היא נחשבת לאחת המדינות היפות והירוקות ביותר באירופה, אבל מונטנגרו הפכה באופן רשמי גם למדינה “ירוקה”, המכריזה על עצמה כנקייה מנגיף הקורונה והודיעה גם כי תפתח בקרוב את גבולותיה לתיירים – אבל ממדינות מסוימות בלבד. ישראל בשלב זה, עדיין לא ברשימה

לאחר 20 יום ללא דיווחים על חולי קורונה חדשים, קיים אתמול (26/5) ראש ממשלת מונטנגרו, דושקו מרקוביץ' מסיבת עיתונאים ובה עידכן כי מדינתו “ניצחה” את נגיף הקורונה. בכך הופכת מונטנגרו למדינה הראשונה באירופה, שתפתח את גבולותיה לתיירים ממדינות אחרות.

מונטנגרו נחשבת ליעד מקסים ומיוחד במינו ומשופעת בשמורות טבע ירוקות, הרים וחופים מרהיבים. אבל, אל תזמינו עדיין כרטיסי טיסה, משום שבשלב זה, תיירים מישראל עדיין לא יוכלו להיכנס אל המדינה, זאת על אף ידיעות ושמועות שעל פי הן, מונטנגרו תהיה אחת מהמדינות הירוקות שניתן יהיה לטוס אליהן, מבלי חובת בידוד ביעד ובחזרה.

בשלב הראשון, כך אישרה רשות הבריאות העולמית, ייפתחו הגבולות ב-1 ביוני, אך ורק עבור תיירים ממדינות בהן אחוזי התחלואה נמוכים במיוחד והקריטריון שנקבע הוא הוא 25 חולים לכל 100,000 איש. נכון להיום נמצאות ברשימה מדינות כמו קרואטיה, אלבניה, סלובניה, יוון, פולין, צ'כיה, אוסטריה והונגריה. ישראל לצערנו, עדיין לא עומדת בקריטריון שנקבע. על כן בשלב זה נסתפק רק בחלום מרחוק, על טיול בשמורת דורמיטור.