טיול קיץ 2019

כפי שעולה מיתר הפוסטים בבלוג, די ברור שהתמכרנו לטיולים בארה"ב. לאחר הטיול הראשון שבוצע אי-שם בשנת 2017, החלטנו שאין מצב שאנחנו לא חוזרים לסיבוב נוסף במדינה/יבשת המהפנטת הזו. בהתאם, מצאנו את עצמנו במשך שנה וחצי תופרים כל פרט ופרט ביחס לטיול שבא עלינו לטובה ומחכים בקוצר רוח לבואו. גם לאחר הטיול הזה, היה לנו ברור, אנחנו עוד נחזור להמון טיולים.

לצד יעדים חדשים בטיול, הרגשנו צורך עז לחזור למקומות מהם הוקסמנו ורצינו מהם עוד. כך לדוגמה מרגע שהתקבלה ההחלטה שמבקרים שוב בחוף המערבי, סן דייגו, הייתה חייבת להיכנס בצורה כלשהי, וכך אט אט נבנה הטיול. אמנם הטיול נרקם בראשנו עם הנחיתה מהטיול הראשון, אך בפועל המסלול המדויק שלו נסגר בערך שנה מראש, ובינואר 2019 ההזמנה הראשונה של הטיול (הקרוז) נתנה את האות להוצאת הטיול מהכוח אל הפועל באופן רשמי.

מסלול הטיול:

לוס אנג'לס (3 לילות) --> סן דייגו (שני לילות) --> לאס וגאס (3 לילות) --> סן אנטוניו (לילה)--> אוסטין (לילה) --> קרוז (6 לילות)--> יוסטון (לילה)--> מפלי הניאגרה (לילה)--> טורונטו (לילה)--> ניו יורק (4 לילות).

סה"כ: 24 לילות נטו

יום ג 20.08.19- הכנות וטיסה:

כמו כל יום לפני טיול גדול לחו"ל, היום עובר בעצלתיים, ואנו לפני טיסה מוודאים את כל הדברים הנדרשים:

רישיון נהיגה בין לאומי- מחדשים מידי טיול, מעולם לא ביקשנו מאיתנו להציג אותו, מצד שני גם מעולם לא עצר אותנו שוטר.

ביטוחים רלוונטיים- כבודה, ביטוח נסיעות, לוודא לגבי כל הזמנת רכב מה היא כוללת (למעט ביטוח של חילוץ מהדרך וביטוח רפואי שהוא תמיד דרך ביטוח הנסיעות, אנחנו נוהגים לקחת את הכיסוי המרבי).

פלאפונים- פשוט לבחור חברה שנותנת כיסוי נרחב לאזור הרלוונטי. מאחר ואנחנו שני זוגות, אנו מקפידים שלפחות לאדם אחד בכל זוג יהיה כרטיס סים המאפשר שיחות פנימיות ושיחות לארץ כמו גם אינטרנט חופשי, עליו יתר המכשירים יכולים לגלוש. יש לציין כי הקליטה אינה במיטבה בפארקים הלאומיים.

טיסות פנים- אין יותר מידי מה להגיד למעט סאוות' ווסט. לאורך כל הטיולים שלנו, טסנו כמעט תמיד עם החברה הזו, שכן היא זולה יחסית, השירות נהדר, פרוסה בצורה מעולה והכי חשוב מאפשרת שתי מזוודות בחינם.

מזוודות- לאורך כל הטיולים שלנו, אנחנו עם שתי מזוודות גדולות ושתיים קטנות לכל זוג. משתדלים לא להעמיס עליהם, שכן הן אמורות להכיל גם את כל הקניות עד סוף הטיול. בנוסף כל מזוודה נוספת הייתה דורשת מאיתנו גם להזמין רכבים יותר גדולים ו/או לנסוע בצפיפות רבה עד בלתי אפשרית. אם יש ספק, לבסוף הן תמיד חוזרות מלאות עד אפס מקום.

הזמנות- לוודא שתקין, ויש לכם גישה לכל המסמכים הרלוונטיים/המיילים/החשבונות. אמנם הטיולים נבנים בקפידה, אבל תמיד טוב לוודא הכול יום לפני כשיש עוד זמן לתקן ולצאת במינימום נזק.

כספים- אנחנו בד"כ נוסעים עם בערך 1,000 דולר מזומן, ואת יתר התשלומים עושים באמצעות אשראי שמקושר לחשבון מט"ח. מעטות הפעמים שמצאנו את עצמו נאלצם לבצע משיכת מזומן בטיול.

יום ד, 21.08.19- לוס אנג'לס, קליפורניה:

הטיסה יוצאת ב- 5:30 בבוקר ואנחנו מרוגשים, שנתיים של ציפייה מגיעות לסופן. בטיסה עצמה לא היו עיכובים מיותרים, ולאחר ארבע שעות באוויר (עם חברת אל-על) נוחתים בציריך שוויץ, שם המתנו עוד כשעה וחצי עד לטיסה הבאה, שהתבצעה עם חברת Swiss ולקחה 12 שעות נוספות (780$ לאדם, הלוך חזור).

לאחר 12 שעות באוויר, סוף סוף נחתנו בלוס אנג'לס ורשמית מתחילים את הטיול השני שלנו בארצות הברית. שדה התעופה היה ריק יחסית לפעם הקודמת שהיינו פה, ותהליך ההגירה היה קליל וזריז. לאחר איסוף המזוודות התקדמנו אל עבר אזור השאטלים, ועלינו על שאטל של חברת ALMO שהוביל אותנו למקום איסוף הרכב, שם המתין לנו רכב DOGE מפנק בעל שבעה מקומות, סגרנו את הפרטים האחרונים (170$ לזוג, 6 ימים) ויצאנו לדרך!

כשהתרגשות תחילת הטיול עדין אוחזת בנו, התחלנו בנסיעה אל עבר משכננו בשלושת הלילות הבאים, דירת Airbnb נפלאה, בה התארחנו גם בביקור הקודם South American Inspired Villa in Silver Lake (440$ לזוג, שלושה לילות, ציון: 4.5/5) כשבדרך עצרנו למספר התארגנויות וסידורים, כמו גם עצירה לטייק-וואי במקדולנד'ס הסמוך לאזור בו נלון והמוכר לנו עד מביקורנו הקודם. הכבישים בלוס אנג'לס עמוסים מאוד, כך יצא, שכל הסיבובים הללו הביאו אותנו לדירה רק באזור השעה 20:30, בהתאם פירקנו את הציוד, אכלנו ונפלנו לשינה עמוקה.

בדרך לדירה חולפים ליד מרכז הקונגרסים

יום ה, 22.08.19- לוס אנג'לס, קליפורניה:

הג'ט לג מכה בנו ולצערנו עוד לפני 5 בבוקר אנחנו כבר על הרגליים, בהתאם העברנו קצת זמן בסידור הדירה והציוד, לאחר מכן בשעה שבע וחצי יצאנו אל עבר וולמארט שהיה במרחק כמה דקות נסיעה. אחד מהדברים שההרכב שלנו יותר מחבב בארה"ב הם הסופרים ומרכזי הקניות, מגוון מטורף של הכול מהכול, כ"כ הרבה מוצרים שאנו בתור ישראלים לא נחשפנו אליהם, בצירוף החשק העז לקנות ולבזבז- מובלים לפתרון מצוין לפעילות לסתימת "חורים" (עבורנו לפחות). קנינו מגוון חטיפים ונשנושים שטרם ניסינו (שלצערנו היו ערבים לחך באופן חלקי בלבד), נכנסנו לסטארבקס סמוך לקחנו משקה אייס קפוצ'ינו כרמל קר, משקה אשר ילווה אותנו עד סוף הטיול (מומלץ!) וחזרנו לדירה לפרוק את השלל ולצאת לדרך ליום הפעילויות הראשון שלנו.

חלק מהשלל

לאחר התארגנות קצרה, עלינו לרכב לכיוון פארק השעשועים Six Flags- Magic mountain (78$ לכרטיס), כ- 50 דקות נסיעה מהדירה. הנסיעה אינה מסובכת, וכשמגיעים לאזור מיד יודעים זאת, מאחר ומבחינים בכמה מתחמי בידור ואוכל עם כיתוב של "סיקס פלגס" עוד טרם ההגעה לפארק עצמו. עוד בהליכה מהחנייה אל הפארק מרגישים את האווירה במיטבה, בפרט בזכות הצרחות של השוהים על המתקנים ברגעים אלו והמלוות את באי הפארק. אמנם, אין את ה- "וואו" וההתפלאות שחווים כשנכנסים ליוניברסל, אך מנגד יש קסם וחינניות בקלאסיות של הפארק, במובן של הפארק עונה על המטרה שלשמה הגענו, חוויה אקסטרימית, אמריקאית טיפוסית.

נציין, כי על אף הקושי הכרוך בביקור באטרקציה מתישה הדורשת אנרגיות עוד ביום הראשון לטיול, בחרנו באופציה זו, על מנת לא להיות בפארק בסופ"ש או סמוך לו ולהימנע ככל הניתן מעומס, ואכן לא נתקלנו בתורים יוצאי דופן, אך ייתכן והדבר לא מתאים לכל אחד.

Six Flags

אחר הצוהריים העייפות מכה בנו ואנו מחליטים לסיים את זמננו בפארק, לאחר שעשינו את רוב רובם של המתקנים והשתתפנו במרבית מהפעילויות שיש בו. במרחק חמש דקות נסיעה אנו עוצרים ברשת וונדיס (לראשונה) וחוטפים ארוחת ג'אנק "מסורתית", בתומה נוסעים חזרה אל הדירה (כשעה וחצי לאור הפקקים), על מנת לאגור כוחות לערב.

