מסלול מס' 3 שמונה ימים: צפון מזרח תאילנד

נונג קאי – צ'אנג קאן – לואי – פיטסנולוק - צ'אנג מאי

מסלול חד כיווני. המסלול עובר לאורך המקונג המשמש גבול עם לאוס, עובר בשמורות טבע מעניינות ומסתיים בצ'אנג מאי.

המסלול מתחיל בשדה התעופה אודון תאני, כאן ניתן לשכור רכב בחברות הגדולות כמו אוויס, הרץ ואחרות. רצוי להזמין את הרכב זמן רב מראש כי המבחר בתחנה די מצומצם. כמקובל, לא משלמים מראש בעת ההזמנה אלא רק עם קבלת הרכב. הדרך הזולה להזמנת הרכב היא באמצעות האינטרנט באתרים המקומיים של חברות ההשכרה הרץ תאילנד אוויס תאילנד

המסלול עובר בדרכים סלולות העבירות לכל סוגי כלי הרכב.

ניווט באמצעות מפות נייר ובאמצעות גוגל מפס בסמרטפון או כל GPS אחר.

יום מס' 1 – אודון תאני - נונג קאי

לאחר הנחיתה באודון תאני, שדה תעופה מקומי קטן, איסוף הרכב. חברות השכרת הרכב נמצאות באולם הראשי.

לאחר היציאה מהשדה אפשר לעצור בשני מקומות. גן הפרחים הרוקדים מצפון מערב לאודון וכפר האורגים BAAN NA-KHA כ -16.5 ק"מ מצפון לאודון על כביש 2. אתר נוסף, כשעה נסיעה ממערב לאודון, בכפר BAN CHAING אפשר לבקר באתר הפרהיסטורי והמוזיאון.

רמת העניין, לדעתי, של המקומות הנ"ל בינונית ולכן אפשר לנסוע ישירות לנונג קאי - כ- 60 ק"מ.

לשכת התיירות נונג קאי נמצאת בכניסה לעיר על כביש 2 מצד שמאל ליד התחנה המטרולוגית.

על כביש 2 בכניסה לעיר מצד שמאל במרכז הקניות אסאוואד נמצא הסופרמרקט טסקו, אפשר להצטייד במים ומוצרים אחרים לטיול. בצמוד לטסקו תמצאו את סוונסון – רשת גלידה נהדרת בתאילנד. בד"כ בצמוד לטסקו.

הגעה העירה והתארגנות במלון.

לקראת שקיעה אפשר לעשות שייט על המקונג. היציאה מהרציף ליד גסטהאוס MUT MEE.

השייט נחמד ורגוע (לא מדהים). 100 באט לאדם. על הספינה מסעדה ומזנון. את האוכל (אם רוצים) יש להזמין לפני ההפלגה – מכינים אותו על החוף.

בערב/ים מומלץ להסתובב על הטיילת לאורך הנהר.

ביום שבת שוק לילה החל מ- 17:00 כולל דוכנים רבים עם מטעמים נהדרים. אל תחששו לטעום מאוכל הרחוב. דוכנים עם אומנות מקומית, הופעות רחוב ורחבת ריקודים.

שוק הלילה הרגיל (לא שוק שבת) נמצא באזור בית החולים.

מסעדה מומלצת – Daeng Namnuang המסעדה הויטנמית בטיילת.

בערבים ובבוקר קריר (בעונה הקרה).

יום מס' 2 – נונג קאי

מספר אתרים בעיר וסביבתה הקרובה בהם ניתן לבקר. אם יש לכם זמן ואתם עושים דברים באיזי, חלקו את הסיור ליומיים.

SADET MARKET שוק יום מקורה במקביל לנהר, שוק נקי ומסודר, מעט רדום.

גן הפסלים SALA KAEW KU – אתר מוטרף ומעניין.

WAT NOEN PHRA NAO מקדש יער.

אמור לשמש תרגול לנזירים ולזרים תשושיי נפש. בביקור שלנו במקום מצאנו רק נזירים ונזירות מקומיים (נחמדים). בעבר היו במקום קורסי ויפסנה לזרים שהפסיקו לבוא. המקום יפה ורגוע. בקרו גם בבית הקברות הסיני הצמוד למקדש. גוגל מפס פיספס בניווט – שימו לב.

