בספטמבר 2015 יצאתי למסע בן חודש בצפון מערב ארה”ב, זאת לאחר שנדבקתי בחיידק בטיול דומה שעשיתי בחורף 2013 בדרום מערב ארה”ב. רוב תיירי ארה”ב (מישראל לפחות) בוחרים בטיול ה”קלאסי” של דרום מערב ארה”ב, ובוחרים להתעלם מכל איזור צפון מערב ארה”ב. אפשר להבין זאת משום שמדינת קליפורניה היא מדינה נהדרת, הכוללת את השילוב המושלם בין טבע מטריף לערים מעניינות ואטרקציות. עם זאת, חובבי הטבע ואלה שאוהבים קצת פחות המולה, לא יתאכזבו מצפון מערב. נופים עוצרי נשימה, עיירות נחמדות, ואמנם בריכוז נמוך יותר, אך גם ערים יפות ומעניינות יש בהיצע. אכתוב כאן סיכום קצר, בעיקר על הפארקים השונים בהם ביקרתי ועל חוויותיי בדרך.

קיצורי דרך:

תחילה, קצת מידע טכני על המסלול. תאריכי הטיול היו 04/09/2015 עד 03/10/2015. מסלול מעגלי, נחיתה והמראה מדנבר קולורדו.

טיסות: כרטיס הטיסה נרכש אצל British Airways. הלוך עם עצירות בלונדון (שעה וחצי) ובדאלאס (שעתיים). הטיסות בין לונדון לדאלאס ודאלאס לדנבר הופעלו ע"י American Airlines. בחזור - דנבר - תל אביב עם עצירה של 10 שעות בלונדון. אני חייב לציין שהטיסה הארוכה של בריטיש מאוד איכזבה אותי. מטוס מאוד ישן, צפיפות נוראית ומערכת בידור שלא עובדת. שאר הטיסות של בריטיש היו טובות. הטיסה הארוכה עם American היתה מצויינת. מחיר הכרטיס היה $1167 והוא הוזמן ככ3 חודשים מראש.

רכב: אלאמו ישראל ואלאמו ארה"ב. Nissan Sentra מקטגוריית ה Mid-size. עלות $938 ל29 ימים. מבחינת איכסון, מתאים לאדם אחד עם הרבה ציוד (כולל ציוד קמפינג). אם מטיילים בזוג או יותר, כדאי ללכת על משהו גדול יותר. סה"כ הרכב עשה את העבודה. פחות טוב (מנוע חלש יותר, פחות נוח) משברולט קרוז מאותה הקטגוריה שלקחתי בטיול הקודם. הפעם לא היו כאלה זמינים חוץ מאחד בצבע אדום מזעזע והרבה קילומטרז', אז ויתרתי עליו.

לינה: בפארקים הלינה היתה באתרי הקמפינג השונים בתוך הפארקים או לידם. בדרכים - מוטלים ומלונות. רובם בתקציב צנוע יחסית. רוב המלונות הוזמנו מראש, אך כמעט כולם בוטלו בחציו השני של הטיול, והוזמנו אחרים ביום ההגעה. זאת משום שבוצע שינוי קל במסלול הטיול וסדר הלילות השתנה. סה"כ עלות לינה ל29 לילות 1737$ כולל מיסים. ממוצע של 60$ ללילה.

ציוד: השלמות לציוד קמפינג שלא היה ברשותי התבצעו ב-3 סניפים שונים של REIבאיזור דנבר. טיפ - אל תקנו מעיל ב REI. בחנויות OUTLET של קולומביה או נורת' פייס אפשר לקנות מעילים באותה הרמה בחצי המחיר. לצערי לא השכלתי לעשות זאת ושילמתי ביוקר.

דלק: מרחק הנסיעה אותו עברתי בטיול הוא 5880 מייל, כ9400 ק"מ. עלות דלק - 388 דולר. כ $13.55 ליום. לא חישבתי כמה עלה לי גלון בממוצע אבל להערכתי בסביבות 2.6 דולר.

אוכל: גיוונתי. פאסט פוד, מסעדות וגם בישול עצמי בקמפינג.

אטרקציות: כרטיס לפארקים הלאומיים 80$. עוד כמה דולרים על ה State Parks, מוזיאון הרוק בסיאטל ומוזיאון המכוניות בטקומה. מעבר לזה לא עשיתי אטרקציות מיוחדות ששווה להזכיר אותן מבחינת תקציב.

מדינות בהן ביקרתי: קולורדו, וויומינג, מונטנה, איידהו (רק למספר שעות), וושינגטון, אורגון, נבאדה (רק נסיעה דרך המדבר מאורגון ליוטה), יוטה.

פארקים לאומיים: גראנד טיטון, ילוסטון, גליישר, הר ריינייר, אולימפיק, קרייטר לייק, ארצ'ס, קניונלנדס, רוקי מאונטין.

אתרי טבע נוספים שאינם פארקים לאומיים:

Ecola State Park (Oregon), Oswald West State Park (Oregon), Columbia Gorge (Oregon/Washington), Dead Horse Point State Park

(Utah), Maroon Bells - White river National forest (Colorado).

הטיול היה ממוקד טבע - בערים הגדולות כמעט ולא ביקרתי למעט דנבר (נחיתה ויום התארגנות על ציוד), סיאטל (יום וחצי) ומעבר זריז בפורטלנד וסולט לייק סיטי. כל שאר הטיול היה בדרכים ואתרי הטבע.

אפרט מעט על חניוני הלילה, שמתחלקים ל3 קטגוריות: החניונים שבתוך הפארקים הלאומיים, החניונים שנמצאים בשטחי National Forests וחניונים פרטיים.

ברוב חניוני הלילה שבתוך הפארקים נכנסים, תופסים חלקה פנויה וחוזרים להירשם ע"י שלשול מעטפה עם כסף לתיבה או תשלום במכונה. לאחר מכן מסמנים שהחלקה תפוסה ע"י תליית הקבלה בכניסה לחלקה. בחניונים הגדולים יותר יש קבלה והחלקה נבחרת על ידם. בכל חלקה יש חניה לרכב, מקום לאוהל (בד"כ מותר 2 אוהלים לכל חלקה ועד 8 אנשים - כל מה שיותר נחשב ל Group Site. לא בכל החניונים יש חלקות לקבוצות) ובור עם רשת למדורה/מנגל. בפארקים של הרי הרוקי, הרי הקסקייד והסיירה נוואדה יש דובי גריזלי (בילוסטון וגליישר) ודובים שחורים (בכל השאר) ולכן חייבים לאכסן אוכל, טואלטיקה וכל דבר שיש לו ריח בתוך רכב סגור או בקופסאות מתכת שפזורות בין החלקות. מי שלא שומר על הכללים - מקבל קנסות מהריינג'רים שעושים פטרולים מידי פעם. המחירים לחניונים בתוך הפארקים הם בין 10$ לחניונים הפרימיטיבים (ללא מים זורמים ושירותים כימיים) ל20-30$ לחניונים עם מים זורמים, שירותים רגילים ולעתים מקלחות בתשלום וחדר כביסה.

חניוני הלילה הפרטיים שמחוץ לפארקים מתנהלים בדיוק כמו מלון וברובם יש הרבה יותר מתקנים כמו בריכה, ג'קוזי, אינטרנט אלחוטי, חנות קטנה ועוד. המחירים בחניונים הפרטיים מעט גבוהים יותר - בין 30 ל40 דולר.