התוכנית הייתה לעלות לישון ולהתעורר באזור השעה 20:00, על מנת שנוכל להספיק את הופעת הסטנדאפ שהזמנו בקומדי סטור המפורסם (20$ לכרטיס), לצערנו העייפות הכריעה וויתרנו על הביקור בקומדי סטור, ואת הלילה בילינו בנעימים בדירה עדין מעורפלים מעייפות.

יום ו, 23.08.19- לוס אנג'לס, קליפורניה:

הג'ט לג מתחיל להתפוגג, אך עדין נותן אותותיו, ואמנם קמנו מאוחר יותר מהיום הקודם, אך עדין מוקדם מכדי להתחיל פעילות כלשהי, בהתאם מסדרים את הדירה ומכינים אותה לעזיבה ביום שלמחרת.

לאחר שסיימנו, התארגנו ויצאנו להמשיך ולגלות את העיר. במרחק חצי שעה נסיעה ממשכננו ממוקמים שני האתרים הפופולריים- חוף וניס וסנטה מוניקה, שבביקורנו הקודם ויתרנו עליהם. חנינו את רכבנו בחניון מקומי שהיה ממוקם במרחק שתי דקות מהמסעדה בה התכוונו לפתוח את הבוקר, ומספר דקות מהכניסה לטיילת המשתרעת בין שני האזורים.

הגענו למסעדת The Rose (ציון: 2.5/5) בעלת עיצוב משגע שמתאים לאזור הצבעוני גם ככה. התיישבנו בגינה הפנימית של המסעדה והעברנו שם את השעה וחצי הראשונות של הבוקר שלנו. למעט האווירה המעולה שהייתה במקום, האוכל במקום היה סביר מינוס במחיר שאינו מצדיק את עצמו, למעט הברקה בדמות פיצת אפרסקים.

המנה המבריקה

בסיום הארוחה התחלנו צועדים מחוף וניס עד לרציף של סנטה מוניקה, הליכה של בערך שעה, לצד חוף ים מטופח, עם המון מתעמלים, נגני רחוב, אנשים יפים ואווירה מיוחדת השמורה למקום. הסתובבנו קצת ברציף עצמו, שמצד אחד נראה שמכיל הרבה חנויות שהן מלכודת תיירים אך מאידך כנראה מקנות לרציף חלק מהאווירה הייחודית לו. בנוסף ניתן למצוא במקום שלל מסעדות ואוכל רחוב כמו גם מספר מתקני שעשועים שלנו לפחות פחות קרצו, טיילנו עוד קצת באזור וחזרנו באותו המסלול אל הרכב, תוך שהעצלנים מבנינו התלבטו רבות האם לעלות על אחד מהקורקינטים הממונעים שנמצאים באזור בשפע.

רציף סנטה מוניקה

נסיעה של בערך כחצי שעה מביאה אותנו לקניון The Grove, הנמצא בסמוך לשוק האיכרים, חנינו את הרכב בחניון צמוד למתחם בתשלום סמלי ויצאנו לחקור את האזור. מדובר על קניון לא מקורה, עם מבחר חנויות קונספט, חנויות מותגים המוכרות לכולם, אולם קולנוע ורכבת החוצה את כל המתחם. כאמור, בצמוד לו נמצא שוק האיכרים, מתחם לא גדול אך יחסית מלא צבעים, אם כי חייב לציין שההיצע לא יוצא דופן. הסתובבנו שעתיים-שלוש באזור, ואפילו קפצנו לביקור קצרצר ב- Ross שהיה במרחק הליכה, ולסופר מרשת הסופרים Whole Foods Market (רשת שחרטה על דגלה לא לחומרים משמרים וצבעים מלאכותיים) שם התחדשנו בשלל חדש, כמו גם בפירות חתוכים וטריים שזללנו מיד כשעלינו לרכב.

חנות הממתקים של דילן בגרוב

כשמיצינו את המקום נסענו לכיוון מצפה גריפית', הגענו אל ירכתי המצפה וחנינו בחניון מסודר יחסית שנמצא בתחתית הגבעה עליה שוכן המצפה. התחלנו לטפס על הגבעה בדרכנו למצפה, בערך ארבעים דקות של עלייה לא מתישה במיוחד, עם נוף נחמד ומגיעים. בדיעבד הסתבר לנו, שקיים עוד חניון בצד השני, אליו מגיעים שאטלים של המצפה, וכך בתשלום של 2$ ניתן לחסוך את ההליכה. חשוב להדגיש, אם רוצים לעזוב את המצפה לאחר רדת החשיכה (מומלץ), תדאגו למצוא את החניון הנוח מבין השניים (בשונה מאיתנו), כי ממש לא מומלץ לחזור את ההליכה הזו בחושך, שכן מדובר בצלע הר/גבעה לא מוארת.

לוס אנג'לס ברקע

מדובר במקום מקסים. המצפה בעל שלוש קומות, בקומה הראשונה המון חדרים עם מייצגים כאלו ואחרים בנושא אסטרונומיה, ואולם בו מתקיימת מידי חצי שעה הרצאה אור קולית (רג'אש קותרפלי מישהו?) על מערכת השמש (קיימת הרצאה נוספת בנושא אחר, שאיני זוכר מהו), שבהחלט שווה כניסה (8$). הקומה השנייה, מכילה עוד מספר מוצגים, אך העיקר בה הוא יציאה החוצה, שם ממוקמות משקפות לכיוון העיר, וניתן להביט מהם על שלט הוליווד המפורסם (שעל ביקור בו, ויתרנו הפעם). בקומה השלישית גולת הכותרת, הטלסקופ של המצפה, וכשמתחיל להחשיך הוא נפתח וניתן לתצפת דרכו, ורק בגלל סיבה זו הייתי ממליץ בחום להגיע למצפה לקראת רדת החשיכה,  וליהנות ממראות העיר והשמיים בלילה.

בכניסה למצפה

אחרי בילוי זמן לא מועט במקום, עלינו על האוטובוס שלקח אותנו לחניון הנוח מבין השניים, ואז לקחנו מונית בעלות זעירה אל הרכב שלנו, שכאמור חיכה לנו בחניון השני. משם ולאחר יום עמוס שוטטות, נסענו ישירות לדירה ללילה האחרון שלנו בלוס אנג'לס.

יום ש, 24.08.19- סן דייגו, קליפורניה:

קמנו בנחת, התארגנו על עצמנו וארגנו את הדירה לקראת העזיבה. צ'ק אאוט קליל ועלינו לרכב לשעתיים וחצי של נסיעה שטופת שמש, בדרכנו אל העיר בה התאהבנו בביקור הקודם. התחנה הראשונה להיום הייתה ביקור קצר ב-  The Children Pool בשכונת La Jolla היוקרתית, מדובר על מפרצון קטן ולצידו חוף חולי וסלעי כאחד, בו כלבי הים אוהבים להיזרק על הסלעים החמים וליהנות מהשמש ומשלל המבטים והבזקי המצלמות.

The Children Pool

ישנם הרבה תיירים במקום שמצלמים ללא הרף את כלבי הים, אליהם מותר להתקרב עד גבול מסוים, אך המקום לא מפוצץ. לאחר מספר תמונות והתבוננות על כלבי הים על מגוון תנוחותיהם, הלכנו להנאתנו בטיילת הנעימה שמתפרשת על קו החוף, משם נסענו למלון בו התארחנו גם בפעם הקודמת King Inn (שני לילות, 220$ לזוג, ציון: 4.5/5)- אמנם אפשר למצוא מלונות יותר מפוארים ויותר במרכז העיר, הגם שזה נמצא במיקום מצוין וקרוב לכל האתרים (Hotel circle), אך לא סתם בחרנו לחזור למלון זה, שכן הוא משתלב נהדר באווירה של סן דייגו- ולאחר צ'ק אין קליל יצאנו אל עבר מרכז העיר.

לאחר נסיעה קצרה שהייתה מעט פקוקה, חנינו את הרכב בכחול לבן באזור הנמל, משם ישירות למסעדת Carnitas' Snack Shack, עליה עפנו בביקור הקודם, וידענו שאין מצב שאנחנו מוותרים על ביקור נוסף בה. התיישבנו על הבר הפתוח, כשלצידנו הנמל של סן דייגו והמוני אנשים מחויכים מטיילים להנאתם. הזמנו את מנה שחיכינו לה מעל שנתיים, בתוספת כוס מוחיטו לכל אחד, ויחד עם השמש בשמיים לא היינו צריכים יותר מזה!

מתפנקים בסן דייגו

לאחר שסיימנו לאכול, המשכנו להסתובב באזור הנמל, בו נמצאת גם נושאת המטוסים Midway אותה בחנו מבחוץ בלבד, אם כי ניתן גם להיכנס לסיור בפנים, אנחנו כאמור ויתרנו. חזרנו למלון והעברנו את זמננו בנעימים בבריכה (בירות, משחקי קופסא) עם עוד כמה אורחים ומשפחות אמריקאיות. לאחר כשעתיים לערך, עלינו להתלבש ונסענו לטארגט ששכן במרחק נסיעה קצרה. הסתובבנו בו למעלה משעתיים (!) קנינו חטיפים, שתייה, קצת מתנות ומשחק קלפים שילווה אותנו לאורך כל הטיול. כאמור, גם אם אינכם חובבי הז'אנר (למרות שאין באמת מדד השוואה לכך בארץ) מומלץ מאוד לתת ביקור, אפילו חטוף, כדי להתרשם מהגודל, מהעושר, השפע ומחוויית הקניות שיש למתחמים אלו להציע.