780S

WAT PHO CHAI הבודהה המוזהב. מקדש מרשים מאד ומטופח.

WAT LAM DUAN על הנהר, עליה לתצפית ברגליים יחפות – התצפית לא משהו.

WAT PHRA THAT BANG PHUAN מקדש עתיק בסגנון לאוס כולל פגודה (צ'די) בגובה 34 מטר. 22 ק"מ ממערב לנונג קאי על כביש 211. המקדש יושב על שפת אגמון.

תצפית בשקיעה מ"החוף" JOMANEEליד גשר הידידות.

יום מס' 3 – נסיעה לצ'אנג קאן

נסיעה מערבה לאורך המקונג, 190 ק"מ. דרך נוף מפותלת.

עצירות בדרך:

THA BO – כפר דפי ואיטריות אורז, בהמשך כביש 211. במקום שוק מקורה.

העיירה SRI CHIANGMAI עוד עיירה בה מכינים איטריות אורז עם טיילת על הנהר המשקיפה על ויינטיין בירת לאוס. תצפית יפה.

לאורך הדרך רואים את התחביב של תושבי האזור, עצים מפוסלים. גנים גדולים בהם הבעלים מעצבים עצים בצורת חיות שונות.

893 – ויינטיין

WAT HIN MAK PENG בהמשך הדרך מימין, יורדים מכביש - 211 לעבר הנהר. המקדש יושב על גבעה מיוערת על המקונג עם נוף מדהים. שלווה.

שימו לב. למתחם יש שני חלקים. בכביש הכניסה תראו מימין אגם ומאחריו מקדש. בקרו במקום, אח"כ חיזרו לכביש הכניסה והמשיכו למקדש הראשי היושב על הנהר.

מפלים – יש שניים ליד SNGKHOM מפל NAM TOK THAN THIP נמצא 13 ק"מ ממערב לסנקום, 2 ק"מ מכביש 211.

בעונה היבשה מעט מאכזב כי יש מעט מים אבל במקום שני מפלים גבוהים הנשפכים לבריכות. ניתן לעלות ברגל למפל העליון. השמורה יפה.

מפל NAM TOK THAN THONG נמצא 11 ק"מ ממזרח לסנקום. גם כאן בעונה היבשה יבש (אפשר לוותר).

מכאן עד צ'אנג קאן יש עוד כ- 100 ק"מ בכביש נופי מפותל.

צ'אנג קאן – מה שפאי הייתה לפני פלישת ההמונים. המקומיים טוענים שהם המקוריים ופאי היא ההעתק. כיום מטיילים במקום בעיקר תיירים מקומיים, יעד מועדף על הבנגקוקאים המגיעים לכאן בסופי שבוע. ואכן בסופי השבוע הקסם של המקום נמצא בשיאו. לסופי שבוע הזמינו מקומות לינה מראש.

בעיקרון מדובר על עיירה שרחוב אחד הוא הרחוב המשומר ובו ובסימטאות היוצאות ממנו מתרכזים חיי הלילה. מסעדות, דוכנים, חנויות, הופעות רחוב. הרחוב עובר במקביל לנהר אך הנהר מוסתר מהרחוב ע"י שורת הבתים.

תשתדלו למצוא מקום לינה עם נוף לנהר.

מלון מומלץ – מלון כפרי מחוץ לעיירה יושב על פיתול המקונג, ליד האשדות. נוף נפלא. Chiang Khan Hill Resort.

CHIANG KHAN HILL RESORT

יום מס' 4 – צ'אנג קאן - לואי

ביום העיירה מתה. חם והביל. אפשר למשוך באזור צ'אנג קאן עוד חצי יום לשיטוטים. אם לא לנתם במלון הנ"ל סעו לראות את פיתול הנהר והאשדות הסמוכים למלון הנ”ל.