בחניונים של ה National Forests לא שהיתי אז לא אוכל לפרט.

וכעת למסלול.

יום 1 – 04/09/2015 – נחיתה והתארגנות:

יום הנחיתה, איסוף הרכב ונסיעה למלון ב Westminster - פרברי דנבר. כשנחתתי גיליתי שהסים שרכשתי מ freesim הגיע בגודל הלא מתאים. למחרת הלכתי על הבוקר לסניף של AT&T והחליפו לי את הסים ללא עלות. לינה: Quality Inn Westminster. מלון טוב - ממוקם על הכביש הראשי והמחיר סביר לעומת המחירים בדנבר עצמה. מחיר: $88 כולל מס.

יום 2 – 05/09/2015 – המשך התארגנות:

יום זה הוקדש לקניית ציוד. מהארץ הגעתי עם חלק מהציוד ואת השאר - אוהל, מזרון, ציוד בישול ועוד - רכשתי ב REI. ישנם 5 סניפים באיזור דנבר. לינה: Quality Inn Westminster

יום 3 – 06/09/2015 – יציאה לדרך:

השלמת קניות בבוקר ונסיעה של כ5 שעות ל Rock Springs. הנסיעה משעממת, אין נוף מיוחד בדרך וכל הצמחיה כבר צהובה בהתאם לתחילת הסתיו. לינה: Quality Inn Rock Springs. המלון קצת מיושן וזקוק לשיפוץ. הצוות נחמד וארוחת בוקר חמה וטובה.

יום 4 – 07/09/2015 – Grand Teton National Park:

כאן קצת פישלתי. הספקתי לשכוח מאז הביקור האחרון כמה הסופרים גדולים בארה"ב ולקח לי יותר מידי זמן לעשות קניות של אוכל. כמובן שקניתי צידנית מקלקר בארבעה דולר שתשמש אותי כל הטיול. לאחר הקניות יצאתי לכיוון גראנד טיטון. לאחר כ3 שעות עצרתי בג'קסון לארוחת צהריים והמשכתי אל הפארק.

בפארק יש שישה חניוני לילה. בהתחלה תכננתי להגיע מוקדם יותר ולתפוס מקום ב Jenny Lake Camground (לא ניתן להזמין אליו מקום מראש - השהייה היא על בסיס First come first served), אך בגלל האיחור בלו"ז, ויתרתי מראש על הרעיון ונסעתי ל Colter Bay Campground שנמצא על גדות אגם ג'קסון. אם אני לא טועה מדובר בחניון הגדול ביותר בפארק ויש בו מים זורמים, מקלחות בתשלום וחדר כביסה. עלות החניון $24.

הקמתי אוהל ויצאתי לטייל. מכיוון שהשעה כבר היתה די מאוחרת - הסתפקתי במסלול קצר וקליל (כ2 מייל) ב Colter Bay, על שפת אגם ג'קסון - Colter Bay Lakeshore Trail.

יום 5 – 08/09/2015 – Grand Teton National Park:

הלילה הראשון באוהל היה קפוא - מינוס 3 מעלות. למי שמגיע בתקופת הסתיו - שיגיע מוכן עם ציוד מתאים. לאחר ארוחת בוקר וקיפול הציוד - נסעתי לג'ני לייק שם ביליתי את היום. התחלתי עם המסלול שמוביל ל Inspiration Point. המסלול מתחיל ב Jenny Lake Trailhead ואורכו כ-7 מייל. המסלול כולל הליכה סביב אגם ג'ני עד הכניסה ליער. משם מתחיל טיפוס עד נקודת התצפית. ניתן לקחת Shuttle Boat מתחילת המסלול ולחסוך את ההליכה סביב האגם. השאטל יחסוך 2.4 מייל לכל כיוון. לאחר שהגעתי ל Inspiration Point, החלטתי להמשיך למסלול שמתפצל מהמסלול המקורי - אל Cascade Canyon. אורך המסלול המלא הוא כ15 מייל הלוך חזור או 10 אם מחליטים לקחת את השאטל. לא ביצעתי את כל המסלול עד הסוף, אלא הגעתי עד אמצע הדרך והסתובבתי חזרה - השרירים עדיין לא בכושר מלא וכבר היה יחסית מאוחר והייתי צריך להגיע ללינה בילוסטון לפני החשיכה.

Inspiration Point - נחמד מאוד אבל לא נפלתי מהכיסא. Cascade Canyon - בהחלט שווה ביקור, גם אם לא ממשיכים עד סוף המסלול. הליכה עד אמצע הדרך כוללת נופים מרהיבים של הקניון. בדרך חזרה כבר הייתי עייף אז החלטתי לקחת את השאטל ולחסוך לעצמי עוד שעה של הליכה. בדיעבד - הייתי מוסיף עוד יום לפחות לפארק הזה. יש עוד לא מעט איזורים לטייל בהם.

את הלילה הזה ישנתי ב Canyon Campground שנמצא בסמוך ל Grand canyon of the Yellowstone. הנסיעה לשם לקחה בערך שעתיים וחצי. בחניון הזה ישנתי 4 לילות שהוזמנו כ4 חודשים מראש. עלות כל לילה $27 (30 כולל מיסים). החניון הזה גדול מאוד וכשהגעתי לא היו מקומות פנויים למי שלא הזמין. בחניון יש מים זורמים, שירותים רגילים, מקלחות (כל אדם זכאי ל2 מקלחות בחינם לכל יום עליו שילם) וחדר כביסה.

בדרך למסלול ההליכה:

Jenny Lake:

Inspiration Point:

Cascade Canyon:

יום 6 – 09/09/2015 – Yellowstone National Park – גייזרים ובריכות חמות:

למזלי קיבלתי חלקה ממש צמודה לשירותים, כך שלא הייתי צריך ללכת יותר מידי בקור המקפיא של הבוקר. ביום הזה טיילתי באיזורים הגאותרמיים של הפארק - נוריס, אולד פיית'פול ומה שביניהם.

הביקור ב Norris Geyser Basin הוא בין לא מעט גייזרים ובריכות חמות. כמעט כל המסלול הוא על טיילת עץ מוגבהת בין הגייזרים והבריכות משום שהאדמה באיזור לא יציבה ולא ניתן ללכת עליה. המסלול בין כל נקודות העניין לוקח בין שעה לשעתיים.

משם המשכתי לכיוון איזור אולד פיית'פול ועצרתי בנקודות בדרך, כולל ארוחת צהריים באיזור הפיקניק של Gibbon Meadows, נסיעה בתוך Firehole Canyon ועצירות ב Lower, Midway ו Upper Geyser Basin. המעיין המפורסם Grand Prismatic Spring נמצא ב Midway Geyser Basin.

יצא טוב ואיך שהגעתי אל הגייזר המפורסם אולד פיית'פול הוא התפרץ ולא הייתי צריך לשבת ולחכות בשיעמום אפילו דקה אחת. אמנם המוני האנשים נכנסו לפריים של המצלמה, אבל עדיף כך. לאחר מכן המשכתי למסלול בין הגייזרים והבריכות של האיזור, עד הבריכה המפורסמת Morning Glory שנמצאת בקצה המסלול. אגב, לא סתם קוראים לבריכה Morning Glory. תנאי הצילום טובים בהרבה בשעות הבוקר. אני ביקרתי לקראת השקיעה והיה קשה לצלם כמו שצריך.

