צפון צ'כיה. ספטמבר 17-25. 2021. ימי קורונה. הורים עם 2 ילדים גילאי 7 + 11. לשמונה ימים מלאים.

מעט תובנות על צ'כיה - הקדמה

צ'כיה מדינה יפיפיה. נקיה ממש. מרשימה. האנשים מאוד נחמדים. פשוטים. רגועים. בצפון הם מאוד אוהבי טבע וטבעי. רואים המון מבוגרים מטיילים במסלולי טבע ורוכבים על אופניים. הרבה מהאטרקציות עשויות מחומרים טבעיים ועץ. בכל מקום מתקנים לילדים. קפיטריות, אוכל, מסעדות, קניונים וכל טוב. הכל ממש ממש ממש בזול. היינו לפני חודש באוסטריה, ושם הרגשת שגובים כסף בלי פרופורציה. כל כניסה לאתר באוסטריה עלה 150שח לאדם. למשפחה עם 4 ילדים זה 1000 שח לכל אטרקציה טיפשית. לעומת צ'כיה שיש בה את אותן אטרקציות ואפילו יותר שוות, בלא יותר מ 37שח לאדם. יש בצ'כיה את כל האטרקציות שבאוסטריה: מכרה מלח, מגלשות הרים, אגמים מפלים מסלולים, פארקי מים חמים ופארקי שעשועים.רכב לדוגמא באוסטריה עלה לנו 1000שח ליום כולל ביטוחים. בצ'כיה עלה לנו 100שח ליום. בקיצור לדעתי לדלג על אוסטריה. אין על צ'כיה. יפה. מקבלת פנים. מלאת אטרקציות ונופים. זולה בטירוף באוכל ומחיה. מלאת קניונים קניות ושפע.

קורונה

כרגע ישראל מוגדרת מדינה אדום חזק, שזה כמעט הכי גרוע. שנינו מחוסנים. הילדים מחלימים. כולנו עשינו בדיקה לפני ההגעה- לא בטוחה שהיה צריך עבור המבוגרים. מילאנו טופס של צ'כיה. מילאתי כתובת אחת, לא היה לי כוח להכניס את הכל. לא היו בעיות. בשדה הצ'כים רק הסתכלו על תאריך החיסון. הילדים לא נתבקשו לבידוד למרות שהיה כתוב. (בכל אופן לא בצורה רישמית מאף אחד בשדה או בשום מקום). היינו צריכים המבוגרים להציג בבתי מלון ובריכה תעודת התחסנות.

ערב הגעה. - הגעה בלילה. לינה בשדה ורכב.

נחתנו ביום שישי 21:30. לינה ב holiday inn בשדה תעופה. צלצלנו אליהם במתקן שבשדה, מצד שמאל של היציאה והגיעו לאסוף בקלילות. הזמנתי חדר1 דרך האתר שלהם, כי זה כלל ארוחת בוקר וילדים חינם עם ההורים. אכלנו ערב בתשלום במסעדה של המלון. גילינו שהאוכל המבושל במסעדות, בבתי מלון ובכל האתרים, זול בטירוף.

אספנו את הרכב בבוקר. השכרת רכב הזמנו ממקום ממש זול. 55שח ליום VIPCars.com כך שלא נפרדנו מהרכב כל הטיול. אבל איסוף הרכב התבצע בדיוק בזמן שהזמנת, ולא לפני. ( בטעות קבענו ב 12 בצהריים). המתנה של שעה בתור באיסוף.

יום 1 - איסוף רכב בבוקר. אאוטלט בשדה התעופה. פארק שעשועים כייפי Park Mirakulum. לינה ב Liberec

בזמן שערן אסף את הרכב, השארנו מזוודות במלון. נסעתי במונית עם הילדים (אחרי שפיספסתי את האוטובוס), לאאוטלט שבשדה. שם בילינו בקניות. הילדים נתקעו בפסנתר על הרצפה שבחנות הצעצועים. יש שם נייק ואדידס והשאר חברות לא מוכרות. אחלה מחירים. מלא מעילים מכל הסוגים בזול ממש.

פארק מיראקלום- מלא מתקני מכשולים וטיפוס. טרמפולינות ואומגה. ממש פארק כייף לכל המשפחה. בקיץ אזור המים פעיל גם. כתובת הפארק :Topolová 629, 289 24 Milovice, Czechia

הלינה. בדירה מושלמת. Old Town apartments. במיקום מושלם במרכז. מלא מסעדות וחנויות. 3 חדרי שינה וסלון. 95מר. במיקום הכי מרכזי בעיר. 4 לילות. חסרונות: ללא מעלית קומה 3. וללא חניה. אבל ניתן להחנות מ 18:00- 08:00 בחינם בחניה מתחת לדירה, למטה ברחוב. בבוקר ירדתי להאריך כמה שרצינו. לא היתה לנו בעית חניה. המיקום ככ מנצח. שזה היה שווה עבורנו.