פרט לנוף היפה יש במקום שוק יום. הספציאליטה של המקום הוא רצועות קוקוס מסוכרות. תראו שקיות צלופן ובהן רצועות הקוקוס הצבעוניות (צבעי מאכל עזים) או במצב נטורל – לבן. במקום יוצאים גם סיורי שייט על המקונג.

צאו מצ'אנג קאן לעבר לואי על כביש 201. כעבור 5 ק"מ פנו שמאלה (מזרחה) לכביש 3011, סעו 12 ק"מ לעבר הכפר נופאנארט המשתייך לשבט התאי דאם מויטנאם. יש רק 3 כפרים כאלה בתאילנד.

בכניסה לכפר, מצד שמאל של הכביש, תראו מקבץ של כמה בתי עץ מסורתיים. סוג של מוזיאון פתוח (חינם). בקרו במקום.

המשיכו לתוך הכפר וכנסו לסמטאות. גם כאן תמצאו מוזיאון פתוח עם מבנים אופייניים לשבט. אם תחפשו טוב תמצאו גם מטוויה לדוגמה בה ניתן לראות הדגמות ולרכוש תוצרת מקומית.

חזרה באותה דרך לכביש 201 והמשך צפונה לעבר העיר לואי.

העיר לואי – עיר מחוז אופיינית. מערב פרוע. תוכלו למצוא בשולי העיר (מדרום) מרכזי קניות גדולים ובהם ביג C, לוטוס ועוד.

בלשכת התיירות ניתן להצטייד במפות וחומר תיירותי (לא רק של האזור).

שוטטו בעיר. זאת לא בנגקוק ולא צ'אנג מאי.

אוכל – אנחנו תכננו לאכול במסעדה המפורסמת, בקרב התיירים, קריס סטייקהאוס. הגענו למקום בשעה שבעה ורבע בערב וכבר לא היה מקום.....

עברנו לשוק הלילה, אכלנו אוכל מהדוכנים השונים. כמקובל, יש רחבה עם שולחנות וכסאות לשימוש המבקרים. טעים וזול. בכל מקרה הביקור בשוק הלילה "חובה".

מלון מומלץ - Loei Palace Hotelכנראה המלון הטוב ביותר באזור, במחיר מפתיע לטובה, בניהול רשת אמארי הידועה בתאילנד.

מלון לואי פאלאס

יום מס' 5 – לואי – שמורת פו רואה – קאו קו / לום סאק

נסיעה מערבה על כביש 21 המוכר גם ככביש 203. לאחר כ- 15 ק"מ מהיציאה מלואי תתקלו בשלטים גדולים בתאילנדית ובהם צילום נוף של אגם עם בתים צפים. הכל כתוב בתאילנדית. זהו

Huai Krathing Reservoir. מאגר מים מדהים ביופיו המשמש גם לקייט. פנו ימינה בצומת וסעו עד אשר תגיעו לנקודת תצפית שתעצור את נשימתכם. תראו אגם מוקף הרים מיוערים, בתים צפים על המים, סירות מנוע גוררות בתים.

מנקודת התצפית המשיכו לרדת עם הכביש עד לאגם. תראו כאן את בתי הסירות. אפשר לשכור אותם ללילה. סירה תגרור אתכם למקומות קסומים שם תעגנו. תצטרכו להצטייד מראש במזון.

חזרה לכביש 21 / 203 והמשך נסיעה מערבה.

בדרך עוברים בכפרים המתפרנסים ממשתלות. הרבה פרחים וירקות לאורך הכביש. אפשר לעצור ולבקר. המראות מלבבים.

שמורת פו רואה נמצאת מצד ימין, על מנת להיכנס לשמורה יש לבצע פניית פרסה (חוקי ומותר). כניסה 200 באט לאדם. הכביש מתחיל לטפס בתלילות ומגיעים למרכז המבקרים. מקבלים חומר והסברים.

בינואר, העונה היבשה, אין מים במפלים. לפני הפסגה יש מגרש חניה ממנו יש ללכת כ 1 קילומטר עד הפסגה. במגרש החניה יש שירות טנדרים המעלה את המבקרים לפסגה תמורת 10 באט (1 שקל +/-). שווה כל גרוש. זה לא סתם 1 קילומטר, זה קילומטר עם עליות וירידות. הנוף למעלה נהדר.