את הדרך חזור עשיתי בחצי ריצה כי ממש רציתי להספיק להתקלח לפני שהמקלחות בחניון הלילה נסגרות והיתה לי משהו כמו שעה וחצי נסיעה חזרה לאיזור הקניון. בהליכה בקצב סביר, המסלול הזה אמור לקחת כשעה וחצי.

לסיכום - התחלתי את היום באיזור נוריס בשעה 10:30, סיימתי אותו באיזור אולד פיית'פול בשעה 19:00. ב20:30 כבר הייתי בחניון הלילה. את הדרך חזרה עשיתי באותה הדרך שבה הגעתי משום שזה היה המסלול הקצר ביותר והייתי בלחץ של זמן.

בערב התיידדתי עם השכנים שלי בחניון הלילה. זוג אמריקאים נחמדים – ג'יימי וג'יל. הסיפור שלהם מעניין. בצעירותם הם היו ביחד עד שהחיים קרו וכל אחד הלך לכיוון אחר. לאחר שנים (כולל הקמת משפחה עם אנשים אחרים), כאשר כל אחד מהם גר בקצה אחר של המדינה (היא בסן דייגו, הוא במונטנה) הם החליטו שהאהבה מנצחת וחזרו להיות ביחד. חמודים. בשאר הערבים בילוסטון ביליתי איתם, שתינו ליד המדורה הנעימה, וגם אכלנו יחד.. למזלי! ציוד הבישול שלי היה צנוע, ולהם היה ציוד בישול מלא וחומרי גלם מעולים. :)

יום 7 – 10/09/2015 – איזור Grand Canyon of the Yellowstone:

יום זה הוקדש לאיזור Grand canyon of the Yellowstone. לאחר ארוחת בוקר והתארגנות, נסעתי לנקודת המוצא של המסלול לפסגת Mount Washburn - הפסגה הגבוהה ביותר בפארק, שמכוסה בשלג כ88 חודשים בשנה.

למסלול זה יש שתי נקודות מוצא - Dunraven Pass ו- Chittenden Road. שתי הנקודות נמצאות בקטע שבין קניון וילג' לאיזור Tower. בחרתי במסלול מ Dunraven Pass, שהוא טיפה פחות תלול אבל ארוך יותר מהמסלול מ Chittenden (כ-3 מייל לכל כיוון לעומת 2.25 מייל, סה"כ טיפוס כ500 מטרים). המסלול הוא בטיפוס מתון לאורך כל הדרך. לא ממש קשה למרות שמוגדר כך ע"י הפארק (כרגיל.. ברוב המסלולים בפארקים בארה"ב מגזימים עם מידת הקושי). אורך המסלול הלוך חזור כ6 מייל, ואם אני זוכר נכון, לקח לי כשעה וחצי עד הפסגה ועוד כשעה לדרך חזרה לחניון. בפסגה יש נוף פנורמי לכל כיווני הפארק. יש שם גם תחנה לזיהוי שריפות שבו גר מישהו ומרכזון מבקרים קטן עם קצת הסברים על האיזורים השונים בפארק שרואים מהפסגה. הנוף יפה מאוד בימים בהירים.

לאחר מכן חזרתי לאיזור הקניון ואכלתי המבורגר במזללה שליד מרכז המבקרים.. מדובר באחד הבורגרים הכי טעימים שאכלתי בארה"ב.. או שפשוט הייתי ממש רעב. מומלץ!

אחרי ארוחת הצהריים, נסעתי לתצפיות השונות שבאיזור הקניון ועשיתי את המסלול הקצרצר (אבל קשה מאוד) שנקרא Uncle Tom's Trail. אורכו כחצי מייל הלוך חזור, אבל מדובר בירידה במעל 300 מדרגות תלולות עד לתצפית על המפל התחתון. העליה חזרה במדרגות קשה, במיוחד אם מדובר בסוף יום אחרי הליכות מרובות. ממליץ לכולם למרות הקושי. פשוט לעשות את זה לאט לאט.

יום 8 – 11/09/2015 – Yellowstone – שתי הלולאות והשלמות:

את היום הזה הקדשתי בעיקר לנסיעה סביב הפארק בשתי הלולאות החיצוניות. התחלתי כרגיל מהקמפינג באיזור הקניון ומשם צפונה אל Tower שם יש מפל יפה. משם אל איזור Mammoth Hot springs שם החלטתי לא להתעכב (תסלחו לי חובבי הגייזרים והמעיינות.. שבעתי). משם דרומה חזרה אל איזור Firehole Canyon בו עברתי כבר ביום הראשון. הפעם עצרתי לשעה וחצי כדי לשחות במי הנהר הקרירים ולהשתזף קצת עם בירה קרה וספר טוב (אמצע ספטמבר ועדיין 30 מעלות, תענוג). משם המשכתי בהקפת הפארק דרך אגם ילוסטון והיידן ואלי ובחזרה לקמפינג בקניון. לקראת הערב פרצה שריפה באיזור אולד פיית'פול אותה ניתן היה לראות מכל פינה בפארק. ראיתי לא מעט חיות ביום הזה, כולל Mountain Goats ולהקות גדולות של ביזונים. סה"כ יום רגוע בלי יותר מידי הליכות.

יום 9 – 12/09/2015 – עמק לאמאר ו- Beartooth Scenic Byway:

יום אחרון בילוסטון. לקח לי הרבה זמן להתארגן לקראת יציאה מהפארק. יצאתי בשעה 11:00 לכיוון היציאה הצפון מזרחית, דרך עמק לאמאר. לקראת צומת Tower ראיתי התקהלות קטנה של אנשים בצידי הכביש. דוב גריזלי *עצום* מחפש אוכל בשולי היער! יצאתי בזריזות מהרכב עם המצלמה והלכתי לצלם. מרפי לא ריחם עלי ובקליק הראשון במצלמה - נגמרה הסוללה. לצערי לא הצלחתי לצלם את הדוב המגודל. כפיצוי קיבלתי להקה קטנה של Bighorn Sheep עם פרטים צעירים וקרניים קטנות.

מאוכזב למחצה, המשכתי בדרכי אל Beartooth Pass. זהו מעבר בין הרים הנמצא בכיוון צפון מזרח מילוסטון, ונחשב לאחד ממעברי ההרים היפים בארה”ב. מד הטמפרטורה ברכב מראה 94 מעלות פרנהייט (כ34.5 צלסיוס).. ממש כמו בבית. בפסגת הפאס הטמפרטורה כבר נמוכה משמעותית.. בסביבות ה65. הגעתי למונטנה.

מתקרבים ליעד מס' 1 מבחינתי בטיול - גליישר! המשכתי בנסיעה עד Red Lodge ומשם צפונה על כביש 78 עד כביש 90 המהיר המוביל חזרה מערבה אל בוזמן. כאמור, את הלילה ביליתי בבוזמן - עיר מאוד נחמדה עם אווירה טובה. המלון - Super 8 Bozeman. מלון טוב ונעים. עלות $65 כולל מס - ממש מציאה יחסית לתמורה.