יום א, 28.08.19- סן דייגו, קליפורניה:

את הבוקר פתחנו בארוחת בוקר בדיינר הצמוד למלון, עם השם המחייב- Waffle Spot, הזמנו ארוחות בוקר מתוקות להפליא, יחד עם פנקייקים, פירות טרופים ומגוון דברים שמצופה למצוא בדיינר אמריקאי טיפוסי, בנוסף לדמות וופל אנושית המתרוצצת בלובי המלון ומעניקה תצלום לכל דורש.

במרחק נסיעה של עשר דקות מהמלון ממוקמת לה האטרקציה העיקרית שלנו היום- Sea World (78$ לכרטיס), פארק מים, עם שלל הופעות של בע"ח ימיים, כמו גם אקווריומים ותצוגות של חיות מים, לצידם מגוון מתקנים, רכבות הרים ודוכנים.

המקום לפרקים זורק אותך לילדות וגורם לך להתלהב מדברים שטותיים, מנגד, יש בו לפחות לדעתי, אווירה מעט מיושנת וניכר שנדרשת בו השקעה מוחדשת. מכל מקוום, לא חווינו תורים יוצא דופן, על אף שהיינו ביום ראשון, פרט למתקן אחד עליו ויתרנו מראש. הסתובבנו, התגלשנו, נרטבנו, ראינו הופעות, זרקנו לסל ובכלל עשינו כמעט כל דבר אפשרי שהיה במקום עד שעת אחר צוהריים מאוחרת, אז מיצינו את החוויה וחזרנו לכיוון הרכב.

הופעה בסי-וורלד

הליכה ארוכה לחנייה ומשם נסיעה לקצרה לנסות רשת המבורגרים מומלצת שטרם יצאנו לנו לטעום עד אז- In N Out, שהתגלתה כרשת המועדפת עלינו. את הערב בילינו בנעימים במתחם המלון ובבר הסמוך לו, בלי יותר מידי מעש.

IN N OUT

יום ב, 26.08.19- לאס וגאס, נוודה:

היום מתחיל בקימה מוקדמת, על מנת להגיע ללאס וגאס כמה שיותר מוקדם, לאחר שעת נסיעה עוצרים בסטארבקס בדרך להתרעננות קלה, ומשם ממשיכים ישירות לעיר החטאים מבלי להוריד את הרגל מהגז, הנסיעה נמשכה בערך כ- 5.5. שעות ואנו מגיעים למלון שלנו לקראת הצוהריים.

בוקר על סן דייגו
בדרך לוגאס

הפעם בחרנו במלון The Palazzo at The Venetian (שלושה לילות, 500$ לזוג, ציון 4/5), במעמד הצ'ק הסתבר לנו שאין חדרי עישון במגדל הזה ולכן "התפשרנו" על חדרים במגדל אחר במתחם, עם נוף לסטריפ, לאחר שהסכימו להעביר אותנו בטיפ צנוע על סך 20$. על אף שזהו לא הביקור הראשון שלנו בווגאס, בכל פעם אתה נפעם מחדש מהפאר וההדר שיש למלונות להציע. החדרים בוונשיין ענקיים, אם כי מעוצבים בצורה מיושנת ביחס לחדרים במלונות אחרים שהתארחנו בהם.

בכניסה לונשיין

לאחר שביצענו צ'ק אין וכשהרכב עוד ברשותנו קפצנו לבורגר-קינג הקרוב ומשם לשדה התעופה להחזרת הרכב שליווה אותנו במשך השבוע האחרון, בהליך קל ומהיר. ביציאה משדה התעופה נמצא השלט המפורסם של ווגאס, בהתאם הספקנו לחטוף תמונות בעודנו ממתינים לאובר, שלקח אותנו ישירות לPremium Outlets (הדרומי והלא מקורה) בו ביקרנו גם בפעם הקודמת. כיאה לאאוטלט הסתובבנו וקנינו במשך מספר שעות עד שעות הערב המאוחרות, ולאחר מכן עלינו על אובר חזרה למלון .שם לאחר מנוחה קצרה, כל זוג התארגן על עצמו וירדנו למטה לבלות בקזינו, ובערך בחצות עשינו דרכנו למסיבה לילית שהתקיימה במלון שלנו ובילינו שם את המשך הלילה.

השלט של וגאס
הנוף בלילה מהחדר שלנו

יום ג, 27.08.19- לאס וגאס, נוודה:

קמנו ביקיצה טבעית, כראוי לווגאס, התארגנו וירדנו לחטוף קפה ומאפה באחד מהדוכנים במלון ושמנו פעמינו לרשת החנויות Ross הזכורה לנו לטובה מביקורנו הקודם. בגדול, מי שנרתע מלחפש, זה לא המקום בשבילו. מדובר בחנות רחבת ידיים, המציעה מגוון רחב של מציאות במחירים מצחיקים, כמובן לא תמיד יש את המידה שאתם מחפשים ואת רוב הבגדים שם לא תאהבו בכלל, אבל מה שכן תאהבו לא תהססו לקנות, כי זה פשוט זול- וכך בהתאם לביקורנו הקודם ברוס, גם הפעם יצאנו משם עמוסים בשקיות.

אהבה על הבוקר
רק לחפש- ROSS

לאחר שגררנו רגלינו ברוס, הגיע הזמן להתפנק ולנצל עד תום את מתקני המלון. ירדנו לשטח הבריכה, שם זכינו לאכול את הצ'יפס הכי טעים שיש (!) בהמלצת חברה שהתארחה שם קודם לכן, והעברנו בנעימים את יתר הצהריים בבריכת המלון המהווה אטרקציה בפני עצמה. בד"כ מדובר על  קומפלקס בריכות, עם ברים, מסעדות, מלצריות, מיטות שיזוף וכיוצ"ב, רוצה לומר, תחושת היוקרה מתעצמת כשאתה בתוך הבריכה, ולמולך נישא המלון בו אתה מתארח.

עוד משטח המלון
אחת מהבריכות

המשכנו לנצל את המלון בו שהינו ובערב ירדנו לארוחת ערב מפנקת במסעדת Lavo (ציון: 4.5/5) האיטלקית שבמלון (המלא מגוון מסעדות), שם העברנו שעתיים מוצלחות של מנות איטלקיות מצוינות (הניוקי כמהין- וואו!) יין וקוקטיילים .

ניוקי כמהין

לאחר ששבענו, יצאנו לסיבוב קליל בסטריפ המואר והצבעוני, אך הדי מוכר לנו מהטיול הקודם, צפינו מעט במזרקות בבלאג'יו ובהתפרצות הר הגעש הסמוך, המשכנו עוד עם כיוון הליכתם של המוניי התיירים, עד שלבסוף הרגשנו מיצוי וחזרנו בכיוון ההפוך, כשבדרך מנסים להציץ בכמה שיותר מלונות שסיקרנו אותנו. בהמשך אותו לילה חלקנו פרשו למיטה עם החזרה מהסטריפ בעוד אחרים החליטו להמשיך לבלות בקזינו של המלון עד השעות הקטנות.

יום ד, 28.08.19- לאס וגאס, נוודה:

רובנו התעוררנו יחסית מאוחר, ובסיומה של התארגנות קלילה התחלנו ללכת לכיוון הבלאג'יו שם תכננו לאכול בבופה הצהריים המומלץ, כשבין לבין נכנסנו למלון הווין והסיזר פאלס שנמצאים בדרך. חם ויבש מאוד בווגאס, ולולא המרחק היחסית קצר, אין מצב שהיינו מסכימים להליכה כזו ברגל.

בואך סיזר פאלאס

סיבוב קצר בלובי המרשים של הבלאג'יו ונכנסו לאחת האטרקציות הקולינאריות הידועות בווגאס הלא היא הבופה- The Buffet at Bellagio (30$), מדובר בבופה רחב ידיים, עם מבחר אדיר בכל קנה מידה של מנות פתיחה, עיקריות, תוספות, בשר על גווניו, מאפים וקינוחים, במתכונת של אכול כפי יכולתך, וכל זה בעלות מצחיקה יחסית.

ניסינו הכול מהכול, ובאופן כמעט מוחלט רוב הדברים אכן ערבו לחך שלנו, אפילו פירות ים, שלחלקנו יש סלידה מהם, התקבלו בברכה כשהם היו במתכונת של תבלין לתירס שמושרה בציר שלהם (מומלץ!). בהשוואה לבופה הבוקר של ה- Wynn (אותו ניסינו בפעם הקודמת), בופה הצהריים בבאלג'יו לטעמנו היה מוצלח יותר.

בכניסה לבאלג'יו

ככל שהיום התקדם לו, התחלנו להבין כי החלק הראשון בטיול שלנו עומד להסתיים, והוא פשוט עבר מהר מידי! בהתאם, לאחר מנוחת צוהריים קלילה, אירגנו את המזוודות ויצאנו לעוד הליכה קצרה בעיר, שואפים עוד קצת מהאווירה, כשאת הלילה סוגרים בבר ספורט במלון.

