סיכום טיול-אוסטרליה 4-22.2.2020:

טיול של שבועיים וחצי עם בן הזוג בחוף המזרחי של אוסטרליה שהתחיל והסתיים בסידני.

4.2.2020-יום שלישי. טיסה מהארץ עם חברת התעופה Cathay Pacific (קונקשיין בהונג-קונג)

5-7.2.2020-ימים רביעי-שישי.

נחתנו בסידני ב5.2.2020 שעה 20:00 ונסענו ברכבת למלון שסגרנו מראש ל-3 לילות.

את הימים בילינו בטיולים רגליים בעיר סידני.

יש information ביציאה מהמלון ממנו לקחנו מפה של העיר (בכל פינה אפשר למצוא מפות ומידע בחינם).

סידני היא העיר הגדולה ביותר באוסטרליה ולא חסר מה לעשות בה!

בית האופרה-מקום שמיועד להופעות מוזיקליים ומעניין בעיקר בגלל המבנה הייחודי שלו. אנחנו לא נכנסנו פנימה, אבל אפשר ללכת לאורך הטיילת ולהגיע לפארקים שלידו.

גשר הנמל של סידני (Sydney harbor bridge)-גשר שמאפשר מעבר לכלי רכב והולכי רגל וחוצה את מפרץ ג'קסון. אפשר להשקיף עליו מרחוק, ללכת לאורכו לצד השני של סידני או לטפס לפסגה שלו (134 מטרים). הטיפוס עולה כסף וזה דיי יקר.

The Sydney Tower- מגדל תצפית (309 מטרים). אנחנו הסתפקנו בצילום המגדל מהקרקע.

דארלינג הרבור-נמל שאפשר להסתובב בו, לשבת...

The Rocks- אזור ובו מדרחוב ראשי וסמטאות קטנות היוצאות ממנו, דרך המדרחוב ניתן להגיע לגשר הנמל. בימי שבת וראשון מתקיים במדרחוב הראשי של המתחם שוק אמנים.

Bondi Beach-חוף מהמם! יש הרבה מסעדות וחנויות בסביבה, נחמד ללכת עד לחוף ואז להגיע וללכת לאורכו.

לילה: The Astoria Hotel 76AUD (סה"כ 227 דולר ל-3 לילות). (רחוב-9 Darlinghurst Road, Potts Point NSW 2011)

בימים הראשונים שלנו בסידני היו גשמים חזקים ולכן החלטנו לשכור רכב ולהתחיל לנסוע לכיוון בריסביין שנמצאת צפונית יותר בחוף המזרחי.

שכרנו רכב מסוכנות No Bird שממוקמת בking cross ליד סוכנויות רכב רבות נוספות (הם נתנו את ההצעה המשתלמת ביותר: מיצובישי ASX ל12 ימים:676 דולר אוסטרלי. 100 דולר פיקדון)

8.2.2020-יום שבת.
נסענו לport Macquarie. עשינו מספר עצירות בדרך להצטלם/לאכול/לנוח..אבל רוב היום עבר בנסיעה במזג אוויר סוער במיוחד.

לילה: 83AUD . Ts tennis resort port Macquarie

9.2.2020-יום ראשון

גם היום הזה היה גשום במיוחד ועבר כולו בנסיעה ארוכה עד לבריסביין שם נהנינו מהפוגה בגשמים. אחרי שהתמקמנו במלון יצאנו להסתובב לאורך הטיילת על נהר בריסביין.

לילה:.Cliff hotel in Brisbane, kangoroo point. 55AUD

10.2.2020-יום שני
התחלנו את היום בנסיעה ל-Venman national park שממוקם בערך 40 דק' נסיעה מבריסביין.
מסלול הליכה של 7.5 ק"מ (לקח לנו שעתיים וחצי).

משם המשכנו ל-pandanus beach, Brisbane.

התמקמנו במלון ויצאנו לארוחת ערב במסעדה איטלקית מגניבה שממוקמת במרכז העיר- vapiano.

לילה: Soho hotel. 77 AUD
המיקום של המלון מעולה! כמה דקות הליכה ממרכז העיר.

11.2.2020-יום שלישי
נסענו ל Lone pine koala sanctuary. מקום מקלט לקואלות, אבל גם גן חיות גדול שבו אפשר לראות הרבה חיות שמיוחדות לאוסטרליה. מומלץ! כדאי לחפש כרטיסים באינטרנט בהנחה (אנחנו מצאנו בגרופון במחיר של 58AUD, אבל יש גם הנחות לסטודנטים).

משם המשכנו לתצפית על העיר בריסביין ופיקניק ב mount coot th. אם מגיעים בשעה סבירה אפשר לבלות שם כמה שעות, יש לא מעט מסלולי הליכה ונוף מהמם!

לילה:Soho Hotel. 78 AUD

12.2.2020-יום רביעי

נסענו לmain range national park והיה סגור בגלל גשמים כבדים אז חזרנו לבריסבן ובדרך עצרנו בנקודות מסוימות לתצפית וצילום.
נסענו לאגם moogerah ואחרי התרעננות קצרה המשכנו ל- Mount French שמהווה נקודת תצפית ומקום מצויין לפיקניק.
את הערב הגשום ניצלנו כדי ללכת לקולנוע Five Star Cinemas.הקולנוע ממש יפה ונראה כמו מבנה עתיק-חוויה נחמדה J גם הפעם מומלץ לקנות כרטיסים של סטודנטים כי יש הנחה משמעותית (24AUD לשני כרטיסים)

לילה:Soho Hotel. 78 AUD

13.2.2020-יום חמישי

התעוררנו לריצת בוקר על נהר בריסביין.