יום 10 – 13/09/2015 – נסיעה ל Glacier National Park וביקור קצר באיזור St. Mary ו- Many Glacier:

היום קמתי מוקדם כדי להספיק להגיע לחניון הלילה במאני גליישר ולתפוס מקום. הנסיעה היתה די משעממת לטעמי. הגעתי בסביבות 12:30 לאחר כ5.5 שעות של נהיגה רצופה עם עצירה קצרצרה אחת. הנוף שנגלה בכניסה לפארק פשוט עוצר נשימה. הגעתי לגן עדן.

לצערי חניון הלילה כבר היה מלא אז נסעתי ל KOA St. Mary שנמצא ממש ליד הכניסה ל Going to the sun Road, כ20 דקות נסיעה ממאני גליישר. מדובר בקמפינג פרטי עם מתקנים משודרגים לעומת הקמפינגים בפארקים - אינטרנט, בריכה, ג'קוזי ומקלחות. הלכתי להירשם במשרד. העלות היתה 39 דולר ללילה. שילמתי על 2 לילות והלכתי לקנות מצרכים.

שימו לב חברים - הצד המזרחי של פארק גליישר מאוד לא מפותח. אין כמעט חנויות ומסעדות ובתקופה בה הייתי, חצי מהחנויות (אפילו לא סופרים אלא General Stores עם מבחר קטן של דברים) היו כבר סגורות. קניתי אוכל לימים הקרובים והמשכתי חזרה ל Many Glacier שם הסתובבתי מעט ליד Lake Sherborne ומאני גליישר הוטל. משם חזרתי חזרה לאיזור אגם St. Mary, הסתובבתי שם מעט וחזרתי לקמפינג. מחר מתחיל הטיול האמיתי!

יום 11 – 14/09/2015 – Glacier National Park – Grinnell Glacier Trail:

היום לראשונה נתקלתי במזג אויר פחות טוב בטיול. אמש בדקתי את התחזית - מעונן עם סיכוי לגשם אחה"צ, לכן יצאתי מוקדם בבוקר אל תחילת המסלול אל קרחון גרינל. בדרך אל תחילת המסלול ראיתי דוב, כנראה שחור (הוא היה טיפה רחוק על ההר כך שהיה קשה לדעת).

המסלול מתחיל במגרש החניה שבין מאני גליישר הוטל לבין Swiftcurrent Motor Inn. אורך המסלול כ11 מייל (18 ק"מ) הלוך חזור וניתן לקצרו ב3.5 מייל אם לוקחים שתי מעבורות שחוצות את האגמים שעוברים במסלול -Swiftcurrent Lake ו Lake Josephine. אני בחרתי בדרך הארוכה.. אם כבר אז כבר. המסלול לא קל, רובו בעלייה על דרך אפר ואבנים גדולות. הנוף לאורך כל המסלול משגע! אין אפילו פריים אחד משעמם.

ראיתי חיות בדרך - בעיקר Bighorn Sheep ו- Mountain Goats. הכבשים אפילו החליטו שבא להן להשתקע על המסלול וחסמו אותו ל-20 דקות עד שהגיעה מישהי אמיצה והבריחה אותן.

לקראת סוף המסלול יש נקודות תצפית שבהן נוף אל שלושת האגמים (השניים שציינתי מקודם + אגם גרינל) שמתחת לקרחון. מהמם.

המסלול לקח לי בערך 6 שעות הלוך חזור כולל עצירה ארוכה של כ45 דקות בפסגה ליד הקרחון לארוחת צהריים. מסלול מומלץ מאוד. בדיוק כשסיימתי את המסלול בשעה 15:00 התחיל לרדת גשם. חזרתי לאוהל, הזמנתי פיצה לאוהל (כן, פיצה לאוהל באמצע שום מקום. אין כמו אמריקה) ונחתי עד למחרת.

לצערי בגלל מזג האויר התמונות יצאו פחות טוב, דווקא כאן, במסלול המדהים הזה.

יום 12 – 15/09/2015 – Glacier National Park – Going to the sun Road:

הבוקר מזג האויר גרוע בהרבה מאתמול. שמיים שחורים וגשם מעורב עם שלג. בלוגאן פאס ירד שלג די כבד. מצד אחד מבאס - אי אפשר לצאת למסלול ה Highline שמאוד רציתי לעשות. מצד שני - שלג! אני מת על שלג.

בקיצור, יצאתי מהקמפינג לאחר קיפול הציוד וארוחת בוקר אל דרך ה GTTS. כאומר, הראות היתה גרועה מאוד ואת לוגאן פאס כיסו עננים והיה ממש מפחיד לנהוג אז עצרתי במרכז המבקרים לשעה עד שיתפזרו טיפה העננים. לא היה טעם לטיולים רגליים אז המשכתי עד ל Columbia Falls ואכלתי שם צהריים.

לאחר כשעתיים השמיים התבהרו טיפונת אז החלטתי לנסות שוב ונסעתי חזרה ללוגאן פאס. עדיין היה רע וירד שלג, אבל הראות היתה טובה יותר אז החלטתי לצאת למסלול קצר לתצפית על Hidden Lake. לא פשוט ללכת על הטיילת העץ שמובילה לתצפית כשהיא מכוסה שלג וקרח. המסלול עד התצפית קצר ואורכו 2.7 מייל הלוך חזור. ניתן להמשיך למטה עד האגם, מה שמוסיף עוד 2.7 מייל (ביחד לשני הכיוונים). התצפית נהדרת גם בתנאי מזג האויר הגרועים שהיו.

משם נסעתי שוב מערבה. הפעם השמיים היו יותר בהירים ואפילו ראיתי קצת שמש. הלינה במוטל 6 בקאליספל. במוטל לא פעל החימום למרות שהיה קר (סביבות 4 מעלות בלילה). שילמתי גם אקסטרה על אינטרנט. הוא עבד עד חצות ואז הפסיק לעבוד. לא היה לי כח להתלונן. עלות המוטל $55 כולל מס.

הצד המערבי של גליישר, איזור אגם מקדונלד:

בקאליספל אכלתי במסעדה טובה עם מגוון מנות וקינוחים מעולים. מומלץ בחום: Hop's Downtown Grill

יום 13 – 16/09/2015 – עוזב את גליישר:

הבוקר שוב היה מזג אויר לא טוב. שמיים שחורים. ניסיתי בכל זאת לראות אם יש טעם לביקור בצד המערבי של הפארק. התחלתי לנסוע לכיוון הפארק וראיתי כי לא טוב. קצת נמאס לי מהאפרוריות אז החלטתי להמשיך הלאה. למרות מזג האויר הפחות מוצלח, הפארק הזה הוא המועדף עלי עד כה בארה"ב, ביחד עם יוסמיטי. חוויה אדירה. כשאסע לטיול ברוקיז הקנדיים (מי יודע מתי) אני מקווה להגיע לכאן שוב להשלמות, בעיקר למסלול ה Highline שלא יצא לי לעשות בגלל מזג האויר.

מכאן ממשיכים מערבה אל מדינת וושינגטון. את הנסיעה עשיתי דרך אגם Coeur d'Alene, שם עצרתי לשיטוט קצר ליד האגם וארוחת צהריים מאוחרת.

ללינה עצרתי ב Liberty Lake, כ20 דקות מזרחה מ Spokane Valley. הגעתי יחסית מוקדם כך שהיה לי הרבה זמן לנוח. המלון - Best Western Plus Peppertree. עלות $100 כולל מס. כנראה שזה היה המלון הכי איכותי שלנתי בו בטיול הזה.