מתפנקים עוד קצת

יום ה, 29.08.19- סן אנטוניו, טקסס:

החלק המוכר לנו בטיול הסתיים. החלק הזה בעצם היה שחזור מדויק של תחילת הטיול הקודם, אך מפה הטיול קיבל תפנית, ויצאנו לחקור מקומות אותם טרם פגשנו.

שלום לך טקסס

הטיסה שלנו מווגאס לסן אנטוניו יצאה בשעה 8:00 בבוקר, כך שמצאנו את עצמנו ערים כבר בשעה 4:30 מתכוננים לקראת העזיבה. לאחר הצ'ק-אאוט עלינו על אובר גדול שלקח אותנו לנמל התעופה, שם משום מה בחרנו לאכול וונדיס (במחיר מופקע יחסית לארה"ב) ב- 7:00 בבוקר! הטיסה התבצעה עם חברת Southwest טיסה ישירה, באורך שעתיים וחצי ובעלות ללא כל עיכובים או תקלות (155$ לאדם).

נחתנו בשעת צוהריים ואספנו את הרכב שישמש אותנו בימים הבאים דרך חברת הרץ Jeep Compast (130$ לזוג, שלושה ימים), הפעם הוספנו את האפשרות להחזיר מיכל דלק ריק נוכח מקום ושעת החזרת הרכב, משם נסענו למלון בו התארחנו  San Antonio Marriott Northwest (חדר לארבע, לילה אחד, 70$ לזוג, 3/5), עשינו צ'ק אין אחסנו את המזוודות ויצאנו להמשך היום.

במרחק 20 דקות נסיעה מהמלון, ממוקם ה- Top Golf, אטרקציית גולף בעלת סניפים ברחבי ארה"ב.כל קבוצה שמזמינה מקום, מקבלת מעין מפרצון הכולל כיסאות ושולחן, עמדת ניקוד, עמדה ממנה חובטים ועמדה המכילה את הכלים הנדרשים. המטרה היא כמובן להכניס את הכדור לאחת הגומות (הגדולות מאוד), כשכל אחת מהן בעלת ניקוד שונה. יש מספר סוגי משחקים, אבל בסופו של יום הניקוד פחות חשוב כמו החוויה שבמשחק גולף נגיש, בעלות מזערית, ללא כל דרישה לידע מוקדם- בהחלט חוויה יוצאת דופן ומרעננת. הזמנו במקום כמה מנות פתיחה לנשנש (טאקו ודומיו) כמה בירות, ובסוף שעתיים מהנות, בהן הספקנו להריץ כמה משחקים, כולם יצאו מרוצים.

בדרך חזרה הייתה כוונה לעצור במסעדת BBQ או במקסיקנית כלשהי, במטרה לחוות את הקולינריה המקומית, אך חלקנו לא היו רעבים כ"כ, וחלק מהמסעדות שסימנו כמומלצות היו במרחק של יותר מ- 40 דקות נסיעה, החלטנו לוותר על מסעדה ולחזור לג'אנק האהוב והמוכר, הפעם בחרנו לנסות את רשת Jack In The Box, שלטעמנו הייתה הכי פחות מוצלחת מכל הרשתות המוכרות בארה"ב.

אחרי מנוחה קצרה בחדר המלון, נסענו לאזור מבצר Almo, חנינו בחניון ציבורי, והתחלנו ללכת נהנים מהאווירה באזור. מלכתחילה לא התכוונו לבקר באלמו, ובלאו הכי בשעות האלו הוא היה סגור לביקורים, אך כך נחמד להעיף מבט ולהתרשם. יחסית בסמוך לו נמצאת הטיילת הידועה של סן אנטוניו- River Walk, בה העברנו שעה וחצי בהליכה נעימה על גדות הנהר, לצד סירות תיירים למיניהן ששטות הלוך וחזור, הכול כמובן תוך ביקור בחנויות הנחמדות שיש למקום להציע. לסיום היום, חזרנו למלון והעברנו את הזמן בנעימים בלובי עם מספר אמריקאים נוספים, כשברקע משחק פוטבול בלייב.

ALMO
River Wallk

יום ו, 30.08.19- אוסטין, טקסס:

לפנינו יום עמוס, ייתכן אפילו העמוס בטיול, בהתאם קמנו מוקדם וב- 8 חצי כבר היינו בדרך ל-San Marcos Outlet (כי לא קנינו הרבה זמן!), מדובר על אאוטלט לא מקורה, גדול מאוד, עם כל החנויות שאפשר לדמיין והרבה מעבר, במחירים ומבצעים מעולים! הגענו אליו בערך לאחר שעה נסיעה, בזמן שהמקום עוד "מתעורר על עצמו" והחנויות בדיוק נפתחות. נפגשנו שם עם זוג חברים שנחת יום לפני ומתכוון להצטרף אלינו לקרוז ביום למחרת, ויצאנו למסע קניות של כמה שעות טובות, בסיומן הרגשנו שטרם מיצינו את חווית הקניות, על אף שקנינו המון דברים, ובהחלט היינו יכולים לבלות שם עוד מספר שעות טובות, אך לצערנו הזמן לוחץ.

במרחק שעת נסיעה נוספת, כשבדרך כבר מתחילים להרגיש (לטובה) את ה- "ווירדיות" של אוסטין, כשבצידי הדרך אנחנו רואים פסלי מגפיים וברזל משונים, שוכנת לה פנינת טבע העונה לשם Hamilton Pool. כשהמסלול טרם נקבע, ועוד היינו בשלב החקר, נתקלתי באתר באחד הפוסטים בפורום, וישר רצתי לחקור את מה שיש לטקסס להציע, במיוחד לאחר הגילוי שאנחנו יכולים לצאת משם לקרוז. לאחר מחקר קטן, לא נשאר מקום לספקות- נוסעים לטקסס!

מדובר על מעיין בריכה מקורה שהטבע בכבודו יצר, עם מים בגוון מדהים. אם אתם באזור תנסו להשיג מקום בכל דרך (בעלות סמלית 10$, יש מלאי מוגבל של מקומות). לאחר הליכה קצרה מהחנייה לבריכה עצמה, שעוברת ביער כלשהו, מגיעים ומשפשפים את העניים למראה הנשקף לכבודינו.

לאחר שבילנו במקום זמן רב נהנים מהנוף, האווירה והמים, שמנו פעמינו לכיוון העיר עצמה, עייפים מרוצים אך רעבים. לכן, לאחר צ'ק אין זריז במלון Hyatt Regency Austin (חדר לארבע, לילה אחד, 140$ לזוג, ציון: 3.5/5) יצאנו לנסות את סצנת ה- Food Truck המפורסמת בעיר. עוד לפני הטיול הרכבנו רשימה של כמה וכמה משאיות מומלצות, במטרה לנסות לתפוס כמה שיותר, בפועל אחרי שתי משאיות ועל אף שחלקנו את המנות, הרמנו ידיים. התחלנו את מסע האוכל, שכאמור היה בסופו מסע קצר מאוד, במשאית אוכלת קולומביאנית-וונצואלית בשם Four Brothers, ומיד לאחריה במרחק חמש דקות נסיעה משאית אוכל המתמחה בבשר מעושן בשם Luke's Inside Out, שתיהן מומלצות! כאמור, ברשימה היו עוד כמה וכמה משאיות, ובהתחשב בחוויה המוצלחת מאוד, הלוואי והיינו בעלי קיבולת מספיקה להכיל גם אותן, למעוניינים אצלנו סומנו גם-Garbo's Lobster, Spicy Boys, Valentina's Tex Mex BBQ ו- Boteco.

Four Brothers
Luke's Inside Out

לאחר סיבוב האוכל המוצלח נסענו לאזור הדרומי-מרכזי של Congress Avn, אחד מהרחובות הראשיים של אוסטין והתחלנו להסתובב ולספוג את האווירה- ועוד איזה אווירה! מבנים ובתים צבעוניים ומשונים, חנויות קונספט מעולות, ברים עם המון אנשים ולא מעט הופעות! בקצרה- איזה כיף שבחרנו אוסטין. התחלנו בחנות הממתקים המוכרת Big Top מולה גם חנינו, ומשם התחלנו להתקדם צפונה ברגל, כשכמעט בכל חנות הצצנו והתרשמנו ממה שיש לה להציע- החל בחנות המתמחה במגפי בוקרים Allens Boots, וכלה בחנויות אופנה שקידשו את האמרה של אוסטין Stay Weird, לקינוח עצרנו לשמוע להקה מקומית מנגנת באחת הצמתים של הרחוב ולצידה קהל אנשים שנהנים כמונו. לאחר עוד שעתיים של הופעות חיות בבר סמוך אליו נכנסו, חזרנו למלון עייפים ומרוצים.

גרפיטי ב- Congress Avn
Allens boots
Big Top

יום ש-ב, 31.08.19-02.09.19- הפלגה וימי ים בקרוז

לאחר חווית הקרוז שהשאירה אותנו פעורי פה בטיול הקודם, סימנו את השבוע שלפנינו כאחת מנקודות השיא בטיול. לאחר שעשינו צ'ק אאוט עלינו לרכב והתחלנו לנסוע לכיוון שדה התעופה ביוסטון (שעתיים וחצי נסיעה) שם המתין לנו שאטל לעיירה גלבסטון ממנה יוצאים קרוזים של חברת Carnival (35$). לאחר בדיקה מקיפה, נראה כי זו הדרך הנוחה והמשתלמת ביותר להגיע לנמל בגלבסטון.

