טוב, תאילנד זה לא מה שחשבתם או לפחות לא מה שאני חשבתי..

זה כבר מזמן לא רק טיול תרמילאים למסיימי צה”ל. לכל מקום שפנתה העין ראיתי משפחות עם ילדים. העובדה הזאת הפתיעה אותי כי ראיתי את עצמי כאחת מיחידי הסגולה שלוקחת את משפחתה לטיול הרפתקאות בארץ אקזוטית ל3 שבועות. היו שם משפחות מכל הסוגים, לא בהכרח עשירות, כמוני כמוכם, אנשים שלקחו פסק זמן ויצאו לטייל. ממשפחות עם תאומות תינוקות ועד למשפחות עם ילדים בוגרים. אני הולכת לספר לכם שכל נקודות התורפה שחששתי מהן בטיול התבטלו באחת ודווקא דברים שלא חשבתי עליהם היוו מגרעות בטיול ועוד מעט ארחיב על כך.

יש לי 4 ילדים. בת שחגגה 15 בדיוק ביום החזרה ארצה, בת שחגגה בת מצווה יומיים מהנחיתה, בן -בן 8.5 והקטנצ'יק בן 3.5 נינג'ה בלי הפסקה.

בתאילנד הכל מתקתק, לא חושבת שיש מקום בעולם שכל כך ערוך לתיירים כמו שם. האנשים נחמדים ולבביים ונעים להסתובב ולשוטט בכל מקום.

רב הטיול, כל הטיסות ומלונות ומס' אטראקציות הזמנו דרך המרכז למטייל משהו כמו 60,000 שח . אני בטוחה שמשפחה שאין לה בעיה לקחת סיכון יכולה בכיף לסגור רק את חלקו הראשון של הטיול וביתר פשוט לסגור תוך כדי שהיה במקום, ולמה אני אומרת את זה? כי דברים משתנים, אחרי ההלם של הימים הראשונים כשכל החששות מתפוגגים ואתם מסוגלים לצאת בערב ולהשאיר את הילדים במלון לבד, כן לבד פתאום אתם מגלים שבאי הזה נחמד לכם ובאי האחר קצת פחות ושעדיף שאת הימים תעשו דווקא במקום מסויים, כשלא הכל סגור יש לכם את החופש לשנות.

דבר ראשון שחשוב להבהיר- הכל נכון, חד וחלק. כל מי שיגיד לכם כדאי לכם ועדיף לכם ובשום אופן לא וכו וכו לא מבין בטיולים. אחד יגיד לכם לא לוותר על קו טאו ואחר יגיד לכם בשום אופן לא ולכם אין מושג מה להחליט כי לא הייתם שם. ואני אומרת הכל נכון במובן של -אי אפשר לטעות יותר מדי כי תאילנד זו תאילנד והנופים מהממים והמסיבות סוף הדרך והשווקים תענוג אז מה אם לא תספיקו את זה או את זה . בכל מקרה תחוו את תאילנד.

אני אנסה דרך חוויותיי לשפוך מעט אור לפי ראייתי ושוב אני אומרת הכל נכון אין חובה ללכת לפי ההגיון הזה דווקא.

אנחנו טסנו ישיר דרך אל על טיסת לילה, עם ילדים זה הדבר שהיה הכי חכם מבחינתנו, אחרי שנחתנו בבנגקוק לקחנו טיסה נוספת ישר לצ'יאנג מאי, מאחר והקטנצ'יק שלנו מאתגר בלשון המעטה בעלי כל הזמן היה בחרדה שילך לאיבוד ואפילו הכין לפני הטיול פתקים למקרה שיאבד, החרדה הייתה מיותרת והגענו לצ'יאנג מאי סחוטים. אני ממליצה לשמור על ערנות עם ילדים קטנים ולהסביר הכל אבל לא להיכנס להיסטריה-פשוט מיותר ומחליש.

אחת ההמלצות הראשונות שלי – טיול טנא, מאורגן ,ממצה, מראה את צפון תאילנד ונופיה המהממים. פשוט תאווה לעיניים. אני לא הייתי ממליצה לוותר על צ'יאנג מאי וסביבותיה. יצאנו לטיול בבוקר שלאחר הנחיתה ולנו זה היה מצויין, אני מכירה משיהי שהייתה בירח דבש ונשארה עוד יומיים בצ'יאנג מאי לפני שיצאה לטנא כי רצתה להתאפס וזה מה שאני אומרת, תכירו את עצמכם ומה טוב לכם ואל תתפתו לשמוע למישהו שאומר לכם לא כדאי לכם לבזבז זמן מהנחיתה. הכלל הראשון בכל טיול -תהיו קשובים לעצמכם.

בטיול הטנא ציינו את בת המצוה של בתי שחל בדיוק ביום הראשון לטיול , החברה ארגנה עוגה מהממת וטעימה ופעם ראשונה עשינו מסאז' רגליים. לא עשיתי יותר מדיי מסאז'ים בתאילנד אבל אני אומרת את זה לכל מי שמעוניין לשמוע- המסאז' הזה היה הטוב ביותר שחוויתי בכל הטיול. ממליצה לשלם 200 באט-22 שח בערך לשעה , לא לוותר ולא לחסוך, החצי שעה פשוט נגמר מהר מדיי והשעה מפנקת בטירוף. לא רציתי בהתחלה כי פחדתי שהקטנצ'יק ישגע אבל שיחררתי והוא הסתובב לידינו (הם עושים את זה בלובי פתוח)הבת הגדולה קצת השגיחה ואני פשוט נהניתי.