יום 14 – 17/09/2015 – המשך נסיעה עד רינייר:

החלטתי היום לא למהר וקמתי מאוחר. לא עשיתי יותר מידי חוץ מנסיעה רגועה מערבה ועצירה קצרה בנהר הקולומביה - שמפריד בין האיזור המדברי של וושינגטון לאיזור המיוער והירוק. יופי של תצפית על הנהר. מאוד שונה מהנוף בחלק שלו שנמצא בגבול בין וושינגטון לאורגון.

בהתחלה תכננתי לנסוע ישר לקמפינג בהר רינייר אך לבסוף החלטתי להתפנק עם עוד לילה במוטל. הפעם ב Guesthouse Inn בעיר Yakima. עלות $70 כולל מס. המלון הזה לא היה להיט גדול, אבל מספיק טוב בשבילי.

יום 15 – 18/09/2015 – Mount Rainier National Park - Paradise - Skyline Trail:

יצאתי אל הדרך בסביבות השעה 9. הנסיעה מיאקימה היא דרך כביש 12 הנופי. לפארק הגעתי בסביבות 11 ונסעתי ישר לקמפינג Cougar Rock שנמצא כחצי שעה ממרכז המבקרים של Paradise שם גם מרוכזים רוב המסלולים באיזור. הקמתי אוהל ויצאתי אל מרכז המבקרים.

בחרתי לעשות את מסלול ה Skyline המפורסם. אורכו של המסלול כ6 מייל ולשם שינוי המסלול הוא מעגלי. ניתן לקצר את המסלול אם חותכים באמצע המסלול אל ה Golden Gate Trail שמתחבר אל ה Skyline Trail וחוזר אל מרכז המבקרים בקו ישר, ובכך לוותר על החצי השני של הלופ - להערכתי קיצור שמוריד כ2 מייל מהמסלול. גובה טיפוס כ500 מטר סה"כ - מתחיל קשה מאוד ונהיה יותר מתון. בד"כ אני עושה מסלולים בקצב מהיר אבל הפעם החלטתי ללכת לאט ונדמה לי שכל הסיבוב לקח משהו כמו 3.5 או 4 שעות כולל עצירות רבות.

האמת? הופתעתי. לפני הטיול קיבלתי חוו"ד פושרות על הפארק, אך ה Skyline הוא מהמסלולים היפים יותר שעשיתי בארה"ב. בנקודה הגבוהה במסלול - Panorama Point - נופים פנורמיים לפסגות שמדרום וביום בהיר רואים גם את פסגות ההרים אדמס, הוד וסיינט הלנס. צבעי השלכת נהדרים ויש גם מרמיטות נחמדות. את פסגת רינייר היה ניתן לראות רק לפרקים. הפסגה מכוסה בעננים רוב ימות השנה ויום בהיר לחלוטין נחשב לנדיר באיזור.

יום 16 – 19/09/2015 – Mount Rainier National Park, איזור Sunrise:

קמתי מוקדם ולאחר קיפול הציוד וארוחה קלה נסעתי אל איזור Sunrise. הנסיעה לוקחת כשעה וחצי מ Cougar Rock. למסלול היומי בחרתי ב Burroughs Mountain Trail. מדובר במסלול טיפוס לא קל. להר יש שתי פסגות. אורך המסלול (מעגלי) לפסגה הראשונה הוא 4.8 מייל סה"כ וכ300 מטר טיפוס לגובה. המשך עד הפסגה השניה והגבוהה יותר מאריך את המסלול ל6 מייל סה"כ וטיפוס של 400 מטר. המסלול הזה פחות ירוק - בעיקר סלעים ואדמה ללא צמחיה. כשיצאתי למסלול השמיים היו בהירים לגמרי. כשהגעתי לפסגה לאחר כשעה וחצי - כל ההר היה מכוסה עננים ולא היה ניתן לראות אפילו 10 מטרים קדימה. מאכזב.

המלצתי למי שמגיע לפארק הר רינייר וזמנו קצוב - לבחור באיזור Paradise ובמסלול ה Skyline. הרבה יותר מרשים לטעמי.

סיימתי את המסלול לאחר כ3 שעות, ויצאתי לכיוון סיאטל. משך הנסיעה כשעתיים. עצירה ראשונה בעיר גדולה (למעט דנבר בה רק קניתי ציוד), בדיוק במחצית הטיול.

בסיאטל לנתי 2 לילות בפרבר הנחמד Bellevue במלון Days Inn. עלות $90 ללילה. מלון נחמד אבל החדרים ממש (ממש) קטנים. המרחק מ Downtown Seattle כ20 דקות ברכב. לא רע בכלל למי שרוצה לחסוך כמה דולרים.

בערב הלכתי לראות סרט (Black Mass עם ג'וני דפ. לא משהו) בקולנוע המקומי.

יום 17 – 20/09/2015 – סיאטל:

היום לא הרגשתי כ"כ טוב אז לא הספקתי הרבה. ביקרתי במוזיאון הרוק שנמצא בצמוד ל Space Needle והסתובבתי קצת בעיר עד שהתעייפתי וחזרתי למלון. החלטתי גם להתנתק מהמצלמה להיום. בעיר אני לא אוהב להתנהג כתייר מהשורה.

יום 18 – 21/09/2015 – מוזיאון המכוניות בטאקומה ונסיעה לחצי האי אולימפיק:

הבוקר ביקרתי במוזיאון המכוניות ב Tacoma. אין יותר מידי מה להרחיב. מוזיאון עם אוסף עצום של מכוניות מגניבות מכל התקופות. מומלץ לחובבי המוטוריקה. שיא הביקור - שתיים ממכוניות הדלוריאן המקוריות מהסרטים בחזרה לעתיד שהושאלו למוזיאון מיוניברסל סטודיוס. ביליתי במוזיאון כשעתיים וחצי ומשם נסעתי אל פורט אנג'לס שנמצאת ליד Hurricane Ridge שבפארק אולימפיק.

לנתי במוטל נחמד וזול יחסית לפורט אנג'לס שנקרא Riviera Inn. עלות $77 כולל מס.

עוד המלצה לחובבי המבורגר "גורמה": Next Door Gastropub

ההפוגה הזו מהטבע ליומיים בסיאטל והסביבה הספיקה לי עד סוף הטיול (למעט קניות באורגון הפטורה ממס). מיד חוזרים לטבע.

יום 19 – 22/09/2015 – Olympic National Park:

אחרי ארוחת בוקר מוגזמת בגודלה, יצאתי אל Hurricane Ridge ועשיתי את המסלול הפופולרי Hurricane Hill. היום היה חמים והשמיים היו בהירים. המסלול לא ארוך - כ3 מייל הלוך חזור, עם טיפוס לא קשה במיוחד של כ300 מטרים. בתקופה זו של השנה יש התראות על נוכחות גבוהה והתנהגות אגרסיבית של Mountain Goats באיזור הוריקן, אך לא ראיתי אפילו אחת כזו. מהפסגה יש תצפית על רכס הרי האולימפיק בצד אחד, ופורט אנג'לס והאוקיינוס השקט בצד השני.