כאמור, בטיול קודם נחשפנו לראשונה לחוויית הקרוז, ולמרות שאותו הקרוז נעצר באופן פתאומי בעקבות סופה, הספקנו להינות ולהתמכר לאווירה. בהתאם היה ברור לכולם שהפעם עושים קרוז נוסף. לאחר העמדת מספר קריטריונים (יציאה מטקסס, תאריכים, איכות הספינה וכו') נבחר הקרוז, 6 לילות על גבי הספינה Carnival Vista, כשהיעדים המתוכננים- הונדורס, בליז ומקסיקו (640$ לאדם).

בכל יום הספינה מציעה בופה בוקר מגוון, וארוחת ערב משתנה, בשעות הצהריים רוב המסעדות הפזורות ברחבי הספינה פתוחות וניתן לאכול על פי בחירה, אצלנו דוכן ההמבורגרים Guy's Burger Joint עבד שעות נוספות. בכל אופן, ארוחת הערב היא לכאורה גולת הכותרת של כל יום, ובמהלכה נתקלים במלצרים מזמרים, הפסקות ריקוד, ביקור של הקפטן ועוד שלל ניואנסים שמטרתם העלאת המורל. מעבר לכך, הספינה מלאה מסעדות נוספות המציעות מגוון רחב של אוכל (חלקן בתשלום) וכן מלא ברים קטנים הפזורים לאורכה ולרוחבה.

בנוסף קיימות שלל אטרקציות ואפשרויות בילוי לרווחת הנופשים- חדר משחקי וידיאו, חדר אקטואליה, קזינו, בר-ספרייה, מגוון מגרשי ספורט, חדר כושר, אזור למבוגרים בלבד, שלל בריכות ומתקני מים, אולם קולנוע ועוד שלל אופציות לילדים ולמבוגרים. בנוסף בכל יום ישנן פעילויות שונות ומגוונות, החל מפעילות ספורט וכלה במכירה פומבית של אומנות, רק צריך לאתר את הפעילויות שמעניינות אתכם ולתפור את הלו"ז בהתאם להן.

למעט הבוקר בו עלינו לקרוז, כל בוקר פתחנו כמובן בארוחת בוקר עם מגוון רחב של אפשרויות, ומיד לאחר מכן קוקטיל לצד הבריכה/הים, מנקודה זו ואילך כל אחד עשה פחות או יותר מה שהוא רצה, תוך ניסיון לנצל כמה שיותר את הספינה.

למעט הירידה בחופים בעצירות, הספינה ומתקניה הם האטרקציה המרכזית. לאורך שהותנו בה, השתתפנו בטורניר Beer-Pong הספורט הלאומי של הקולג'ים בארה"ב (כמובן שהפסדנו), הימרנו בקזינו, ביקרנו בקולנוע תלת-מימד, במסיבה לילית, בחדר משחקי וידאו, בחידונים נושאי פרסים (הארי פוטר, חברים גיאוגרפיה), בסרט לילי תחת כיפת השמיים, בסטנד אפ, בערב משחקים, במחזמר, בהופעות מוזיקה, במכירות פומביות, במשחק כדור עף, במיני גולף, בסנוקר רגל, בטניס שולחן, במגלשות מים- ובעצם במה לא?

הפעלה בלובי הספינה
Beer Pong

בימים בהם היינו יורדים מהספינה לחופים, היינו מבלים שעות ארוכות נהנים מקוקטיילים, ים, שמש ואווירה קריבית. בשונה מהרבה אחרים אנחנו לא לקחנו שום אטרקציה שהספינה מציעה, וברוב הזמן הסתדרנו בכוחות עצמנו או שפשוט נהנו ממה שהיה לחוף להציע (לעיתים מסאז, לעיתים מגלשות, לעיתים ספורט ימי וכו').

יום ג, 03.09.19- הונדורס:

לאחר שני ימי ים, קמים בבוקר עם אנרגיות, שמולנו נופים של ים טורקיז ושמש, מה שמסמן שהיום הזה יהיה מוצלח. לאחר ארוחת בוקר קלילה, עולים על בגדי ים ומתקדמים לכיוון הירידה מהספינה המתבצעת בקלילות. יורדים ב- Mahogany Bay ומגלים מתחם לא מקורה רחב ידיים עם מספר דוכנים של מקומיים. אנחנו לא מתעכבים יותר מידי ומתחילים בהליכה לכיוון החוף- האטרקציה המרכזית שלנו להיום.

הליכה קצרה מאוד בסוג של יער קטן, ומגיעים לחוף. המים בצבע טורקיז, השמש בשמיים, מסביבנו קולת של אנשים נהנים, איך אפשר שלא לחייך? מיד תפסנו מיטות שיזוף, פרשנו עליהן מגבות ונשכבנו נהנים מאווירת הקיץ האולטימטיבית, כמובן שתוך כמה דקות גם דאגנו לכמה משקאות צוננים. השעות התקדמו להן בעצלתיים, כשאנחנו נהנים פשוט לשרוף את הזמן במים, בחוף, או בפינת המסאז', כשבין לבין להקה מקומית מנעימה את הזמן עם קצב קריבי משהו.

אמן
הצבע של המים

בשעות הצוהריים מיצינו לגמרי את הישיבה חסרת המעש ועלינו חזרה לספינה שעדין הייתה יחסית ריקה מאנשים. באותה שעה התקיים חידון גיאוגרפיה נושא פרסים באחד מהאזורים בספינה ואנחנו החלטנו להשתתף בו וסיימנו במקום הראשון, את שאר אחה"צ בילינו בנעימים בין מתקני הספינה השונים, כשאת היום סוגרים בהופעה של צוות הספינה ובארוחת ערב כרגיל, את המשך הלילה שרפנו בקזינו או בבר המרכזי בספינה.

מקום 1

יום ד, 04.09.19- בליז:

גם הבוקר אנו קמים למים בצבע מהפנט, הפעם בשונה מאמש הספינה לא עוגנת בסמוך לחוף, וזאת מאחר ואין לה אפשרות לוגיסטית לעשות זאת נוכח גודלה. לאחר ארוחת הבוקר, אנחנו עולים על שאטל ימי, שלוקח אותנו מנקודת העגינה של הספינה בלב ים, אל הנמל בבליז.

השאטל

מגלים נמל קטן שוקק חיים עם ברים, מוזיקה ואווירה קריבית. על אף זאת, היעד שלנו הוא חוף כלשהו ואנחנו מעדיפים לא להיתקע במקום כמו גם לא להישמע לעצות ו/או הצעות באזור זה, אלא לקבל הצעות רק מאלו שמחוץ לנמל וככל הנראה יותר זולים. אנחנו יוצאים מאזור הנמל, ונחשפת לפנינו מדינת עולם שלישי, שגם בכך יש קסם. לאחר שיחה עם מספר מקומיים, עולים על סוג של מונית אל עבר היעד שלנו Kukumba Beach, אזור עם חוף מלאכותי בצבעי טורקיז מהממים, עם שלל אטרקציות- מגלשות מים, כדור עף, טיקי בר, מקפצות, מסעדות וכיוצ"ב, כשאת הכל מקיפים מים מהים (אם כי בצבע שונה לחלוטין).

התמקמנו בקלות, ותוך פחות מחמש דקות כבר היינו עם קוקטייל ביד, מחויכים מאוזן לאוזן. בילינו במתחם מספר שעות לא מבוטל, כשמראש קבענו עם הנהג שלנו שעה חזרה. שיחקנו כדור עף עם עוד אנשים שהגיעו לפה מהקרוז ובילינו לא מעט זמן במים, מנסים לנצל כל מתקן שבהם עד תומו.

Kukumba Beach

בשעה צוהריים מאוחרת אנחנו יוצאים חזרה אל הנמל, שם אנחנו עושים סיבוב קצר ועולים לשאטל חזור לספינה, שעדין עוגנת וממתינה לנו בלב ים. בספינה אנחנו מבלים עוד קצת זמן באזור הבריכות ולבסוף מסיימים בשנת צוהריים מצוינת. בערב, חיכתה לנו ארוחת ערב עם הקפטן, בה לכאורה כולם מוזמנים בלבוש יפה, את הלילה סיימנו בפעילות למבוגרים שמועברת על ידי צוות הספינה באולם הסטנדאפ.

יום ה, 05.09.19- מקסיקו:

מריחים כבר את סוף הקרוז באוויר. קמים בבוקר לעוד ארוחת בוקר סטנדרטית, כשמחלונות חדר האוכל נפרש לפנינו כל נמל Puerta Maya. נוכח העדר יעד קונקרטי להיום, אנחנו לוקחים את הזמן בירידה מהספינה.

חלק מהנמל במקסיקו

לאחר שירדנו, נגלה לפנינו אזור שוקק חיים עם אווירה לטינית. מטיילים רגלית באזור הנמל, קופצים מחנות אחת לאחרת, מרימים קצת צ'יסרים עם כמה מקומיים באחת החנויות, ועושים הרבה תמונות. כשיוצאים ממתחם הנמל אל עבר העיר עצמה, האווירה מעט משתנה, ונעשית יותר מקומית ועירונית.

אנחנו נכנסים לכולבו מקסיקני כלשהו לנסות לתפוס בחכה איזה פריט מיוחד, משם מתחילים ללכת אל עבר מתחם בתים צבעוניים שנראה נחמד. שם אנחנו מבקרים בחנות של Harley Davidson, ובחנות בה שותים מרגריטה מומלצת. הפינוק נמשך כשלאחר כמה עשרות מטרים אנחנו נכנסים לפוט מסאז' שהיה באזור, שאחרי כל ההליכות בטיול הזה היה שווה כל דולר!