יום 2 - IQLANDIA פארק מוזיאון שעשועי מדע כיפיים. יום שלם.

בילינו שעות. השתתפנו במופע מדעי על אש, בצ'כית. ראינו את מופע הברקים שערן התלהב, שיחקנו במזרקה, עלינו על מתקן הג'איירו, ועוד מלאאא משחקים לחובבי/שונאי מדע ב4 קומות. בסוף גיליתי שכל חנות מזכרות בצ'כיה ממש זולה, ואני אוהבת שטויות כאלו, אז קניתי חצי חנות במזכרות.

אכלנו בקפיטריה שם. באמצע עשינו הפסקה לאכול. בכלל די בהתחלה הבנתי שאנחנו לא באוסטריה. לא צריך לבשל בכלל. כל הכלי פלסטיק והתבלינים שסחבתי מיותרים לחלוטין. בכל חור ואתר יש קפיטריה עם אוכל מבושל, בשר סלטים מרק. עם שניצלים וצ'יפס שנראה כמו אבל יותר טעים ממקדולנדס. והכל הכל בגרושים. ציפס ושניצלונים ושתיה בפחות מ-10שח

בהגעה לדירה, הילדים בטאבלטים ואנחנו ירדנו להסתובב בכיכר היפה למטה. יש מלא מסעדות שוות בסמטה שיורדת מהכיכר. חשוב לזכור שבראשון הרוב סגור. אבל במיקום מרכזי, יש דברים פתוחים. 2 קניונים גדולים במרחק 5 דקות הליכה.

יום 3 - צוקי פראחוב Rocks Prachov. מגלשות הרים וטרמפולינה Mountain Coaster.

בבוקר שתינו קפה ועוגה בבית קפה מתחת לדירה. 4 אנשים. קפה. מיצים. עוגות . 50שח-אפילו פחות.

נכנסנו לסופר שבקניון ממול. כי במסלול לא הייתי בטוחה לגבי קפיטריה. קנינו סנדוויצ'ים מוכנים טעימים שמכינים בסופר BILLA מדי יום. ילדיי לא פשוטים באוכל, להם קנינו לחמניות ופסטרמה. הרבה פירות בזול ממש - ענבים, תאנים, תותים ועוד.

המסלול פראחוב יפיפה. עשינו את המסלול הירוק. שעתיים הליכה. לא כולל הפסקות.

המשכנו למגלשות ליד Liberec במקום נקרא Bobova draha Mountain Coaster. מגלשות הרים בטיחותיות וכיפיות. ויש שם טרמפולינה וקפה. ממש כייף. היינו כמעט לבד. זה המקום להגיד שאמצע ספטמבר זה ממש לא בעונת התיירות. היינו לבד ובין היחידים בהמון אתרים. רוב העסקים בצפון יוצאים לחופש מאוקטובר עד דצמבר. חוזרים לעונת החורף. וחוצמה עייפתי מרכבלים, אז לא עלינו על אף רכבל ולא הלכנו לשום מקום שאמרו שקפוא שם.

יום 4 - Botanicus כפר משוחזר עם מלא פעילויות ליצור בעצמך. בהמשך מוזיאון סקודה וקניות.

Botanicus הוא כפר קטן לילדים שהכל בו עשוי מהטבע. הכל טבעי. אפילו ילדי המדיה שלי, מאוד נהנו. יש שם גם חנות קוסמטיקה טבעי.

כתובת: Ostrá 8, 289 22 Ostrá, Czechia

כפר קטן, עם ביתנים, בכל ביתן עבודת יצירה אחרת מהעבר. כגון הכנת דף נייר. הדפסה על דף. יצירת ארנק מעור. מציאת זהב. הכנת כדים. הכנת נר. הכנת סבון. הכנת בובה. חץ וקשת. ועוד. בהתחלה חשבתי שהבן לא ישתף פעולה. אבל שניהם ממש ממש נהנו. מבחינת ביתי זה היה המקום הכי כייפי בטיול.זז די הכרחתי אותם להתנסות בהכל. בכניסה קונים מטבעות והילדים מקבלים ארנק, ובכל הכפר משלמים רק במטבעות אלו ויוצרים וקונים בחנויות רחוב, והם עפו על זה שיום שלם הם מחליטים ומשלמים מארנק המטבעות שלהם.

מוזיאון סקודה- כנראה אם מזמינים סיור במפעל זה מרשים. אנחנו הגענו שעה לפני סגירה. בעלי כמובן אהב מאוד את המוזיאון. ועם הסבריו על המנוע כולנו נהננינו. אנחנו בלעדיו נהנינו מהפלייסטשיין מרוץ מכוניות ועמדת הצביעה. חנות המזכרות היתה סגורה. מפח נפש בשבילי.