לאחר לא מעט מסלולי טיפוס בהרים, התחלתי להרגיש תחושת מיצוי קלה.. הנוף יפה אך לא משתווה לזה שבגליישר. לאחר כשעה וחצי חזרתי אל הרכב ולאחר ארוחת צהריים צנועה המשכתי הלאה אל חופי הפארק דרך אגם קרסנט החביב.

באולימפיק יש לא מעט אתרי קמפינג ואני בחרתי ב Mora Campgrorund שנמצא במיקום שמתאים למסלול המתוכנן שלי בפארק, ככ20 דקות נסיעה מאיזור La Push. הגעתי אל החניון בשעות אחה"צ, מצאתי חלקה פנויה (לא היה קשה.. החניון היה די ריק) והקמתי אוהל. עלות החניון 20 דולר.

לאחר מכן הלכתי לשיטוט קצר וצפיה בשקיעה בחוף Rialto שנמצא ממש כמה דקות מחניון הלילה. מדובר בחוף סלעי עם המון גזעי עץ ענקיים שנסחפו אל החוף מהיער הסמוך ע"י הגאות והשפל. יש משהו מיוחד בחוף הזה שלא הצלחתי ממש לשים עליו את האצבע. הוא לא החוף הכי יפה שראיתי בחיי, אבל נתן לי מין תחושת רוגע שכזו.

יום 20 – 23/09/2015 – Olympic National Park - חופים ויער הגשם Hoh:

הבוקר התחיל עם גשם קל. קצת התלבטתי מה לעשות, אבל בכל זאת, מדובר באיזור הגשום ביותר בארה"ב אז החלטתי שאין טעם לחכות. נסעתי אל נקודת ההתחלה של המסלול המוביל אל החוף השלישי (Third Beach) ב La Push, לבשתי את חליפת הגשם ויצאתי לדרך. החוף השלישי לא נגיש עם רכב ויש ללכת 1.6 מייל ביער על מנת להגיע אליו. ההליכה קלה ורובה במישור, למעט הסוף בו יש ירידה של כמה מטרים אל החוף (ועליה בדרך חזרה מן הסתם). למזלי ממש בתחילת ההליכה הגשם פסק אך השמיים עדיין היו אפורים. אותי החוף הזה לא הרשים, אבל כנראה שזה בגלל העננות שהפריעה.

לאחר הביקור בחוף השלישי המשכתי הלאה אל יער הגשם Hoh. אני לא חובב גדול של מסלולים בתוך יערות, אז הביקור הולך להיות חפוז. בחרתי במסלול שנקרא Spruce Nature Trail (אשוחית - עץ ירוק עד וגבוה ממשפחת האורניים). אורך המסלול כ1.2 מייל מעגלי ודרגתו קל.

משם נסעתי אל Ruby Beach שנמצא בסמוך אל Kalaloch שם נמצא חניון הלילה הגדול בפארק. חוף רובי אמור להיות בגוון ורוד בגלל מינרלים שנמצאים בחול, אבל אני לא ראיתי שום חוף ורוד. אולי בגלל השמיים האפורים.

לפי התכנון המקורי, הייתי אומר לשהות שלושה ימים באולימפיק, אך מזג האויר הסגרירי קצת הוריד לי את החשק, אז במקום להמשיך לאיזור אגם Quinalt, החלטתי להתקדם לכיוון חופי אורגון ולנצל את היום שאחסוך לביקור ב Crater Lake שלא היה בתכנון המקורי.

את הלילה ביליתי במוטל קטן ונחמד שנקרא Oasis Motel בעיירת הנופש הפיצפונת Ocean Shores שנמצאת ממש על החוף, כחצי שעה נסיעה מהעיר Aberdeen. עלות המוטל $65.

בסה"כ אולימפיק קצת איכזב, אך אני בטוח שאם הייתי מבקר בתחילת הקיץ, כאשר באיזור הוריקן הצמחיה ירוקה והפסגות עדיין מושלגות, ובחופים השמיים בהירים, הביקור היה נראה אחרת לחלוטין.

יום 21 – 24/09/2015 – חופי אורגון הצפוניים:

את היום התחלתי בנסיעה של כ3 שעות אל אסטוריה שנמצאת על שפך נהר הקולומביה בצד של אורגון. לאחר הפסקה קצרה לארוחת צהריים המשכתי הלאה אל Ecola State Park שנמצא בסמוך לעיירה Cannon Beach. החוף בפארק יפה וביקור של שעה-שעתיים בהחלט מומלץ. ישנה נקודת תצפית אל החוף ויש גם מסלול הליכה קצר המוביל אל החוף עצמו.

לאחר מכן המשכתי על כביש 101 דרך Oswald West State Park שם לא התעכבתי על מסלולי הליכה, אבל לטעמי, בקטע החופי שעשיתי באולימפיק וצפון אורגון, נקודות התצפית היפות ביותר נמצאות כאן. הנקודה הסופית שלי להיום ובכלל על כביש החוף היתה Lincoln City והדרך לשם מאוד יפה ומרשימה - הרים ירוקים, אגמים ומפרצים. הדרך קצת הזכירה לי את ניו זילנד הירוקה.

בלינקולן סיטי לנתי במלון Liberty Inn - מלון ברמה גבוהה יחסית, אך קצת מרוחק מהמסעדות שבמרכז העיר, למי שזה חשוב לו. עלות $83 כולל מס.

יום 22 – 25/09/2015 – קניות:

את היום העברתי בקניות, תחילה באאוטלט הקטן אך חביב ויעיל בלינקולן סיטי, ולאחר מכן ב Woodburn הגדול הרבה יותר. הלינה היתה בעיירה Wilsonville במוטל ישן ודי מלוכלך שנקרא Snooz Inn. עלות $67. לא מומלץ.

יום 23 – 26/09/2015 – Columbia Gorge:

את הבוקר ביליתי בהשלמות לקניות בחנות האאוטלט של נייקי בפורטלנד. לאחר מכן התחלתי בנסיעה על Historic Columbia River Highway, כאשר העצירה העיקרית היא ב Multnomah Falls המפורסמים.

עצה למבקרים במפלים - לבקר באמצע השבוע ובשעות הבוקר המוקדמות או לקראת ערב. לקח לי שעה וחצי עד שמצאתי חניה פנויה, ובמפלים היו אלפי אנשים מרעישים שחסמו כל נקודת תצפית טובה.

החלטתי לעלות אל נקודת התצפית על הנהר שנמצאת בפסגת המפלים, אך באותו היום כנראה לא הייתי במוד של הליכות מאומצות והתעייפתי באמצע הדרך, אז החלטתי לרדת חזרה. משם המשכתי לעוד מספר עצירות במפלים שאני לא זוכר את שמם, ובעיירה Hood river חתכתי דרומה לכיוון Crater Lake. בדרך נמצא Mount Hood אך לא עצרתי לטייל שם.

ללינה עצרתי ב Redmond הסמוכה לעיר Bend היותר פופולרית, וזאת משיקולי מחיר הלינה. המוטל - Redmond Inn, יחסית זול וברמה סבירה פלוס. החדר כלל מטבחון ומקרר גדול. עלות $70.