באזור הצוהריים שמים פעמינו חזרה לספינה ואומרים יפה שלום ליעד האחרון שלנו בקרוז. בהמשך היום בילינו ברוגע ברחבי הספינה, עושים פעילות כזו או אחרת, את הלילה סוגרים כרגיל בארוחת ערב והפעם גם בהופעה כלשהי בלובי המלון ולאחר מכן בסרט באוויר הפתוח.

יום ו, 06.09.19- יום ים:

היום האחרון של הקרוז מגיע לסיומו ואנחנו משתדלים לנצל את מה שעוד נותר בספינה. קמים בבוקר ברגיל לעוד ארוחת בוקר ומשתדלים לקחת את הזמן ברגוע ובעיקר מעבירים את זמננו בבריכה, כשבין לבין מנצלים כל מה שיש לספינה להציע. לארוחת צוהריים אכלנו באחת מהמסעדות בתשלום שבספינה והשתתפנו בסדנא שמועברת על ידי ישראלית אותה פגשנו במהלך הקרוז ועובדת בקרניבל, איתה גם ישבנו קצת לאחר מכן, שכן היא כמעט ולא פוגשת ישראלים בהפלגותיה.

כל הפעילות בקרוז לאורך היום הייתה בסימן פרידה, כשבלילה נערכה מסיבת פרידה בלובי הספינה מבשרת על סיום עוד קטע בטיול שלנו. גם ארוחת הערב הפעם הייתה מעט שונה כשצוות המלצרים נפרד מכל האורחים בספינה בריקודים ושירה מושקעים מהרגיל. בסיום הארוחה עוד קפצנו לביקור קטן בקזינו ולדק העליון ליהנות בפעם האחרונה מלב הים, לאחר מכן המשכנו לסשן כביסות רצחני, לחדש את המלאי להמשך הטיול.

מסיבת הפרידה בלובי

יום ש, 07.09.19- יוסטון, טקסס:

הקרוז הגיע לסיומו, וסוף הטיול כבר מתחיל לבצבץ באופק, עם זאת טרם סיימנו לחלוטין עם טקסס. הירידה מהקרוז מתבצעת באופן מאורגן להפליא, השמור רק לאמריקאים, עוברים ביקורת דרכונים נוספת ועולים לשאטל המוקדם ביותר, שהוזמן מבעוד מועד עד לנמל התעופה ביוסטון. שם שכרנו רכב יונדאי טוסון (34$ לזוג) שילווה אותנו ביממה הקרובה. תחילה עוברים דרך המלון בו נלון בלילה הקרוב Fairfield Inn & Suites  (חדר לארבע, 44$ לזוג, לילה אחד, ציון: 2/5) המלון שהכי פחות אהבנו בטיול, אך בהחלט כזה שנתן מענה לצרכינו ביוסטון, זול יחסית, מתאים ללילה קצר במיוחד וסמוך (5 דקות נסיעה) לנמל התעופה הרלוונטי לנו.

לאחר מכן שמנו פעמינו למרכז החלל על שם ג'ונסון של נאס"א. המקום מקסים, ומיועד לכל גיל, במיוחד לחובבי אסטרונומיה. כמו כן, המקום גדול והוא מכיל (למיטב זיכרוני) לפחות ארבע הצעות לסיורים שונים וניתן לשרוף בו שעות על גבי שעות בכיף. אחרי שהסתובבנו בין כל האטרקציות והתערוכות שנמצאות במתחם, וביניהן "אזור מאדים", קיר כבוד לאסטרונאוטים (הכולל את האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל), ביקור בתוך חללית וסרט קולנוע, עלינו לסיור שלקח אותנו למתחם העבודה של עובדי נאס"א, לצערנו מאחר והיה סופ"ש נכחו במקום עובדים מעטים מאוד, אך בהחלט היה סיור מעשיר ומעניין. לסיום קינחנו בחנות המזכרות, כשהתחדשנו כמו תיירים טובים במוצרים (ייחודיים יותר וייחודיים פחות) עם המיתוג של נאס"א. במרחק רבע שעה נסיעה עצרנו לאכול (כמה צפוי) במקדולנדס הממותג בנאס"א.

בכניסה לנאס"א
תחנת עבודה

משם נסענו לטיילת Kemah Boardwalk כשבדרך עצרנו בוולמארט להשלמת קניות קטנה ושרפנו שם שעה נוספת. מצאנו חנייה בקלות יחסית, וירדנו לספוג אווירה אמריקאית. טיילת מקסימה עם אווירה נהדרת! הטיילת מציעה מגוון חנויות (בגדים, מזכרות, אוכל וכו') ומגוון אטרקציות, כל זאת כשברקע להקות מקומיות מנעימות את זמנם של קהל המבקרים. בטיילת נחשפנו לראשונה ל- Dippin Dot ממכר ומומלץ (גלידה מיוחדת)! נכון לכתיבת שורות אלה, הבנתי שנפתחה חנות קונספט של המוצר בניו-יורק. בילינו במקום במשך שעתיים, נהנים מהאווירה ומהשקיעה שמלווה אותנו לאורך הטיילת- המומלצת מאוד, ועם ילדים אפילו הייתי אומר חובה. מהטיילת נסענו ישירות למלון, מקלחת ולישון, כשבהמשך צפויה לנו טיסת לילה/בוקר.

הלוואין בוולמארט

יום א, 08.09.19- מפלי הניאגרה, ניו יורק:

קמים מוקדם לקראת השעה 4:00 בבוקר, עושים צ'ק אאוט מעמיסים את הציוד לרכב ונוסעים לשדה תעופה שנמצא במרחק רבע שעה מאיתנו, שם אנחנו מחזירים את הרכב וממתינים לטיסה שלנו שיוצאת ב- 6:45 בבוקר. הטיסה מתבצעת עם סאווטווסט וכוללת עצירה של שעה בשדה תעופה בשיקאגו (180$ לאדם), לקראת השעה 13:00 אנחנו נוחתים בבאפלו, ניו יורק, שם מקבלים מחברת אוויס את הרכב שישרת אותנו ביומיים הבאים (140$ לזוג, שלושה ימי השכרה).

בדרך לבאפלו

לאחר בערך חצי שעה נסיעה מגיעים לעמדת ביקורת הגבולות במעבר הגבול עם קנדה, עוברים בקלות לאחר מספר שאלות וממשיכים הלאה למלון בו נתארח בלילה הקרוב Hilton Niagara Fallsview Hotel  (180$ לזוג, סוויטה לארבעה, נוף למפלים, ציון: 4/5). אנחנו מקבלים סוויטה המכילה שני חדרי שינה וסלון רחב ידיים ממנו אנחנו זוכים לראות את המפלים מלמעלה כבר עם הגעתנו.

מעבר הגבול
הנוף מהחלון בחדר

בסיום כל הלוגיסטיקה ירדנו להסתובב באזור וללכת לכיוון המפלים עצמם. אווירה נעימה שוררת ברחובות המטופחים והמאירי פנים שמסביב. לאחר הליכה לא ארוכה מגיעים לרציף ממנו יוצאת עלמת הערפל (20$ לאדם). קיבלנו מעילי גשם אדומים, המתנו מספר דקות בתור עד שהקבוצה הקודמת תחזור, ועלינו לתפוס מקום על הספינה, הכל כשברקע המפלים סואנים וגועשים.

מדובר בחוויה בת חצי שעה פחות או יותר, ממנה אנחנו יוצאים רטובים כאילו לא לבשנו מעיל גשם בכלל. כולנו מסכמים את השייט כחוויה מוצלחת מאוד. הקרבה למפלים עצמם מרגשת וכמות המים הנשפכת פשוט בלתי נתפסת. ביציאה עוד ביקרנו בחנות המקוממת סמוך אליה ומוכרת מזכרות, כמו תיירים טובים קנינו מוצרי מייפל כלשהם והמשכנו בדרכנו.

בדרך למפלים
מול המפלים
הכי קרוב שיש

השעה היא שעת ערב מוקדמת והדרך חזרה למלון נעימה ואנחנו לוקחים את הזמן ברגוע, נהנים לצפות במפלים מזוויות שונות. באמצע אנחנו נכנסים לקניוןשהיה באזור, מסתובבים שם קצת ואוכלים ארוחת צוהריים די מאוחרת. בגלל השעה אנחנו מוותרים על האטרקציה השנייה הידועה במפלים Journey Behind The Falls (20$ לאדם), ועולים לחדר במלון.

סוכריית מייפל

לאחר מנוחה קצרה וסידור המזוודות, אנחנו עולים על בגדי יציאה, ועולים לבר הממוקם באחת הקומות העליונות של המלון, שם התיישבנו לצד שולחן סמוך לחלונות המשקיפים על המפלים לצד בקבוק שמפנייה, לצערנו מפאת השעה המטבח היה סגור. לא עוברות מספר דקות ומופע הזיקוקים מתחדש לו והמפלים נצבעים בשלל צבעים, ונדמה שאין דרך טובה יותר לסגור את היום מאשר זו.

הנוף מהחדר

יום ב, 09.09.19- טורונטו, קנדה:

בטרם סגרנו את המסלול שלנו באופן מדויק, הייתה התלבטות רבה היכן לבצע את הלילה הזה, האם באזור אגמי האצבעות ומשם המשך נסיעה לניו יורק, או שמא דווקא להצפין לטורונטו ומשם לעלות על טיסה. כאמור בכותרת הפור נפל על טורונטו, בעיקר נוכח הרצון להימנע מנהיגה ממושכת, יום עמוס ומעייף וכן הגעה יחסית מאוחרת לניו יורק.