במגרש החניה יש כמובן דוכני אוכל. נסו את האורז על מקל המחומם על פחמים.

שביל הפסגה YOD PHU REUA באורך 1 ק"מ קל להליכה ממנו נשקפים נופים יפים. יש על ההר עוד מסלולים, חלקם מובילים למפלים. כאמור בעונה הקרה / יבשה המפלים יבשים.

חזרה לכביש הראשי והמשך נסיעה ללום סאק – כ- 100 ק"מ.

הכפר DAN SAI - אם אתם נמצאים במקום בחודש יוני כדאי לתכנן את כל הטיול כך שתגיעו לפסטיבל הרוחות Phi Ta Khon הנמשך 3 ימים. תאריך הפסטיבל משתנה כל שנה.

יתכן ובדרך ראיתם כבר מסכות צבעוניות יפות שלא ידעתם את פשרם, או טי שירטס יפים עם הדפסי מסכות, אלה המסכות המשתתפות בפסטיבל.

לום סאק עיירה סתמית עם בתי מלון / גסטהאוסים זולים עם מרכז קניות ביג C. בלילה קררר מאד.

יום מס' 6 – שמורת פו הין רונגקלה

מהעיירה לום סאק, או דרך כביש 12, מתחברים לכביש 2331 העולה בכיוון צפון מערב וחוצה את שמורת פו הין רונגקלה. הכביש תלול מאד ומאד מפותל = הרבה נקודות תצפית.

10305 הפיתולים, ככה זה נראה ב- GPS

כאשר תראו על הכביש את שער הכניסה לשמורה, חכו, אל תכנסו עדיין.

פנו ימינה בכביש לכיוון צפון. סעו כמה קילומטרים, נוף עוצר נשימה, כפרי שבט המונג המעבדים את השדות בהר הגבוה. שבו בבית קפה / מסעדה ותהנו מהנוף תוך לגימת מרק חם. קר שם. גובה הפסגה 1,617 מטר. תראו משטחים גדולים עליהם נטועים אוהלים צבעוניים – קמפינגים. דרך פופולרית בתאילנד לטיול.

כנסו לכפרים ושוטטו בהם.

חזרה לכניסה לשמורה. כניסה בתשלום. הכביש מעט משובש אך עביר.

לאורך הדרך אפשר להכנס למפלים שונים (יבש בעונה היבשה)

אולם האתר העיקרי על ההר הוא מסלול ההליכה המעגלי.

בשנים 1967-1982 ההר נשלט ע"י המפלגה הקומוניסטית אשר "מרדה במלכות" והאזור היה לשדה קרב, עד אשר הצבא השתלט על המקום.

מהכביש יש דרך סלולה לרכב באורך כ- 3 ק"מ עד למגרש חניה. המסלול המעגלי עובר בשרידי האתרים אשר שימשו את המחתרת הקומוניסטית. הדרך באורך כ- 2.5 ק"מ עוברת לאורך המצוק ממנו נשקף נוף אדיר. הליכה קלה, השביל משולט גם באנגלית. עלו אל סלע הדגל בה נהגו הקומוניסטים להניף את הדגל האדום מידי בוקר. כיום מונף במקום הדגל התאילנדי. בהמשך, מערבה, תגיעו לשדה בולבוסים.

שדות של סלעים בעלי צורה מעוגלת יחידה במינה. זהירות, יש כאן חריצים עמוקים בין הסלעים. אם אתם עם ילדים – שימו עין. החריצים שימשו כמקלט לקומוניסטים בעת תקיפות אוויריות.

חזרה לרכב, וחזרה לכביש הראשי 2331, המשך נסיעה מערבה לעבר כביש 2013. בצומת פניה שמאלה (דרומה) ונסיעה עד כביש 12.

חפשו מקום לינה בסמוך לכביש 12 לכיוון לום סאק או חיזרו למלון בו לנתם בלילה הקודם. האזור די בעייתי מבחינת הזמנת מלונות המיועדים בד"כ לתיירות מקומית ולכן חלק גדול מהם לא מופיע באתרי ההזמנות המערביים.