השארנו את הרכב בחניון סקודה וממול יש קניון גדול עם אזור משחקים לילדים וספות. השארנו את הילדים שם ועשינו קניות. בדקתי גם אפשרות לצפות בסרט בקולנוע למעלה, רק לא הוקרן שום סרט מצויר באותו זמן.

יום 5 - נפרדנו מ Liberec. נסיעה לגן חיות עם חנות מזכרות שווה וספארי Dvůr Králové Zoo. סכר יפיפה ב Bílá Třemešá שנקרא Domek hrázného . נסיעה לעיירת סקי שפינדלרוב מלין ללינה. ( ראו המלצה למקום לינה אחר)

בדרך לגן חיות עצרנו לאכול את הסנדוויצים באתר קמפינג עם אגם ממש יפה על הדרך. כתובת:

Marešák, 507 06 Lužany, Czechia

המשכנו לגן החיות. נחמד. הספארי שם היה ממש מוצלח כי האריות ממש עשו לנו הצגה. הלכו ליד הרכב, והאריה צעד לפנינו. הג'יראפות ממש חסמו לנו את הדרך. חוויה ממש נחמדה. בגן היתה גינת משחקים כיפית. קפיטריות מעולות. וחנות מזכרות עם בובות שוות של חיות מכל הסוגים והמינים ב 20שח.

בחזור עברנו בסכר יפיפה. אפשר לעשות מסלולון מקסים שם.Domek hrázného

לינה בעיירת הסקי spindlruv mlyn. בדירה:

Apartments Residence Grand Suites -

מיקום לינה מושלם. דירה יפיפיה. מרווחת. מאובזרת. במרכז. בדיעבד לא היינו צריכים מבחינת טיול ללון בעיירה. מספיק לבקר יום אחד שם. יצא וישנו 2 לילות. יש עיירות סקי בעונה הזאת הרבה יותר מאוישות. שפינדלרוב די היתה שוממת בעונה הזאת. בעיירה של relax park שנקראתPec pod היו כל האטרקציות ומסעדות הדומות לגמרי כמו שפינדלוב, רק הרבה יותר תוסס.

יום 7 - עיירת vrchlabi. מסלול מקסים לצמרות העצים Krkonoše Treetop Walkway. מגלשות הרים וטרמפולינה ענקית ומגלשות ב Relaxpark.

בעקבות בדיקת קורונה שקרובה לעיירת הסקי שפינדלרוב מלין, נחשפנו לעירה vrchlabi היפה והנחמדה, בילינו במאפיה טעימה ליד billa ובחנויותיה עם הקניות השוות.

נסענו ל Krkonoše Treetop Walkway. מסלול בנןי מעץ. מקסים. לכל המשפחה שמטפס בצורה מעגלית לצמרות העצים. בדרך יש משחקים ואתגרים קטנים לעניין. למעלה נשקף נוף יפה. את הירידה עשינו בגלישה עם המגלשה, מלמעלה עד למטה. כמובן שלא פיספסתי את חנות המזכרות והקפיטריה ביציאה.

משם המשכנו ל relax park. מגלשות הרים כייפיות. טרמפולינה שדומה בתכונותיה ל ijump. קפצנו כולנו.

יום 8 - אקווה פארק בשפינדלרוב מלין. עיירות בדרך לקניות ושיטוט. נסיעה לפראג עם עצירות.

ב aqua park הטמפרטורה המקסימלית היתה 32 בג'קוזי. נעים. היינו לבד לבד. עם המגלשות וכל הבריכות רק שלנו. מכיוון שירד גשם והיה קר, לא זזנו מהג'קוזי, רק הבן העז למגלשות ולבריכת גלים.נהננו מאוד. מים תמיד משפרים הכל❤.

יום 9- פראג העיר העתיקה להסתובב ולהנות. המון המון קניות. מוזיאון השעווה ששם הילדה פחדה.

לינה בפראג במלון במיקום מושלם במרכז. Hotel Leon ´DOro חדר מרווח ממש ל 4. לא היתה חניה במלון. חנינו ברחוב במרחק 5 דקות הליכה. משעה 12 בלילה עד 6 בבוקר לא משלמים, אבל השאר כן. לא היה לנו כוח לחפש חניון. אז עלה לנו 160 שח ל 24 שעות.

טיילנו בשעון. יש מוזיאונים קטנים מעניינים. אבל מכיוון שהקטנה פחדה מהדמויות במוזיאון השעווה, הפסקנו את עניין המוזיאונים ורק טיילנו להנאתנו בשוק, בחנויות. גלידה בתוך קיורטוש. קניון פלדיום להשלמת פיצוץ המזוודה.