אנחנו קמים לבוקר מעונן טיפה, כשלפנינו נשקף הנוף של המפלים, אשר לא פחות יפה בבוקר, ובוודאי שלא פחות מרשים. עושים צ'ק אאוט, משלמים על החנייה במלון וממשיכים במסע שלנו הלאה, שעתיים נסיעה, כשברובה אגם אונטריו ברקע מנעים את הזמן. לאחר הנסיעה, מגיעים לעיר שוקקת חיים ומאוד עירונית אך באותה נשימה מאוד מסבירה פנים ורגועה. חונים בחניון של המלון שלנו Radisson Admiral (חדר לארבעה, 140$ לזוג, ציון: 3.5/5) ועושים בו צ'ק אין.

מגדל CN

כמה דקות לאחר מכן, אנחנו כבר בלובי המלון חוטפים מאפה בבית הקפה שנמצא ביציאה ממנו, וממשיכים רגלית לכיוון הנמל, נהנים ממזג האוויר שהפך שמשי יותר. בנמל אנחנו עולים על מעבורת (5.5$) לכיוון Toronto Island Park, שם אנחנו מבלים בנעימים יחד עם עוד המון מבקרים, אך ללא תחושת עומס כלל. לאחר סיבוב בין שלל המדשאות, המזרקות והאזורים המטופחים תפסנו שולחן פיקניק, והוצאנו כול טוב מהתיקים שלנו, יחד עם כדור פוטבול שהיה ברשותנו העברנו במקום לא פחות משעתיים. בדרך חזרה במעבורת נגלה בפנינו קו האופק המרשים של טורונטו, שקינח לנו את הביקור באי בצורה מיטבית. ירדנו מהמעבורת והמשכנו בהליכה רגלית לכיוון מרכז העיר נהנים מהאווירה הרגועה שבה.

בבקש ללכת על הדשא
קו האופק של טורונטו

לאחר שוטטות לא קטנה עצרנו לאכול במסעדת SOCO Kitchen + Bar הממוקמת באזור מגדל CN המפורסם, משם המשכנו להסתובב עד שהגענו באופן ספונטני לקניון CF Toronto Eaton Centre הממוקם בדאון טאון. כיאה לקניון רובנו עסקנו בעיקר בשופינג כמובן, אך יצא שבמקרה שניים מאיתנו נכנסו לחנות הספרים Indigo,שם נחשפנו לקונספט שהיה חדש לנו, חנות ספרים בת שלוש קומות עם סטארבקס, ועם עוד אלמנטים שיש בהם להנעים את זמנך (כירבוליות, אזור מוזיקה, אזור ישיבה, בר וכו'), בזמן שאתה קורא ספר שקנית או סתם מעיין בו. העניין מאוד קרץ לנו, ובילינו במקום בנעימים לפחות שעה בעוד שהאחרים משלימים את מסע הקניות שלהם.

SOCO Kitchen + Bar

הדרך חזור בשעה לילה הייתה נעימה לא פחות משעות הבוקר, וכל מי שמבקר בעיר מרכזית וגדולה יודע שזה לא המצב לרוב. עברנו ב- Nathan Phillips Square וכן עצרנו בעוד כמה חנויות בדרך, כשאחרונה שבהן הייתה בסמוך למלון, בה גילינו שחברת סוכריות החמאה המפורסמת Werther'S Original, משווקת גם חטיף פופקורן כרמל שהטריף אותנו באותו רגע (מאוחר יותר באותה השנה גם יגיע לארץ) וסגר לנו עוד יום בצורה מוצלחת.

יום ג, 10.09.19- ניו יורק, ניו יורק:

אנחנו מתעוררים לעוד בוקר של טיסה, בהתאם מסדרים את המזוודות ונוסעים לכיוון שדה התעופה שם גם מחזירים את הרכב. הטיסה מתבצעת עם Air Canda (124$ לאדם), טיסה קצרה בת שעה וחצי ואנחנו נוחתים בניו יורק. יוצאים משדה התעופה ורק מחכים לחקור את ניו יורק לעומק, עולים על אובר שלוקח אותנו למלון שלנו לארבעת הלילות הקרובים Hotel Vetiver (ארבעה לילות, 540$, ציון: 2.5/5)' בביקורינו הקודם התוועדנו לאפשרות של לינה בלונג איילנד, וגם הפעם בחרנו לישון באזור זה, בעיקר לאור המחיר הנוח.

בביקורינו הקודם בעיר, הגענו אליה לאחר כמה ימים סוערים בלשון המעטה, כך יצא שנאלצנו לשנות את מיקום הלינה שלנו, פספסנו לא מעט אטרקציות ממנה ואולי בגלל זה או בדיעבד בגלל ההלם הראשוני שמקבלים ממנה, בזמנו לא קיבלנו את השואו שציפינו, בטח ביחס למקומות אחרים בטיול. למרות זאת ולאחר התעקשות מצד חלקנו נתנו לעיר הזדמנות נוספת, מה שהתברר כהצלחה מסחררת, במבט שני התאהבנו בעיר, ובכל טיול לאחר מכן לא העזנו בכלל על לחשוב לוותר עליה ואין ספק שהיא הפכה לאחת מהערים האהובות עלינו בעולם.

בהתאם, לאחר הצ'ק אאוט עלינו על סאבווי שהיה במרחק חמש דקות הליכה, לא לפני שעצרנו, איך לא, ב- Dunkin' Donuts. אנחנו מגיעים לצפון השדרה החמישית, יחסית בקרבת הטיימס סקוור, בשביל לקבל את ני יורק ישירות לווריד, אנחנו עושים סיבוב קצר באזור ומספיקים לחטוף מבט חטוף בכל אזור, ומפאת קוצר הזמן עם סימני השקיעה הראשונים עשינו דרכינו גשר ברוקלין, שם יחד עם המוני תיירים נהנו ללכת על הגשר ממנו נשקף קו הרקיע של ניו יורק בשקיעה.

גשר ברוקלין

כשמיצינו את העניין עלינו על סאבווי לנקודת השיא מבחינתנו היום, מסעדת פיטר לוגר (ציון: 5/5) הידועה. הזמנו תור מבעוד מועד וקבענו עם חברים שמתגוררים בני יורק לארוחת סטייקים חלומית. ליקקנו את האצבעות. השבחים והמחמאות מוצדקים ואף יותר מכך, השירות מעולה ובכלל האווירה היא אווירה ניורקית במיטבה, בסיום הארוחה מצוינת חזרנו למלון ונשפכנו למיטות לאחר עוד יום מתיש.

Peter Luger Steak House

יום ד, 11.09.19- ניו יורק, ניו יורק:

בוקר ראשון בניו יורק ולפנינו יום שופינג ארוך, כך שבפועל אין יותר מידי מה לספר. לאחר שנחשפנו לאוטלט הזה בטיול הקודם, אך זכינו לבלות בו מספר שעות מעטות בלבד, הפעם אנחנו יוצאים מוקדם מהמלון לתחנה האוטובוס המרכזית בניו יורק במטרה לשרוף כמה שיותר שעות במקום.

עלינו על האוטובוס לאחר תור קצרצר, הנסיעה לוקחת בערך 40 דקות ומגיעים לג'רזי גארדן. התחלנו את סיבוב הקניות בערך באזור 10:00 בבוקר וחזרנו למלון לא לפני 20:30, מדובר במתחם ענק שגם עשר שעות בו עלולות לא להספיק. לאחר יום רווי קניות, הגענו למלון ואחרי שפרקנו את הציוד והתרעננו, סיימנו את הלילה בבר נחמד שהיה באזור ודורג גבוה בגוגל.

קניות, קניות, קניות

יום ה, 12.09.19- ניו יורק, ניו יורק:

הבוקר מתחיל, כרגיל, בהליכה קצרה אל תחנת הסאבווי הקרובה, שם תופסים רכבת אל מה שתהפוך כנראה לשכונה המועדפת עלינו בניו יורק, שכונת Soho. את הבוקר אנחנו פותחים במאפיית Dominique Ansel Bakery, שם העברנו את זמננו בנעימים בגינת המאפייה עם קפה ומאפים ממכרים וטעימים, כשסיימנו כבר השתרך תור ארוך מחוץ לה.

Dominique Ansel Bakery

השעה בערך 10 בבוקר, ואנחמו מחליטים למשוך את הזמן עד סיור האוכל שקבוע לנו בשעה 12:00, בשוטטות ברחבי השכונה. קופצים מחנות קונספט אחת לשנייה, שוטפים את העיניים בשלל גרפיטי, ואפילו מספיקים לבקר בחנות הענק של נייק ולולו למון.

בשעות הצוהריים המוקדמות אנחנו מגיעים לנקודת המפגש של סיור האוכל אליו נרשמנו- Heart & Soul of Greenwich (60$ לאדם, ציון: 4/5), חוויה מתקנת לסיור מהטיול הקודם, שהמדריך הבריז לנו. בנקודת המפגש פגשנו את המדריך שהיה נחמד מאוד, ועוד מספר תיירים רעבים כמונו. הסיור מתחיל בהסבר על השכונה ועל הסצנה הקולינרית שבה כשבין לבין מטיילים ברחובות השכונה.