טיול אומגות עשינו דרך גיבון החברה האוסטרלית שהוכיחה את עצמה כחברה רצינית ,מקצועית ואמינה. הבת האמצעית שלי לא מתה על אקסטרים אבל שכנענו אותה והיא עשתה את כל המסלול. הקטן לא ראה בעיניים ורץ מנקודה לנקודה תוך שהוא עף מעץ לעץ כמו קוף. נרשמה הנאה . זו חוויה נוספת שאני ממליצה עליה בחום, מסלול טוב ועשיר ובהחלט שווה להשקיע בו חצי יום .

משם טסנו לפוקט, אתר שחששתי ממנו בגלל כל הסיפורים ששמעתי. שם בפעם הראשונה אחרי כמעט שבוע בתאילנד יצאתי עם בעלי לchaweng בחוף patong הרחוב עם כל הליידי בויז . יצאנו לבד לאחר שבלילה הקודם הוא הלך לשם לבד ואני נשארתי עם הילדים במלון. ברחוב ראיתי משפחות מסתובבות עם ילדים. עכשיו אני הולכת להגיד משהו שכמעט סותר את התורה שדיברתי עליה עד עכשיו -התורה של , תעשו מה שאתם מרגישים. כמובן שיש משפחות פתוחות לחוויות תרבותיות אבל אם תשאלו אותי אני ממש לא ממליצה ללכת לשם עם ילדים בלילה. כל אחד שיעשה כטוב בעיניו אבל זו המלצתי. זונות על עמודים, ידיים מלטפות מכל מיני כיוונים, לא חושבת שיש לילדים מה לעשות שם בשעות כאלו, זה לא שהם יפסידו תרומה מיוחדת לאינטיליגנציה שלהם אם זה יחסך מהם. המצחיק זה שראיתי ערביות חסודות וצנועות בבורקה , מכוסות עד הריסים כשרק האישונים מציצים אבל מה, מטיילות עם כל המשפחה, עם הילדים והבעל ,לא הבנתי איך זה משתלב אבל כמו שאמרתי לא חייבים להיצמד להגיון שלי.. מה שכן אני יכולה להגיד שזו חוויה מעניינת , ישבנו בהתחלה בפאב אנגלי טיפוסי סולידי עם הפנים לרחוב, שתינו בירה, אח”כ הלכנו לשתות קוקטייל בטייגר ,במקום הכי רציני עם העמודים המאויישים.. ובסוף החלק שהיה הכי כיף הלכנו לדיסקוטק סוף הדרך עם די,ג'יי אורח זה היה בקומה שניה, קיבלנו פלייר ברחוב מקבוצת תיירים שרקדה ברחוב ועשתה הופעה כדי לזמן אורחים והחלטנו ללכת על זה. כמו מסיבת mtv פשוט כיף חיים משוגעים. פגשנו קבוצת בנות שהלכה להופעת המין ואמרה שהיה מצחיק אבל אותנו זה פחות עניין אז לשיקולכם, יש מה לעשות שם.

היינו בסיימון קברט שהיה מצחיק ונחמד וגס במידה סבירה לילדים הקטנים יש לציין שדווקא הבנות הובכו לעומת בן ה8 שאותו זה מאוד הצחיק- תגיעו בזמן כדי לתפוס מקומות, זה על בסיס מקום פנוי. שמעתי ממשפחה עם בנות גדולות שהם היו בפנטזי ונהנו מאוד. עולה הרבה יותר כסף והייתה לנו קצת תחושת החמצה כששמענו את זה אבל לא היה לנו את מי לשאול כשיכולנו אז הימרנו על הקברט. אולי בטיול הבא..

דבר נוסף שעשינו טיול לאי של ג'יימס בונד. הישראלים מחלקים את הטיולים האלו עם השייט לשמות 4 איים ,7 איים, 42 איים כשלמעשה אין ממש קשר לכמות האיים שרואים. אנחנו רצינו דווקא ללכת לטיול של במבו, מיה ופיפי אבל ניתן היה לעשות את זה רק בספיד באוט אז הלכנו לג'ימס בונד. עכשיו מידע חשוב, פוקט נמצאת במקום שקשור לים גדול ופתוח, עם זרמים חזקים כך שבלי יוצא מן הכלל כל מי ששמעתי ממנו אמר שספיד באוט זה מחוץ לתחום אם אתם באמת רוצים להינות מהטיול ולא להיות מעולפים מהשיט. פגשתי מספר משפחות וגם זוג חברות שעברוו עם הספיד באוט סוג של גיהנום קטן.

אנחנו עשינו שיט עם הסירה הגדולה שהיה מאוד מוצלח. וידוי קטן לקראת הסוף כשירדנו עם קיאקים התחיל לרדת גשם והיו רוחות ואני פשוט נגמרתי מזה כי אני רגישה לקור.