לאחר מכן עשינו check-out והמשכנו להצפין לאורך החוף המזרחי.

הגענו ל Samsonvale lake בנקודה שנקראת Bullocky rest, טיילנו קצת והמשכנו בנסיעה לsunshine coast.

לילה: Currimudi hotel 80AUD.
(לא מומלץ. החדר לא היה נקי)

14.2.2020-יום שישי
נסענו ל- Mount coolum national park למסלול הליכה ובסיומו נסענו לNoosa main beach.
לילה: Sandy court holiday units 90AUD

(מדובר בדירות מאובזרות לחלוטין. עשינו קניות בסופר ובישלנו לעצמנו את ארוחת הערב. בעל המקום לא היה נחמד. המקום לא היה נקי (ג'וקים במקלחת וכו')

15.2.2020-יום שבת
נסענו לNoosa national park. Fary pools. מסלול מהמם! אנחנו עקבנו אחר השביל כחול. מספר 4. בערך שעה הליכה לכל כיוון. אפשר להמשיך עוד עד לחוף אלכסנדר.

משם נסענו לGlass mountain outlook במטרה להתחיל להדרים שוב.

לילה: לינה air bnb בבריסבן (מצאנו בבוקינג). 63AUD

16.2.2020-יום ראשון
את היום הקדשנו לחופים. התחלנו מSurfe parade beach והמשכנו לCurrumbin beach.

לילה: Air b&b. 6/1880 Gold Coast Highway Unit, Burleigh Heads, קווינסלנד 4220, אוסטרליה
זוג הזוי!! חדר קטן בבית של זוג מבוגרים. אין חלק נפרד עבור האורחים בשונה ממה שצויין באתר האינטרנט, לא הייתה ארוחת בוקר ואין מיזוג אוויר. 81AUD

17.2.2020-יום שני

יצאנו להליכת בוקר והגענו עד לtumgun lookout עשינו את מסלול ההליכה והגענו לנקודת התצפית.

לאחר מכן חזרנו לדירת הair b&b, התארגנו ויצאנו לכיוון Currumbin rock pools שהוא חלק מהנהר הגדול. ממש יפה שם וכיף לבלות כמה שעות ביום חם. יש מפלים, טרזנים, דשא שאפשר לשבת בו.

משם נסענו לArakwal national park in bayron bay. חוף מבודד יפה!!

לילה: Grafton. Though street 56 AUD.

18.2.2020-יום שלישי
נסענו לkooloonbung creek nature reserve. מסלול מעגלי (יש כמה מסלולים ואפשר לבחור לפי דרגת קושי). ההליכה לא קשה, מישורית, ויש המון חיות וצמחים מיוחדים שאפשר לראות. זאת הפעם הראשונה שזכינו לראות קואלה בטבע.
משם המשכנו לFlagstaff lookout+coastal walk.
בעיר יש אווירה של עיר נופש. בלילה הסתובבנו קצת והלכנו לאורך הטיילת.

לילה: port Macquarie. 170 Gordon Street, Central Business District,
75 AUD

19.2.2020-יום רביעי
נסענו לכיוון Middle brother. צריך להגיע לNational park. ומסלול ההליכה מתחיל במעלה ההר. ניתן להגיע לשם רק עם רכב 4×4. אנחנו לא ידענו זאת וכששמנו לב שאנחנו הולכים זמן רב מידיי מבלי להגיע לתחילת המסלול תפסנו טרמפ עם אוסטרלי נחמד שלקח אותנו עד למעלה ההר.
את ארוחת הצהריים אכלנו בLongworth park. פארק יפה על נהר karuah . נחמד לפיקניק.
משם המשכנו לSomersby falls. מסלול קצר אבל ממש יפה וקליל! עם מפלים מהממים. מומלץ!

לילה:1 wanawong dr, Thornleigh. 60 AUD+breakfast
סוג של דירה מחולקת. לכל אורח יש חדר פרטי. שירותים ומקלחת משותפים לקומה ומטבח מאובזר משותף.

20-22.2020 ימים חמישי-שבת

נסענו בבוקר לסידני, החזרנו את הרכב לחברת ההשכרה.

התחלנו לטייל רגלית בסידני.

ביום שישי לקחנו ferry לmanly beach...

לילה: Peg Leg hotel. 158 AUD

ביום שבת לקחנו אובר לשדה התעופה 43 AUD.

מידע נוסף:

1. אפשר לרכוש כרטיס OPAL ב20AUD ולהטעין אותו בכל פעם באפליקציה/מזומן/כרטיס אשראי. הכרטיס משמש לנסיעות באוטובוסים, רכבות ובFerry. התשלום מתבצע לפי מרחק הנסיעה שבוצעה על כן יש להעביר את הכרטיס גם בעלייה לאמצעי התחבורה וגם בירידה ממנו (אחרת תחוייבו על נסיעה שלמה במסלול כולו).
  2. קניות של מזכרות במחירים זולים תוכלו למצוא בmarket city בchina town.
  3. אם אין אפשרות להתנייד בתוך העיר באוטובוס/רכבת מסיבה כלשהי, תעדיפו uber על פני מונית. (צריך להוריד את האפליקציה).
  4. כל החנויות והמסעדות באוסטרליה נסגרות בשעה מוקדמת יחסית, ואחרי 20:00 כבר קשה למצוא מסעדה פתוחה, צריך להערך לזה בהתאם.