הטעימה הראשונה שלנו הייתה ב- Caffe Dante, שם טעמנו ביס חלומי של דבש וגבינה כלשהי על גבי קרקר כלשהו. משם המשכנו אל עבר Masala Timers, וטעמנו סנדוויץ' חביתה הודי לצד משקה מנגו. הסיור נמשך בנעימים כשביקרנו בחנות תבלינים, עם מבחר משוגע של תבלינים ופטריות מכל המינים והסוגים, וכן בחנות לממכר פולי קפה, הממוקמת בשכונה כבר למעלה מ- 80 שנים. את המנה העיקרית של הסיור קיבלנו במסעדת Montes האיטלקית שפתוחה מאז 1918, שם אכלנו פסטה איטלקית אמתית לצד הבירה האיטלקית Peroni. הסיור נמשך למסעדה קובנית, שאיני זוכר את שמה, שם זכינו לטעום סוג של אמפנדס גדולים מטוגנים במבחר מילויים. את החלק הזה של היום סגרנו בטעימות של קינוחים העשויים משיבולת שועל, בחנות בוטיק כלשהי.

לאחר הסיור חזרנו לחנות התבלינים והקפה והתחדשנו במספר דברים מיוחדים יותר ופחות וכן אף נכנס לחנות תקליטים שקרצה לנו ובילינו בה בנעימים חצי שעה, כשיצאנו גשם התחיל לטפטף, אך זה לא מנע מאיתנו את המשך הסיבוב עד שהגענו לכיכר וושינגטון, שם על אף הגשם נהינו להסתובב באזור הפארק ובאזור הסמוך לו.

מזרקה בכיכר ווישנגטון

את היום אנחנו מחליטים לסגור בשכונת צ'לסי, שם הריחות ב- Chelsea Market (שבזמנו עוד היה חדש יחסית)חידשו אצלנו את התאבון, לאחר סיבוב קצר בשכונה ומעבר ליד אתרים מפורסמים כאלו ואחרים, נכנסו לשוק לסיבוב קולינרי. מתחילים בפיצה המעולה Filaga, שתהפוך למסורת בכל ביקור עתידי בצ'לסי מרקט, לאחר מכן חוטפים טאקוס ב- Los tacos, ומקנחים בפיתה במזנון של אייל שני המוכר לנו לטובה עוד מהארץ.

עם בטן מלאה עד אפס מקום, יוצאים לסיבוב קצר בטיילת High Line, אליה עלינו מהכניסה הסמוכה לצ'לסי מרקט. השמש כבר כמעט שקעה, ונשקף לנו נוף נעים מחד, אך מאידך גשם שהתחיל בטפטופים התחזק לגשם שוטף, מה שהוביל אותנו לרדת מהטיילת אחרי חצי שעה בלבד ולא להשלים את רוב המסלול שלה. הליכה קצרה בגשם בין שלל חנויות עד שמגיעים לאחת מתחנות הסאבווי וחוזרים למלון אחרי שעוד יום רווי אוכל בא על סיומו.

תמונה מתוך אתר למטייל
High Line

יום ו, 13.09.19- ניו יורק, ניו יורק:

מתעוררים לעוד בוקר ניויורקרי, כשמעלינו השמש מאירה את השמיים ומבטיחה לנו יום יפה וחמים. היעד היום הוא הסנטרל פארק, אבל עוד לפני כן צריכים לאסוף פינוקים שינעימו את זמננו שם. בהתאם, יורדים באחת מתחנות הסאבווי המרוחקות מרחק הליכה מאחת הכניסות לפארק, ובטרם נכנסים אליו עוצרים ב- Levin, מאפייה מוכרת, שההילייט שלה הוא מאפים נוטפים מילוי שוקלד, קונים כמה מאפים, כל אחד בוחר קפה לטעמו ונכנסים לסנטרל פארק.

אחרי שוטטות קצרה באזור, תופסים פינה לצד עץ כלשהו באחת מהמדשאות הרבות הפרוסות בו, מוציאים את השלל ומתפנקים בקפה ומאפה מוצלחים ומחום השמש הנעים. בשונה מביקורינו הקודם באזור, הפעם באנו מוכנים, ושלפנו כדור פוטבול מהתיק. כך מצאנו את עצמו שורפים עוד שעה בזריקת ותפיסת כדור. כשמיצינו את הישיבה, קיפלנו את הדברים ואת עצמו והשלמנו עוד הליכה קצרה ברחבי הפארק.

מתוך הסנטרל פארק

אנחנו מתחברים אל השדרה החמישית באחת מהכניסות/יציאות הדרומיות של הפארק, שם אנחנו נהנים פשוט לטייל, לקפוץ מחנות לחנות ובכלל לספוג את האווירה של ניו יורק. נותנים הצצה בחנות של Apple, וכן גם מבט חטוף בקתדרלת פטריק הקדוש, וכמובן ששורפים גם זמן בקצת קניות בחנויות של Uniqlo ושוקולד Linfdit.

Apple

בסיום ההליכה אנחנו מגיעים לאזור הטיימסקוור, שהיה מפוצץ באנשים כיאה ללב ליבה של ניו יורק, האזור הזה זורק עלייך אווירה של ניו יורק אם תרצה ואם לא, אורות מסביב, אין סוף אנשים, גירויים מכל פינה והמון חנויות קונספט. כאחרוני התיירים, עושים סיבוב ליד המדרגות האדומות המוכרות ומשם סיבוב קצר בכל החנויות שמעניינות אותנו באזור- דיסני, M&M, קומיקס, Hershey ודומותיהן, כעבור בערך שעתיים אנחנו עולים על סאבווי לכיוון המלון להתארגן לקראת המחזמר שקבוע לנו בהמשך הערב.

כבר בטיול הקודם הייתה מתוכננת לנו הופעה בברודוואי, ללא ספק אחד מסמלי ההיכר של העיר. לצערנו בעקבות סופת הוריקן הלו"ז שלנו נדחה ויצא שלא ראינו את ההופעה, כך שהפעם זוהי בעצם פעם ראשונה שבה נחווה את החוויה. התארגנות קצרה במלון ומשם סאבווי חזרה לאזור הטיימסקוור, שם נכנסים לאולם בו נצפה במחזמר אלאדין (145$ לאדם, שורה שלישית, ציון: 4.5/5).

הדרן

ההופעה אורכת שעתיים וחצי עם הפסקה באמצע, ומדובר בחוויה לא פחות ממדהימה, ההפקה מרשימה, התפאורה מהפנטת ובכלל כל האווירה היא פשוט מקסימה, נהנו מכל רגע ולא בכדי גם בפעמים הבאות שנבקר בניו יורק לא נפסח על ביקור באחת מההופעות. בסיום ההופעה אנחנו יוצאים לטיימסקוור, ונזכרים כמה בלילה הוא מקבל גוון יותר מרשים וזוהר ואנחנו נהנים להסתובב באזור עוד שעה סופגים לחיקנו את האווירה, משם חזרנו למלון וקינחנו את היום בהזמנת פיצה משפחתית לחדר.

יום ש, 14.09.19- ניו יורק, ניו יורק:

מתעוררים ליום האחרון של הטיול, בהתאם האווירה הרבה יותר רגועה ואפילו קצת עצובה, לכולנו עוברת בראש המחשבה- איך הזמן עבר כל כך מהר? בשונה מהאווירה שאופפת אותנו, מזג האוויר בחוץ מאיר פנים ומבטיח לנו יום אחרון נעים.

כרגיל בכל בוקר עושים דרכנו אל היעד באמצעות סאבווי. היעד הראשון להיום הוא אזור ה- Gruond Zero, המהווה אזור הנצחה לאירועי ה- 11/09. חוטפים קפה בסטארבקס סמוך ונכנסים לתוך האנדרטה עצמה, שכיאה לאמריקה בקומה הראשונה שלה ממוקם מתחם קניות מסחרי, סיבוב זריז מתרשמים מהמבנה ואנו יוצאים לבריכות ההשתקפות שבמקום, ולצידן כל שמות הנספים באירוע הנורא. עוצרים מספר דקות להתרשם מהמתחם חוטפים מספר תמונות וממשיכים ללכת באזור כשבדרך נתקלים בלא מעט ציורי גרפיטי נחמדים.

משם אנו שמים פעמינו ברגל אל Kat's delicatessen, לטעום את הסנדוויץ' המפורסם, כשבדרך כמובן מנסים לאמץ כל גרם אווירה של רחובות ניו יורק. לאחר עמידה קצרה בתור בחוץ, נכנסים פנימה ומגלים מקום הומה אדם, ותור פשוט ענק לקבלת הסנדוויץ'. לאחר המתנה ממשוכת קיבלנו את ההזמנה שלנו, ואכן היה שווה להמתין כל כך הרבה- מדובר בסנדוויץ' חלומי, לא פחות, עם בשר שפשוט נימוח בפה, ולא בכדי המקום כל כך מפורסם ומבוקש.

לאחר שהשבענו את רעבנו, עלינו על סאבווי שוב לאזור הטיימסקוור, במטרה לשטוף את העיניים באורות של ניו יורק פעם אחרונה לפני שטסים חזרה הביתה. אנחנו עושים סיבוב קצר ונחמד באזור, כשבסיומו נכנסים לחנות מרשת Macy's, בעלת למעלה מחמש קומות, כדי לשרוף את הזמן שעוד נותר לנו ואולי להתחדש בעוד דבר או שניים, משם חזרנו למלון לאסוף את המזוודות שלנו, ולקחנו אובר גדול ישירות לשדה התעופה- וכך הגיע לו עוד טיול לסיומו.