יום 24 – 27/09/2015 – Crater Lake National Park וחזרה מזרחה:

אל קרייטר לייק הגעתי בסביבות השעה 11:30 אחרי נסיעה של כשעתיים. הדרך עוברת ליד העיר Bend ו- Newberry National Volcanic Monument, כך שמי שיש לו זמן יכול לבקר שם. כל הכניסות אל הפארק עדיין פתוחות - קצת מפתיע כי בד"כ השלג מתחיל יחסית מוקדם באיזור. היום בהיר מאוד, כמעט ללא עננים. גם זה מפתיע. כמובן שאין תלונות.

בגלל שרציתי לפנות קצת זמן בהמשך הטיול לביקור במספר אתרים בקולורדו, החלטתי לא להתעכב בקרייטר יותר מידי זמן ולא עשיתי מסלולי הליכה. עצרתי בכל נקודות התצפית על האגם. כולן יפות מאוד. כאמור, הסיבוב סביב האגם + עצירות בתצפיות לקח לי 3.5-4 שעות בנחת (כולל עצירה קצרה לסנדוויץ'). תביאו איתכם אוכל. אין שם כ"כ מה לקנות.

בדרך החוצה מהפארק, הפתעה, דוב שחור (קטן, כנראה צעיר) החליט לחצות את הכביש מולי. לא עלה בדעתי בכלל שאראה דובים באיזור הזה. מהר עצרתי בצד כדי לצלם. כנראה שעשיתי יותר מידי רעש.. הדוב הסתובב אלי, הסתכל, חשב כמה שניות ואז החליט להסתלק אל תוך היער. לצערי גם הפעם לא הייתי במיטבי עם המצלמה ולא הצלחתי לצלם תמונה טובה. שלושה דובים - אפס תמונות טובות.

היעד הבא שלי רחוק, רחוק מאוד - פארק ארצ'ס שבמזרח יוטה, כ-900 מייל, 15 שעות נהיגה. התכנון המקורי (החלטה שקיבלתי יום לפני, שכן גם הביקור בקרייטר לא היה בתכנון) היה לנסוע עד עיירה פצפונת בשם Lakeview שנמצאת בסמוך לגבולות עם קליפורניה ונוואדה, נסיעה של כשעתיים וחצי מקרייטר לייק, אך כשהגעתי לעיירה, ראיתי באיזה חור מדובר. יש שם תחנת דלק, מוטל אחד או שניים ובקושי מסעדה אחת.

השעה היתה 18:00. לא התחשק לי לבלות את שארית הערב שם, אז החלטתי לעשות מהלך ולהמשיך לנסוע ולעצור ללינה ב Winnemucca, מה שהוסיף עוד 4 שעות של נהיגה. כמובן שידעתי שאני לוקח סיכון לנסוע בשטח מת בחושך מוחלט (עברתי ליד צריף אחד וראיתי גג 3 מכוניות בכל הדרך) אבל זה גם יחסוך לי המון זמן למחרת שגם כך היה יום נסיעה אחד גדול. בכל מקרה - חוויה. זה התחיל עם Bald Eagle שהחליט לעוף ישר מולי וכמעט התנגש בי, וכשהחשיך, המון זועם של Desert Cottontail Rabbit החליטו לשחק איתי רולטה רוסית ופשוט התפרצו לכביש מכל עבר. בנס לא דרסתי אף אחד מהם. כפיצוי, קיבלתי שקיעה מדהימה באמצע שום מקום.

לסיכום - נסיעה מפחידה, כנראה הכי מאתגרת שהיתה לי, אבל חוויה גדולה. אגב, ביום הזה שברתי את שיא הנסיעה שלי ליום אחד - יותר מ-500 מייל.. הספק די מרשים ליום שכלל גם ביקור בפארק לאומי.

ב Winnemucca לנתי במוטל ביזיון שנקרא Regency Inn. המגורים בבסיס שבו שירתתי היו יותר מפוארים מהמוטל הזה. לא ברור איך קיבל ציון 7.2 בבוקינג. בכלל, אם לא חייבים - לא להתקרב לעיר הזו. לא סימפטית.

יום 25 – 28/09/2015 – המשך נסיעה:

את היום הזה העברתי בעיקר בנסיעה. מ Winnemucca ועד Price שביוטה, עם עצירות קצרות ב Great Salt Lake ובסולט לייק סיטי. ים המלח שלנו הרבה יותר יפה מאגם המלח הגדול. נחמד לעצירה של כמה דקות אם זה בדרך, אבל אם לא, כדאי לוותר.

לגבי סולט לייק סיטי - מדובר בנקודת החפיפה הראשונה והיחידה שהיתה לי עם הטיול הקודם. היה כיף לראות את העיר הנחמדה הזו שוב, הפעם לא קפואה ומכוסה שלג כמו בפעם הקודמת. מרחק הנסיעה של היום היה קצת פחות מ500 מייל ולקח כ8 שעות.

ב Price לנתי במלון מעולה שנקרא Greenwell Inn ועלה לי $555 כולל מס. לא ברור איך כ"כ זול כי המלון הזה באמת איכותי.

יום 26 – 29/09/2015 – Arches National Park:

אחח כמה שהתגעגתי ליוטה. בטיול הקודם ביקרתי בפארקים הדרום מערביים, ונשאר לי חוב לאיזור Moab. כבר הספקתי לשכוח איך כל כביש בו נוסעים במדינה הזו מלווה בנופים אדירים, ואני בכלל לא טיפוס של נוף מדברי.

לאחר נסיעה של כשעתיים מפרייס עד מואב, הגעתי אל Moab Valley Campground שנמצא כ5 דקות נסיעה מהכניסה לארצ'ס, וכ5 דקות נוספות עד מרכז העיר מואב. ויתרתי מראש על לנסות למצוא מקום בקמפינג של ארצ'ס שכן בסוף ספטמבר איזור מואב ובעיקר פארק ארצ'ס מאוד עמוסים בתיירים. שילמתי על לילה אחד לחלקת אוהל $36. בקמפינג יש גם בקתות ואתרי RV כמובן.

לקראת השעה 11:00 כבר הייתי בתוך הפארק. התחלתי עם מספר תצפיות - כאשר היפה ביותר לטעמי היתה ב Park Avenue. לא לפספס. יש שם גם מסלול הליכה בתוך הקניון, אני לא עשיתי אותו. לאחר מכן נסעתי למסלולון קצרצר של כחצי ק"מ סביב ה Balanced Rock. זה לא פארק לאומי בלי איזו אבן מאוזנת או מייללת. המסלול הבא היה מסלול ה Windows שאורכו קצת יותר ממייל אחד ודרגת הקושי קלה. המסלול עובר בין 3 קשתות יפות ונוף משגע מסביב.

הגענו למנה העיקרית - Delicate Arch. מסלול נהדר בדרגת קושי בינונית-קשה שאורכו כ3.2 מייל הלוך חזור. חשוב - לא מומלץ לעשות את המסלול הזה בקיץ באמצע היום שכן הוא עובר בשטח פתוח ואין בו צל בכלל. מומלץ מוקדם בבוקר או לקראת השקיעה. אני יצאתי אל המסלול בסביבות השעה 16:00 ועדיין היה חם מאוד. הדבר היחידי שעיצבן אותי במסלול הוא עשרות אנשים שפשוט החליטו לעמוד ליד הקשת ולהצטלם איתה בלי להתחשב בשאר הצלמים שרצו תמונה נקייה. למזלי כן הצלחתי להשחיל תמונה או שתיים בלי אנשים. את המסלול עשיתי בשעתיים וחצי בערך. לאחר מכן נסעתי חזרה אל העיר לאכול ומשם אל אתר הקמפינג להתרענן בבריכה ולעשות כביסה.

