין . בבוקר קחו אוטובוס מספר 136 ותוך שעה תגיעו  לoxford, טיילו בעיר להנאתכם היא אכן שווה טיול . ,לקראת ערב או כשימאס לכם, חזרו לספינה באוטובוס או מונית  ללילה האחרון.

·       אם תרצו בכל זאת להפליג לאוקספורד ,מציע שבדרך דרומה, תעצרו במארלו, קחו משם אוטובוס ל Windsor   ותחסכו זמן יקר.

-        בכל מקרה ממליץ להעביר את הלילה האחרון בוולינגפורד. אם תצאו מוולינגפורד לBensonב 7 בבוקר ,תהיו בBensonתוך פחות משעה ותוכלו לצאת מוקדם ללונדון או לכל מקום אחר .

-        בזמן הגישה לרציפים /לוקים יש לזכור : slow is pro!!! ( pro -קיצור של פרופשיונאל – איש מקצוע ) לגשת ממש לאט . לאט לאט. כך גוברים הסכויים להקשר בקלות בלי לעצור בפתאומיות/התנגשויות מיותרות ברציפים .

-        בעגינות וכניסה ללוקים לקשור קודם את הירכתיים. אם תפעלו הפוך, זרם הנהר ירחיק את הירכתיים מהרציף ואם אתם רק 2 בספינה , יהייה מאד קשה להקשר בבטחה. בנוסף, אם יש בספינה יש bow thruster: מדחף תמרון, ניתן להצמיד איתו את החרטום לכוון הרציף בכל רגע כך שעדיף קודם לחבר את הירכתיים.

-        בדרך כלל יש שקע 220 וולט המיועד למכונת  גילוח . חשוב לברר מראש האם יש שקע נוסף וזכרו שככל שיש ,הוא שקע אנגלי  – לא לשכוח מתאם משקע אנגלי לתקע ישראלי ורצוי להביא כבל מאריך עם מספר יציאות.

-        בשדות התעופה באירופה בכלל ובאנגליה בפרט, אין להעלות איתכם לטיסה בקבוקי נוזלים או קרמים או כל מה שאינו מצק במיכל שגודלו עולה על 100 CC . בבידוק הביטחוני הם מבקשים להוציא הכל -בקבוקי שמפו, קרמים, תרופות נוזליות דאודורנט אפטר שייב ובשמים. כל מה שמעל 100 CC לא יכול לעלות איתכם למטוס – אם שלחתם זאת במזוודה למטען זה בסדר. לנו הבודקות לקחו 2 בקבוקי שמפו, דאודורנט וקרמים של מיתר. די מרגיז אך אלו הנהלים. לפעם הבאה ,נדע .

-        Mooring- יש מקומות בהם ניתן לעגון ללא תשלום ויש מקומות בהם נדרש לשלם. שימו לב- פקחים מסתובבים ומצלמים את הספינות העוגנות וככל שלא בוצע תשלום( במזומן לפקח כמו בוולינגפורד בסביבות 08:30 בבוקר או באפליקציה כמו בהנלי )  נשלח דוח לבעל הסירה( שם הסירה משויך לבעל הסירה ) שעולה כ 150 פאונד. לא להתעסק עם האנגלים כי את הדוח תשלמו. חברת השכרת הסירות תחייב לכם את כרטיס האשראי אם תרצו או לא. דמי העגינה סבירים מאד : 8 עד 12 פאונד ללילה. בדרך כלל ,כשהעגינה בתשלום, מדובר על סביבה יותר נעימה. ניתן כמובן לעגון בחינם לכל אורך התמזה ,ככל שהתנאים הפיזיים מאפשרים זאת.

-        בספינה אין אמצעי בידור פרט לרדיו . אין וי פי. . הצטיידו מראש באמצעי בידור כגון ספרים /משחקי קופסא ככל שאתם עם ילדים ובחבילות גלישה מורחבות .למי שיש – סטיק לחיבור למחשב. לא תמיד הוא יעבוד כאן אך טוב שיש. אני הצטיידתי בחבילה של 15 ג'יגה שהספיקה לצרכים הסלולאריים של שנינו .

-        אני הייתי מספר פעמים בלונדון. לולא מיתר איתי, הייתי מעדיף ביום האחרון להשאיר את הציוד במשרדי La-Boat ,לטייל רגלית בסביבה או על האופניים, ולצאת מBENSON ישירות אל שדה התעופה באוטובוס /רכבת. אני מוצא שנסיעה ללונדון למספר שעות ( למי שכבר היה בעיר בעבר ) הינה מעייפת, כרוכה בהוצאה לא קטנה ואיני בטוח שההשקעה שווה את התמורה.

המדריך לכניסה ללוק:

בלוקים יש מפעילי לוק הנקראים LOCK KEEPR שאמורים להיות בו בשעות 09:00 עד 17:00. "אמורים" זו מילת המפתח. יש להם נטייה ללכת לאוכל/לשירותים ולעיתים תגיעו ללוק ואין בו אף אחד.

באופן כללי, את הלוק מפעילים חשמלית .על לוח ההפעלה כתוב בדיוק מה כל כפתור עושה :

·       פתיחה/סגירה של שסתום המים

·       פתיחה /סגירה של שערי הלוק .

איך מתפעלים לוק:

אם יש LOCKKEEPER

1.     האם הוא פתח את השער?  אם כן, הכנסו ללוק והקשרו בצד שנאמר לכם להקשר אליו ,כבו מנועים,

2.     ככל שיש Lockkeeper  והשער סגור ,היקשר לאחד מרציפי ההמתנה חכה שהשער יפתח

3.     לאחר פתיחת שער- הכנסו ללוק והקשרו בצד שנאמר לכם להקשר אליו ,כבו מנועים,

4.     ה Lockkeeper יסגור אחריך את השער ,יתפעל את השסתומים וכשגובה המים בלוק יגיע לנדרש, יפתח את שער היציאה . עם פתיחת השער ,הנע מנועים, נתק את החבלים וצא מהלוק.

אם אין Lockkeeper :

1.     השער פתוח? אם כן, היכנס ללוק .

2.     אם לא, היקשר לרציף ההמתנה.

3.     אחד מאנשי הספינה יגש ללוק ויפעיל אותו .

צורת ההפעלה :

א.       בדוק את גובה המים בלוק. אם הוא בגובה הנהר כמו בגובה הנהר שאתה עוגן בו כרגע , וודא שהשסתום בצידו השני של הלוק סגור ,פתח את שער הלוק שקרוב אלייך וחכה ליד מנגנון ההפעלה.

ב.       מי שעל הסירה -נהג את הסירה לתוך הלוק והיקשר לצד שבו נמצאים מנגנוני ההפעלה .

ג.        אם גובה המים בלוק  נמוך או גבוה מהגובה הנדרש לך, ודא שהשסתום בצידו השני של הלוק סגור , פתח את השסתום בלוק שקרוב אלייך- המים יכנסו או יצאו אל/מ הלוק וימלאו/ ירוקנו אותו עד לגובה הנדרש. אם משום מה השסתום לא נפתח ,בדוק את השסתום בצד השני של הלוק- יתכן והוא פתוח. יש לסגור אותו .

ד.       עם הגעת המים בלוק לגובה הנדרש, תכבה נורית הסימון שמהבהבת כל עוד המים נכנסים או יוצאים.

ה.       כשהנורית כבתה,  ובשום פנים ואופן לא קודם סגור אל השסתום הפתוח וודא שהשסתום בלוק השני סגור ( הוא אמור להיות סגור  ממילא )

ו.        פתח את הלוק כדי שהסירה תיכנס.

ז.        מי שעל הסירה יכניס את הסירה ללוק .מי שפתח את הלוק יכול לחכות על רציף הלוק כדי לקבל את החבלים ולעגן את הספינה לרציף .

ח.       לאחר קשירת הסירה ( חבלים לא קשורים אלא רק מונחים סביב עמודי הקשירה כדי לאזן את הסירה בזמן הכנסת/הוצאת מים ) ,סגור את שער הלוק. וודא שהשסתומים בשער שסגרת, סגורים .

ט.       גש לשער השני ופתח את השסתומים- הלוק יתמלא במים או יתרוקן מהמים שיש בו והספינה תגיע לגובה הנדרש בהמשך הלוק.

י.        עם הגעת הספינה לגובה הנדרש ,תכבה נורית ההתראה של מנגנון ההפעלה . לכשנכבתה -פתח את שער היצאה של הלוק – הסירה יוצאת מהלוק ומחכה ברציף העגינה שמחוץ ללוק. אם יש סירות שצריכות להכנס ללוק, יעלה זה שתפעל את הלוק בחזרה לסירה בלי לעשות כלום .

יא.       אם אין סירות שאמורות להכנס, יסגור המתפעל את שער ויעלה לסירה שמחכה לו בחוץ .

נשמע מסובך ?

אולי בפעם הראשונה/שניה .אחכ זה זורם די בקלות.