מאוריציוס  Mauritius  –  מספר  אטרקציות  ,  ועל  הדרך  מדגסקר  Madagascar  ובשוליים (ממש )  Reunion  –  האי ראוניון .        ביקרנו  ב מאוריציוס   בשנת  2015  ,  כחלק מטיול  גדול  יותר  אשר  כלל  את  מדגסקר  :  כ  5  שבועות  ( שבוע  ממאוריציוס וקרוב ל 4 שבועות במדגסקר ) .        החלק  העיקרי  היה  מדגסקר  ,  ובסופה  –  נופש  במאוריציוס .         הבעייה  הראשונה  ש”נתקלים”  בה  –  הטיסות . ובכן ,  הטיסות למדגסקר / מאוריציוס  –  מאד  יקרות ( לפחות כך היה ב 2015 ) . לאחר  “חיטוטים” רבים  מצאתי מסלול כדאי  ( מבחינת המחיר – נשאר יקר , אך מבחינת הקונקשיונים –  די  נוח ) . המסלול היה :  טיסות  הלוך/חזור  למאוריציוס ( כן , למרות שמאוריציוס תוכן אצלנו לסוף הטיול –  ההגעה הראשונה היתה דווקא לשם , לא בגלל המחיר – היה זהה במסלול הפוך –  כי אם מבחינת זמני קונקשיין ) . החלק השני היה  טיסה  הלוך/חזור  מאוריציוס >>><>>>מדגסקר . טיסה זו ( מאוריציוס / מדגסקר )  נעשתה עם  Air Austral   שהיא חברת תעופה של האי REUNION  ( עם חניית ביניים ב שד”ת הקטן של ראוניון ) . היתה גם אפשרות לטוס  מאוריציוס/מדגסקר עם Air Madagascar . אך שוב הקונשיינים  לא היו טובים ( בדיעבד , טוב מאד שלא בחרתי בחברה של מדגסקר – ידועה לשימצה בביטול טיסות  : ביטלה לנו טיסת פנים במדגסקר   מבלי להודיע ) . ובזה תם החלק של ראוניון  ב פוסט  שלי .    הטיסה   ישראל / מאוריציוס  היתה : הלוך  אל  פרנקפורט ומשם – קונדור – אל מאורציוס . חזור דרך  פריס Air France . טיסה זו  הוזמנה אצל  Expedia .   במדגסקר  ערכנו  טיול  יחסית ארוך  : יצרתי קשר עם מארגן מקומי      Belaza   Gassitours        gassitours @gmail.com   .  בלאזה  –  אמין מאד : דאג לנו לרכב עם נהג לאורך מסלול מקיף לינה ,  וגם כניסות לשמורות עם מדריך מקומי בכל מקום . שילמתי לו רק כאשר נחתנו ב אנטננריבו ( לא העברתי מקדמה ) . המחיר שגבה היה הרבה פחות מאשר אחרים ! מי שעוקב אחרי ה פוסטים שלי כבר שם לב כי אני רגיש לנושא המחיר –  בלאזה היה מעולה  !!( גם כתבתי עליו טיפ ).   ועכשיו  מגיע ( סוף סוף )  התור של  מאוריציוס.      כפי שציינו קודמי  –  זהו  אי של  נופש ובילוי . לקחנו  מלון  : 7  לילות  הכל  כלול  על אחד החופים . שכרנו  רכב לכל השבוע . יש אטרקציות  ימיות  ( אי  –  הלא כן ? )   זכורה לי  אטרקציה  של  צלילה בהליכה  -  מגיעים בסירה  אל אתר כמה מאות מטרים  מן החוף , שם יורדים בסולם מתוך הסירה אל מתחת למים - חובשים כובע מתכת גדול עם  משקף   ( שקוף )  ועם שנורקל  לנשימה  ומטיילים / הולכים על קרקעית  הים  , כאמור  :   Diving / Walking  .     כמו כן  יש  ב אי  פארק  טבע  עם  חיות    Casela  Natural  Oark .  שם  ניתן  היה  ללכת / לגעת  ב חיות  טרף ( הן מאולפות ורגועות ) .  אנו  ביקרנו בכלוב / חצר  של  לביאות  וגם  ליטפנו ( כל אחד בתורו ) לביאה Lion Patting  . להרגעה ,  היו  איתנו בתוך הכלוב / חצר  גם  מדריכים .     אני משתדל לשלב  בכל  טיול  שלי  את  הנקודה היהודית . ובכן , יש במאוריציוס  בית קברות  יהודי ! במאוריציוס היה בזמן מלחמת העולם השנייה מחנה מעצר ( היתה בשליטת הבריטים ) של יהודים . היו אלו פליטים מאירופה אשר ברחו בתחילת המלחמה – 1940 - ממספר נמלים באירופה , עלו על ספינה , הגיעו לארץ , הבריטים סרבו להכניסם ( היו במחנה בעתלית ) וגרשו אותם אל מאוריציוס שהיתה בשליטתם ( מסע ימי ארוך ) . שם שהו הפליטים במחנה מעצר  מספר  שנים  , עד אשר שוחררו ע"י הבריטים לקראת סוף המלחמה . בדרך הטבע , נולדו שם ילדים , וגם אנשים נפטרו – ונקברו בבית הקברות ( קיבלנו מידע על קרוב משפחה של מכר ואכן ביקרנו את קברו ) .       מקווה  שעזרתי  ,  אלי .