למרות שאני לא חובב גדול של נוף מדברי - הפארק הזה מדהים לטעמי, ואם היה לי יותר זמן הייתי מקדיש לו עוד יום למסלולים ארוכים יותר, למשל ה Devils Garden.

יום 27 – 30/09/2015 – Dead horse point State Park + Canyonlands National Park – Island in the sky:

לילה אחרון של הטיול באוהל. היה כיף. הופתעתי מטיב השינה שלי באוהל. בטיולים קודמים שלי עם אוהל השינה היתה פחות טובה משמעותית. הפעם ישנתי כמו תינוק ברוב הלילות, למרות הקור (מתחת לאפס בחלק מהמקומות). אני מניח שזה בגלל המזרון המשודרג שקניתי, והכרית הגדולה שיכולתי לאכסן ברכב בניגוד לטיולי תרמילאים שם צריך מינימום ציוד.

לאחר קיפול הציוד יצאתי לדרכי, היעד הראשון של היום - Dead Horse Point State Park. בפארק הקטן הזה אין כ"כ מסלולי הליכה, למעט המסלול שהולך על שפת הקניון דרך נקודות התצפית הרבות על נהר הקולורדו. עלות הכניסה היא $10.

לאחר ביקור קצר של כשעה המשכתי הלאה אל איזור Island in the Sky שבפארק Canyonlands. גם כאן בגלל מחסור בזמן הסתפקתי בעיקר בתצפיות ובשני מסלולים קצרים וקלים. Grand View Point Trail - אורכו כ2 מייל הלוך חזור. המסלול עובר על שפת הקניון ומספק נופים פנורמיים של עשרות הקניונים הקטנים באיזור. לקח לי כשעה, כולל עצירה בסוף המסלול לבהייה בפלא.

המסלול השני בו בחרתי הוא Mesa Arch, אורכו 0.5 מייל מעגלי, כחצי שעה הליכה. הקשת הזו היא יעד מפורסם לצילומי זריחה. אתם בוודאי מכירים אותה מהרקע המפורסם למערכת ההפעלה Windows.

בשעות אחה"צ, לאחר הביקור בפארק, יצאתי לנסיעה עד Glenwood Springs ללינה. בדרך עצרתי ב Grand Junction לארוחת ערב מוקדמת במסעדת ברביקיו שנקראת Famous Dave's. מומלץ בחום למי שאוהב להתחזר מידי פעם.

המלון הוא Hanging Lake Inn - מיקום סביר, מרפסת לכל חדר, חדרים נוחים וגדולים, נוף משגע אל ההרים, צוות אדיב וחברותי. מאוד מומלץ. עלות $79 כולל מסים.

יום 28 – 01/10/2015 – Maroon Bells:

היום הזה הוקדש לביקור בשמורת Maroon Bells שנמצאת כ20 דקות נסיעה מאספן, עיירת הסקי הידועה בקולורדו. הנסיעה מגלנווד ספרינגס לוקחת כשעה. לשמורה אין כניסה לרכבים בחודשי הקיץ (עד יום שני הראשון של חודש אוקטובר, פספסתי את זה ב-4 ימים) וההגעה אליה מתבצעת ע"י שאטל שיוצא מאספן. עלות השאטל היא $6, אני חושב. המשכימים יכולים להגיע עם רכב ולהיכנס עד השעה 8 בבוקר. הכניסה לשמורה עולה $10 או ללא עלות למחזיקי הכרטיס השנתי של הפארקים הלאומיים.

מדובר בשמורה קטנה, אבל וואו, איזה נוף! עוצר נשימה. אחד מהמקומות היותר יפים שהייתי בהם - בכלל, לא רק בארה"ב. צבעי השלכת היפים הוסיפו לחוויה. לא צריך להתאמץ כדי לצפות בנוף הפסגות - הוא נמצא ממש מול מגרש החניה. מדובר בנקודה הכי מצולמת בכל מדינת קולורדו.

למרות זאת, יש ארבעה מסלולי הליכה יפים בשמורה, שלושה קלים ועוד אחד בינוני. היום התחיל מעונן אבל התבהר בשעות הצהריים. התחלתי עם המסלול היותר קשה שנקרא Crater Lake Trail. מדובר במסלול בעליה על שטח סלעי, רובו בתוך היער עד שמגיעים לאגם יפה ונוף אל פסגות ה Maroon Bells. אורך המסלול 3.6 מייל הלוך חזור. מומלץ להביא ארוחת צהריים (וביגוד חם) ולאכול בקצה המסלול על גדות האגם.

משם חזרתי אל איזור אגם מארון והתחלתי ללכת במסלול אחר שנקרא Maroon Creek Trail, בתקווה לראות Moose שאמור לרבוץ באיזור זה, אך נחלתי אכזבה. זו החיה היחידה שממש רציתי לראות ולא יצא לי. באמצע הדרך החלטתי לצעוד חזרה לתחנת האוטובוס ולהמשיך הלאה.

בסביבות השעה 17:00 יצאתי לכיוון Rocky Mountain NP בדרכי חזרה לדנבר, דרך Independence Pass. לאנשים המתקשים בנהיגה בכבישים מפותלים וצרים - מומלץ לוותר.

ללינה עצרתי בעיירה הקטנטנה Frisco, שנמצאת בגובה של 2800 מטר בין מספר אתרי סקי פופולרים. קריר. המוטל - Snowshoe Motel. לא להיט. מיושן וקירות דקים. עלות $72.

יום 29 – 02/10/2015 – Rocky Mountain National Park:

יום טיול אחרון בטבע. את המשך הנסיעה לכיוון דנבר עשיתי דרך הפארק Rocky Mountain. כביש ה Trail Ridge עובר דרך הפארק מ Grand Lake שבמערב אל Estes Park שבמזרח, כאשר הנקודה הגבוהה ביותר בכביש נמצאת בגובה 3,713 מטר. כל הביקור בפארק התבצע ברכב, ללא מסלולי הליכה כלל. היתה תחזית לגשם לקראת שעות אחה"צ ולא רציתי להתעכב. באחת מנקודות התצפית ראיתי Pika - חיה קטנה וחמקמקה שעושה קולות מצחיקים. הפארק הזה גם מלא בלהקות של Elks בתקופה זו של השנה.

באמצע הביקור אכן התחיל גשם חזק שלא איפשר לראות דבר אז המשכתי אל אסטס פארק, שם היתה להקה גדולה מאוד (לפחות 50 פרטים) של Elks עם זכר אחד דומיננטי, שהחליטה להסתובב באמצע העיר ולחסום את הכביש הראשי. אחרי כרבע שעה של רביצה על הכביש, הגיעה ניידת משטרה שהבריחה אותם עם הסירנה שלה. משעשע.

משם המשכתי ללינה ב Fort Collins. הדרך מזרחה מאסטס פארק עוברת ב Thompson Canyon, דרך יפה מאוד. המלון בפורט קולינס - Days Inn. מלון נחמד אבל החדרים קטנים מאוד. עלות $85. הכי זול שמצאתי (עם ביקורות סבירות) במרחק סביר מדנבר.

יום 30 – 03/10/2015 – הכנות לטיסה חזרה: