אבל בואו נעשה סדר. גן החיות הזה באמת מרשים מבחינת תפאורה אלא שבסיור שלנו פשוט לא ראינו חיות. כל מקום שהלכנו אליו ראינו שלטים שמסבירים איזו חיה נמצאת במתחם אבל לא ממש זכינו לראות אותה. וכאן אני חוזרת למה שכתבתי בפוסט הקודם. אל תתכננו יותר מדי כדי שלא תרוצו סתם ממקום למקום. מסתבר שאנחנו היינו בסוג של ריצה כך שלא ממש יצא לנו לראות את החיות. בגן החיות הזה ההולנדים בנו אזורי מחיה גדולים ומותאמים לרווחת החיה . כדי שלא יחושו צפיפות ויכנסו לדכאון או השד יודע מה. לכן כדי לזכות בהצצה בחיות צריך לעצור להרגע ולתת לעיניים לעבוד לאט לאט. אחרי שיטוט ארוך מבלי לראות חיות, חלק מהקבוצה הלך לאיבוד . שלחנו "משלחת חיפוש" מה שאפשר לנו מנוחה עד שיגיעו המחפשים עם האבודים. פתאום משום מקום הגיע אחד מעובדי הגן עם אוכל לטיגריסים-נתחי בשר ענקיים כמו בסרטים. הוא השמיע צליל עם פעמון שהיה לו וברגע אחד במתחם הריק עמדו 3 טיגריסים יפייפיים ורעבים. בשניה שהבשר נזרק שני טיגריסים נלחמו עליו בשאגות רמות- ממש נשיונל גאוגרפיק בשידור חי - מה אני אגיד לכם - עשו לי את זה. בסוף כמובן כולם קיבלו לאכול ואני רק אכלתי את הלב שלא כל חברי הקבוצה ראו את זה ואני הצלחתי לתפוס רק 2 תמונות בגלל ההלם מזה שהכל קורה מול עיני.. מאותו הרגע התחלנו לראות יותר חיות והחלק המהפנט ביותר היה כמובן באושינריום שם לדגים אין לאן ללכת ואתה פשוט רואה אותם בכל תפארתם. כולל זוויות פנורמיות מרהיבות של חתולי המים הענקיים. אז ככה אם בא לכם ברגוע לכו לשם אם לא לכו לרוטרדם- אולי יותר קטן ופחות מפואר אבל הבנתי שהוא בהחלט מספק את הסחורה. אחרי שבקרנו בגן החיות נסענו כמתוכנן לפארק הוחה וולואה.
 כמו שכבר ספרתי בעבר- הקבוצה שלנו זזה כל כך לאט עד שהגענו לפארק היה כבר 18.00- בזמן הזה משלמים חצי מחיר ממחיר כרטיס רגיל. ואם תשמעו בעצתי עזבו את החישובים האלה ותגיעו באמצע היום. כך יהיה לכם זמן להנות כמו שצריך מהפארק. לנו ירד קצת גשם והיתה רוח מטורפת שהקשתה על הרכיבה. ועם כל זאת עשינו מסלול של 10 ק"מ עם תינוקת בת שנה שישבה בפרונט. עם שני זאטוטים שובבים בני 3.5-4 שישבו מאחורי כסא הרוכב החסון שהרכיב אותם .. עם סבא בן 67 , ילדה אסטמתית וילדה יללנית עם כאבי בטן ועדיין כולם נהנו בטירוף והתקשו להאמין כשהמסלול פתאום נגמר. יכולנו לקחת מסלול ארוך יותר, לעשות פקניק ולהנות מהמוזיאון קרולר מולר אלא שלא היה לנו זמן וזו מבחינתי החמצת הטיול. כי דווקא הדבר הפשוט הזה- רכיבה על האופנים ולא אפטלינג שמפטלינג הוא שגיבש את כל המשפחה והיה תענוג צרוף- תשמעו לי לכו על זה בגדול. כשיצאנו משם נורא רצינו מסעדה ולא הצלחנו למצוא שום דבר פתוח שגם יתאים לילדים. בסוף מצאנו מקום עם אוכל מצוין ושרות מושלם -בעל המקום פתח לנו תנורי חימום וסגר את הסוכך כי בקשנו לשבת בחוץ ולא בתוך הפאב בגלל הילדים שכבר אבדו את הסבלנות. המקום נקרא WALDHOORN ויש מן ציור של טרומבון או קרן יער או כלי נשיפה כל שהוא בחוץ למי שמעוניין לדגום את המקום. לפני שקבלנו את האוכל עשיתי לילדים טקס קבלת מדליות לילדים שרכבו יפה והתנהגו יפה וגם הסבתא שהגיעה ראשונה קבלה מדליה. חזרנו עייפים , מרוצים , גאים ושבעים- מומלץ.