אנחנו עצרנו במלון בצד הדרך (שקט) בשם BREEZE HILL RESORT - מלון סביר במחיר 1500 באט.

קישור למלון

מלון גדול ויפה באזור (היה מלא בוועדי עובדים..) THE IMPERIAL PHUKAEW HILL RESORT – כפר נופש.

הממהרים, יכולים לקצר את הטיול ולהמשיך מכאן לעבר פיטסנולוק.

יום מס' 7 – כביש מס' 12 – פיטסנולוק

כביש מס' 12 הינו כביש רוחב החוצה את צפון תאילנד מגבול בורמה במערב ועד גבול לאוס במזרח.

כביש 12 באזור זה נחשב לתוואי כביש מהיפים בתאילנד ומשני צדדיו שמורות טבע.

הערה: בתחילת שנת 2014 הכביש עבר שדרוג וסלילה מחדש, עבודות בוצעו לכל אורכו. מועד סיום העבודה אי שם בשנת 2015. סעו בזהירות.

היום מוקדש לנסיעה באזור כביש 12 וביקור בשמורות הטבע.

אם אתם מנווטים בעזרת GPS – כדאי לשים לב "שלא יקח אתכם למקום אחר" שלא התכוונתם אליו.

האזור פופולרי אצל התאילנדים, כמו בכל מקום, בעיקר בסופי שבוע. ניתן לעשות באזור שייט רפטינג על מים גועשים בנחל LAM NAM KHEK. פרטים במלונות.

מאזור לום סאק סעו דרומה לעבר כביש מס' 2378,

פנו מערבה לכביש 2302. בדרך תתיקלו במסעדה / בית קפה היושבת בשטח השולט על הנוף, מוקפת בפרחים מרהיבים. שווה לשבת ולהסתלבט.

כנסו גם לשירותים הנראים יותר כמו חממת פרחים מאשר בית כסא.

10498S

המשיכו בדרך, כעבור כ- 10-15 דקות נסיעה תגיעו למפל נחמד (צד ימין). מגרש חניה ובו שוק מקומי קטן. כנסו למפל Than Thip . יש גם מסלול מעגלי ברגל.

בהמשך ביקור בקאו-קו. יש בה מקדש לבן בולט.

גם החלק הפנימי במקדש מעניין. במרכז המקדש במה מוגבהת בצורת חרוט עליה מונחים פסלי בודהה שונים ומנחות שונות, כמו שעונים וכלי זכוכית וקריסטל, בקבוקי מים ועוד, והכל מאחורי מחיצת זכוכית.

כל האזור מדהים ואפשר להכנס בלי תכנון מדוייק לכפרים וריזורטים שונים מדהימים ביופיים.

חזרה לכביש מס' 12 לכיוון פיטסנולוק.

בקילומטר ה- 70 כנסו למטה מנהלת השמורה (מדרום לציר הכביש) THUNG SALAENG LUANG. משם שלחו אותנו לרדת לנחל. נפלא. יער יער ונחל יפה. מקום נהדר לפיקניק בטבע. עביר לכל סוגי הרכב.

בהמשך הכביש מערבה, יש מספר מפלים אשר הבולט והיפה שבהם KAENG SOPHA שליד אבן ק"מ 72 (מדרום לציר). מפל אדיר. גם בעונה היבשה יש בו זרימה מרשימה. המפל רחב ונופל בכמה מקומות וכמה מדרגות. מגרש חניה סמוך למפל. כניסה בתשלום.

בהמשך הדרך לעבר פיטסנולוק נגלים שדות אורז מעובדים. תמונות יפות.

כדאי להגיע לפיטסנולוק כשעה לפני השקיעה.

האתר המרכזי בפיטסנולוק WAT PHRA SI מכיל את פסל הבודהה, המשנה בחשיבותו בין פסלי בודהה בתאילנד, לאחר בודהה האזמרגד בבנגקוק. פסל ברונזה מרשים. המקדש שוכן על גדת הנהר נאן. גם ראש המקדש ייחודי – חרוט מוזהב.

