באופן די ספונטני (בד"כ החופשות שלי מאורגנות חודשים ארוכים מראש), החלטנו לחפש סופ"ש קצר לחגוג יום נישואין...... אחריי כמה ימים של בדיקות וחיפושים מצאנו דיל לכרתים והחלטנו ללכת על זה.

תאריכים 15-18/6/17

זו החופשה הכי קצרה ביעד הכי קרוב שעשינו אי פעם.

הדיל שנסגר: חמישי – ראשון בכרתים. טיסה של סאן-דור (אלעל) כולל טרנספר למלון וחזרה, מלון ALDEMAR ROYAL MARE חדר סטנדרט

במקור הטיסה הייתה אמורה לצאת ב 08:00 ביום חמישי, שבוע לפני קיבלנו הודעה: הטיסה נדחתה לשעה 12:15 – הסתכלנו על הצד החיובי, לפחות לא נגיע עייפים וסחוטים. בפועל הטיסה יצאה ב 13:30 המטוס איחר להגיע מהיעד הקודם שלו.....

טיסת צ'רטר של אלעל, מטוס קטן, לא מקבלים אוכל או שתיה (רק מים) אבל צוות נחמד מאוד ועד שהספקתי להתארגן בכיסא, ולקרוא את המגזין של אלעל – הטייס הודיע לחגור חגורות נוחתים!

הטיסה לקחה שעה ורבע בערך, הגענו לשדה התעופה בהרקליון (עיר הבירה של כרתים) שדה קטנטן, אבל כל התהליך התנהל במהירות ומהר מאוד מצאנו את עצמינו בחוץ. הנסיעה למלון לקחה כ-20 דקות מזרחה מהרקליון, לאורך כל הדרך רואים את הים, המון עצי זית ורק בתים פרטיים. רואים המון בתים נטושים, בתים שהתחילו בבנייה והפסיקו באמצע – המשבר הכלכלי של יוון בהחלט ניכר.

הגענו למלון – ROYAL MARE שנמצא בעיירה חרסוניסוס (מזרחית להרקליון).

המלון בנוי כמו כפר נופש, בניה נמוכה, משתרע על שטח מאוד גדול. במלון יש כמה בריכות, מגרשי ספורט שונים (טניס, כדור עף, סקווש), מועדון ילדים, מגרש משחקים לילדים, חנויות, 4 מסעדות, בר לילה, בר חוף ובטח עוד כמה דברים שלא הספקנו לראות אפילו.

נסענו 2 זוגות והזמנו 2 חדרים רגילים, כשהגענו לקבלה הגיעה סגנית מנהלת המלון והודיעה לנו שהמלון מלא ויש לה אפשרות לשדרג אותנו לווילה עם בריכה ללא תוספת תשלום – הגיע בחור נחמד ברכב גולף ולקח אותנו לראות את החדרים שהזמנו ואז את הווילה כדיי שנוכל לבחור (כל כך נחמדים).

לא עמדנו בנוף שנשקף מהווילה ולקחנו את הווילה – 2 חדרי שינה, לכל אחד מקלחת ושירותים, סלון ומרפסת שיוצאת לבריכה. הווילות יושבות על חוף הים והנוף מרהיב, בייחוד בשקיעה ובזריחה

כמה מילים בנוגע למלון: שטח המלון ענק, יש מרחקים לא קטנים ללכת לפעמים אבל, מרימים טלפון לקבלה ומבקשים הסעה – מגיע בחור נחמד עם רכב גולף ולוקח אתכם: לחדר אוכל, לחוף ים, לקבלה.... מאוד מאוד נחמדים במלון, כל דבר שביקשנו או שאלנו נענה במהירות, עם חיוך ובשיא האדיבות.

האוכל במלון היה מעולה, מגוון ובשפע. החדרים היו ברמה גבוהה ומפנקים – בהחלט מלון שאחזור אליו.

מכיוון שכבר הייתה שעת אחה"צ, החלטנו להישאר במלון, נכנסנו לבריכה הפרטית שלנו, ישבנו קצת על חוף הים ובערב החלטנו ללכת למסעדה במלון. הדיל שלנו כלל חצי פנסיון, אבל באחת המסעדות היה "ערב ברביקיו" והריח היה מאוד מזמין אז קיבלנו הנחה של 30% על מחיר הארוחה במקום חדר האוכל והלכנו למסעדה.....

היה ערב מוצלח מאוד: ברביקיו של דגים, בשר, עוף, חזיר, מאכלי ים, תוספות מכל הסוגים, סלטים, קינוחים מכל סוג ובכל צבע – כל דבר היה יותר טעים מהשני. בנוסף הייתה הופעה של רקדנים ונגנים יוונים, לאחר מכן נשאר בחור שמנגן על אורגן ושר שירים משנות ה-60/70 אם לא הייתי רואה אותו שר הייתי בטוחה ששמו דיסקים – איזה קול!

אחריי האוכל ירדנו לעשות סיבוב על החוף, במלון שליד הייתה הופעה על החוף של רקדנים ואקרובטים עם אש, מכיוון שהחוף הוא חוף אחד ארוך פשוט הלכנו לראות, אח"כ שמו מוזיקה לריקודים – סיימנו את הערב על חוף הים עם מוזיקה.

למחרת החלטנו שנוסעים להרקליון, עוד מהארץ שכרנו רכב דרך חברת ZAKROS – התכתבתי במייל עם אדוניס, בחרתי רכב, שאל לאן אני רוצה שיביא לי אותו ואמר שהתשלום במזומן.... לא ביקש ערבונות או בטחונות לא בזמן ההזמנה ולא כשלקחנו את האוטו. אדוניס הגיע למלון להביא לנו את הרכב ואמר שביום האחרון פשוט נשים את המפתחות בקבלה – בחור נחמד ושירות מדהים!

שמנו WAZE ונסענו למוזיאון לארכיאולוגיה בהרקליון.

קשה למצוא חניה במרכז העיר, רחובות צרים, שילוט לא מי יודע מה.... הכי פשוט למצוא חניון כי ברחוב עצמו לא מצאנו מקום לשים סיכה.

הכניסה למוזיאון עלתה 10 יורו לאדם, העברנו שעתיים בין מוצגים ארכיאולוגים שונים...... מאוד נחמד!

ביציאה מהמוזיאון עברנו את הכביש ונכנסו לרחוב DEDALOU שהוא רחוב לא ארוך במיוחד אבל עם הרבה חנויות: יש מותגים כמו זארה וברשקה ופול אנד בר וגם חנויות של מותגים מקומיים..... עשינו קצת קניות כי בכל זאת...... ומיד חיפשנו את המקדונלדס הקרוב לאכול...

את שאר היום בילינו במלון בין הבריכה והים..... בכרתים חוף הים הוא לא חולי אלא כמו צדפים שבורים, דבר שבהתחלה קצת התבאסתי ממנו אבל מהר מאוד הבנתי את היתרון – אפשר לבלות בחוף הים בלי להביא אתך אח"כ ארגז חול הביתה ...... זו הייתה חוויה נהדרת! אין חול בשיער, אין חול בבגד ים, אין חול בחדר...

ביום השני החלטנו לנסוע לכפר FODELE שנמצא לא רחוק מהרקליון לכיוון מערב, כפר של אלמנות שחורות רוקמות.... השם נשמע מפוצץ!

מדובר בכפר קטן שמתחבא בהרים, בין עצים ונחלים ורוב התושבים עוסקים במלאכת הרקמה: מפות, חולצות, תיקים וכו'......

הכפר מאוד פסטורלי, אנשים חביבים, רובם מבוגרים מאוד, לא מדברים אנגלית כל כך אבל עם אדיבות מסתדרים בכל זאת, חנויות פזורות לאורך הרחוב הראשי, ברוב המקרים מדובר בעצם בבית של המשפחה שחלקו בית וחלקו חנות.

עצרנו באחת החנויות ובעל הבית, בן 91!!, יצא מגדרו (בלי מילה אחת באנגלית) כדיי להסביר לנו על הבית, ההיסטוריה, המשפחה שלו.... וכל זה בסלון ביתו, עם כלים מימי אנו באנו....

יש גם מוזיאון של הצייר EL GRECO שזה בעצם בית אבן קטן שהיה הבית של הצייר שבו מוצגים העתקים של ציורים שלו. "המוזיאון" עצמו סתמי ביותר בייחוד שמדובר בצייר לא מוכר, אבל האזור מדהים, עם פינות חמד בכל פניה.

נהנינו מהנוף והפסטורליות, קנינו קצת דברים כולל פירות עם טעם גן עדן וחזרנו לעוד אחה"צ של ים ובריכה.

זה היה סופ"ש קצת במיוחד שבמהלכו הגעתי לכמה מסקנות:

1. איך לא גיליתי את יוון עד היום? יותר טוב מאוחר מאשר אף פעם לא. זו הייתה הפעם הראשונה שלנו אבל בהחלט לא תהיה האחרונה!

2. האנשים בכרתים היו כל כך נחמדים, מאז תאילנד לא נתקלתי באנשים כל כך חביבים שלא מעקמים פרצוף כשהם מבינים שאנחנו ישראלים – התאהבתי!

3. האוכל טוב..... ולא יקר בכלל.

4. מזג אוויר מושלם, הים מכל הצדדים גורם למזג אוויר ממוזג יותר ועומס חום פחות כבד מבארץ.

5. נחמד מאוד לקפוץ ליעד קרוב עם טיסה קצרצרה

5. יש עוד הרבה, הרבה מה לראות ולעשות ביוון

מחכה בכיליון עיניים לפעם הבאה – יאסו!!!!