לפנות ערב מתכנסות עשרות אלפי ציפורים על העצים בשדירה שלאורך הנהר שליד המקדש ונותנות קונצרט מחריש אוזניים. כדאי להיזהר ולא לעמוד מתחת לעצים בזמן "הקונצרט"....אלא אם אתם זקוקים למזל טוב.

בצמוד ומאחורי המקדש יש גן ארכיאולוגי (חינם) בו ניצב פסל בודהה עומד גדול בסגנון סוקותאי. הפסל מואר בלילה ומרשים מאד.

יום מס' 8 – פיטסנולוק – אוטאראדיט - צ'אנג מאי כ- 350 ק"מ (כביש מס' 11)

לחילופין – פיטסנולוק – סוקותאי – צ'אנג מאי כ- 400 ק"מ

אם עדיין לא הייתם בסוקותאי מומלץ לעבור במקום, כ- 60 ק"מ ממערב לפיטסנולוק. האתר הארכאולוגי מהחשובים והיפים ביותר בתאילנד. מסוקותאי אפשר להמשיך צפונה ישירות לצ'אנג מאי בכביש 101 או להמשיך לפי המסלול המוצע, מסלול מס' 1 דרך מה-סוט ומה סריאנג

קישור למסלול מס' 1

בחרנו הפעם בדרך אחרת להגעה לצ'אנג מאי.

מפיטסנולוק נסיעה צפונה על כביש מס' 11 הפונה לכיוון צפון מערב באזור DEN CHAI ומגיע לצ'אנג מאי.

הקטע הראשון של הדרך עד אוטאראדיט שטוח ומשעמם. בדרך תוכלו לעצור בחנויות המשווקות עבודות עץ לבית בסגנון מקומי. רהיטים וקישוטים תאילנדיים.

מאוטראדיט הכביש נכנס לשטח הררי יפה ובו כמה נקודות תצפית . Ban Dan Na Kham נקודת תצפית מסודרת עם מסעדות ושירותים נמצאת על קו פרשת המים.

מכאן הכביש מתחיל בירידה לכיוון PHRAE.

אם בכל זאת אתם רוצים לבקר באתר ארכיאולוגי "בסגנון סוקותאי", באוטאראדיט אפשר לסטות מערבה על כביש מס' 102, 45 ק"מ עד הפארק ההיסטורי SI SATANACHALAI. לא ביקרתי במקום אך אומרים עליו שאינו נופל מהאתר בסוקותאי והיתרון שלו עליו הוא במיעוט התיירים. מכאן אין צורך לחזור את הדרך בחזרה לאוטאראדיט, אפשר להמשיך צפונה בכביש 101 המתחבר בהמשך לכביש 11.

חזרה לציר הראשי כביש מס' 11. מהתצפית הנ"ל המשיכו צפונה לכיוון פרה. בצומת עם כביש 101 הממשיך צפונה (ימינה) לפרה, פנו שמאלה (מערבה) לעבר צ'אנג מאי (כביש 11). כעבור 6 ק"מ תראו מצד שמאל מקדש עם פסלים עצומים כשהעיקרי שבהם פסל בודהה שוכב באורך 90 מטר מוגן ע"י שני אריות שפיותיהם פתוחים. שימו לב שבתוך הפה של האריות נמצאים פסלי בודהה. זהו

Wat Phra That Suthon Monkhon Khiri . מרכז ללימודי דת.

אתר מדהים ומעניין.

בצמוד למגרש ובו הפסלים העצומים נמצא המקדש. מעניין בפני עצמו. בשער תראו פיסול של חיילים .

בהמשך אנדרטה צבאית.

בתוך המקדש סטופה מוזהבת יפה ומוזיאון במבנה לאנה מסורתי בנושא צבא.

מהמקדש עוד כ- 90 ק"מ עד למפנג בה ניתן לעצור ללילה או לבקר רק במקדש החשוב

Wat Phra That Lampang Luang

עוד כ- 100 ק"מ עד צ'אנג מאי כשעה נסיעה.